AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Osai Automation System

Pre-Annual General Meeting Information Apr 6, 2023

4174_egm_2023-04-06_73e18e70-007e-4986-a3f6-26384922faac.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
1918-4-2023
Data/Ora Ricezione
06 Aprile 2023 19:08:04
Euronext Growth Milan
Societa' : OSAI AUTOMATION SYSTEM
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 174923
Nome utilizzatore : OSAIN01 - CHIENO
Tipologia : REGEM; 3.1
Data/Ora Ricezione : 06 Aprile 2023 19:08:04
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 06 Aprile 2023 19:08:05
Oggetto : CS ITAENG OSAI AS SpA AVVISO DI
CONVOCAZIONE ASSEMBLEA
AZIONISTI
Testo del comunicato

Vedi allegato.

COMUNICATO STAMPA

OSAI AUTOMATION SYSTEM S.P.A.:

AVVISO DI CONVOCAZIONE ASSEMBLEA AZIONISTI

Torino (TO), 06 aprile 2023 – OSAI Automation System S.p.A. (Ticker OSA), società attiva nella progettazione e produzione di macchine e linee complete per l'automazione e il testing su semiconduttori rende noto che l'avviso di convocazione dell'Assemblea ordinaria della società riunita in prima convocazione per il giorno 27 aprile 2023 alle ore 10.00 presso la sede sociale della società, in Parella (TO), Via della Cartiera n. 4 e, occorrendo, in seconda convocazione per il giorno 28 aprile 2023, stesso luogo e stessa ora, è stato pubblicato sul sito internet della società all'indirizzo https://osai-as.com/assemblea-degli-azionisti e per estratto, sul quotidiano "Il Sole 24 Ore" in data 28 marzo 2023.

Si precisa che la record date per l'intervento e l'esercizio del diritto di voto in assemblea è fissata al 18 aprile 2023.

OSAI A.S. S.p.A.

Sede legale in Torino, Via Sondrio n. 13 Capitale sociale: Euro 1.612.720,70 R.E.A. di Torino n. 815298 Codice Fiscale e Partita IVA n. 06802510013

AVVISO DI CONVOCAZIONE DI ASSEMBLEA ORDINARIA E STRAORDINARIA DEGLI AZIONISTI

L'Assemblea degli Azionisti di Osai Automation System S.p.A. (la "Società") è convocata in sede ordinaria e straordinaria, convenzionalmente presso la sede sociale della Società, in Parella (TO), Via della Cartiera n. 4, giovedì 27 aprile 2023 alle ore 10,00, in prima convocazione, e, occorrendo, venerdì 28 aprile in seconda convocazione, stessa ora e luogo, per discutere e deliberare sul seguente

ORDINE DEL GIORNO

ASSEMBLEA ORDINARIA

    1. Approvazione del Bilancio di esercizio al 31 dicembre 2022. Relazioni del Consiglio di Amministrazione, del Collegio Sindacale e della Società di Revisione. Deliberazioni inerenti e conseguenti. Presentazione del bilancio consolidato del Gruppo al 31 dicembre 2022.
    1. Destinazione del risultato di esercizio. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Nomina del Consiglio di Amministrazione. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    2. 3.1. Determinazione del numero dei componenti del Consiglio di Amministrazione.
    3. 3.2. Determinazione della durata in carica del Consiglio di Amministrazione.
    4. 3.3. Nomina dei componenti del Consiglio di Amministrazione.
    5. 3.4. Nomina del Presidente del Consiglio di Amministrazione.

  • 3.5. Determinazione del compenso dei componenti del Consiglio di Amministrazione.
    1. Nomina del Collegio sindacale. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    2. 4.1. Nomina dei componenti del Collegio sindacale.
    3. 4.2. Determinazione del compenso dei componenti del Collegio sindacale.

ASSEMBLEA STRAORDINARIA

  1. Modifiche dello statuto sociale connesse all'adozione dello status di "società benefit", nonché funzionali all'adeguamento al Regolamento Emittenti Euronext Growth Milan. Deliberazioni inerenti e conseguenti.

Si prevede sin d'ora che l'Assemblea potrà costituirsi e deliberare in prima convocazione.

**.***.**

In conformità con quanto consentito dall'art. 106, comma 4, del D.L. 17 marzo 2020, n. 18, recante "Misure di potenziamento del Servizio sanitario nazionale e di sostegno economico per famiglie, lavoratori e imprese connesse all'emergenza epidemiologica da COVID-19", convertito in Legge 24 aprile 2020 n. 27 (il "Decreto Cura Italia"), come da ultimo prorogato per effetto dell'art. 3, comma 10-undecies del D.L. n. 198/2022 (c.d. Decreto Milleproroghe), convertito con modificazioni nella legge 24 febbraio 2023, n. 14, l'intervento in Assemblea potrà avvenire esclusivamente tramite il conferimento di delega al rappresentante designato dalla Società ai sensi dell'art. 135- undecies del D. Lgs. Del 24 febbraio 1998, n. 58 e successive modifiche e integrazioni (il "TUF"), ossia Monte Titoli S.p.A., con sede legale in Milano, Piazza Affari n.6 (il "Rappresentante Designato"), in conformità con le previsioni di legge e la normativa vigente, essendo preclusa la partecipazione fisica dei singoli Azionisti. Al Rappresentante Designato, possono, inoltre, essere conferite anche deleghe o sub-deleghe ai sensi dell'articolo 135-novies TUF, in deroga all'articolo 135-undecies, comma 4, TUF, con le modalità di seguito precisate.

**.***.**

INDICAZIONI PER GLI AZIONISTI

CAPITALE SOCIALE

Il capitale sociale della Società è pari a Euro 1.612.720,70 suddiviso in n. 16.127.207 Azioni ordinarie (ISIN IT0005424830, le "Azioni"), senza indicazione del valore nominale, come previsto dall'art. 5 dello statuto sociale della Società (lo "Statuto"), disponibile nella sezione "Governance/Documenti Societari" del sito internet della Società (www.osai-as.com, il "Sito Internet"). Ogni Azione dà diritto ad un voto.

LEGITTIMAZIONE A INTERVENIRE E VOTARE IN ASSEMBLEA

Ai sensi dell'art. 17 dello Statuto e dell'art. 83-sexies del TUF, sono legittimati a intervenire in Assemblea ed esercitare il diritto di voto, esclusivamente mediante conferimento di apposita delega e/o subdelega al Rappresentante Designato, secondo le modalità indicate infra, gli Azionisti per i quali la Società abbia ricevuto, entro la fine del terzo giorno di mercato aperto precedente la riunione (i.e. entro il 24 aprile 2023), una comunicazione effettuata dall'intermediario sulla base delle evidenze dei conti relative al termine della giornata contabile del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea (i.e. il 18 aprile 2023, "record date"). Le registrazioni in accredito o in addebito compiute sui conti successivamente a tale data non rilevano ai fini della legittimazione all'esercizio del diritto di voto in Assemblea. Pertanto, coloro i quali risulteranno titolari delle Azioni solo successivamente alla record date non avranno il diritto di partecipare e di votare in Assemblea. Resta ferma la legittimazione all'intervento e al voto qualora la comunicazione pervenga alla Società oltre il predetto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari e, fermo il principio secondo cui l'intervento e il voto in assemblea possono aver luogo esclusivamente mediante conferimento di apposita delega e/o subdelega al Rappresentante Designato.

Gli Amministratori, i Sindaci, i rappresentanti della società di revisione, il Rappresentante Designato e il segretario della riunione potranno intervenire in Assemblea mediante mezzi di telecomunicazione che ne garantiscano, altresì, l'identificazione, nel rispetto di quanto previsto dall'art. 106, comma 2, del Decreto Cura Italia. Le istruzioni per la partecipazione in Assemblea mediante i mezzi di telecomunicazione verranno rese note dalla Società agli interessati.

Non sono previste procedure di voto per corrispondenza o con mezzi elettronici.

PARTECIPAZIONE ALL'ASSEMBLEA E CONFERIMENTO DELEGA AL RAPPRESENTANTE DESIGNATO

Avuto riguardo a quanto disposto all'art. 106, commi 4 e 5, del Decreto Cura Italia, l'intervento in Assemblea può svolgersi esclusivamente tramite il Rappresentante Designato. Al Rappresentante Designato possono essere conferite anche deleghe e/o subdeleghe ai sensi dell'articolo 135-novies del TUF, in deroga all'art. 135-undecies, comma 4, del TUF. Come anticipato, la Società ha designato Monte Titoli S.p.A. con sede legale in Milano, quale rappresentante a cui i titolari di diritto di voto dovranno conferire, senza spese a carico del delegante (fatta eccezione per le eventuali spese di spedizione), ai sensi di quanto previsto dall'art. 135-undecies del TUF, una delega con istruzioni di voto su tutte o alcune delle proposte all'ordine del giorno.

La delega avrà effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano conferite istruzioni di voto.

Le Azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'Assemblea. In relazione alle proposte per le quali non sono state conferite istruzioni di voto, le Azioni non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere.

A tal fine, dovrà essere utilizzato lo specifico modulo di delega predisposto dal Rappresentante Designato, in accordo con la Società, che sarà reso disponibile sul Sito Internet nella sezione "Investor Relations/Assemblea Azionisti".

La delega al Rappresentante Designato, con le istruzioni di voto, unitamente a un documento di identità – e in caso di delegante persona giuridica un documento comprovante i poteri per il rilascio della delega – dovrà pervenire al Rappresentante Designato entro e non oltre la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea (i.e. entro il 25 aprile 2023 se in prima convocazione, o il 26 aprile 2023 se in seconda convocazione) con le seguenti modalità alternative: i) trasmissione di copia riprodotta informaticamente (PDF) all'indirizzo di posta certificata [email protected] (oggetto "Delega Assemblea OSAI 2023") dalla propria casella di posta elettronica certificata (o, in mancanza, dalla propria casella mail del documento informatico sottoscritto con firma elettronica qualificata o digitale); ii) trasmissione in originale, tramite corriere o raccomandata A/R alla c.a. area Register Services, presso Monte Titoli S.p.A., Piazza degli Affari n. 6, 20123 Milano (Rif. "Delega Assemblea OSAI 2023") anticipandone copia riprodotta informaticamente (PDF) a mezzo posta elettronica ordinaria alla casella [email protected] (oggetto "Delega Assemblea OSAI 2023").

La delega e le relative istruzioni di voto sono revocabili con le stesse modalità ed entro il medesimo termine previsto per il loro conferimento (i.e. entro il 25 aprile 2023 se in prima convocazione, o il 26 aprile 2023 se in seconda convocazione).

La comunicazione alla Società effettuata dall'intermediario attestante la legittimazione all'intervento in Assemblea è necessaria anche in caso di conferimento della delega al Rappresentante Designato. Pertanto, in mancanza della predetta comunicazione, la delega dovrà considerarsi priva di effetto.

Si precisa, inoltre, che al Rappresentante Designato possono essere altresì conferite deleghe e/o subdeleghe ai sensi dell'art. 135-novies del TUF, in deroga all'art. 135-undecies, comma 4, del TUF. Per la trasmissione delle deleghe e/o subdeleghe dovranno essere seguite le modalità sopra indicate e riportate nel modulo di delega. La delega deve pervenire entro le ore 18:00 del giorno precedente l'Assemblea (e comunque entro l'inizio dei lavori assembleari). Entro il suddetto termine la delega e le istruzioni di voto possono sempre essere revocate.

Per eventuali chiarimenti inerenti al conferimento della delega (ed in particolare circa la compilazione del modulo di delega e delle Istruzioni di voto e la loro trasmissione) i soggetti legittimati all'intervento in Assemblea possono contattare Monte Titoli S.p.A. via e-mail all'indirizzo [email protected] o al numero (+39) 02.33635810 nei giorni d'ufficio aperti, dalle 9:00 alle 17:00.

DOMANDE

Coloro ai quali spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno prima dell'Assemblea, entro la fine del quinto giorno di mercato aperto precedente la data dell'Assemblea (i.e. entro il 20 aprile 2023). Le domande – corredate dai riferimenti della certificazione inviata dall'intermediario alla Società, comprovante la titolarità del diritto di voto – devono pervenire per iscritto tramite posta elettronica certificata, all'indirizzo [email protected] con espresso riferimento "Assemblea OSAI 2023 – Domande sulle materie all'ordine del giorno". Alle domande che perverranno alla Società secondo le modalità e nel termine sopra indicati e che risulteranno pertinenti alle materie all'ordine del giorno sarà data risposta sul Sito Internet nella sezione "Investor Relations/Assemblea degli Azionisti", entro le ore 12:00 del 25 aprile 2023. La Società non darà riscontro alle domande che non rispettino le modalità, i termini e le condizioni sopra indicati.

PRESENTAZIONE DI PROPOSTE INDIVIDUALI DI DELIBERAZIONE

Fermo restando l'invito agli Azionisti a presentare eventuali proposte di delibera sulle materie connesse al rinnovo del Consiglio di Amministrazione contestualmente all'eventuale presentazione di liste (come infra precisato), dal momento che l'intervento in Assemblea e l'esercizio del diritto di voto potrà avvenire esclusivamente per il tramite del Rappresentante Designato, i soggetti legittimati ad intervenire in Assemblea che intendano formulare proposte di deliberazione sugli argomenti all'ordine del giorno sono invitati a presentarle in anticipo, entro le ore 13,00 del 22 aprile 2023 in modo che la Società possa procedere alla loro successiva pubblicazione. Le proposte di deliberazione, unitamente alla documentazione rilasciata ai sensi delle applicabili disposizioni dall'intermediario che tiene il conto su cui sono registrate le Azioni, devono essere presentate tramite posta elettronica certificata, all'indirizzo [email protected] con espresso riferimento "Assemblea OSAI 2023 – Proposte individuali di deliberazione". Le proposte di deliberazione pervenute entro i termini e con le modalità sopra illustrate saranno pubblicate sul Sito Internet entro il 22 aprile 2023 stesso, in modo tale che i titolari del diritto di voto possano prenderne visione ai fini del conferimento delle deleghe e/o subdeleghe, con relative istruzioni di voto, al Rappresentante Designato. La Società si riserva di verificare la pertinenza delle proposte rispetto agli argomenti all'ordine del giorno, la loro completezza e conformità alle disposizioni applicabili, nonché la legittimazione dei proponenti.

NOMINA DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE

La nomina del Consiglio di Amministrazione, ai sensi e con le modalità stabilite dall'art. 22 dello Statuto (al quale si rinvia per quanto di seguito non riportato), avviene sulla base di liste presentate dagli Azionisti, ciascuna delle quali potrà contenere un numero di candidati non superiore a 9 (nove), ciascuno abbinato ad un numero progressivo. Al fine di consentire a BPER Banca S.p.A., Euronext Growth Advisor della Società (l'"EGA"), di svolgere verifiche di propria competenza ai sensi dell'art. 6-bis del Regolamento Emittenti Euronext Growth Milan con riferimento ai candidati alla carica di Amministratore in possesso dei requisiti di indipendenza di cui all'art. 22 dello Statuto, la lista prima della sua presentazione alla Società, dovrà essere trasmessa all'EGA, tramite invio all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected], al più tardi entro il 10 aprile 2023.

L'EGA rilascerà il proprio nullaosta entro il 15 aprile 2023, anche al fine di consentire eventuali modifiche della lista da parte di tali Azionisti prima della sua trasmissione alla Società nel termine infra indicati.

Le liste, sottoscritte dall'Azionista o dagli Azionisti che le presentano, devono essere depositate dagli Azionisti, unitamente alla documentazione richiesta dalla legge e dallo Statuto, a pena di decadenza, entro le ore 13.00 del 20 aprile 2023 presso la sede sociale ovvero tramite invio all'indirizzo di posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected].

Hanno diritto di presentare le liste gli Azionisti che, da soli o insieme ad altri soci, siano complessivamente titolari di azioni rappresentanti una percentuale pari ad almeno il 5% del capitale sociale da comprovare mediante deposito di idonea certificazione, rilasciata dall'intermediario, comprovante la titolarità del numero di Azioni necessario per la presentazione della lista. Tale certificazione dovrà essere prodotta contestualmente al deposito della lista stessa o anche in data successiva, purché entro il termine previsto per il deposito della lista.

Ciascun socio e (i) i soci appartenenti ad un medesimo gruppo, per tali intendendosi il soggetto, anche non societario, controllante ai sensi dell'art. 2359 codice civile e ogni società controllata da, ovvero sotto il comune controllo del, medesimo soggetto, ovvero (ii) i soci aderenti ad uno stesso patto parasociale, ovvero (iii) i soci che siano altrimenti collegati tra loro in forza di rapporti di collegamento rilevanti ai sensi della normativa di legge e/o regolamentare applicabile alle società con azioni negoziate in un mercato regolamentato, non possono presentare o votare, neppure per interposta persona o società fiduciaria, più di una lista.

Le liste presentate senza l'osservanza delle disposizioni che precedono sono considerate come non presentate.

Le liste presentate dai soci devono contenere un numero di candidati non superiore al numero massimo dei componenti da eleggere previsto dallo Statuto, ciascuno abbinato a un numero progressivo. Ogni lista che contenga un numero di candidati non superiore a 5 (cinque) deve prevedere e identificare almeno 1 (un) candidato avente i requisiti di Amministratore indipendente, ogni lista che contenga un numero di candidati superiore a 5 (cinque) e fino a 7 (sette) deve prevedere ed identificare almeno 2 (due) candidati aventi i requisiti di Amministratore indipendente, e ogni lista che contenga un numero di candidati superiore a 7 (sette) deve prevedere ed identificare almeno 3 (tre) candidati avente i requisiti di Amministratore indipendente. I candidati per i quali non sono osservate le regole di cui sopra non sono eleggibili. I candidati possono presentarsi in una sola lista, a pena di ineleggibilità. I candidati inseriti nelle liste devono essere elencati in numero progressivo e possedere i requisiti previsti dalla legge. Non possono essere nominati amministratori e, se nominati, decadono dall'ufficio, coloro che si trovano in situazioni di incompatibilità previste dalla legge.

Le liste inoltre contengono, anche in allegato: (i) le informazioni relative all'identità del socio o dei soci che le hanno presentate, con indicazione del numero di Azioni complessivamente detenute comprovato da apposita dichiarazione rilasciata da intermediario; (ii) un'esauriente informativa sulle caratteristiche personali e professionali dei candidati; (iii) una dichiarazione dei candidati contenente la loro accettazione della candidatura e l'attestazione del possesso dei requisiti previsti dalla legge e dallo Statuto, nonché dei requisiti di indipendenza, ove indicati come Amministratori indipendenti; e (iv) una dichiarazione del socio o dei soci che le hanno presentate che i candidati alla carica di Amministratore indipendente sono stati preventivamente individuati o positivamente valutati dall'EGA.

Le liste regolarmente presentate saranno messe a disposizione del pubblico presso la sede sociale della Società e sul Sito Internet nella sezione "Investor Relations/Assemblea degli Azionisti".

NOMINA DEL COLLEGIO SINDACALE

La nomina del Collegio sindacale, ai sensi e con le modalità stabilite dall'art. 30 dello Statuto, avviene sulla base di liste presentate dagli Azionisti, nelle quali ai candidati è assegnata una numerazione progressiva.

Le liste si articolano in due sezioni: una per i candidati alla carica di sindaco effettivo e l'altra per i candidati alla carica di sindaco supplente.

Hanno diritto di presentare le liste, gli Azionisti che da soli o insieme ad altri Azionisti siano complessivamente titolari di Azioni rappresentanti almeno il 5% (cinque per cento) del capitale

sociale avente diritto di voto nell'assemblea ordinaria, da comprovare con il deposito di idonea certificazione. La certificazione rilasciata dall'intermediario comprovante la titolarità del numero di Azioni necessario per la presentazione della lista dovrà essere prodotta al momento del deposito della lista stessa o anche in data successiva, purché entro il termine il deposito della lista.

Ciascun socio e (i) i soci appartenenti ad un medesimo gruppo, per tali intendendosi il soggetto, anche non societario, controllante ai sensi dell'art. 2359 codice civile e ogni società controllata da, ovvero sotto il comune controllo del, medesimo soggetto, ovvero (ii) i soci aderenti ad uno stesso patto parasociale, ovvero (iii) i soci che siano altrimenti collegati tra loro in forza di rapporti di collegamento rilevanti ai sensi della normativa di legge e/o regolamentare applicabile alle società con azioni negoziate in un mercato regolamentato, non possono presentare o votare, neppure per interposta persona o società fiduciaria, più di una lista.

Le liste inoltre contengono, anche in allegato: (i) le informazioni relative all'identità dei soci che le hanno presentate, con indicazione del numero di Azioni complessivamente detenute comprovato da apposita dichiarazione rilasciata da intermediario; (ii) un'esauriente informativa sulle caratteristiche personali e professionali dei candidati; (iii) una dichiarazione dei candidati contenente la loro accettazione della candidatura e l'attestazione dell'inesistenza di cause di incompatibilità o di ineleggibilità, nonché dell'esistenza dei requisiti di onorabilità, professionalità ed indipendenza prescritti dalla legge e dallo Statuto, ivi inclusi i requisiti di professionalità e onorabilità di cui all'art. 148, comma 4, del TUF.

Le liste presentate dai soci, sottoscritte dall'Azionista o dagli Azionisti che le presentano (anche per delega ad uno di essi), devono contenere un numero di candidati non superiore al numero massimo dei componenti da eleggere e devono essere depositate non oltre le ore 13.00 del 20 aprile 2023, presso la sede della Società ovvero tramite invio all'indirizzo di posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected]. Le liste regolarmente presentate e la documentazione relativa ai candidati saranno messe a disposizione del pubblico presso la sede della Società e sul Sito Internet nella sezione "Investor Relations/Assemblea degli Azionisti".

DOCUMENTAZIONE

La documentazione relativa all'Assemblea – comprensiva delle relazioni illustrative sulle materie all'ordine del giorno e delle relative proposte deliberative sui punti all'ordine del giorno, nonché della relazione finanziaria annuale – sarà messa a disposizione del pubblico presso la sede sociale, inviata a Borsa Italiana S.p.A. e pubblicata sul Sito Internet nella sezione "Investor relations/Assemblea Azionisti" e presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato eMarket Storage, consultabile sul sito internet e, comunque, con le modalità ed i termini previsti dalla normativa vigente, con facoltà di prenderne visione ed ottenerne

copia.

Il presente avviso di convocazione è pubblicato in data 28 marzo 2023 sul Sito Internet e sul quotidiano "IlSole24Ore" nei termini di legge e di Statuto.

* * * * *

Osai Automation System S.p.A., fondata nel 1991 da Carlo Ferrero, è attiva a livello worldwide nella progettazione e produzione di macchine e linee complete per l'automazione, sistemi con tecnologia Laser, di testing su semiconduttori e per l'industria elettronica. Il Gruppo, con sede operativa a Parella (TO), occupa 215 dipendenti ed opera prevalentemente attraverso 4 divisioni: Automazione, Elettronica&Laser Applicato, Semiconduttori e After-sales. La rete distributiva di Osai è costituita da oltre 40 distributori in tutto il mondo, con oltre 50 staff locali e 3 filiali commerciali (USA, Germania e Cina). Osai è identificabile nel mercato quale solution provider nell'automazione di processo per linee di prodotti che operano prevalentemente in settori ad elevato technology content e tramite un portafoglio di tecnologie trasversale.

Codice ISIN azioni ordinarie: IT0005424830 Codice ISIN warrant: IT0005424822

Ticker: OSA

Per maggiori informazioni.

BPER Banca S.p.A Euronext Growth Advisor, Specialist e Corporate Broker Via Mike Bongiorno 13, Milano T. +39 059 2021140 [email protected]

OSAI AS S.p.A Via della Cartiera 4, Parella (TO) Investor Relator Tatiana Chieno Mob. 342 3404068 [email protected]

Spriano Communication s.r.l. Ufficio Stampa Via Santa Radegonda 10, Milano Matteo Russo, Mob. 347 9834881 Mail [email protected] Cristina Tronconi Mob. 346 0477901 Mail [email protected]

PRESS RELEASE

OSAI AUTOMATION SYSTEM S.P.A.:

CALL OF ORDINARY SHAREHOLDERS 'MEETING

Turin (TO), 06 april 2023 – OSAI Automation System S.p.A. (Ticker OSA), a company that operates in the field of design and production of machines and complete lines for automation and testing on semiconductors announces that the notice of call of the Ordinary Shareholders' Meeting of the company convened in first call for 27th April 2023 at 10.00 a.m. at the registered office of the company, in Parella (TO), Via della Cartiera 4 and, if necessary, in second call for 28 April 2023, at the same place and time, was published on the company's website at https://osaias.com/assemblea-degli-azionisti and in excerpts in the daily newspaper "Il Sole 24 Ore" on 28th March 2023. It should be noted that the record date for attending and exercising voting rights at the Shareholders' Meeting is set at 18th April 2023.

OSAI A.S. S.p.A. Registered office in Turin, Via Sondrio n. 13 Share capital: Euro 1.612.720,70 R.E.A. of Turin n. 815298 Fiscal code and IVA number 06802510013 NOTICE OF ORDINARY AND EXTRAORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING

The Ordinary and Extraordinary Shareholders' Meeting of Osai Automation System S.p.A. (the "Company") is convened in ordinary and extraordinary session, conventionally at the Company's registered office in Parella (TO), Via della Cartiera 4, on Thursday, 27th April 2023 at 10 a.m., in first call, and, if necessary, on Friday, 28th April in second call, at the same time and place, to discuss and resolve on the following

AGENDA

ORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING

    1. Approval of the Financial Statements as at 31 December 2022. Reports of the Board of Directors, the Board of Statutory Auditors and the Independent Auditors. Related and consequent resolutions. Presentation of the Group's consolidated financial statements as at 31 December 2022.
    1. Allocation of the result for the year. Inherent and consequent resolutions.
    1. Appointment of the Board of Directors. Inherent and consequent resolutions..
    2. 3.1. Determination of number of member of Board of Director
    3. 3.2. Determination of the term of office of the Board of Directors.
    4. 3.3. Appointment of the members of the Board of Directors.
    5. 3.4. Appointment of the Chairman of the Board of Directors.

  • 3.5. Determination of the remuneration of the members of the Board of Directors.
    1. Appointment of the Board of Auditors. Related and consequent resolutions.
    2. 4.1. Appointment of the members of the Board of Statutory Auditors.
    3. 4.2. Determination of the remuneration of the members of the Board of Statutory Auditors.

EXTRAORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING

  1. Amendments to the bylaws related to the adoption of the status of "benefit company", as well as functional adjustments to comply with the Euronext Growth Milan Issuers' Regulations. Related and consequent resolutions.

It is already foreseen that the Assembly may be constituted and deliberate in first call.

**.***.**

In accordance with what is permitted by article 106, paragraph 4, of Decree-Law no. 18 of 17 March 2020, on ""Misure di potenziamento del Servizio sanitario nazionale e di sostegno economico per famiglie, lavoratori e imprese connesse all'emergenza epidemiologica da COVID-19", converted into Law no. 27 of 24 April 2020 (the "Decreto Cura Italia"), as most recently extended by article 3, paragraph 10-undecies of Decree-Law no. 198/2022 (so-called Decreto Milleproghe), converted into Law no. 14 of 24 February 2023, as amended by Law no. 14 of 24 February 2023, no. 14 of 24 February 2023. L. no. 198/2022 (the "Decreto Milleproroghe"), converted with amendments into Law no. 14 of 24 February 2023, participation in the Shareholders' Meeting may take place exclusively through the granting of a proxy to the representative designated by the Company pursuant to Article 135- undecies of Legislative Decree no. 58 of 24 February 1998, as amended and supplemented (the "TUF"), i.e. Monte Titoli S.p.A, with registered office in Milan, Piazza Affari No. 6 (the "Designated Representative"), in accordance with the provisions of law and regulations in force, the physical participation of individual Shareholders being precluded. The Designated Representative may also be granted proxies or sub-delegations pursuant to Article 135-novies of the Consolidated Law on Finance, as an exception to Article 135-undecies, paragraph 4, of the Consolidated Law on Finance, in accordance with the procedures specified below.

**.***.**

INSTRUCTION FOR SHAREHOLDERS

SHARE CAPITAL

The Company's share capital is equal to Euro 1,612,720.70 divided into 16,127,207 ordinary Shares (ISIN IT0005424830, the "Shares"), without any indication of nominal value, as provided for by article 5 of the Company's by-laws (the "By-laws"), available in the "Governance/Corporate Documents" section of the Company's website (www.osai-as.com, the "Website"). Each Share entitles the holder to one vote

ENTITLEMENT TO ATTEND AND VOTE AT THE SHAREHOLDERS' MEETING

Pursuant to Article 17 of the Bylaws and Article 83-sexies of the Consolidated Law on Financial Intermediation, Shareholders are entitled to attend the Shareholders' Meeting and exercise their voting rights, exclusively through the conferment of a specific proxy and/or subdelegation to the Designated Representative, in accordance with the procedures indicated below, for whom the Company has received, by the end of the third trading day prior to the meeting (i.e. by 24 April 2023), a communication made by the intermediary on the basis of the evidence of the accounts relating to the end of the accounting day of the seventh trading day prior to the date set for the Meeting (i.e. 18 April 2023, the "record date"). Credit or debit entries made on the accounts after that date are not relevant for the purposes of entitlement to vote at the Shareholders' Meeting. Therefore, those who will result as owners of the Shares only after the record date will not have the right to participate and vote in the Shareholders' Meeting. Entitlement to attend and vote at the Shareholders' Meeting remains unaffected if the communication is received by the Company after the aforementioned deadline, provided that it is received before the start of the Shareholders' Meeting proceedings and, without prejudice to the principle according to which attendance and voting at the Shareholders' Meeting may only take place by conferring a specific proxy and/or sub-delegation to the Designated Representative.

The Directors, the Statutory Auditors, the representatives of the auditing company, the Appointed Representative and the secretary of the meeting may participate in the Shareholders' Meeting through telecommunication means that also guarantee their identification, in compliance with the provisions of Article 106, paragraph 2, of the Decree Cura Italia. The instructions for participation in the Shareholders' Meeting through telecommunication means will be made known by the Company to the interested parties.

There are no procedures for voting by correspondence or by electronic means.

PARTICIPATION IN THE MEETING AND GRANTING OF PROXY TO THE DESIGNATED REPRESENTATIVE

With regard to the provisions of Article 106, paragraphs 4 and 5, of the TUF, participation in the Shareholders' Meeting may take place exclusively through the Designated Representative. The Appointed Representative may also be granted proxies and/or sub-delegations pursuant to Article 135-novies of the TUF, as an exception to Article 135-undecies, paragraph 4, of the TUF. As anticipated, the Company has designated Monte Titoli S.p.A., with registered office in Milan, as the representative to which holders of voting rights must confer, without expenses to be borne by the delegating party (except for any shipping expenses), pursuant to the provisions of Article 135-undecies of the TUF, a proxy with voting instructions on all or some of the proposals on the agenda.

The proxy will be effective only for those proposals in relation to which voting instructions are given.

Shares for which a proxy has been given, even partially, are counted for the purpose of the regular constitution of the Shareholders' Meeting. In relation to proposals for which no voting instructions have been given, the Shares are not counted for the purpose of calculating the majority and the capital share required for the approval of resolutions.

To this end, the specific proxy form prepared by the Designated Representative must be used, in agreement with the Company, which will be made available on the Website in the "Investor Relations/Shareholders' Meeting" section.

The proxy to the Designated Representative, with the voting instructions, together with an identity document - and in the case of a proxy giver who is a legal person, a document proving the powers to issue the proxy - must reach the Designated Representative no later than the end of the second trading day prior to the date set for the Shareholders' Meeting (i.e. no later than 25 April 2023 if on first call, or 26 April 2023 if on second call) by means of the following alternative methods: i) transmission of a copy reproduced electronically (PDF) to the certified mail address [email protected] (subject line "Proxy for the OSAI 2023 Shareholders' Meeting") from one's own certified mail box (or, failing that, from one's own mail box of the electronic document signed with a qualified electronic or ature); ii) transmission of the original, by courier or registered letter with advice of receipt to the c. a. Register Services area, c/o Monte Titoli S.p.A., Piazza degli Affari no. 6, 20123 Milan (Ref. "Proxy for the OSAI 2023 Shareholders' Meeting") in advance by sending an electronically reproduced copy (PDF) by ordinary e-mail to the following e-mail address: [email protected] (subject line "Proxy for the OSAI 2023 Shareholders' Meeting").

The proxy and the related voting instructions are revocable in the same manner and within the same term provided for their conferment (i.e. by 25 April 2023 if on first call, or 26 April 2023 if on second call).

The communication to the Company made by the intermediary certifying the entitlement to participate in the Shareholders' Meeting is also necessary in the event of conferment of the proxy to the Designated Representative. Therefore, in the absence of the aforesaid communication, the proxy shall be considered to be without effect.

Please also note that the Appointed Representative may also be granted proxies and/or subdelegations pursuant to Article 135-novies of the Consolidated Law on Finance, as an exception to Article 135-undecies, paragraph 4, of the Consolidated Law on Finance. For the transmission of proxies and/or sub-delegations, the procedures indicated above and set forth in the proxy form must be followed. The proxy must be received no later than 6:00 p.m. on the day prior to the Shareholders' Meeting (and in any case before the start of the meeting proceedings). Within the aforementioned deadline, the proxy and voting instructions may always be revoked.

For any clarifications concerning the granting of proxy (and in particular concerning the filling in of the proxy form and the Voting Instructions and their transmission) the persons entitled to participate in the Shareholders' Meeting may contact Monte Titoli S.p.A. by e-mail at [email protected] or at the number (+39) 02.33635810 during open office days, from 9:00 a.m. to 5:00 p.m.

QUESTIONS

Those entitled to vote may submit questions on the items on the agenda prior to the Shareholders' Meeting, by the end of the fifth trading day prior to the date of the Shareholders' Meeting (i.e. by 20 April 2023). The questions - accompanied by the references of the certification sent by the intermediary to the Company, proving the ownership of the voting right - must be received in writing via certified e-mail, to the address [email protected] with the express reference "OSAI Shareholders' Meeting 2023 - Questions on the items on the agenda". Questions that reach the Company in the manner and by the deadline indicated above and that are relevant to the items on the agenda will be answered on the Website in the "Investor Relations/Shareholders' Meeting" section, no later than 12:00 p.m. on 25 April 2023. The Company will not reply to questions that do not comply with the terms, conditions and procedures indicated above.

SUBMISSION OF INDIVIDUAL RESOLUTION PROPOSALS

Without prejudice to the invitation to Shareholders to submit any resolution proposals on the matters related to the renewal of the Board of Directors at the same time as the submission of lists (as specified below), given that participation in the Shareholders' Meeting and the exercise of voting rights may only take place through the Appointed Representative, persons entitled to participate in the Shareholders' Meeting who intend to submit resolution proposals on the items on the agenda are invited to submit them in advance, by 1:00 p.m. on 22 April 2023 so that the Company may proceed with their subsequent publication. The resolution proposals, together with the documentation issued in accordance with the applicable provisions by the intermediary holding the account in which the Shares are registered, must be submitted by certified e-mail, to the address [email protected] with the express reference "OSAI 2023 Shareholders' Meeting - Individual resolution proposals". The resolution proposals received by the deadline and in the manner described above will be published on the Website by 22 April 2023 itself, so that the holders of voting rights may examine them for the purpose of granting proxies and/or subdelegations, with related voting instructions, to the Designated Representative. The Company reserves the right to verify the relevance of the proposals with respect to the items on the agenda, their completeness and compliance with the applicable provisions, as well as the legitimacy of the proposers.

APPOINTMENT OF THE BOARD OF DIRECTORS

Appointment of the Board of Directors, pursuant to and in accordance with the procedures established by art. 22 of the Statute (to which reference is made for all matters not reported below), takes place on the basis of lists submitted by the Shareholders, each of which may contain a number of candidates not exceeding 9 (nine), each with a progressive number. In order to allow BPER Banca S.p.A., Euronext Growth Advisor of the Company (the "EGA"), to carry out its own checks pursuant to art. 6-bis of the Euronext Growth Milan Issuers' Regulations with reference to the candidates for the office of Director who meet the independence requirements set forth in art. 22 of the Articles of Association, the list, before being submitted to the Company, must be sent to the EGA, by sending it to the certified e-mail address [email protected], by 10 April 2023 at the latest.

EGA will issue its clearance by 15 April 2023, also in order to allow for any amendments to the list by such Shareholders prior to its transmission to the Company within the deadline indicated below.

The lists, signed by the Shareholder(s) submitting them, must be filed by the Shareholders, together with the documents required by law and the Statute, under penalty of forfeiture, by 1:00 p.m. on 20 April 2023 at the Company's registered office or by sending them to the certified e-mail address [email protected].

Shareholders who, alone or together with other shareholders, hold a total number of shares representing at least 5% of the share capital are entitled to submit lists, to be proved by filing the appropriate certification, issued by the intermediary, proving ownership of the number of Shares required to submit the list. Such certification must be produced at the same time as the filing of the list itself or even at a later date, provided that it is within the deadline for filing the list.

Each shareholder and (i) the shareholders belonging to the same group, by which is meant the subject, even if not corporate, controlling pursuant to art. Each shareholder and (i) shareholders belonging to the same group, meaning any party, including non-corporate parties, controlling pursuant to Article 2359 of the Italian Civil Code and any company controlled by, or under the common control of, the same party, or (ii) shareholders who are parties to the same shareholders' agreement, or (iii) shareholders who are otherwise associated with each other by virtue of associative relationships relevant pursuant to the laws and/or regulations applicable to companies with shares traded on a regulated market, may not submit or vote for more than one list, not even through a third party or trust company.

Lists submitted without complying with the above provisions shall be considered as not

submitted.

The lists submitted by the shareholders must contain a number of candidates not exceeding the maximum number of members to be elected set forth in the Articles of Association, each list being matched with a progressive number. Each list containing a number of candidates not exceeding 5 (five) must provide for and identify at least 1 (one) candidate qualifying as an independent Director, each list containing a number of candidates exceeding 5 (five) and up to 7 (seven) must provide for and identify at least 2 (two) candidates qualifying as independent Directors, and each list containing a number of candidates exceeding 7 (seven) must provide for and identify at least 3 (three) candidates qualifying as independent Directors. Candidates for whom the above rules are not observed shall not be eligible. Candidates may only appear on one list, under penalty of ineligibility. The candidates included in the lists must be listed in sequential number and possess the requirements provided for by law. Those who find themselves in situations of incompatibility envisaged by law may not be appointed as directors and, if appointed, shall forfeit their office.

The lists also contain, also as attachments (i) information regarding the identity of the shareholder or shareholders who have submitted them, with an indication of the number of Shares held in total, proven by a specific declaration issued by an intermediary; (ii) exhaustive information on the personal and professional characteristics of the candidates (iii) a declaration by the candidates containing their acceptance of the candidature and certification that they meet the requirements provided for by law and by the Articles of Association, as well as the independence requirements, where indicated as independent Directors; and (iv) a declaration by the shareholder or shareholders who submitted them that the candidates for the office of independent Director have been previously identified or positively evaluated by the EGA. The duly submitted lists will be made available to the public at the Company's registered office and on the Website in the "Investor Relations/Shareholders' Meeting" section.

APPOINTMENT OF THE BOARD OF STATUTORY AUDITORS

The appointment of the Board of Statutory Auditors, pursuant to and in accordance with the procedures set forth in Article 30 of the Bylaws, takes place on the basis of lists submitted by Shareholders, in which candidates are assigned a progressive numbering.

The lists are divided into two sections: one for candidates for the office of Standing Auditor and the other for candidates for the office of Alternate Auditor.

Lists may be presented by Shareholders who, alone or together with other Shareholders, own Shares representing at least 5% (five per cent) of the share capital with voting rights in the ordinary Shareholders' Meeting, to be proved by filing the appropriate certification. The

certification issued by the intermediary proving the ownership of the number of Shares necessary to submit the list must be produced at the time the list is filed or even at a later date, provided that it is within the deadline for filing the list.

Each shareholder and (i) shareholders belonging to the same group, meaning the entity, including non-corporate entities, controlling the same entity pursuant to Art. 2359 of the Italian Civil Code and any company controlled by, or under the common control of, the same party, or (ii) shareholders who are members of the same shareholders' agreement, or (iii) shareholders who are otherwise associated with each other by virtue of associative relationships relevant under the law and/or regulations applicable to companies with shares traded on a regulated market, may not submit or vote for more than one list, not even through a third party or trust company.

The lists also contain, also in an annex: (i) information regarding the identity of the shareholders who have presented them, with an indication of the number of shares held in total, proven by a specific declaration issued by an intermediary; (ii) exhaustive information on the personal and professional characteristics of the candidates (iii) a declaration by the candidates containing their acceptance of the candidacy and certification that there are no grounds for incompatibility or ineligibility, and that they meet the requirements of honourableness, professionalism and independence prescribed by law and the Articles of Association, including the requirements of professionalism and honourableness pursuant to Article 148, paragraph 4, of the TUF.

Lists submitted by Shareholders, signed by the Shareholder(s) submitting them (including by proxy to one of them), must contain a number of candidates not exceeding the maximum number of members to be elected and must be filed no later than 1:00 p.m. on 20 April 2023, at the Company's registered office or by sending them by certified email to [email protected]. The duly filed lists and the documentation relating to the candidates will be made available to the public at the Company's registered office and on the Website in the "Investor Relations/Shareholders' Meeting" section.

DOCUMENTATION

The documentation relating to the Shareholders' Meeting - including the illustrative reports on the items on the agenda and the related resolution proposals on the items on the agenda, as well as the annual financial report - will be made available to the public at the Company's registered office, sent to Borsa Italiana S.p.A. and published on the Website in the "Investor relations/Shareholders' Meeting" section and at the authorised eMarket Storage mechanism, which can be consulted on the website and, in any case, in accordance with the procedures and terms provided for by the applicable regulations, with the right to view and obtain a copy thereof.

This notice of call is published on 28 March 2023 on the Website and in the daily newspaper "IlSole24Ore" in accordance with the law and the Statute.

* * * * *

Osai Automation System S.p.A., founded in 1991 by Carlo Ferrero, is active worldwide in the design and production of machines and complete lines for automation, laser technology systems, semiconductor testing and the electronics industry. The Company, with operational headquarters in Parella (TO), employs 215 people and operates mainly through 4 divisions: Automation, Electronics&Applied Laser, Semiconductors and After-sales. The Osai distribution network is made up of over 40 distributors all over the world, with over 50 local staff and 3 commercial branches (USA, Germany and China). Osai can be identified in the market as a solution provider in process automation for product lines that operate mainly in sectors with high technology content and through a cross technology portfolio.

ISIN code ordinary shares: IT0005424830 ISIN code warrants: IT0005424822

Ticker: OSAI

For further information:

BPER Banca S.p.A Euronext Growth Advisor, Specialist e Corporate Broker Via Mike Bongiorno 13, Milano T. +39 059 2021140 [email protected]

OSAI AS S.p.A Via della Cartiera 4, Parella (TO) Investor Relator Tatiana Chieno Mob. 342 3404068 [email protected]

Spriano Communication s.r.l. Press Office Via Santa Radegonda 10, Milano Matteo Russo, Mob. 347 9834881 Mail [email protected] Cristina Tronconi Mob. 346 0477901 Mail [email protected]

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.