AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Emak

Pre-Annual General Meeting Information Mar 20, 2025

4407_egm_2025-03-20_2361d36e-47b2-4ca6-aefc-8752ab7ee49c.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
0115-5-2025
Data/Ora Inizio Diffusione
20 Marzo 2025 09:08:44
Euronext Star Milan
Societa' : EMAK
Identificativo Informazione
Regolamentata
: 202663
Utenza - Referente : EMAKN01 - LA FATA
Tipologia : 3.1
Data/Ora Ricezione : 20 Marzo 2025 09:08:44
Data/Ora Inizio Diffusione : 20 Marzo 2025 09:08:44
Oggetto : Avviso convocazione Assemblea Straordinaria
e Ordinaria/ Call of Extraordinary and Ordinary
Shareholders'Meeting
Testo
del
comunicato

Vedi allegato

CONVOCAZIONE DI ASSEMBLEA STRAORDINARIA E ORDINARIA

I Signori Azionisti di EMAK S.p.A. (nel seguito la "Società") sono convocati in Assemblea Straordinaria e Ordinaria per il giorno 29 aprile 2025, alle ore 10,00, in unica convocazione, con le modalità di cui infra, allo scopo di discutere e deliberare sul seguente

Ordine del giorno

Parte Straordinaria

1) Proposta di introdurre la possibilità di tenere le assemblee mediante partecipazione esclusiva tramite il c.d. rappresentante designato (modifica dell'Articolo 7 dello Statuto sociale), di tenere le riunioni assembleari, nonché le riunioni del Consiglio di Amministrazione e del Collegio Sindacale, anche o esclusivamente tramite strumenti di telecomunicazione (modifica degli Articoli 7, 14 e 19 dello Statuto sociale). Proposta di introdurre la possibilità di nomina del Dirigente di sostenibilità e definizione dei requisiti di professionalità (modifica dell'Articolo 17 dello Statuto sociale). Ulteriori proposte di modifica meramente formali (Articoli 20 e 21 dello Statuto sociale) e relative alle modalità di invio degli avvisi di convocazione delle riunioni del Consiglio di Amministrazione (Articolo 14 dello Statuto sociale). Deliberazioni inerenti e conseguenti.

Parte Ordinaria

  • 1) Presentazione del Bilancio di Esercizio e del Bilancio Consolidato al 31 dicembre 2024; Relazioni del Consiglio di Amministrazione, del Collegio Sindacale e della Società di Revisione:
    • 1.1) Approvazione della Relazione sulla Gestione e del Bilancio di Esercizio;
      • 1.2) Proposta di destinazione dell'utile di esercizio e di dividendo; deliberazioni inerenti e conseguenti.
  • 2) Presentazione della Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti:
    • 2.1) Approvazione con deliberazione vincolante della prima sezione della Relazione ai sensi dei commi 3-bis e 3-ter dell'art. 123-ter, D.Lgs. n. 58/98;
    • 2.2) Approvazione con deliberazione non vincolante della seconda sezione della Relazione ai sensi del comma 6 dell'art. 123-ter, D.Lgs. n. 58/98.
  • 3) Nomina del consiglio di amministrazione:
    • 3.1) Determinazione del numero dei componenti il consiglio di amministrazione;
    • 3.2) Determinazione della durata in carica del consiglio di amministrazione;
    • 3.3) Nomina dei componenti il consiglio di amministrazione;
    • 3.4) Determinazione del compenso massimo complessivo spettante ai componenti il consiglio di amministrazione.
  • 4) Nomina del collegio sindacale:
    • 4.1) Nomina di tre sindaci effettivi e due supplenti;
    • 4.2) Nomina del Presidente;
    • 4.3) Determinazione del compenso dei componenti il collegio sindacale.
  • 5) Conferimento dell'incarico di revisione legale dei conti per gli esercizi 2025-2033 e di attestazione della conformità della rendicontazione di sostenibilità per gli esercizi 2025-2027 e determinazione dei corrispettivi; deliberazioni inerenti e conseguenti.
  • 6) Proposta di autorizzazione all'acquisto ed alla disposizione di azioni proprie; deliberazioni inerenti e conseguenti.

MODALITÀ DI SVOLGIMENTO DELL'ASSEMBLEA

  • In attuazione di quanto previsto dall'art. 106, Decreto-legge n. 18 del 17/3/2020 ("Decreto"), convertito con modificazioni dalla Legge n. 27 del 24/4/2020, la cui applicabilità è stata da ultimo prorogata per effetto dell'art. 3, comma 14-sexies, Decreto-legge n. 202 del 27/12/2024, convertito con modificazioni dalla Legge n. 15 del 21/2/2025, si precisa che:
    • l'intervento in Assemblea da parte di coloro ai quali spetta il diritto di voto è consentito esclusivamente tramite il rappresentante designato ex art. 135-undecies, D.Lgs. n. 58/98 ("TUF"), senza partecipazione fisica dei soci o di loro delegati diversi dal rappresentante designato;
    • al rappresentante designato potranno essere conferite anche deleghe o subdeleghe ai sensi dell'articolo 135-novies, TUF, anche in deroga all'art. 135-undecies, comma 4, del medesimo decreto legislativo;
    • gli Amministratori, i Sindaci, il Rappresentante Designato, il segretario della riunione, i rappresentanti della società di revisione nonché gli altri soggetti legittimati ai sensi di legge diversi da coloro ai quali

spetta il diritto di voto potranno intervenire in Assemblea esclusivamente mediante mezzi di telecomunicazione che ne garantiscano l'identificazione e con le modalità ad essi individualmente comunicate, senza che sia in ogni caso necessario che il Presidente dell'Assemblea e il soggetto incaricato della verbalizzazione si trovino fisicamente nel medesimo luogo.

LEGITTIMAZIONE ALLA PARTECIPAZIONE E RAPPRESENTANZA IN ASSEMBLEA

  • Ai sensi dell'art. 83-sexies, TUF, la legittimazione all'intervento ed al voto in Assemblea esclusivamente per il tramite del Rappresentante Designato - è attestata da una comunicazione alla Società, effettuata dall'intermediario, in favore del soggetto a cui spetta il diritto di voto, sulla base delle evidenze dei conti indicati all'articolo 83-quater, comma 3, TUF, relative al termine della giornata contabile del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea (coincidente con il 16 aprile 2025, c.d. "record date"). Le registrazioni in accredito e in addebito compiute sui conti successivamente alla record date non rilevano ai fini della legittimazione: pertanto, coloro che risulteranno titolari delle azioni solo successivamente a tale data non avranno diritto di partecipare e di votare (a mezzo delega) in Assemblea. La comunicazione dell'intermediario dovrà pervenire alla Società, in conformità alla normativa applicabile, entro l'inizio dei lavori assembleari.
  • Non sono previste procedure di voto per corrispondenza o con mezzi elettronici.

MODALITÀ DI CONFERIMENTO DELLA DELEGA AL RAPPRESENTANTE DESIGNATO

▪ La Società ha designato quale Rappresentante degli Azionisti, ai sensi dell'articolo 135-undecies del TUF e del Decreto, "Monte Titoli S.p.A.", con sede legale in Milano. La delega può essere conferita al Rappresentante Designato, senza spese per il delegante (fatta eccezione per le eventuali spese di spedizione), con istruzioni di voto su tutte o alcune delle proposte di delibera in merito agli argomenti all'ordine del giorno, attraverso lo specifico modulo disponibile, con le relative indicazioni per la compilazione e trasmissione, sul sito internet della Società (www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Assemblea dei soci"). La delega con le istruzioni di voto deve pervenire, unitamente alla copia di un documento di identità del delegante avente validità corrente o, qualora il delegante sia una persona giuridica, del legale rappresentante pro tempore ovvero di altro soggetto munito di idonei poteri, unitamente a documentazione idonea ad attestarne qualifica e poteri, al predetto Rappresentante Designato, entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente l'Assemblea (ossia venerdì 25 aprile 2025) con le seguenti modalità alternative: (i) trasmissione di copia riprodotta informaticamente (PDF) all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected] (oggetto "Delega Assemblea EMAK 2025") dalla propria casella di posta elettronica certificata (o, in mancanza, dalla propria casella di posta elettronica ordinaria; in tal caso la delega con le istruzioni di voto deve essere sottoscritta con firma elettronica qualificata o digitale); (ii) trasmissione in originale, tramite corriere o raccomandata A/R, alla c.a. area Register Services, presso Monte Titoli S.p.A., Piazza degli Affari n. 6, Milano (Rif. "Delega Assemblea EMAK 2025") anticipandone copia riprodotta informaticamente (PDF) a mezzo posta elettronica ordinaria alla casella [email protected] (oggetto "Delega Assemblea EMAK 2025"). Entro lo stesso termine e con le medesime modalità, la delega e le istruzioni di voto sono revocabili. La delega ha effetto con riguardo alle sole proposte in relazione alle quali siano state conferite istruzioni di voto.

Ai sensi del richiamato Decreto, al predetto Rappresentante Designato possono essere conferite anche deleghe o sub-deleghe ai sensi dell'articolo 135-novies, TUF, in deroga all'art. 135-undecies, comma 4, TUF. Coloro i quali non intendessero avvalersi della modalità di intervento prevista dall'art. 135-undecies, TUF, potranno, in alternativa, intervenire conferendo, allo stesso Rappresentante Designato, delega o subdelega ex art. 135-novies, TUF, contenente istruzioni di voto su tutte o alcune delle proposte all'ordine del giorno, con facoltà di utilizzo del modulo di delega/subdelega, disponibile nel sito internet della Società (www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Assemblea dei soci"). Per la trasmissione delle deleghe/ sub-deleghe dovranno essere seguite le modalità sopra indicate e riportate nel modulo di delega. La delega deve pervenire entro le ore 18:00 del giorno precedente l'assemblea (e comunque prima dell'apertura dei lavori assembleari). Entro il predetto termine e con le medesime modalità la delega e le istruzioni di voto possono sempre essere revocate.

Per eventuali chiarimenti inerenti al conferimento della delega al Rappresentante Designato è possibile contattare Monte Titoli S.p.A. via e-mail all'indirizzo [email protected] al numero (+39) 02.33635810 nei giorni d'ufficio aperti, dalle 9:00 alle 17:00.

Eventuali modifiche e/o integrazioni delle informazioni riportate nel presente avviso di convocazione verranno rese tempestivamente disponibili tramite il sito internet della Società e con le altre modalità previste dalla normativa vigente.

ALTRI DIRITTI DEGLI AZIONISTI

▪ I soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno un quarantesimo del capitale sociale possono chiedere, entro dieci giorni dalla pubblicazione del presente avviso (ossia entro lunedì 31 marzo 2025), l'integrazione dell'elenco delle materie da trattare ovvero avanzare proposte di deliberazione sulle materie già poste all'ordine del giorno, indicando nella domanda informazioni relative alla loro identità, comprovando la loro legittimazione (mediante certificazione attestante la titolarità della suddetta quota di partecipazione) e illustrando l'oggetto delle loro mozioni. Entro il termine di cui sopra le domande devono essere inviate all'indirizzo della sede della Società con plico raccomandato munito di avviso di ricevimento, ovvero mediante comunicazione elettronica all'indirizzo di posta elettronica certificata "[email protected]"; entro il medesimo termine dev'essere altresì presentata, ex art. 126-bis, TUF, a cura degli stessi Azionisti e con le stesse modalità, una relazione che riporti la motivazione delle proposte di deliberazione sulle nuove materie di cui essi propongono la trattazione ovvero la motivazione relativa alle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno. Si ricorda che l'integrazione dell'ordine del giorno non è ammessa per gli argomenti sui quali l'assemblea delibera, a norma di legge, su proposta dell'organo di amministrazione o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta, diversa da quelle indicate all'articolo 125-ter, comma 1, TUF.

Delle eventuali integrazioni all'ordine del giorno o della presentazione di ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno è data notizia, nelle stesse forme prescritte dalla legge per la pubblicazione dell'avviso di convocazione, almeno quindici giorni prima della data fissata per l'Assemblea (ossia entro lunedì 14 aprile 2025). Le ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno, nonché le relazioni predisposte dai richiedenti l'integrazione (accompagnate dalle eventuali valutazioni del Consiglio di Amministrazione), sono messe a disposizione del pubblico, con le modalità di cui all'articolo 125–ter, comma 1, TUF, contestualmente alla pubblicazione della notizia dell'integrazione o della presentazione.

Considerato che l'intervento in Assemblea è consentito esclusivamente per il tramite del Rappresentante Designato, coloro ai quali spetta il diritto di voto possono presentare individualmente proposte di deliberazione sugli argomenti all'ordine del giorno - come consentito dalla vigente normativa – entro lunedì 14 aprile 2025. Le proposte devono essere trasmesse - unitamente alla certificazione attestante la titolarità della partecipazione, alla copia di un documento di identità del proponente ovvero di un documento di identità e della documentazione attestante poteri e qualifica del legale rappresentante pro tempore o di altro soggetto munito di idonei poteri della persona giuridica proponente - con plico raccomandato munito di avviso di ricevimento all'indirizzo della sede della Società, ovvero mediante comunicazione elettronica all'indirizzo di posta elettronica certificata "[email protected]". Le proposte individuali di deliberazione - previa verifica della loro pertinenza rispetto agli argomenti all'ordine del giorno, nonché della loro correttezza e completezza rispetto alla normativa applicabile - saranno pubblicate entro mercoledì 16 aprile 2025 sul sito internet della Società, al fine di consentire agli aventi diritto al voto di formulare le proprie istruzioni di voto tenendo conto anche di tali nuove proposte e di permettere al Rappresentante Designato di ricevere eventuali istruzioni di voto anche sulle medesime. La legittimazione a formulare le proposte dovrà essere attestata dalla comunicazione prevista dall'art. 83 sexies, TUF, effettuata dall'intermediario ai fini dell'intervento in Assemblea e dell'esercizio del diritto di voto. Le proposte per le quali non risulterà attestata la legittimazione del proponente saranno considerate come non presentate, con conseguente loro cancellazione dal sito internet della Società.

▪ Coloro ai quali spetta il diritto di voto, comprovando la loro legittimazione (mediante certificazione attestante la titolarità delle azioni), possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno prima dell'Assemblea, mediante proposizione per iscritto dei quesiti, entro la fine del settimo giorno di mercato aperto precedente l'Assemblea (ossia entro mercoledì 16 aprile 2025), a mezzo plico raccomandato munito di avviso di ricevimento all'indirizzo della sede della Società, ovvero mediante comunicazione elettronica all'indirizzo di posta elettronica certificata "[email protected]". Alle domande, dopo aver verificato la loro pertinenza e la legittimazione del richiedente, è data risposta al più tardi entro giovedì 24 aprile 2025, con facoltà per la Società di fornire una risposta unitaria alle domande aventi lo stesso contenuto. Le risposte saranno pubblicate sul sito internet della Società www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci.

Si segnala che la titolarità del diritto di voto potrà essere attestata anche successivamente all'invio delle domande, purché entro il terzo giorno successivo alla record date.

NOMINA DEGLI AMMINISTRATORI E DEI SINDACI

  • Ai sensi degli articoli 12 e 19 dello statuto, ai quali si fa espressamente rinvio per quanto non riportato di seguito, gli Amministratori ed i Sindaci saranno nominati mediante voto di lista. Le liste dei candidati potranno essere presentate dagli Azionisti che, singolarmente od insieme ad altri Azionisti, rappresentino almeno il 2,5% delle azioni aventi diritto di voto nell'assemblea ordinaria, ai sensi della determinazione dirigenziale Consob n. 123 del 28/01/2025. Le liste dovranno essere depositate presso la sede sociale mediante consegna a mani, ovvero recapitate in plico postale raccomandato, munito di avviso di ricevimento all'indirizzo della sede della Società, ovvero trasmesse mediante posta elettronica certificata all'indirizzo "[email protected]", entro il venticinquesimo giorno precedente la data fissata per l'assemblea in unica convocazione, ossia entro le ore 18:00 del giorno 4 aprile 2025, unitamente all'ulteriore documentazione richiesta dalla normativa vigente e dallo statuto.
  • Ogni Azionista potrà presentare o concorrere alla presentazione di una sola lista e votare una sola lista. Ogni Candidato potrà presentarsi in una sola lista a pena di ineleggibilità.
  • Unitamente a ciascuna lista, entro i termini sopra indicati, devono essere depositate le dichiarazioni con le quali i singoli candidati accettano la candidatura e attestano, sotto la propria responsabilità, l'inesistenza di cause d'ineleggibilità ed incompatibilità, nonché di interdizioni dall'ufficio di amministratore adottate nei propri confronti in uno Stato membro dell'Unione Europea, e l'esistenza dei requisiti prescritti dalla normativa vigente e dallo statuto per l'assunzione della carica, nonché il curriculum professionale contente un'esauriente informativa sulle loro caratteristiche personali e professionali, ivi compresi, per il caso dei candidati sindaci, ex art. 148-bis, TUF ed art. 2400, c.c., l'attestazione del rispetto del numero massimo d'incarichi di amministrazione e controllo ricoperti in altre società ed il relativo elenco. Tale elenco dovrà essere aggiornato, a cura degli interessati, fino al giorno di effettivo svolgimento della riunione assembleare.

Le liste dei Candidati devono essere corredate dalle dichiarazioni, quando prescritte, circa il possesso dei requisiti d'indipendenza, previsti dagli articoli 147-ter, comma 4, e 148, comma 3, TUF. I candidati alla carica di amministratore devono possedere i requisiti di onorabilità previsti dalla normativa vigente. I Candidati alla carica di sindaco devono possedere i requisiti di onorabilità e di professionalità previsti dal Decreto del Ministero della Giustizia n. 162 del 30 marzo 2000 e devono rispettare i limiti al numero di incarichi posti dalla normativa vigente.

  • Gli articoli 147-ter, comma 1-ter, e 148, comma 1-bis, TUF, prevedono che il rinnovo del Consiglio di amministrazione e del Collegio sindacale debba avvenire nel rispetto della disciplina sull'equilibrio tra generi da ultimo modificata con Legge 27 dicembre 2019, n. 160. Ai sensi delle predette disposizioni, è riservata al genere meno rappresentato una quota almeno pari a due quinti degli amministratori e dei sindaci eletti. È prescritto pertanto:
    • che gli Azionisti che intendono presentare una lista per il rinnovo del Consiglio di amministrazione, recante un numero di candidati pari o superiore a tre, includano nella medesima un numero di candidati appartenenti al genere meno rappresentato pari almeno a due quinti dei candidati (con arrotondamento all'unità superiore, per le liste recanti un numero di candidati superiore a tre, e all'unità inferiore, per le liste recanti tre candidati);
    • che gli Azionisti che intendono presentare una lista per il rinnovo del Collegio sindacale, recante un numero di candidati pari o superiore a tre, includano nella sezione dei sindaci effettivi un candidato appartenente al genere meno rappresentato, nonché nella sezione dei sindaci supplenti, qualora figurino due candidati, uno per ciascun genere.
  • Le liste dovranno essere corredate dalle informazioni relative all'identità dei Soci che le presentano, con l'indicazione della percentuale di partecipazione complessivamente detenuta. Si ricorda che la titolarità della quota minima necessaria alla presentazione delle liste è determinata avendo riguardo alle azioni che risultano registrate a favore del Socio nel giorno in cui le liste sono depositate presso la Società. La relativa certificazione può essere prodotta alla Società anche successivamente al deposito della lista, purché, in ogni caso, entro le ore 18:00 del ventunesimo giorno precedente la data fissata per l'assemblea, ossia martedì 8 aprile 2025.
  • Le liste di minoranza per la nomina del Consiglio di amministrazione e per la nomina del Collegio sindacale devono essere corredate della dichiarazione attestante l'assenza di rapporti di collegamento come qualificati dall'art. 144-quinquies del Regolamento Emittenti, adottato con delibera Consob n. 11971 del 14/5/1999 (nel seguito "Regolamento Emittenti Consob"). Alle liste di minoranza relative alla nomina del Collegio sindacale si applica l'art. 144-sexies, comma 4, lett. b) del Regolamento Emittenti

Consob. Ai fini della predisposizione delle liste di minoranza, i signori Azionisti sono invitati a tener conto delle raccomandazioni formulate dalla Consob in materia di rapporti di collegamento tra liste, contenute nella comunicazione DEM/9017893 del 26 febbraio 2009.

  • Per la sola elezione del Collegio Sindacale si ricorda che, nel caso in cui entro il 4 aprile 2025 sia stata depositata una sola lista, ovvero più liste, nessuna delle quali si sia qualificata come "lista di minoranza" a sensi di legge (v. sopra), possono essere presentate liste di minoranza nelle menzionate forme sino alle ore 18:00 del giorno 7 aprile 2025. In tal caso, la percentuale minima di partecipazione al capitale sociale per la presentazione delle liste di candidati sindaci è ridotta al 1,25%.
  • Le liste saranno messe a disposizione del pubblico presso la sede sociale, sul sito internet della società (www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci"), nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato "eMarket Storage", consultabile al sito internet , entro il giorno 8 aprile 2025.

Gli Azionisti che intendano presentare una lista sono invitati a consultare le relazioni predisposte dal consiglio di amministrazione in ordine ai punti 3) e 4) dell'ordine del giorno, ed a contattare preventivamente l'Ufficio Investor Relations della Società (Andrea La Fata, tel. 0522-956332, [email protected]) cui possono essere rivolte richieste di informazioni.

DOCUMENTAZIONE

  • I documenti che saranno sottoposti all'Assemblea, ivi compresi la relazione sulla gestione, il bilancio di esercizio, il bilancio consolidato, le relazioni sul governo societario e sulla remunerazione, nonché i testi integrali delle proposte di deliberazione e le relazioni illustrative dei punti all'ordine del giorno e quant'altro prescritto verranno messi a disposizione del pubblico nei termini di legge, presso la Sede Sociale, sul sito internet della Società www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Assemblea dei soci, nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato "eMarket STORAGE", consultabile al sito internet "". In conformità alle disposizioni normative vigenti, i Soci potranno ottenere copia della documentazione depositata presso la Sede Sociale a proprie spese.
  • Lo statuto sociale e il regolamento assembleare sono reperibili presso la sede sociale e sul sito internet della Società www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci.

CAPITALE SOCIALE E DIRITTI DI VOTO

▪ Il capitale sociale di nominali euro 42.623.057,10 è suddiviso in 163.934.835 azioni del valore nominale unitario di 0,26 euro, ciascuna delle quali dà diritto ad un voto. Alla data del presente avviso di convocazione, la società detiene n. 1.097.233 azioni proprie per le quali, ai sensi di legge, il diritto di voto è sospeso.

Il presente avviso di convocazione viene pubblicato, ai sensi dell'art. 125-bis, TUF, nonché dell'art. 7 dello statuto sociale, sul sito internet della Società www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Assemblea dei soci", e, per estratto, sul quotidiano Il Sole 24 Ore. Viene altresì reso disponibile al pubblico presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato "eMarket STORAGE" (consultabile al sito internet ) e nelle altre modalità stabilite dalle norme applicabili.

* * * * * * *

Per l'esercizio dei diritti degli azionisti la Società raccomanda l'utilizzo delle forme di comunicazione a distanza indicate nel presente avviso.

Per qualunque informazione riguardante l'Assemblea e l'esercizio dei diritti sociali è disponibile l'ufficio "Investor Relations", presso la società ai recapiti 0522/956332, mail: "[email protected]".

Bagnolo in Piano (RE), 20 marzo 2025

p. Il Consiglio di Amministrazione Il Presidente – Massimo Livatino

NOTICE OF EXTRAORDINARY AND ORDINARY MEETING

The Shareholders of EMAK S.p.A. (hereinafter the "Company") are convened to an Extraordinary and Ordinary Meeting on April 29, 2025, at 10:00 AM, in a single call, with the methods described below, in order to discuss and resolve on the following

Agenda

Extraordinary part

1) Proposal to introduce the possibility of holding meetings through exclusive participation via the so-called designated representative (amendment of Article 7 of the Articles of Association), to hold shareholders' meetings, as well as meetings of the Board of Directors and the Board of Statutory Auditors, also or exclusively through telecommunications tools (amendment of Articles 7, 14 and 19 of the Articles of Association). Proposal to introduce the possibility of appointing the Sustainability Manager and defining professional requirements (amendment of Article 17 of the Articles of Association). Further proposals for purely formal amendments (Articles 20 and 21 of the Articles of Association) and related to the methods of sending notices convening meetings of the Board of Directors (Article 14 of the Articles of Association). Related and consequent resolutions.

Ordinary part

  • 1) Presentation of the Financial Statements and Consolidated Financial Statements as of December 31, 2024; Reports of the Board of Directors, the Board of Statutory Auditors, and the Auditing Firm:
    • 1.1) Approval of the Management Report and the Financial Statements;
    • 1.2) Proposal for the allocation of the profit for the year and dividend; related and consequent resolutions.
  • 2) Presentation of the Report on the remuneration policy and the compensation paid:
    • 2.1) Approval with binding resolution of the first section of the Report pursuant to paragraphs 3-bis and 3 ter of Article 123-ter, Legislative Decree No. 58/98;
    • 2.2) Approval with non-binding resolution of the second section of the Report pursuant to paragraph 6 of Article 123-ter, Legislative Decree No. 58/98.
  • 3) Appointment of the Board of Directors:
    • 3.1) Determination of the number of members of the Board of Directors;
    • 3.2) Determination of the term of office of the Board of Directors;
    • 3.3) Appointment of the members of the Board of Directors;
    • 3.4) Determination of the maximum overall compensation payable to the members of the Board of Directors.
  • 4) Appointment of the Board of Statutory Auditors:
    • 4.1) Appointment of three statutory auditors and two alternates;
    • 4.2) Appointment of the Chairman;
    • 4.3) Determination of the compensation of the members of the Board of Statutory Auditors.
  • 5) Assignment of the statutory audit engagement for the years 2025-2033 and certification of the compliance of sustainability reporting for the years 2025-2027 and determination of the fees; related and consequent resolutions.
  • 6) Proposal for authorization to purchase and dispose of treasury shares; related and consequent resolutions.

METHODS OF CONDUCTING THE MEETING

  • In implementation of the provisions of art. 106, Decree-Law no. 18 of March 17, 2020 ("Decree"), converted with amendments by Law no. 27 of April 24, 2020, whose applicability has been most recently extended by art. 3, paragraph 14-sexies, Decree-Law no. 202 of December 27, 2024, converted with amendments by Law no. 15 of February 21, 2025, it is specified that:
  • Participation in the Meeting by those entitled to vote is allowed exclusively through the designated representative pursuant to art. 135-undecies, Legislative Decree no. 58/98 ("TUF"), without physical participation of shareholders or their delegates other than the designated representative;
  • The designated representative may also be granted proxies or sub-proxies pursuant to article 135-novies, TUF, even in derogation of art. 135-undecies, paragraph 4, of the same legislative decree;

  • Directors, Statutory Auditors, the Designated Representative, the meeting secretary, representatives of the auditing firm and other persons entitled by law other than those entitled to vote may attend the Meeting exclusively by means of telecommunications that ensure their identification and with the methods individually communicated to them, without it being necessary for the Chairman of the Meeting and the person responsible for taking minutes to be physically in the same place

LEGITIMATION FOR PARTICIPATION AND REPRESENTATION IN THE ASSEMBLY

  • In accordance with article 83-sexies of the Consolidated Finance Act (TUF), the legitimacy to participate and vote in the Assembly - exclusively through the Designated Representative - is certified by a communication to the Company, made by the intermediary, on behalf of the person entitled to vote, based on the account evidence referred to in article 83-quater, paragraph 3, TUF, relating to the end of the accounting day of the seventh open market day preceding the date set for the Assembly (coinciding with April 16, 2025, known as the "record date"). Credit and debit recordings made on the accounts after the record date do not count for the purpose of legitimization: therefore, those who become holders of the shares only after such date will not have the right to participate and vote (by proxy) in the Assembly. The intermediary's communication must reach the Company, in accordance with applicable regulations, before the start of the assembly proceedings.
  • There are no procedures for voting by correspondence or by electronic means.

METHODS FOR GRANTING PROXY TO THE DESIGNATED REPRESENTATIVE

▪ The Company has appointed "Monte Titoli S.p.A.", with its legal headquarters in Milan, as the Shareholders' Representative, in accordance with article 135-undecies of the Consolidated Finance Act (TUF) and the Decree. The proxy can be granted to the Designated Representative without charges for the principal (except for any shipping costs), with voting instructions on all or some of the proposed resolutions regarding the agenda items, through a specific form available, along with instructions for its completion and submission, on the Company's website (www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Assemblea dei soci "). The proxy with voting instructions must arrive, along with a copy of a currently valid identification document of the principal, or, if the principal is a legal entity, of the current legal representative or another subject with suitable powers, along with suitable documentation to prove their status and powers, to the aforementioned Designated Representative, by the end of the second open market day before the Assembly (i.e., Thursday, April 25, 2025) using the following alternative methods: (i) transmission of an electronically reproduced copy (PDF) to the certified email address [email protected] (subject "Proxy Assembly EMAK 2025") from their own certified email box (or, in its absence, from their own ordinary email box; in this case, the proxy with voting instructions must be signed with a qualified or ature); (ii) transmission of the original, via courier or registered mail, to the attention of the Register Services area, at Monte Titoli S.p.A., Piazza degli Affari n. 6, Milan (Ref. "Proxy Assembly EMAK 2025"), anticipating a copy reproduced electronically (PDF) by ordinary email to the box [email protected] (subject "Proxy Assembly EMAK 2025"). Within the same timeframe and in the same manner, the proxy and voting instructions can be revoked. The proxy is effective only for the proposals for which voting instructions have been given.

In accordance with the referenced Decree, proxies or sub-proxies may also be granted to the aforementioned Designated Representative pursuant to article 135-novies of the Consolidated Finance Act (TUF), notwithstanding article 135-undecies, paragraph 4, TUF. Those who do not wish to use the method of participation provided by article 135-undecies, TUF, may alternatively participate by granting a proxy or sub-proxy to the same Designated Representative under article 135-novies, TUF, containing voting instructions on all or some of the proposals on the agenda. They have the option to use the proxy/sub-proxy form available on the Company's website (www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Assemblea dei soci"). The transmission of proxies/sub-proxies must follow the methods indicated above and detailed in the proxy form. The proxy must be received by 6:00 PM on the day before the assembly (and in any case before the start of the assembly proceedings). Within the specified term and by the same methods, the proxy and voting instructions can always be revoked.

For any clarifications relating to the granting of proxy to the designated Representative, it is possible to contact Monte Titoli S.p.A. via e-mail to the address [email protected] or to the following telephone numbers (+39) 02.33635810 on open office days, from 9:00 to 17:00.

Any changes and / or additions to the information contained in this notice of call will be promptly made available on the Company's website and with the other methods envisaged by current legislation.

OTHER RIGHTS OF SHAREHOLDERS

▪ Shareholders who, alone or together, represent at least one fortieth of the share capital may request, within ten days from the publication of this notice (i.e., by Monday, March 31, 2025), the addition of items to the agenda or submit proposed resolutions on matters already included in the agenda, specifying in the request information related to their identity, proving their legitimacy (by certification attesting the ownership of the said share of participation), and outlining the subject of their motions. Within the abovementioned period, requests must be sent to the Company's address by registered mail with acknowledgment of receipt, or via electronic communication to the certified email address "[email protected]"; within the same period, a report explaining the rationale for the proposed resolutions on the new matters they propose to discuss or the rationale for additional proposed resolutions on matters already on the agenda must also be submitted, pursuant to article 126-bis of the TUF, by the same Shareholders and using the same methods. It is reminded that the addition of items to the agenda is not permitted for topics on which the assembly decides by law, on a proposal from the administrative body, or based on a project or report prepared by them, other than those referred to in article 125-ter, paragraph 1, of the TUF.

Any additions to the agenda or the submission of further proposed resolutions on matters already included in the agenda will be announced in the same manner as prescribed by law for the publication of the notice of meeting, at least fifteen days before the date set for the Assembly (i.e., by Monday, April 14, 2025). Additional proposed resolutions on matters already on the agenda, as well as reports prepared by those requesting additions (accompanied by any evaluations by the Board of Directors), will be made available to the public, in the manner provided for in article 125–ter, paragraph 1, of the Consolidated Finance Act (TUF), simultaneously with the publication of the notice of the addition or presentation.

Given that participation in the Assembly is allowed exclusively through the Designated Representative, those entitled to vote can individually submit proposed resolutions on the agenda items - as permitted by current regulations - by Monday, April 14, 2025. The proposals must be sent - together with certification attesting to the ownership of the share, a copy of an identification document of the proposer, or an identification document and documentation attesting the powers and status of the legal representative pro tempore or another subject with suitable powers of the proposing legal entity - by registered mail with acknowledgment of receipt to the address of the Company's headquarters, or via electronic communication to the certified email address "[email protected]". Individual proposed resolutions - after verifying their relevance to the agenda items, as well as their correctness and completeness in relation to applicable regulations - will be published by Wednesday, April 16, 2025, on the Company's website, in order to allow those entitled to vote to formulate their voting instructions also considering these new proposals and to enable the Designated Representative to receive possible voting instructions on the same. The legitimacy to formulate the proposals must be certified by the communication provided for by article 83-sexies of the TUF, made by the intermediary for the purposes of participating in the Assembly and exercising the right to vote. Proposals for which the proponent's legitimacy is not attested will be considered as not submitted, resulting in their removal from the Company's website.

▪ Those entitled to vote, proving their legitimacy (by means of certification attesting their ownership of shares), may raise questions on the items on the agenda before the meeting, submitting the questions in writing, by the seventh open market day before the Meeting (that is, Wednesday, April 16, 2025), by registered mail with acknowledgement of receipt to the Company's registered office address, or by electronic mail to the certified electronic mail address, "[email protected]"; after having verified their origin and the legitimacy of the inquirer, a response will be provided no later than Thursday, April 24, 2025, with the Company having the right to provide a single response to a number of questions of the same content.

The responses will be published on the Company's website www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci.

It should be noted that entitlement to vote may be certified also subsequent to the sending of questions, provided by the third day after the record date.

APPOINTMENT OF DIRECTORS AND STATUTORY AUDITORS

▪ Pursuant to Articles 12 and 19 of the bylaws, to which express reference is made for matters not reported below, the Directors and Statutory Auditors will be appointed by list voting. The lists of candidates may be submitted by Shareholders who, individually or together with other Shareholders, represent at least 2.5% of the shares entitled to vote at the ordinary meeting, pursuant to Consob managerial determination no. 123 of January 28, 2025.

The lists must be filed at the registered office by hand delivery, or sent by registered mail with return receipt to the address of the Company's registered office, or transmitted by certified email to the address "[email protected]", by 6:00 PM on April 4, 2025, together with the additional documentation required by current regulations and the bylaws.

  • Each Shareholder may submit or participate in the submission of only one list and vote for only one list.
  • Each Candidate may appear in only one list under penalty of ineligibility.
  • Together with each list, within the above-mentioned deadlines, declarations must be filed in which the individual candidates accept the candidacy and certify, under their own responsibility, the absence of causes of ineligibility and incompatibility, as well as disqualifications from the office of director adopted against them in a Member State of the European Union, and the existence of the requirements prescribed by current regulations and the bylaws for taking office, as well as the professional curriculum containing comprehensive information on their personal and professional characteristics, including, in the case of candidates for statutory auditors, pursuant to Article 148-bis of the TUF and Article 2400 of the Civil Code, certification of compliance with the maximum number of administration and control positions held in other companies and the related list. This list must be updated by the interested parties until the day of the actual meeting.

The lists of Candidates must be accompanied by declarations, when required, regarding the possession of independence requirements, as provided by Articles 147-ter, paragraph 4, and 148, paragraph 3, of the TUF. Candidates for the position of director must possess the integrity requirements provided by current regulations. Candidates for the position of statutory auditor must possess the integrity and professional requirements provided by the Ministry of Justice Decree no. 162 of March 30, 2000, and must comply with the limits on the number of positions imposed by current regulations.

  • Articles 147-ter, paragraph 1-ter, and 148, paragraph 1-bis, of the TUF provide that the renewal of the Board of Directors and the Board of Statutory Auditors must comply with the gender balance regulations most recently amended by Law no. 160 of December 27, 2019. Pursuant to these provisions, at least twofifths of the elected directors and statutory auditors must be reserved for the less represented gender. Therefore, it is prescribed that:
    • Shareholders who intend to submit a list for the renewal of the Board of Directors, containing three or more candidates, must include in the list a number of candidates belonging to the less represented gender equal to at least two-fifths of the candidates (rounded up to the nearest whole number for lists containing more than three candidates, and rounded down for lists containing three candidates);
    • Shareholders who intend to submit a list for the renewal of the Board of Statutory Auditors, containing three or more candidates, must include in the section of statutory auditors one candidate belonging to the less represented gender, and in the section of alternate auditors, if there are two candidates, one for each gender.
  • The lists must be accompanied by information regarding the identity of the Shareholders who submit them, indicating the percentage of participation held overall. It is recalled that the ownership of the minimum quota necessary for the submission of lists is determined with reference to the shares registered in favor of the Shareholder on the day the lists are filed with the Company. The related certification may be produced to the Company even after the list is filed, provided that, in any case, it is received by 6:00 PM on the twenty-first day preceding the date set for the meeting, i.e., Tuesday, April 8, 2025.

  • Minority lists for the appointment of the Board of Directors and the Board of Statutory Auditors must be accompanied by a declaration certifying the absence of connections as qualified by Article 144-quinquies of the Issuers' Regulations, adopted by Consob resolution no. 11971 of May 14, 1999 (hereinafter "Consob Issuers' Regulations"). Minority lists for the appointment of the Board of Statutory Auditors are subject to Article 144-sexies, paragraph 4, letter b) of the Consob Issuers' Regulations. For the preparation of minority lists, Shareholders are invited to take into account the recommendations formulated by Consob regarding connections between lists, contained in communication DEM/9017893 of February 26, 2009.
  • For the sole election of the Board of Statutory Auditors, it is recalled that if only one list has been filed by April 4, 2025, or if multiple lists have been filed, none of which has qualified as a "minority list" under the law (see above), minority lists may be submitted in the aforementioned forms until 6:00 PM on April 7, 2025. In this case, the minimum percentage of share capital participation for the submission of lists of candidates for statutory auditors is reduced to 1.25%.
  • The lists will be made available to the public at the registered office, on the company's website (www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance > Shareholders' Meeting"), as well as at the authorized storage mechanism "eMarket Storage", accessible at , by April 8, 2025.
  • Shareholders who intend to submit a list are invited to consult the reports prepared by the Board of Directors regarding items 3) and 4) of the agenda, and to contact the Company's Investor Relations Office in advance (Andrea La Fata, tel. 0522-956332, [email protected]) for information requests.

DOCUMENTATION

  • The documents to be submitted to the Meeting, including the Directors' Report, the financial statements, the consolidated financial statements, the non-financial statement, reports on corporate governance and on remuneration, as well as the full texts of the resolution proposals and the reports illustrating items on the agenda and anything else prescribed, shall be made available to the public within the terms of law at the registered office, on the Company's website www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci, as well as through the "eMarket STORAGE" authorised storage mechanism consultable on the website.
  • The articles of association and the shareholders' meeting regulations are obtainable at the registered office and on the Company's website www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci".

SHARE CAPITAL AND VOTING RIGHTS

▪ The nominal share capital of euro 42,623,057.10 is subdivided into 163,934,835 shares each of a nominal value of 0.26 euro, and each giving the right to one vote. At the date of this notice of call, the company holds 1,097,233 treasury shares for which, according to the law, the voting right is suspended.

This notice of call is published, pursuant to art. 125-bis, Consolidated Law on Finance, as well as art. 7 of the articles of association, on the Company's website www.emakgroup.it, "Investor Relations > Corporate governance> Assemblea dei soci and, in extracted form, in the Il Sole 24 Ore newspaper. It is also made available to the public through the "eMarket Storage" authorized storage mechanism (consultable on the website) and in the other ways established by applicable provisions.

* * * * * * *

For the exercise of shareholder rights, the Company recommends the use of the forms of distance communication indicated in this notice

The "Investor Relations" office in the company is available for any information regarding the Meeting and the exercise of corporate rights at the contact details: telephone 0522/956332, e-mail: "[email protected]".

Bagnolo in Piano (RE), 20 March 2025

On behalf of the Board of Directors The Chairman – Massimo Livatino

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.