AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Vianini Lavori S.p.A.

Proxy Solicitation & Information Statement Sep 21, 2015

4093_def-14a_2015-09-21_a7b22219-227b-4d75-8f53-e0c637655a5c.pdf

Proxy Solicitation & Information Statement

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Istruzioni per il rilascio di deleghe per l'intervento e il voto in assemblea

1) Delega rilasciata a un Rappresentante Designato dal socio

Ogni soggetto legittimato ad intervenire in Assemblea può farsi rappresentare mediante delega scritta ai sensi delle vigenti disposizioni di legge, sottoscrivendo il modulo di delega rilasciato a richiesta dell'avente diritto dagli intermediari abilitati oppure il modulo di delega riprodotto nelle pagine seguenti, dal titolo "Modulo per il conferimento di delega semplice al Rappresentante Designato dal socio". La delega può essere notificata alla società mediante invio presso la sede sociale ovvero mediante comunicazione elettronica all'indirizzo di posta certificata [email protected].

Si ricorda che l'art. 135-novies TUF dispone che "Il rappresentante può, in luogo dell'originale, consegnare o trasmettere una copia, anche su supporto informatico, della delega, attestando sotto la propria responsabilità la conformità della delega all'originale e l'identità del delegante. Il rappresentante conserva l'originale della delega e tiene traccia delle istruzioni di voto eventualmente ricevute per un anno a decorrere dalla conclusione dei lavori assembleari".

2) Delega rilasciata a un Rappresentante Designato dalla Società

L'avv. Domenico Sorrentino nato a Torre Annunziata (NA) l'8 febbraio 1963, codice fiscale SRRDNC63B8L245C, residente in Roma, in qualità di "Rappresentante Designato" ai sensi dell'articolo 135-undecies del D.Lgs. n. 58/1998 dalla società Vianini Lavori SpA, (d'ora innanzi denominato "Rappresentante Designato"), è a disposizione dei soci per ricevere le deleghe di voto relative all'assemblea convocata in unica convocazione per il 22 ottobre 2015 alle ore 12,00, in Roma via Barberini, 28, con le modalità e nei termini riportati nell'avviso di convocazione pubblicato sul sito internet della società in data 21 settembre 2015.

Il rilascio della delega al Rappresentante Designato può avvenire a condizione che essa pervenga entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'assemblea in unica convocazione, (ossia entro le ore 17,00 del giorno 20 ottobre 2015,) con le seguenti modalità: via e-mail all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected];oppure via posta mediante invio a mezzo raccomandata, anticipata via fax al n. 06-37514140 presso il proprio domicilio in Roma, Via Oslavia,30; la delega ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano conferite istruzioni di voto.

Al fine di consentire al Rappresentante Designato di ottemperare a quanto richiesto dall'art. 135-novies TUF i soci che intendono avvalersi della facoltà di delegare il Rappresentante Designato devono trasmettere a quest'ultimo: (i) copia fotostatica del proprio documento di identità; (ii) in caso di rappresentanza organica di società o enti, copia fotostatica del certificato rilasciato dal registro delle imprese dal quale risultino i poteri di rappresentanza del soggetto che sottoscrive la delega in nome e per conto della società o ente avente diritto di intervento e voto in assemblea; (iii) dichiarazione sostitutiva di atto notorio, non necessariamente autenticata da notaio, nella quale si attesti l'identità del sottoscrittore della delega e dei propri poteri di rappresentanza, se del caso.

La delega e le istruzioni di voto possono essere revocate entro i medesimi termini di cui sopra mediante una comunicazione da far pervenire al Rappresentante Designato con le stesse modalità di invio della delega.

Per il rilascio della delega al Rappresentante Designato, ogni soggetto legittimato ad intervenire in Assemblea deve utilizzare il modulo di delega riprodotto nelle pagine seguenti, dal titolo "Modulo di conferimento della delega al Rappresentante Designato ai sensi dell'art. 135-undecies del Testo Unico". Il conferimento della delega e delle istruzioni di voto non comporta alcuna spesa per il delegante.

Il Rappresentante Designato non ha dichiarato la sussistenza di conflitti di interesse di cui all'art. 135 decies TUF.

In ottemperanza a quanto stabilito nell'allegato 5A al Reg. Emittenti Consob (come modificato con delibera Consob 14 dicembre 2010, n. 17592), si riporta il testo delle norme del TUF citate nelle presenti istruzioni e nei moduli che seguono.

Art. 135-novies (Rappresentanza nell'assemblea)

  1. Colui al quale spetta il diritto di voto può indicare un unico rappresentante per ciascuna assemblea, salva la facoltà di indicare uno o più sostituti.

  2. In deroga al comma 1, colui al quale spetta il diritto di voto può delegare un rappresentante diverso per ciascuno dei conti, destinati a registrare i movimenti degli strumenti finanziari, a valere sui quali sia stata effettuata la comunicazione prevista dall'articolo 83-sexies.

  3. In deroga al comma 1, qualora il soggetto indicato come titolare delle azioni nella comunicazione prevista dall'articolo 83-sexies agisca, anche mediante intestazioni fiduciarie, per conto di propri clienti, questi può indicare come rappresentante i soggetti per conto dei quali esso agisce ovvero uno o più terzi designati da tali soggetti.

  4. Se la delega prevede tale facoltà, il delegato può farsi sostituire da un soggetto di propria scelta, fermo il rispetto dell'articolo 135-decies, comma 3, e ferma la facoltà del rappresentato di indicare uno o più sostituti.

  5. Il rappresentante può, in luogo dell'originale, consegnare o trasmettere una copia, anche su supporto informatico, della delega, attestando sotto la propria responsabilità la conformità della delega all'originale e l'identità del delegante. Il rappresentante conserva l'originale della delega e tiene traccia delle istruzioni di voto eventualmente ricevute per un anno a decorrere dalla conclusione dei lavori assembleari.

  6. La delega può essere conferita con documento informatico sottoscritto in forma elettronica ai sensi dell'art. 21, comma 2 del decreto legislativo 7 marzo 2005 n. 82.Le società indicano nello statuto almeno una modalità di notifica elettronica della delega.

  7. I commi 1, 2, 3 e 4 si applicano anche nel caso di trasferimento delle azioni per procura.

  8. Resta fermo quanto previsto dall'articolo 2372 del codice civile. In deroga all'articolo 2372, secondo comma, del codice civile, le Sgr, le Sicav, le società di gestione armonizzate, nonché i soggetti che svolgono attività di gestione collettiva del risparmio, possono conferire la rappresentanza per più assemblee.

Art. 135-decies

(Conflitto di interessi del rappresentante e dei sostituti)

  1. Il conferimento di una delega ad un rappresentante in conflitto di interessi è consentito purché il rappresentante comunichi per iscritto al socio le circostanze da cui deriva tale conflitto e purché vi siano specifiche istruzioni di voto per ciascuna delibera in relazione alla quale il rappresentante dovrà votare per conto del socio. Spetta al rappresentante l'onere della prova di aver comunicato al socio le circostanze che danno luogo al conflitto d'interessi. Non si applica l'articolo 1711, secondo comma, del codice civile.

  2. Ai fini del presente articolo, sussiste in ogni caso un conflitto di interessi ove il rappresentante o il sostituto:

a) controlli, anche congiuntamente, la società o ne sia controllato, anche congiuntamente, ovvero sia sottoposto a comune controllo con la società;

b) sia collegato alla società o eserciti un'influenza notevole su di essa ovvero quest'ultima eserciti sul rappresentante stesso un'influenza notevole;

c) sia un componente dell'organo di amministrazione o di controllo della società o dei soggetti indicati alle lettere a) e b);

d) sia un dipendente o un revisore della società o dei soggetti indicati alla lettera a);

e) sia coniuge, parente o affine entro quarto grado dei soggetti indicati alle lettere da a) a c);

f) sia legato alla società o ai soggetti indicati alle lettere a), b), c) ed e) da rapporti di lavoro autonomo o subordinato ovvero da altri rapporti di natura patrimoniale che ne compromettano l'indipendenza.

  1. La sostituzione del rappresentante con un sostituto in conflitto di interessi è consentita solo qualora il sostituto sia stato indicato dal socio. Si applica in tal caso il comma 1. Gli obblighi di comunicazione e il relativo onere della prova rimangono in capo al rappresentante.

  2. Il presente articolo si applica anche nel caso di trasferimento delle azioni per procura.

Art. 135-undecies

(Rappresentante designato dalla società con azioni quotate)

  1. Salvo che lo statuto disponga diversamente, le società con azioni quotate designano per ciascuna assemblea un soggetto al quale i soci possono conferire, entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'assemblea, anche in convocazione successiva alla prima, una delega con istruzioni di voto su tutte o alcune delle proposte all'ordine del giorno. La delega ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano conferite istruzioni di voto.

  2. La delega è conferita mediante la sottoscrizione di un modulo di delega il cui contenuto è disciplinato dalla Consob con regolamento. Il conferimento della delega non comporta spese per il socio. La delega e le istruzioni di voto sono sempre revocabili entro il termine indicato nel comma 1.

  3. Le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'assemblea. In relazione alle proposte per le quali non siano state conferite istruzioni di voto, le azioni non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere.

  4. Il soggetto designato come rappresentante è tenuto a comunicare eventuali interessi che per conto proprio o di terzi abbia rispetto alle proposte di delibera all'ordine del giorno. Mantiene altresì la riservatezza sul contenuto delle istruzioni di voto ricevute fino all'inizio dello scrutinio, salva la possibilità di comunicare tali informazioni ai propri dipendenti e ausiliari, i quali sono soggetti al medesimo di dovere di riservatezza. Al soggetto designato come rappresentante non possono essere conferite deleghe se non nel rispetto del presente articolo.

  5. Con il regolamento di cui al comma 2, la Consob può stabilire i casi in cui il rappresentante che non si trovi in alcuna delle condizioni indicate all'articolo 135-decies può esprimere un voto difforme da quello indicato nelle istruzioni.

MODULO PER IL CONFERIMENTO DI DELEGA SEMPLICE AL RAPPRESENTANTE DESIGNATO DAL SOCIO

Con la presente il/la sottoscritto/a (Cognome o ragione sociale) ………………………………………………
(Nome)…………………………………………… nato/a ………………………………………………………
il ………………………………………………….residente o sede legale a ……………………………………
in via …………………………………….…… n. …. codice fiscale ……………………………….……………
azionista di Vianini Lavori SpA in quanto titolare di n. …………………azioni ordinarie della Società,

DELEGA

Il/la sig./sig.ra………………………………………………………nato/a……………………………………….
Il………………., residente a ……………………………………in via……………………………………
codice fiscale…………………………………

a rappresentarlo/la

all'Assemblea straordinaria della Società convocata in via Barberini,28 – 00187 Roma, per il giorno 22 ottobre 2015, alle ore 12,00 in unica convocazione con il seguente

ORDINE DEL GIORNO

Modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente rinumerazione di taluni articoli dello Statuto. Introduzione di un nuovo articolo 16.

A tal fine conferisce al sunnominato delegato ogni potere e facoltà in ordine agli argomenti posti all'ordine del giorno.

Data..…………………… Firma..………………….

MODULO PER IL CONFERIMENTO DELLA DELEGA AL RAPPRESENTANTE DESIGNATO AI SENSI DELL'ART. 135-UNDECIES DEL TESTO UNICO

il/la sottoscritto/a (cognome e nome) ………………………………………, nato a ………………,
(prov.) ……., il ………codice fiscale……………………………………… indirizzo (di residenza)
………….………………………………………, tel. …………………… documento di identità (tipo)
……… n. …………………… (da allegare in copia)
_________________
(se del caso) in rappresentanza della società ………………………………………….……………………
con sede in …………………………………………. codice fiscale n. …………………………………… ……
munito degli occorrenti poteri in forza di ……………………………………………… (da allegare in copia)
_________________
legittimato a votare con n. …………………………… azioni …………. emesse da Vianini Lavori SpA,
registrate nel conto titoli n. ……………………………. presso il seguente intermediario
…………………………….………………………………………… ABI ………………. CAB ………………….

DELEGA

L'Avv. Domenico Sorrentino, in qualità di Rappresentante Designato dalla società Vianini Lavori SpA, ai sensi del'art. 135-undecies del TUF, domiciliato in Roma, Via Oslavia, 30, ad intervenire e votare, in suo nome e conto, nel senso indicato nel Modulo di "istruzioni di voto al Rappresentante Designato dalla Società", nell'assemblea straordinaria convocata in unica convocazione per il giorno 22 ottobre 2015, alle ore 12,00, in Roma, Via Barberini 28, per deliberare sul seguente

ORDINE DEL GIORNO

Modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente rinumerazione di taluni articoli dello Statuto. Introduzione di un nuovo articolo 16

Dichiara di essere a conoscenza della possibilità che la delega al Rappresentante Designato contenga istruzioni di voto anche solo su alcune delle proposte di deliberazione all'ordine del giorno e che, in tale ipotesi, il voto sarà esercitato per le sole proposte in relazione alle quali siano conferite istruzioni di voto.

Il sottoscritto (cognome e nome del firmatario solo se diverso dal titolare delle azioni)…………………….. sottoscrive la presente delega in qualità di (barrare la casella interessata)

□ creditore pignoratizio □ riportatore □ usufruttuario □ custode □ gestore □ rappresentante legale o procuratore con potere di subdelega

Data..…………………… Firma..………………….

ISTRUZIONI DI VOTO AL RAPPRESENTANTE DESIGNATO DALLA SOCIETA'

Il/la sottoscritto/a (cognome e nome) …………………………..., nato a ……………..…..…, (prov.) ……., il …………..codice fiscale……………………………......... indirizzo (di residenza) ………….………………………………………..................................,fornisce al Rappresentante Designato, in relazione alla delega o alle deleghe al medesimo rilasciate per l'assemblea straordinaria della società Vianini Lavori S.p.A. convocata in unica convocazione il 22 ottobre 2015 le seguenti istruzioni di voto:

A) Deliberazioni sottoposte al voto*

Proposte di deliberazione
(quali riportate nelle relazioni ex art. 125-ter)
Favorevole
(barrare con
crocetta)
Contrario1
(barrare con
crocetta
Astenuto1
(barrare con
crocetta))
Favorevole a condizione che
(indicare gli elementi cui si subordina
l'indicazione di voto favorevole)
- Modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente
rinumerazione di taluni articoli dello Statuto. Introduzione di un nuovo articolo 16
• approvare la modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente
rinumerazione degli articoli 13, 14, 15 e 16 rispettivamente in 12, 13, 14, e 15; introduzione di un nuovo articolo
16 così come indicato nella relazione redatta dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 125-ter del
Decreto Legislativo n. 58 del 24 febbraio 1998 ("TUF") e dell'art. 72 del Regolamento Emittenti Consob n. 11971
del 14 maggio 1999 ed in conformità all'allegato 3A al medesimo Regolamento.
• conferire al Consiglio di Amministrazione e, per esso, al Presidente ed all'Amministratore Delegato, in via
disgiunta fra loro, ogni potere occorrente per dare esecuzione alla presente deliberazione, con facoltà di
introdurvi ogni ulteriore modifica, precisazione o aggiunta di natura formale che fosse eventualmente richiesta al
fine di ottenere le approvazioni di legge.

(*) Ai sensi dell'Articolo 135-undecies, "Le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'assemblea. In relazione alle proposte per le quali non siano state conferite istruzioni di voto, le azioni del socio non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere."

B) Qualora si verifichino circostanze ignote all'atto del rilascio della delega2 ,il sottoscritto, con riferimento a :

Proposte di deliberazione
(quali riportate nelle relazioni ex art. 125-ter)
Conferma le
istruzioni
(barrare con
crocetta)
Revoca le
istruzioni
(barrare con
crocetta)
Modifica le istruzioni
(indicare se
favorevole, contrario
o astenuto)
Autorizza a votare in modo difforme
- Modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente
rinumerazione di taluni articoli dello Statuto. Introduzione di un nuovo articolo 16
• approvare la modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente
rinumerazione degli articoli 13, 14, 15 e 16 rispettivamente in 12, 13, 14, e 15; introduzione di un nuovo articolo
16 così come indicato nella relazione redatta dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 125-ter del
Decreto Legislativo n. 58 del 24 febbraio 1998 ("TUF") e dell'art. 72 del Regolamento Emittenti Consob n. 11971
del 14 maggio 1999 ed in conformità all'allegato 3A al medesimo Regolamento.
• conferire al Consiglio di Amministrazione e, per esso, al Presidente ed all'Amministratore Delegato, in via
disgiunta fra loro, ogni potere occorrente per dare esecuzione alla presente deliberazione, con facoltà di
introdurvi ogni ulteriore modifica, precisazione o aggiunta di natura formale che fosse eventualmente richiesta al
fine di ottenere le approvazioni di legge.

(*) Ai sensi dell'Articolo 135-undecies, "Le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'assemblea. In relazione alle proposte per le quali non siano state conferite istruzioni di voto, le azioni del socio non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere."

2 Ove si verifichino circostanze di rilievo, ignote all'atto del rilascio della delega, che non possono essere comunicate al delegante, è possibile scegliere tra: a) la conferma dell'istruzione di voto già espressa; b) la modifica dell'istruzione di voto già espressa; c) la revoca dell'istruzione di voto già espressa; d) l'autorizzazione al Rappresentante Designato ad esprimere un voto difforme da quello indicato nelle sezione A) delle presenti istruzioni qualora le circostanze sopravvenute facciano ragionevolmente ritenere che il delegante, se le avesse conosciute, avrebbe modificato in tal senso le istruzioni di voto. Ove non sia effettuata alcuna scelta si intenderanno confermate le istruzioni di voto sub A).

C) In caso di eventuale votazione su modifiche o integrazioni delle proposte presentate in assemblea3 , il sottoscritto, con riferimento a :

Proposte di deliberazione
(quali riportate nelle relazioni ex art. 125-ter)
Conferma le
istruzioni
(barrare con
crocetta)
Revoca le
istruzioni
(barrare con
crocetta)
Modifica le istruzioni4
(indicare se favorevole,
contrario o astenuto)
Autorizza votare in modo difforme
- Modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente
rinumerazione di taluni articoli dello Statuto. Introduzione di un nuovo articolo 16
• approvare la modifica degli articoli 6, 7, 9 e 11 dello Statuto Sociale, eliminazione dell'articolo 12 e conseguente
rinumerazione degli articoli 13, 14, 15 e 16 rispettivamente in 12, 13, 14, e 15; introduzione di un nuovo articolo
16 così come indicato nella relazione redatta dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 125-ter del
Decreto Legislativo n. 58 del 24 febbraio 1998 ("TUF") e dell'art. 72 del Regolamento Emittenti Consob n. 11971
del 14 maggio 1999 ed in conformità all'allegato 3A al medesimo Regolamento.
• conferire al Consiglio di Amministrazione e, per esso, al Presidente ed all'Amministratore Delegato, in via
disgiunta fra loro, ogni potere occorrente per dare esecuzione alla presente deliberazione, con facoltà di
introdurvi ogni ulteriore modifica, precisazione o aggiunta di natura formale che fosse eventualmente richiesta al
fine di ottenere le approvazioni di legge.

(*) Ai sensi dell'Articolo 135-undecies, "Le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'assemblea. In relazione alle proposte per le quali non siano state conferite istruzioni di voto, le azioni del socio non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere."

3 Per il caso in cui si verifichino modifiche o integrazioni delle proposte di deliberazione sottoposte all'assemblea, e possibile scegliere tra: a) la conferma dell'istruzione di voto eventualmente già espressa; b) la modifica dell'istruzione di voto già espressa o il conferimento dell'istruzione di voto; c) la revoca dell'istruzione di voto già espressa; d) l'autorizzazione al Rappresentante Designato a votare in modo difforme da quanto indicato nella sezione A) delle presenti istruzioni qualora si possa ragionevolmente ritenere che il delegante, se avesse conosciuto le modifiche o integrazioni, avrebbe modificato in tal senso le istruzioni di voto. Ove non sia effettuata alcuna scelta si intenderanno confermate le istruzioni di voto sub A).

4 Il socio può differenziare la scelta in ragione del soggetto che propone le modifiche o integrazioni (ad es. organo amministrativo; azionista di maggioranza; azionista di minoranza o altro).

Il sottoscritto DICHIARA di essere altresì a conoscenza delle "Istruzioni per il rilascio di deleghe al Rappresentante Designato dalla Società per l'intervento e il voto in assemblea"

Data: …………………………………… Firma: …………………………………..

Instructions for granting proxy for attendance and voting at the Shareholders' Meeting

1) Proxy granted to a Designated Agent by the shareholder

All those with the right to attend the Shareholders' Meeting may be represented through written proxy in accordance with law, signing the proxy form provided by the appointed intermediaries or through the proxy form reproduced in the following pages under the heading "Simple proxy form for the Designated Agent". Proxy may be notified to the company through sending to the registered office or through electronic communication to the certified e-mail account [email protected].

Article.135-novies of the CFA establishes that "The representative may, in place of the original, send or transmit a copy, also through electronic means, of the proxy form, declaring under their own responsibility conformity of the proxy form to the original and the identity of the principal. The proxy must maintain the original proxy form and any voting instructions received for one year from the conclusion of the shareholders' meeting".

2) Proxy granted to a Designated Agent of the Company

Mr. Domenico Sorrentino born in Torre Annunziata (NA) on February 8, 1963, tax code SRRDNC63B8L245C, resident in Rome, as the "Designated Agent" in accordance with Art 135.11 of Legislative Decree No.58/1998 of the company Vianini Lavori SpA, (henceforth the "Designated Agent"), is available to shareholders to carry out proxy voting concerning the shareholders' meeting to be held in single call on October 22, 2015 at 12 PM in Rome, Via Barberini, 28, in the manner and under the terms and conditions reported in the call notice published on the internet site of the company on September 21, 2015.

The granting of proxy to the Designated Agent may be facilitated on the condition that the proxy form is sent by the end of the second trading day before the date fixed for the shareholders' meeting in single call (therefore by 5 PM on October 20, 2015) through the following means: via e-mail to the certified email address [email protected]; through registered post, through fax number 06-37514140, to his residence in Rome, Via Oslavia 30; granting of proxy is valid only for the proposals on which voting instructions have been conferred.

In order to enable the Designated Agent to comply with Art135-novies of the CFA, shareholders who wish to avail of the faculty of proxy must send to the Designated Agent: (i) a photocopy of their identity document; (ii) in the case of representation of a company or a body, a photocopy of the certificate provided by the company registration office which grants powers of representation to a party which signs the proxy on behalf of the company or bodies with rights to attend and vote at the shareholders' meeting; (iii) substitution declaration by notary deed, not necessarily authenticated by the notary, which declares the identity of the person undertaking proxy and their powers of representation, if the case.

The granting of proxy and voting instructions may be revoked within the same period indicated above through communication to be sent to the Designated Agent through the same means utilised for sending the proxy form.

To grant proxy to the Designated Agent, those with the right to attend the Shareholders' Meeting must utilise the proxy form reproduced in the subsequent pages, under the heading "Proxy form for the Designated Agent of the Company in accordance with Article 135-undecies of the CFA".

The principal does not incur any charges for conferring proxy and voting instructions.

The Designated Agent has not declared the existence of conflicts of interests as per Art. 135 decies of the CFA.

* * * * *

In accordance with attachment 5A of the Consob Issuers' Regulations (as amended by Consob Resolution No 17592 of December 14, 2010), the text of the CFA Regulation stated in the present instructions and forms which follow is reported below.

Article 135 novies (Proxy at the Shareholders' Meeting)

  1. Those with the right to vote may indicate a sole representative for each shareholders' meeting, with the faculty to indicate one or more replacements.

  2. In derogation to paragraph 1, those with the right to vote may delegate a different representative for each account subject to sending of the communication established by Art.83-sexies.

  3. In derogation to paragraph 1, wherever the party indicated as holder of shares in the communication as per Art. 83-sexies acts, also through trust companies, on behalf of their clients, they may indicate as representative the parties acting on their behalf or one or more third parties designated by these parties.

  4. If the proxy establishes such faculty, the proxy may be replaced by a person of their choosing, based on Art.135-decies, paragraph 3, depending on the right of the principal to indicate one or more replacements.

  5. The representative may, in place of the original, deliver or transmit a copy, also electronically, of the proxy form, declaring under their own responsibility compliance of the proxy form with the original and the identity of the principal. The representative must keep the original proxy form and any voting instructions received for a year from the conclusion of the shareholders' meeting.

  6. Proxy may be granted through a computerised document signed in electronic form in accordance with Article 21, paragraph 2 of Legislative Decree No 82 of March 7, 2005.The companies indicate in the by-laws at least one method of electronic notification of proxy.

  7. Paragraphs 1, 2, 3 and 4 apply also in the case of the transfer of shares by power of attorney.

  8. Except for that established by Art.2372 of the civil code. Under Article 2372, second paragraph of the Civil Code investment management companies (SGR's, SICAV's, fund management companies) may confer proxy for multiple Shareholders' Meetings.

Art. 135-decies

(Conflicts of interest of the representative and of the replacements)

  1. The conferment of proxy to a representative in conflict of interest is allowed if the representative communicates in writing to the shareholder the circumstances under which the conflict arises and if specific voting instructions are provided for each resolution on which the representative must vote on behalf of the shareholder. It is the responsibility of the representative to communicate to the shareholder the circumstances under which the conflict of interest arises. Article 1711, second paragraph of the Civil Code is not applied.

  2. For the purposes of the present article, a conflict of interests exists in every case where the representative or the replacement: a) controls, also jointly, the company or a subsidiary, also jointly, or is under a common control with the company;

b) is connected to the company or exercises a significant influence on it, or the latter exercises significant influence on the former;

c) is a member of the board of directors or the management body of the company or of the parties indicated at letter a) and b);

d) is an employee or an auditor of the company or of the parties indicated at letter a);

e) is the spouse, relative or related to the fourth level of the parties indicated between letters a) and c);

f) is connected to the company or the parties indicated at letters a), b), c) and e) by independent or subordinated work or by other monetary based relations which may compromise independence.

  1. The replacement of the representative with a replacement in conflict of interest is allowed only if the replacement is indicated by the shareholder. In this case, paragraph 1 is applied. The obligations for communication and the relative proof are the responsibility of the representative.

  2. The present article is applied also in the case of transfer of shares by power of attorney.

Art. 135-undecies

(Designated agent of the company with listed shares)

  1. Except where the by-laws provide otherwise, companies with listed shares designate for each shareholders' meeting a party to which shareholders may confer, by the end of the second trading day before the date fixed for the shareholders' meeting, also in subsequent calling, a proxy with voting instructions on all or a number of the proposals on the agenda. Proxy conferred is valid only for the proposals on which voting instructions are provided.

  2. Proxy is conferred through signing a proxy form whose content is governed by Consob regulations. The shareholder does not incur charges for the conferment of such proxy. Proxy and voting instructions are revocable under the terms indicated in paragraph 1.

  3. The shares in relation to which proxy is conferred, also partially, are included in relation to the proper constitution of the shareholders' meeting. In relation to the proposals for which no voting instructions were conferred, the shares are not included for the calculation of the necessary majority and of the share capital percentage required to approve the resolutions.

  4. The party designated as representative must communicate any interests held on his own behalf or on behalf of third parties in relation to the proposals on the agenda. Confidentiality on the content of the voting instructions received is maintained until the beginning of voting, except for the possibility to communicate such information to employees and auxiliaries, who are subject to the same confidentiality requirement. Proxies may not be granted if not in compliance with the present article.

  5. Under the regulation at paragraph 2, Consob may establish the cases in which the representative not falling within the ambit of the conditions at Art.135-decies may cast a vote other than as indicated in the instructions.

SIMPLE FORM CONFERRING PROXY TO THE DESIGNATED AGENT BY THE SHAREHOLDER

With the present document the undersigned (Surname or company)
…………………………………………… (Name)…………………………………………… born
in………………………………………………………on………………………………….resident or with
registered office in…………………………………………………………………………
at via …………………………………….…… No. …. Tax No. ……………………………….……………
shareholder of Vianini Lavori SpA with …………………ordinary Company shares,

APPOINTS

Ms./Mr.………………………………………………………born in……………………………………….
on………………., resident in ……………………………………at
via…………………………………… Tax No.…………………………………

to represent him/her

at the Extraordinary Shareholders' Meeting called to via Barberini, 28 - 00187 Rome on October 22, 2015, at the time of 12 PM in single call with the following

AGENDA

Amendment of Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent renumbering of the By-Law articles. Introduction of a new Article 16.

The undersigned agent is delegated all powers in relation to the matters on the agenda.

Date..……………… Signature..……………….

PROXY FORM FOR THE DESIGNATED AGENT IN ACCORDANCE WITH ARTICLE 135-UNDECIES OF THE CFA

the undersigned (name and surname) ………………………………………, born in ………………,
(prov.)
……., on ………tax number……………………………………… address (of residence)
………….………………………………………, tel. …………………… identity document (type) ………
No. …………………… (copy to be attached)
_________________
with registered office in (if the case) in representation of the company ………………………………………….……………………
………………………………………….
tax number.
…………………………………… …… with the following powers based on ……………………………………………… (copy to be attached)
_________________
authorised to vote with …………………………… shares …………. issued by Vianini Lavori SpA,
registered with certificate No. ……………………………. with the following
intermediary ABI ………………. CAB ………………….

APPOINTS

Mr. Domenico Sorrentino, as Designated Agent of the company Vianini Lavori SpA, in accordance with Art.135 undecies of the CFA, resident in Rome, Via Oslavia, 30, to attend and vote, in his name, based on that indicated in the "Voting instruction form for the Designated Agent of the Company", at the Extraordinary Shareholders' Meeting called in single call for October 22, 2015 at 12PM in Rome, Via Barberini 28 on the following

AGENDA

Amendment of Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent renumbering of the By-Law articles. Introduction of a new Article 16.

Declares to be aware that the granting of proxy to the Designated Agent may contain voting instructions on only some of the proposals on the agenda and that, in such cases, the vote will be exercised only on the proposals on which voting instructions have been conferred.

The undersigned (name and surname of the signee only if different from the shareholder) ……………………..

signs the present form as (tick the relevant box)

□ secured creditor □ taker-in □ beneficial owner □ custodian □ manager □ legal representative or attorney with power to subdelegate

Date..……………… Signature..………………….

VOTING INSTRUCTIONS FOR THE DESIGNATED AGENT OF THE COMPANY

The undersigned (surname and name) …………………………..., born in ……………..…..…, (prov.) ……., on …………..tax number……………………………......... address (residence) ………….……………………………………….................................., provides the Designated Agent, in relation to the proxy or proxies granted for the Extraordinary Shareholders' Meeting of Vianini Lavori S.p.A. called in single call for October 22, 2015 the following voting instructions:

A) Resolutions to be voted upon*

Proposals
(as indicated in the reports as per Art.125-ter)
For
(tick the box)
Against1
(tick the box)
Abstaining1
(tick the box)
For - on the condition that
(indicate the factors on which a favourable
vote is dependent)
- Amendment of Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent
renumbering of the By-Law articles. Introduction of a new Article 16.
• approve the amendment to Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent
renumbering of Articles 13, 14, 15 and 16, respectively as 12, 13, 14 and 15; the introduction of a new Article
16, as indicated in the report prepared by the Board of Directors in accordance with Article 125-ter of
Legislative Decree No. 58 of February 24, 1998 ("CFA") and Article 72 of the Consob Issuers' Regulation No.
11971 of May 14, 1999 and in compliance with attachment 3A of the same Regulation
• confer to the Board of Directors and, on its behalf, the Chairman and the Chief Executive Officer, separately, all
necessary powers to execute the present motion, with the ability to introduce any further amendment,
clarification or addition of a formal nature where required in order to ensure legal compliance."

(*) In accordance with art.135-undecies, "The shares in relation to which proxy is conferred, also partially, are included for the purposes of the proper constitution of the shareholders' meeting. In relation to the proposals for which no voting instructions were conferred, the shares of the shareholder are not included for the calculation of the majority and for the quorum required to approve the proposals".

B) If circumstances exist which are unknown on the granting of proxy2 , the undersigned, with reference to:

Proposals
(as indicated in the reports as per Art.125-ter)
Confirm the
instructions
(tick the box)
Revoke the
instructions
(tick the box)
Modify the
instructions (indicate
if For, Against or
Abstaining)
Authorisation to vote in a differing
manner
- Amendment of Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent
renumbering of the By-Law articles. Introduction of a new Article 16.
• approve the amendment to Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent
renumbering of Articles 13, 14, 15 and 16, respectively as 12, 13, 14 and 15; the introduction of a new Article
16, as indicated in the report prepared by the Board Directors in accordance with Article 125-ter of Legislative
Decree No. 58 of February 24, 1998 ("CFA") and Article 72 of the Consob Issuers' Regulation No. 11971 of May
14, 1999 and in compliance with attachment 3A of the same Regulation
• confer to the Board of Directors and, on its behalf, the Chairman and the Chief Executive Officer, separately, all
necessary powers to execute the present motion, with the ability to introduce any further amendment,
clarification or addition of a formal nature where required in order to ensure legal compliance."

(*) In accordance with art.135-undecies, "The shares in relation to which proxy is conferred, also partially, are included for the purposes of the proper constitution of the shareholders' meeting. In relation to the proposals for which no voting instructions were conferred, the shares of the shareholder are not included for the calculation of the majority and for the quorum required to approve the proposals".

2 If significant circumstances exist, unknown at the granting of proxy, which cannot be communicated to the principal, it is possible to choose: a) confirmation of the voting instructions already expressed; b) modifications of the voting instructions already expressed; c) revocation of the voting instructions already expressed; d) authorisation to the Designated Agent to cast a vote other than that indicated in section A) of the present instructions if the circumstances would reasonably lead to the conclusion that the principal, if they had known, would have modified the voting instructions. If no choice is made, category A) is presumed.

C) In the case of any voting on amendments or supplementation of the proposals presented to the shareholders' meeting3 , the undersigned, with reference to:

Proposals
(as indicated in the reports as per Art.125-ter)
Confirm the
instructions
(tick the box)
Revoke the
instructions
(tick the box)
Modifies the
instructions4
(indicate
if For, Against or
Abstaining)
Authorisation to vote in a differing manner
- Amendment of Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the consequent
renumbering of the By-Law articles. Introduction of a new Article 16.
• approves the amendment to Articles 6, 7, 9 and 11 of the By-Laws, the removal of Article 12 and the
consequent renumbering of Articles 13, 14, 15 and 16, respectively as 12, 13, 14 and 15; the introduction of a
new Article 16, as indicated in the report prepared by the Board Directors in accordance with Article 125-ter of
Legislative Decree No. 58 of February 24, 1998 ("CFA") and Article 72 of the Consob Issuers' Regulation No.
11971 of May 14, 1999 and in compliance with attachment 3A of the same Regulation
• confers to the Board of Directors and, on its behalf, the Chairman and the Chief Executive Officer, separately,
all necessary powers to execute the present motion, with the ability to introduce any further amendment,
clarification or addition of a formal nature where required in order to ensure legal compliance."

(*) In accordance with art.135-undecies, "The shares in relation to which proxy is conferred, also partially, are included for the purposes of the proper constitution of the shareholders' meeting. In relation to the proposals for which no voting instructions were conferred, the shares of the shareholder are not included for the calculation of the majority and for the quorum required to approve the proposals".

3 For the case in which amendments or supplementations of the proposals put to the shareholders' meeting occur, it is possible to: a) confirm the voting instructions if already expressed; b) modify the voting instructions already expressed; c) revoke the voting instructions already expressed; d) authorisation of the Designated Agent to cast a vote other than that indicated in section A) of the present instructions if the circumstances would reasonably lead to the conclusion that the principal, if they had known of the modifications or supplementations, would have modified the voting instructions. If no choice is made, category A) is presumed.

4The shareholder may differentiate the choice based on the party which proposes the amendments or supplementations (for example the Board of Directors; the majority shareholder; the minority shareholder or other).

The undersigned DECLARES to be aware of the "Instructions for granting of proxy to the Designated Agent of the Company for attendance and voting at the Shareholders' Meeting"

Date: …………………………………… Signature: …………………………..

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.