AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Esprinet

Pre-Annual General Meeting Information Mar 23, 2018

4497_egm_2018-03-23_3b85aba0-937f-4220-a300-32112974c30a.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
0533-4-2018
Data/Ora Ricezione
23 Marzo 2018
19:15:20
MTA - Star
Societa' : ESPRINET
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 100844
Nome utilizzatore : ESPRINETN01 - Bertacco
Tipologia : REGEM; 3.1
Data/Ora Ricezione : 23 Marzo 2018 19:15:20
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 23 Marzo 2018 19:15:21
Oggetto : Convocazione di Assemblea Ordinaria -
Notice of Ordinary Meeting of Shareholders
Testo del comunicato

Vedi allegato.

ESPRINET S.p.A.

Sede sociale in Vimercate (MB), Via Energy Park n. 20 Capitale Sociale euro 7.860.651,00 i.v. Iscritta al Registro Imprese di Milano, Monza Brianza, Lodi n. 05091320159 Codice Fiscale n. 05091320159 P.Iva 02999990969 – R.E.A. MB-1158694 Sito internet: www.esprinet.com

Convocazione di assemblea ordinaria

L'assemblea ordinaria è convocata presso il Cosmo Hotel, Via Torri Bianche n. 4, Vimercate (MB) in unica convocazione per il giorno 4 maggio 2018 alle ore 11:00 per deliberare sul seguente

Ordine del giorno

    1. Bilancio di esercizio al 31 dicembre 2017:
  • 1.1 Approvazione del Bilancio d'esercizio al 31 dicembre 2017, Relazione degli Amministratori sulla gestione, Relazione del Collegio Sindacale e della Società di Revisione. Presentazione del Bilancio Consolidato al 31 dicembre 2017.
  • 1.2 Destinazione dell'utile di esercizio.
    1. Nomina del Consiglio di Amministrazione per gli esercizi 2018/2020.
  • 2.1 Determinazione del numero dei componenti.
  • 2.2 Nomina degli Amministratori.
  • 2.3 Nomina del Presidente del Consiglio di Amministrazione.
  • 2.4 Determinazione del relativo compenso.
    1. Nomina dei componenti del Collegio Sindacale per gli esercizi 2018/2020.
  • 3.1 Nomina componenti.
  • 3.2 Nomina del Presidente.
  • 3.3 Determinazione del compenso.
    1. Relazione sulla Remunerazione. Deliberazioni sulla prima sezione della Relazione sulla Remunerazione ai sensi del comma 6 dell'art. 123-ter del D. Lgs. n. 58/1998.
    1. Proposta di autorizzazione all'acquisto e disposizione di azioni proprie, nel limite del massimo numero consentito e con il termine di 18 mesi; contestuale revoca, per la parte eventualmente non utilizzata, dell'autorizzazione deliberata dall'Assemblea del 4 maggio 2017.
    1. Proposta di approvazione, nell'ambito delle politiche di remunerazione ed ai sensi dell'art. 114-bis, D.Lgs. n. 58/1998, di un Piano di compensi ("Long Term Incentive Plan") a favore di componenti del Consiglio di Amministrazione e dirigenti della Società, valido per il triennio 2018/2019/2020 ed avente ad oggetto l'attribuzione di diritti di assegnazione gratuita ("Performance Stock Grant") ai beneficiari, da

individuarsi a cura del Consiglio di Amministrazione, di massimo n. 1.150.000 azioni della Società.

  1. Integrazione degli onorari per la revisione legale dei conti del bilancio consolidato di Esprinet S.p.A.; deliberazioni inerenti e conseguenti.

INFORMAZIONE SUL CAPITALE SOCIALE ALLA DATA DELL'AVVISO DI CONVOCAZIONE

Il capitale sociale sottoscritto e versato della Società è di Euro 7.860.651,00, rappresentato da n. 52.404.340 azioni ordinarie prive di indicazione del valore nominale, tutte con diritto di voto, escluse le n. 646.889 azioni proprie detenute alla data del presente avviso di convocazione e per le quali il diritto di voto è sospeso. Tale numero potrà risultare variato alla data dell'Assemblea. L'eventuale variazione delle azioni proprie verrà comunicata in apertura dei lavori assembleari.

La struttura del capitale sociale è disponibile sul sito della Società www.esprinet.com, sezione Investor Relations – Informazioni sul titolo.

Le azioni sono nominative, liberamente trasferibili, indivisibili e in caso di comproprietà sono regolate dalla legge.

LEGITTIMAZIONE ALL'INTERVENTO

Ai sensi di legge, è legittimato all'intervento in Assemblea e al voto colui per il quale l'intermediario abbia trasmesso alla Società l'apposita comunicazione attestante la spettanza del diritto. Tale comunicazione è effettuata sulla base delle evidenze relative al termine della giornata contabile del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea, ossia il 24 aprile 2018; le registrazioni in accredito e in addebito compiute sui conti successivamente a tale termine non rilevano ai fini della legittimazione all'intervento e all'esercizio del diritto di voto in Assemblea; pertanto coloro che risulteranno titolari delle azioni della Società solo successivamente a tale termine non avranno il diritto di intervenire e di votare in Assemblea. Le relative comunicazioni da parte degli intermediari abilitati dovranno pervenire alla Società entro la fine del terzo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea. Resta tuttavia ferma la legittimazione all'intervento e al voto qualora le comunicazioni siano pervenute alla Società oltre detto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari.

INTEGRAZIONE DELL'ORDINE DEL GIORNO E PRESENTAZIONE DI NUOVE PROPOSTE DI DELIBERA

Ai sensi dell'art. 126-bis, D.Lgs. n. 58/1998, i soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno un quarantesimo del capitale sociale possono chiedere, entro dieci giorni dalla pubblicazione del presente avviso, l'integrazione dell'elenco delle materie da trattare, indicando nella domanda gli ulteriori argomenti da essi proposti ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno.

La domanda deve essere presentata per iscritto presso la sede legale, Via Energy Park n. 20, 20871 - Vimercate, (MB) all'attenzione dell'ufficio

Corporate and Legal Affairs, ovvero mediante invio a mezzo posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected], unitamente ad apposita comunicazione attestante la titolarità della quota di partecipazione rilasciata dagli intermediari che tengono i conti sui quali sono registrate le azioni dei richiedenti. Entro il termine di cui sopra deve essere consegnata, da parte di proponenti, una relazione sulle materie di cui viene proposta la trattazione ovvero la motivazione relativa alle proposte di deliberazione presentate sulle materie già all'ordine del giorno.

L'integrazione non è ammessa per gli argomenti sui quali l'Assemblea delibera, a norma di legge, su proposta degli amministratori o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta diversa da quelle di cui all'art. 125-ter, comma 1, D.Lgs. n. 58/1998. L'eventuale elenco integrato delle materie da trattare in Assemblea e le eventuali ulteriori proposte di deliberazione presentate unitamente alle eventuali osservazioni del Consiglio di Amministrazione, saranno pubblicati nelle forme e nei termini di legge.

DIRITTO DI PORRE DOMANDE SULLE MATERIE ALL'ORDINE DEL GIORNO

Ai sensi dell'art. 127-ter del D.Lgs. 58/98, coloro ai quali spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno anche prima dell'Assemblea, facendole pervenire entro la fine del terzo giorno precedente la data fissata per l'Assemblea ossia entro il 1 maggio 2018.

Le domande potranno essere trasmesse a mezzo raccomandata, presso la sede legale della Società in Via Energy Park n. 20, 20871 - Vimercate, (MB) all'attenzione dell'ufficio Corporate and Legal Affairs, ovvero mediante invio a mezzo posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected].

I soggetti interessati ad avvalersi del diritto dovranno fornire, con le medesime modalità, informazioni che ne consentano l'identificazione mediante trasmissione di apposita comunicazione rilasciata dagli intermediari presso cui sono depositate le azioni di titolarità del socio.

Alle domande pervenute prima dell'Assemblea è data risposta al più tardi durante lo svolgimento della stessa.

VOTO PER DELEGA

Coloro i quali abbiano il diritto di intervenire in Assemblea, possono farsi rappresentare mediante delega scritta, secondo le vigenti disposizioni, con facoltà di utilizzare il modulo di delega disponibile sul sito internet della Società all'indirizzo www.esprinet.com, sezione Investor Relations – Documentazione societaria – Assemblea 2018 e presso la sede sociale. Spetta al Presidente dell'Assemblea constatare la regolarità delle deleghe ed in generale il diritto di intervenire all'Assemblea.

La notifica alla Società della delega per la partecipazione all'Assemblea può avvenire anche mediante invio del documento all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected].

L'eventuale notifica preventiva non esime il delegato, in sede per l'accreditamento per l'accesso ai lavori assembleari, dall'obbligo di attestare la conformità della copia notificata all'originale e l'identità del delegante.

Ai sensi delle vigenti disposizioni, la delega può essere altresì conferita, con istruzioni di voto su tutte o su alcune delle proposte all'ordine del giorno, al rappresentante designato dalla Società ai sensi dell'articolo 135-undecies del

TUF, Avv. Matteo Sant'Ambrogio (il quale potrà essere sostituito dalla Dott.ssa Maria Lucia Passador) sottoscrivendo il modulo di delega disponibile sul sito internet della Società all'indirizzo www.esprinet.com, sezione Investor Relations - Documentazione societaria - Assemblea 2018 e presso la sede sociale a condizione che pervenga in originale allo stesso in Via Agnello n. 18, 20121 Milano entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea (ossia entro il 2 maggio 2018). La delega ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano conferite istruzioni di voto.

La delega e le istruzioni di voto sono revocabili entro il medesimo termine di cui sopra.

NOMINA COMPONENTI DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE

Si ricorda che lo statuto prevede che la nomina del Consiglio di Amministrazione avviene sulla base di liste di candidati. Le regole e le procedure inerenti le liste di candidati, nonché la necessaria documentazione a corredo sono riportate all'articolo 13) dello statuto sociale, consultabile sul sito internet della Società alla sezione Corporate Governance, alla voce Statuto Sociale, al quale si rinvia.

Le liste dei candidati devono essere depositate presso la sede della Società ovvero mediante invio a mezzo posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected], corredate della relativa documentazione, entro il 9 aprile 2018 dagli azionisti che, da soli od insieme ad altri attestino mediante apposite comunicazioni rilasciate dagli intermediari abilitati di essere titolari di almeno il 2,5% del capitale sociale.

I candidati inseriti nelle liste per la nomina del Consiglio di Amministrazione devono essere elencati in numero progressivo, possedere i requisiti statutariamente e normativamente previsti.

Ai sensi del citato art. 13) dello Statuto Sociale, gli azionisti che intendano procedere alla presentazione di una lista, devono depositare, contestualmente ed unitamente a ciascuna lista, (i) le dichiarazioni di accettazione della candidatura, (ii) le dichiarazioni con cui ciascun candidato, sotto la propria responsabilità, attesta l'inesistenza delle cause di ineleggibilità e di incompatibilità, nonché il possesso dei requisiti prescritti per le rispettive cariche, (iii) un curriculum vitae riguardante le caratteristiche personali e professionali di ciascun candidato con l'eventuale dichiarazione di indipendenza da parte di quei candidati che siano in possesso dei requisiti previsti come meglio appresso specificati.

I candidati possono presentarsi in una sola lista a pena di ineleggibilità.

Al fine di comprovare la titolarità del numero delle azioni necessarie per la presentazione delle liste, gli azionisti dovranno depositare - anche successivamente al deposito della lista stessa purché almeno 21 giorni prima della data fissata per l'Assemblea (ossia entro il 12 aprile 2018) – copia delle specifiche comunicazioni rilasciate dagli intermediari autorizzati comprovante la titolarità, al momento del deposito presso la Società della lista, del numero di azioni necessario alla presentazione stessa.

Le liste devono indicare quali candidati sono in possesso dei requisiti di indipendenza stabiliti dalla legge per Amministratori di società quotate in Borsa e più precisamente, i requisiti di indipendenza previsti dall'articolo 3 del Codice di Autodisciplina per le società quotate alla Borsa Italiana S.p.A. adottato dal Comitato per la Corporate Governance nel luglio 2015, nonché

dal combinato disposto dell'articolo 147-ter, comma 4 e dell'articolo 148, comma 3, del D.Lgs. 58/98.

Si invitano i soci che intendessero presentare una "lista di minoranza" a tener conto delle raccomandazioni formulate da Consob con Comunicazione n. DEM/9017893 del 26 febbraio 2009.

Le liste o le singole candidature per le quali non siano state osservate tutte le previsioni statutarie saranno considerate come non presentate.

Le liste presentate saranno a disposizione presso la sede sociale e pubblicate sul sito della Società www.esprinet.com, sezione Investor Relations - Documentazione societaria - Assemblea 2018, nonché sul meccanismo di stoccaggio eMarket Storage all'indirizzo ventuno giorni prima dell'Assemblea (ossia entro il 13 aprile 2018).

NOMINA COMPONENTI DEL COLLEGIO SINDACALE

Si ricorda che lo statuto prevede che la nomina del Collegio Sindacale avvenga sulla base di liste di candidati. Le regole e le procedure inerenti le liste di candidati, nonché la necessaria documentazione a corredo sono riportate all'articolo 19) dello Statuto Sociale, consultabile sul sito internet della Società alla sezione Corporate Governance, alla voce Statuto Sociale, al quale si rinvia.

Le liste dei candidati devono essere depositate presso la sede della Società ovvero mediante invio a mezzo posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected], corredate della relativa documentazione, entro il 9 aprile 2018 dagli azionisti che, da soli od insieme ad altri attestino mediante apposite comunicazioni rilasciate dagli intermediari abilitati di essere titolari di almeno il 2,5% del capitale sociale.

Qualora alla data del 9 aprile 2018 sia stata presentata una sola lista, ovvero soltanto liste che risultano collegate tra loro ai sensi della normativa applicabile, potranno essere presentate ulteriori liste sino al 12 aprile 2018. In tal caso la quota minima di partecipazione necessaria è ridotta all'1,25% del capitale sociale. Le liste per nomina del Collegio Sindacale si compongono di due sezioni rispettivamente dedicate ai candidati, elencati in numero progressivo, per la carica di sindaco effettivo e per la carica di sindaco supplente. Possono essere inserite nelle liste i candidati per i quali siano rispettati i limiti al cumulo degli incarichi stabiliti dalla normativa, e siano in possesso dei prescritti requisiti di onorabilità, professionalità ed indipendenza, nonché iscritti al Registro dei revisori contabili. I candidati possono presentarsi in una sola lista a pena di ineleggibilità. Al primo candidato della lista che in Assemblea risulta seconda per numero di voti, spetta la Presidenza del Collegio Sindacale.

Ai sensi del sopracitato art. 19) dello Statuto Sociale, gli azionisti che intendano procedere alla presentazione di una lista devono depositare, contestualmente ed unitamente a ciascuna lista, una descrizione del curriculum professionale dei singoli candidati e delle cariche da essi ricoperte in altre società, nonché le dichiarazioni con le quali i singoli candidati accettano la candidatura e attestano, sotto la propria responsabilità, l'inesistenza di cause di incompatibilità e di ineleggibilità, nonché l'esistenza dei requisiti prescritti dalla normativa vigente per la carica e in particolare la loro indipendenza.

Si invitano i soci che intendessero presentare una "lista di minoranza" a tener conto delle raccomandazioni formulate da Consob con Comunicazione n. DEM/9017893 del 26 febbraio 2009.

Le liste o le singole candidature per le quali non siano state osservate tutte le previsioni statutarie saranno considerate come non presentate.

Le liste presentate saranno a disposizione presso la sede sociale, e pubblicate sul sito della Società www.esprinet.com, sezione Investor Relations - Documentazione societaria - Assemblea 2018 nonché sul meccanismo di stoccaggio eMarket Storage all'indirizzo ventuno giorni prima dell'Assemblea (ossia entro il 13 aprile 2018).

In relazione alla nomina degli organi sociali, si rammenta, infine, che, ai sensi della normativa in materia di equilibrio fra i generi, il riparto dei membri del Consiglio di Amministrazione e del Collegio Sindacale dovrà essere effettuato in modo che il genere meno rappresentato ottenga almeno un terzo dei componenti del Consiglio di Amministrazione e del Collegio Sindacale, con arrotondamento all'unità superiore.

DOCUMENTAZIONE

La documentazione relativa all'Assemblea, unitamente alle proposte di delibera, sarà messa a disposizione del pubblico entro i termini di legge con le modalità previste dalla normativa vigente, con facoltà degli Azionisti e di coloro ai quali spetta il diritto di voto di ottenerne copia. Tale documentazione sarà disponibile presso la sede sociale (nei giorni feriali dal lunedì al venerdì dalle ore 10.00 alle ore 13.00, e dalle ore 15.00 alle ore 18.00), nonché presso il meccanismo di stoccaggio eMarket Storage all'indirizzo e sul sito internet della Società www.esprinet.com sezione Investor Relations – Documentazione societaria – Assemblea 2018. Le Relazioni illustrative degli Amministratori sui punti 1, 2, 3, 5 e 6 all'ordine del giorno, nonché il Documento Informativo ex art. 84-bis del Regolamento Emittenti (inerente al punto 6 all'ordine del giorno) e il parere motivato del Collegio Sindacale sulla proposta di integrazione degli onorari della società di revisione, vengono pubblicati contestualmente al presente avviso, mentre la relazione finanziaria annuale con gli altri documenti di cui all'art. 154-ter del TUF e la Relazione sulla Remunerazione saranno pubblicati almeno 21 giorni liberi prima dell'Assemblea ossia entro il 12 aprile 2018.

I legittimati all'intervento in Assemblea ed al voto sono invitati a presentarsi almeno un'ora prima dell'inizio dei lavori dell'Assemblea onde agevolare le operazioni di registrazione.

Vimercate, 23 marzo 2018

Per il Consiglio di Amministrazione Il Presidente Francesco Monti

ESPRINET S.p.A.

Headquarter in Vimercate (MB), Via Energy Park n. 20 Share capital € 7,860,651.00, (fully paid-in) Listed on the Register of Companies of Milano, Monza Brianza, Lodi at number 05091320159 Tax code 05091320159 - VAT number 02999990969 – Economic Administrative Index MB-1158694 Website: www.esprinet.com

Notice of Ordinary Meeting of Shareholders

The Ordinary Meeting will be held at the Cosmo Hotel, Via Torri Bianche n. 4, Vimercate (MB), at 11:00 a.m. on 4 May 2018 - single call, to discuss the following:

Agenda

    1. Financial Statement of Esprinet S.p.A. as at December 2017:
  • 1.1 Approval of 2017 Financial Statement; Directors' Report on Operations, Statutory Auditors' Report, Independent Auditors' Report, presentation of the Consolidated Financial Statement of Esprinet Group as at 31 December 2017.
  • 1.2 Allocation of income of the year.
    1. Board of Directors Appointments for fiscal years 2018/2020.
  • 2.1 Definition of the BoD Members number
  • 2.2 Directors' Appointments
  • 2.3 Appointment of the Chairman of the Board of Director
  • 2.4 Definition of the corresponding remuneration
    1. Board of Statutory Auditor Appointments for fiscal year 2018/2020.
  • 3.1 Members Appointments
  • 3.2 Appointment Chairman Appointment
  • 3.3 Definition of the corresponding remuneration
    1. Report on Remuneration. Resolutions on the first section of the Report on Remuneration pursuant to par. 6 of the art. 123-ter of the legislative decree 58/1998.
    1. Proposal for authorization of a buy-back plan of owned shares; correlated repeal of the authorization for the plan, or the unused portion of it, resolved during the Shareholders' Meeting of 4 May 2017.
    1. Proposal for the approval of a Long Term Incentive Plan, in relation to remuneration policies and in accordance with article 114-bis of legislative decree 58/1998, for the members of the Company's Board of Directors and other executives for the period 2018/2019/2020. The object of the plan is the free allocation of ordinary shares in the Company ("performance stock grants") to beneficiaries designated by the Board of Directors, up to a maximum of 1,150,000 shares of the Company.
  • Integration of fees for the legal accounting support of the Esprinet S.p.A. consolidated financial statement.

INFORMATION ABOUT THE COMPANY'S SHARE CAPITAL ON THE DATE OF THIS NOTICE

The share capital subscribed and paid by the Company amounts to € 7,860,651.00, represented by 52,404,340 ordinary shares, without nominal value. All shares have voting rights except for the 646.889 own shares held on the date of this notice, for which those rights are suspended. The number of own shares may have changed by the date of the Meeting, and any changes will be communicated at the start of the session.

The share capital structure is available on the Company's website www.esprinet.com, under the Share Information heading in the section Investor Relations.

The shares are registered, indivisible, may be freely transferred and are subject to the provisions of the laws applicable to joint ownership.

ENTITLEMENT TO ATTEND THE MEETING

By Laws, anyone whose representative has sent the required confirmation of the right to attend may participate and vote at the Meeting. The confirmation must be given on the basis of the end-of-day records on the seventh trading day prior to the date set for the single call (April 24th 2018). Any credit or debit transactions reaching the accounts after that deadline will not be considered for the purposes of entitlement to attend or vote at the Meeting; therefore, anyone acquiring shares of the Company after that date will not be able to participate or vote. The confirmations from the licensed intermediaries, must be sent to the Company by the end of the third trading day prior to the date set for the single call. Anyone whose confirmation is sent to the Company after that deadline, but before the start of the Meeting held at the single call, will however be able to attend and vote.

AMENDMENT TO THE AGENDA AND PRESENTATION OF NEW RESOLUTIONS PROPOSALS

In accordance with article 126-bis of legislative decree 58/1998, any Shareholder who, individually or collectively, represent at least one-fortieth of the share capital may request an amendment to the list of the items on the Agenda or propose new resolutions of the item already in agenda, within 10 days from the publication of this Notice.

The request must be submitted in writing to the Company's head office at Via Energy Park 20, 20871 - Vimercate (MB), to the attention of the Corporate and Legal Affairs Department, or alternatively may be sent by certified e-mail, to the following address: [email protected]. It must be accompanied by specific confirmation of share ownership, issued by the intermediaries holding the accounts in which the requesting shareholders' shares are registered. The requesting shareholders must also submit details of the items they wish to discuss by the above deadline.

Amendments will not be permitted if they relate to matters which the Meeting is required by law to discuss at the proposal of the directors, or on the basis of a plan or report submitted by the directors, other than those referred to in the first subparagraph of article 125-ter paragraph 1 of legislative decree 58/1998. The amended list of the items on the Agenda, together with any comments by the Board of Directors, will be published in the ways stipulated by law.

RIGHT TO ASK QUESTIONS ABOUT THE ITEMS ON THE AGENDA

Under the terms of article 127-ter of legislative decree 58/98, shareholders may ask questions about the items on the Agenda even prior to the Meeting by May 1st 2018. Any questions should be sent by registered post to the Company's head office at Via Energy Park 20, 20871 - Vimercate (MB), to the attention of the Corporate and Legal Affairs Office, or by certified e-mail to the following address: [email protected].

Any shareholders wishing to exercise this right must provide identification details (by registered post), in the form of a specific communication issued by the intermediaries holding the accounts in which their shares are deposited, or in the same communication issued in relation to their entitlement to attend and vote at the Meeting.

Replies to questions received prior to the Meeting will be given during the Meeting itself, at the latest.

VOTING BY PROXY

Anyone entitled to attend the Meeting may be represented by proxy, in accordance with the regulations in force, and for this purpose may use the proxy form available on the Company's website (www.esprinet.com, Investor Relations – Corporate Documentation – 2018 Shareholders' Meeting) or at the head office. The Chairman of the Meeting is responsible for verifying the proxies, and the right to attend the Meeting.

Proxies can also be sent to the certified e-mail address [email protected].

Prior notification of the proxy document does not exempt the delegate from his/her obligation to certify the authenticity of the document and the delegating individual's identity, when the participants' right to attend is checked before the Meeting.

In accordance with regulations in force, proxies can also be granted to the Company's designated representative, under article 135-undecies of the TUF, Mr. Matteo Sant'Ambrogio (who may be substituted by Ms. Maria Lucia Passador), together with voting instructions in relation to all or some of the items on the Agenda. For this purpose, the shareholder must sign the proxy form available on the Company's website (www.esprinet.com, Investor Relations - Corporate Documentation – 2018 Shareholders Meeting), or from its head office, as long as the original form is sent to the legal representative at Via Agnello 18, 20121 Milan, by the end of the second trading day prior to the dates set for the meeting (therefore May 2nd 2018). The proxy will only be valid for those proposals in relation to which voting instructions have been given.

The proxy and voting instructions may be revoked at any time until the aforementioned deadlines.

ELECTION OF BOARD OF DIRECTORS

Under the Company's articles of association, the Board of Directors is elected according to the list system. The rules and procedures concerning lists of candidates, and the required documentation, can be found in article 13) of the Articles of Association which can be viewed under the heading By Laws in the Corporate Governance section on the company's website. The lists of candidates, together with the related documentation, must be deposited at the Company's head office, or sent by certified e-mail to the address [email protected], by 9 April 2018. Lists may be deposited by shareholders who can demonstrate, by means of a specific communication issued by a licensed intermediary, that they hold at least 2.5% of the share capital, either individually or collectively. The candidates submitted for election to the Board must be listed in progressive order, and must meet the requirements required by the law and by the company's Articles of Association.

Under the article 13 of the Articles of Association, any shareholders intending to submit a list must submit the following documents at the same time: (i) declarations of acceptance of the candidacy (ii) declarations in which each candidate, under his own liability, confirms the absence of any grounds for disqualification or incompatibility, and that he meets the requirements for the respective position (iii) a CV detailing the personal and professional characteristics of each candidate, if necessary with a declaration of independence from any candidates meeting the requirements as specified below.

The candidates may only be named on one list, otherwise they will be disqualified.

In order to prove ownership of the number of shares necessary for submission of a list, the shareholders must deposit a copy of the specific communication concerning ownership of the required number of shares, issued by the authorised intermediaries at the time the list was deposited with the Company. This communication may be provided up to 21 days after the list itself was deposited (by April 12th 2018).

The lists must indicate those candidates meeting the independence requirements as stipulated in the law governing the directors of listed on the Stock Exchange and specifically, the independence requirements described in article 3 of the Code of Self-Governance applicable to companies listed on Borsa Italiana S.p.A. as approved by the Corporate Governance Committee in July 2015, and the joint provisions of article 147-ter (par. 4), and article 148 (par. 3) of the legislative decree 58/98.

Any shareholders intending to submit a "minority list" are asked to take into account the recommendations made by CONSOB in its communication number DEM/9017893 dated 26 February 2009.

Any lists or candidacies which do not meet all the statutory provisions will be considered ineligible.

The lists submitted will be published at the Company's head office, and on the website www.esprinet.com (Investor Relations -Corporate Documentation – Shareholder Meeting 2018), as well as on the stocking service eMarket Storage on the internet site , 21 days before the Meeting (April 13th 2018).

ELECTION OF BOARD OF STATUTORY AUDITORS

In accordance with the Company's articles of association, the Board of Auditors is elected according to the list system. The rules and procedures concerning lists of candidates and the necessary documentation can be found in article 19) of the company's articles of association, available on the company's website (Corporate Governance, under the heading "By Laws").

The list of candidates, together with the related documentation, must be deposited at the Company's head office, or sent by certified e-mail to the address [email protected], by 9 April 2018. Lists may be deposited by shareholders who can demonstrate, by means of a specific communication issued by a licensed intermediary, that they hold at least 2.5% of the share capital, either individually or collectively.

If only one list, or lists which are connected within the meaning of the applicable regulations, have been submitted by 9 April 2018, further lists may be submitted up until 12 April 2018. In such a case, the minimum shareholding required will be reduced to 1.25% of the share capital.

Lists for the election of the Board of Statutory Auditors consist on two sections dedicated to the candidates, listed in progressive order, for the positions of standing auditor and alternate auditor. The lists may include candidates who fall within the legal limits on the holding of multiple executive positions, who meet the requirements of integrity, professionalism and independence and who are listed on the Register of Accounts Auditors. Candidates may only be named on a single list, otherwise they will be disqualified. The first candidate on the list who obtained the second-highest number of votes at the Meeting will be elected as Chairman of the Board of Statutory Auditors.

Under the above-mentioned article 19 of the By Laws, any shareholders wishing to submit a list must also submit for each list a CV for each candidate and the description of the role they have in other companies, together with a declaration in which each candidate accepts the nomination and certifies, under his own liability, the absence of any grounds for disqualification or incompatibility, and that he meets the legal requirements for the position, in particular the independence requirement.

Any shareholders intending to submit a "minority list" are asked to take into account the recommendations made by CONSOB in its communication number DEM/9017893 dated 26 February 2009.

Any lists or candidacies which do not meet all the statutory provisions will be considered ineligible.

The lists submitted will be published at the Company's head office, and on the website www.esprinet.com (Investor Relations -Corporate Documentation – Shareholders' Meeting 2018), as well as on the stocking service eMarket Storage on the internet site , 21 days before the Meeting (April 13th 2018).

Relating to the appointment of the Corporate Bodies, and pursuant to the law in force concerning the balance between gender, the number of the member of the Board of Directors and of the Board of Statutory Auditor must be calculated in order that the less represented gender (for the first mandate as defined by law) corresponds to 1/3 of the members of the Board of Directors and of the Board of Statutory Auditors, increased to the appropriate number.

DOCUMENTATION

Documentation relating to the Meeting, as well as resolution proposals, will be available to the public by the legal deadline, in the ways stipulated by law. The shareholders and anyone with voting rights may obtain a copy of the documentation which will be available from the company's head office (from Mondays to Fridays between 10 a.m. and 1 p.m., and from 3 p.m. to 6 p.m.), from stocking service at the internet site and on the Company's website www.esprinet.com, Investor Relations – Corporate Documentation – 2018 Shareholders' Meeting.

More in details, the informative Reports of Directors on item 1,2,3,5 e 6 of the scheduled agenda, as well the Informative Document ex art. 84-bis of the Regulations for Issuers (related to the point 6. on the Agenda) and the reasoned opinion by the Board of Statutory Auditors to increase the fees for the independent auditor, are published contextually with the current notice, while the Annual Financial Report with further documents under the art. 154-ter of the TUF and the Report on the Remuneration will be published at least 21 days prior to the Meeting, namely April 12th 2018.

Those authorised to attend and vote are invited to arrive at least one hour before the start of the Meeting, in order to facilitate the registration process.

Vimercate, 23 March 2018

On behalf of the Board of Directors The Chairman Francesco Monti

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.