AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Tamburi Investment Partners

Pre-Annual General Meeting Information Mar 20, 2024

4242_rns_2024-03-20_c2c39c5a-904f-48e4-a901-9c16cb9caee1.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

RELAZIONE ILLUSTRATIVA DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE DI TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. SUL SECONDO PUNTO ALL'ORDINE DEL GIORNO DELL'ASSEMBLEA ORDINARIA DEGLI AZIONISTI CONVOCATA PER IL 29 APRILE 2024 IN PRIMA CONVOCAZIONE E PER IL 30 APRILE 2024 IN SECONDA CONVOCAZIONE:

2. NOMINA DEL COLLEGIO SINDACALE PER GLI ESERCIZI 2024-2026, DESIGNAZIONE DEL PRESIDENTE DEL COLLEGIO SINDACALE E DETERMINAZIONE DEL COMPENSO ANNUO SPETTANTE AI SINDACI EFFETTIVI. DELIBERAZIONI INERENTI E CONSEGUENTI.

2.1 NOMINA DEL COLLEGIO SINDACALE PER GLI ESERCIZI 2024-2026 E DESIGNAZIONE DEL PRESIDENTE;

2.2 DETERMINAZIONE DEL COMPENSO ANNUO SPETTANTE AI SINDACI EFFETTIVI.

Signori Azionisti,

il Consiglio di Amministrazione di Tamburi Investment Partners S.p.A., società quotata al Mercato Euronext Milan di Borsa Italiana S.p.A. (segmento Euronext STAR Milan), con sede legale in Milano, via Pontaccio n. 10 (la "Società" o "TIP"), vi ha convocato in sede ordinaria per discutere e deliberare, inter alia, in merito alla proposta di nominare il Collegio Sindacale per gli esercizi 2024-2026.

Con l'assemblea di approvazione del bilancio relativo all'esercizio chiuso al 31 dicembre 2023 scade il periodo di carica del Collegio Sindacale nominato dall'Assemblea dei soci del 29 aprile 2021 per il triennio 2021-2023.

In particolare, siete stati convocati in sede ordinaria per discutere e deliberare in merito alla:

    1. nomina del Collegio Sindacale per gli esercizi 2024-2026 e designazione del Presidente;
    1. determinazione del compenso annuo spettante ai Sindaci effettivi.

Il nuovo Collegio Sindacale resterà in carica per tre esercizi e quindi sino all'Assemblea di approvazione del bilancio per l'esercizio chiuso al 31 dicembre 2026.

Ai sensi dell'art. 26 dello Statuto sociale, il Collegio Sindacale deve essere composto da 3 (tre) Sindaci effettivi (di cui almeno uno esponente del genere meno rappresentato) e 2 (due) supplenti (uno per ciascuno genere), tutti in possesso dei requisiti di eleggibilità, onorabilità e professionalità previsti dalle applicabili disposizioni di legge e regolamentari, nonché rispettare i limiti al cumulo degli incarichi.

La nomina del Collegio Sindacale avviene, ai sensi di legge e di statuto, sulla base di liste di candidati presentate dagli azionisti secondo quanto meglio infra specificato. La procedura di nomina è normativamente disciplinata e riportata all'articolo 26 dello Statuto sociale.

Hanno diritto di presentare le liste soltanto gli azionisti che, da soli o insieme ad altri azionisti, risultano titolari di azioni con diritto di voto rappresentanti almeno l'1,0% del capitale sociale conformemente a quanto stabilito dalla Consob con determinazione n. 92 del 31 gennaio 2024.

Le liste devono essere presentate mediante invio di lettera raccomandata con avviso di ricevimento presso la sede legale della Società, all'attenzione di Alessandra Gritti, ovvero mediante posta elettronica certificata all'indirizzo e-mail [email protected] almeno 25 (venticinque) giorni prima della data dell'Assemblea in prima convocazione (ossia entro il 4 aprile 2024).

Le liste sono rese pubbliche dalla Società 21 (ventuno) giorni prima dell'Assemblea (ossia entro l'8 aprile 2024) con le modalità stabilite dalla disciplina vigente. Entro il medesimo termine dovrà pervenire la certificazione dalla quale risulti la titolarità della partecipazione.

Nelle liste i candidati sono elencati mediante numero progressivo e suddivisi in due sezioni: una per i candidati alla carica di Sindaco effettivo, l'altra per i candidati alla carica di Sindaco supplente. Le liste devono contenere almeno un candidato alla carica di Sindaco effettivo e un candidato alla carica di Sindaco supplente; il numero di candidati di ciascuna lista non può essere complessivamente superiore al numero massimo dei membri da eleggere. Nelle liste che nell'una, nell'altra o in entrambe le sezioni contengano un numero di candidati pari o superiore a 3 (tre), dovranno essere indicati candidati che consentano di garantire il riparto tra i generi, secondo quanto stabilito dalle disposizioni di legge e regolamentari tempo per tempo vigenti. A tale riguardo si ricorda che le applicabili disposizioni di legge e regolamentari prevedono che il riparto dei membri dell'organo di controllo sia effettuato in modo che il genere meno rappresentato ottenga almeno due quinti dei membri effettivi del collegio sindacale, fermo restando che qualora dall'applicazione del criterio di riparto tra generi non risulti un numero intero di componenti appartenenti al genere meno rappresentato, tale numero è arrotondato per eccesso all'unità superiore, ad eccezione degli organi sociali formati da 3 (tre) componenti per i quali l'arrotondamento avviene per difetto all'unità inferiore. Pertanto - tenuto conto: (i) che il Collegio Sindacale deve essere composto da 3 (tre) Sindaci effettivi di cui almeno 1 (uno) esponente del genere meno rappresentato e di 2 (due) Sindaci supplenti, uno per ciascun genere e (ii) che il rapporto tra generi deve essere garantito per tutta la durata del mandato e, quindi, anche nei casi di sostituzione dei Sindaci - si invitano gli azionisti alla presentazione di candidature (anche per quanto concerne la sezione relativa ai Sindaci supplenti) tenendo adeguatamente in considerazione il necessario rispetto del criterio imposto dalla legge sulle quote di genere e – quindi – a presentare in entrambe le sezioni candidati appartenenti ad entrambi i generi così da garantire e/o agevolare il rispetto della relativa disciplina.

Unitamente a ciascuna lista devono essere depositati i seguenti documenti: a) l'elenco dei soci che presentano la lista, con indicazione del loro nome, ragione sociale o denominazione, della sede, del numero di iscrizione nel Registro delle Imprese o equipollente e della percentuale del capitale da essi complessivamente detenuta; b) il curriculum vitae di ciascun candidato, contenente un'esauriente informativa sulle sue caratteristiche personali e professionali; c) la dichiarazione dei soci diversi da quelli che detengono, anche congiuntamente, una partecipazione di controllo o di maggioranza relativa, attestante l'assenza di rapporti di collegamento con questi ultimi; d) le dichiarazioni con le quali ogni candidato accetta la propria candidatura, indica l'elenco degli incarichi di amministrazione e/o controllo eventualmente ricoperti in altre società ed attesta altresì, sotto la propria responsabilità, l'insussistenza di cause di incompatibilità e di ineleggibilità, il possesso dei requisiti di onorabilità e di professionalità prescritti dalla normativa vigente e dallo Statuto sociale per ricoprire la carica di Sindaco della Società; e) la certificazione di titolarità della quota minima di partecipazione prevista per la presentazione delle liste, avendo a riguardo alle azioni che risultano registrate a favore del socio nel giorno in cui le liste sono depositate presso la Società (la certificazione può essere prodotta anche successivamente al deposito, purché entro il termine previsto per la pubblicazione delle liste da parte della Società).

Nel caso in cui alla data di scadenza del termine di presentazione delle liste sia stata depositata una sola lista, ovvero soltanto liste presentate da soci collegati tra loro ai sensi delle disposizioni applicabili, possono essere presentate liste sino al 3° (terzo) giorno successivo a tale data (ossia entro il 7 aprile 2024). In tal caso la soglia sopra prevista per la presentazione delle liste è ridotta alla metà. Di tale circostanza la Società provvederà senza indugio a dare notizia nelle modalità previste dalla disciplina regolamentare vigente.

Un socio non può presentare né votare più di una lista, anche se per interposta persona o per il tramite di società fiduciarie. Un candidato può essere presente in una sola lista, a pena di ineleggibilità.

Per quanto riguarda la determinazione dei compensi spettanti ai Sindaci effettivi, suggeriamo agli Azionisti di proporre come compenso per la carica quello corrisposto nel corso dell'ultimo mandato, ovverosia un importo annuo lordo di euro 30.000 per il Presidente del Collegio Sindacale e di euro 20.000 per ciascuno dei Sindaci effettivi.

Milano, 14 marzo 2024

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. IL PRESIDENTE

EXPLANATORY REPORT OF THE BOARD OF DIRECTORS OF TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. ON THE SECOND ITEM ON THE AGENDA OF THE ORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING CONVENED FOR 29 APRIL 2024 IN FIRST CALL AND FOR 30 APRIL 2024 IN SECOND CALL:

2. APPOINTMENT OF THE BOARD OF STATUTORY AUDITORS FOR THE YEARS 2024- 2026, APPOINTMENT OF THE CHAIRPERSON OF THE BOARD OF STATUTORY AUDITORS AND DETERMINATION OF THE ANNUAL REMUNERATION DUE TO THE STATUTORY AUDITORS. RESOLUTIONS PERTAINING THERETO AND RESULTING THEREFROM.

  • 2.1 APPOINTMENT OF THE BOARD OF STATUTORY AUDITORS FOR THE YEARS 2024-2026 AND DESIGNATION OF THE CHAIRPERSON;
  • 2.2 DETERMINATION OF THE ANNUAL REMUNERATION DUE TO THE STATUTORY AUDITORS.

Dear Shareholders,

The Board of Directors of Tamburi Investment Partners S.p.A., a company listed on the Euronext Milan Market of Borsa Italiana S.p.A. (Euronext STAR Milan segment), with registered office at Via Pontaccio No. 10 (the "Company" or "TIP"), has convened you in ordinary session to discuss and pass resolution on, inter alia, the proposal to appoint the Board of Statutory Auditors for the financial years 2024-2026.

The term of office of the Board of Statutory Auditors appointed by the Shareholders' Meeting of 29 April 2021 for the three-year period 2021-2023 expires with the Shareholders' Meeting convened to approve the financial statements for the year ended 31 December 2023.

In particular, you have been convened in ordinary session to discuss and pass resolution on:

    1. the appointment of the Board of Statutory Auditors for the years 2024-2026 and designation of the Chairperson;
    1. determination of the annual remuneration due to the Statutory Auditors.

The new Board of Statutory Auditors will serve in office for three financial years until the Shareholders' Meeting convened to approve the financial statements for the year ended 31 December 2026.

Pursuant to Article 26 of the By-laws, the Board of Statutory Auditors must be composed of 3 (three) Standing Auditors (at least one of whom must be of the less represented gender) and 2 (two) alternate auditors (one of each gender), all of whom must meet the requirements of eligibility, integrity and professionalism established by the applicable provisions of law and regulations, and comply with the limits on the number of positions held.

The Board of Statutory Auditors is appointed, in accordance with law and the By-laws, on the basis of lists of candidates submitted by shareholders, as specified in greater detail hereunder. The appointment procedure is governed by law and is set out in Article 26 of the By-laws.

Only shareholders who, alone or together with other shareholders, hold shares with voting rights representing at least 1.0% of the share capital in accordance with the provisions of Consob with Resolution No. 92 of 31 January 2024, are entitled to submit lists.

Lists must be submitted by sending a registered letter with acknowledgement of receipt to the Company's registered office, for the attention of Alessandra Gritti, or by certified electronic mail to the address: [email protected] at least 25 (twenty-five) days prior to the date of the Shareholders' Meeting in first call (i.e. by 4 April 2024).

The lists are made public by the Company 21 (twenty-one) days prior to the Shareholders' Meeting (i.e. by 8 April 2024) in the manner established by current legislation. Certification of ownership of the shareholding must be received by the same deadline.

In the lists, candidates are listed by progressive number and divided into two sections: one for candidates for the office of standing auditor, the other for candidates for the office of alternate auditor. The lists must contain at least one candidate for the office of standing auditor and one candidate for the office of alternate auditor. The number of candidates on each list may not exceed the maximum number of members to be elected. Lists containing 3 (three) or more candidates in either or both sections must include candidates that ensure gender distribution in compliance with the legal and regulatory provisions in force at the time. In this regard, it should be noted that the applicable legal and regulatory provisions require that the allocation of members of the supervisory body must ensure that the least represented gender obtains at least two fifths of the standing members of the Board of Statutory Auditors, it being understood that if the application of the criterion of gender distribution does not result in a whole number of members belonging to the least represented gender, the number is to be rounded up to the higher unit, with the exception of the corporate bodies consisting of 3 (three) members, in which case the number is to be rounded down to the lower unit. Therefore - taking into account: (i) that the Board of Statutory Auditors must be composed of 3 (three) standing auditors, of which at least 1 (one) must be of the least represented gender, and 2 (two) alternate auditors, one of each gender, and (ii) that the gender ratio must be ensured for the entire term of office and therefore also in cases of replacement of statutory auditors - shareholders are invited to submit nominations (including for the alternate auditors section) duly taking into account the necessary compliance with the criterion imposed by law on gender quotas, and accordingly submit candidates of both genders in both sections, in order to guarantee and/or facilitate compliance with the relevant regulations.

The following documents must be filed with each slate: a) a list of the shareholders submitting the slate, indicating their name, company name or denomination, registered office, registration number in the Companies Register or equivalent and the percentage of capital held by them in total; b) the curriculum vitae of each candidate, containing comprehensive information on his/her personal and professional characteristics; c) a declaration by shareholders, other than those who hold, including jointly, a controlling or relative majority stake, certifying the absence of any associative relationships with the latter; d) declarations in which each candidate accepts his/her candidacy, provides a list of any positions of administration and/or control held in other companies, and also certifies, under his/her own responsibility, the non-existence of grounds for incompatibility or ineligibility, that he or she possesses the requirements of integrity and professionalism as established by applicable legislation and the By-laws to hold the office of Statutory Auditor of the Company, and; e) certification of ownership of the minimum shareholding required for the submission of slates, with regard to the shares registered to the shareholder on the day on which the slates are filed with the Company (this certification may be produced after filing, provided that it is within the deadline for the Company to publish the slates).

In the event that only one slate has been submitted by the deadline for submission of slates, or only slates submitted by shareholders that are associated with each other pursuant to the applicable provisions, lists may be submitted up to the 3rd (third) day following that date (i.e. by 7 April 2024). In this case, the threshold above for the submission of lists is reduced by half. The Company shall immediately give notice of this circumstance in the manner provided for in the applicable regulations.

A shareholder may not submit or vote for more than one list, even through an intermediary or a trust company. A candidate may only be present on one list, under penalty of ineligibility.

With regard to the determination of the remuneration due to the Statutory Auditors, we suggest that the Shareholders propose as remuneration for the office the sum that was paid during the last term of office, i.e. a gross annual sum of €30,000 for the Chairperson of the Board of Statutory Auditors and €20,000 for each of the Statutory Auditors.

Milan, 14 March 2024

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. THE CHAIRPERSON

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.