AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Eles

AGM Information Dec 19, 2025

4091_rns_2025-12-19_2bf1361d-4c39-450f-8afd-0ce2c7ee2c68.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

; 3.1

Data/Ora Ricezione : 19 Dicembre 2025 21:34:08

Oggetto : APPROVATI 103 INTEGRATIVO OFFERTA

MARE E 103 OFFERTA XENON SU AZIONI

ELES

Testo del comunicato

APPROVATA L'INTEGRAZIONE DEL COMUNICATO DELL'EMITTENTE IN RELAZIONE ALL'OPA OBBLIGATORIA TOTALITARIA PROMOSSA DA MARE ENGINEERING GROUP S. P.A. SU AZIONI ELES IL CORRISPETTIVO OFFERTO NON È CONGRUO DA UN PUNTO DI VISTA FINANZIARIO APPROVATO IL COMUNICATO DELL'EMITTENTE IN RELAZIONE ALL'OPA VOLONTARIA TOTALITARIA PROMOSSA DA EBIDCO S.R.L. SU AZIONI ELES IL CORRISPETTIVO OFFERTO È CONGRUO DA UN PUNTO DI VISTA FINANZIARIO APERTURA SECONDO PERIODO STRAORDINARIO DI ESERCIZIO DEI "WARRANT ELES 2019-2026" CONVOCAZIONE DELL'ASSEMBLEA DEI SOCI

LA DIFFUSIONE, PUBBLICAZIONE O DISTRIBUZIONE DELLA PRESENTE COMUNICAZIONE È VIETATA IN OGNI GIU-RISDIZIONE OVE LA STESSA COSTITUIREBBE UNA VIOLAZIONE DELLA RELATIVA NORMATIVA APPLICABILE

COMUNICATO STAMPA

APPROVATA L'INTEGRAZIONE DEL COMUNICATO DELL'EMITTENTE IN RELAZIONE ALL'OPA OBBLIGATORIA TOTALITARIA PROMOSSA DA MARE ENGINEERING GROUP S.P.A. SU AZIONI ELES

IL CORRISPETTIVO OFFERTO NON È CONGRUO DA UN PUNTO DI VISTA FINANZIARIO

APPROVATO IL COMUNICATO DELL'EMITTENTE IN RELAZIONE ALL'OPA VOLONTA-RIA TOTALITARIA PROMOSSA DA EBIDCO S.R.L. SU AZIONI ELES

IL CORRISPETTIVO OFFERTO È CONGRUO DA UN PUNTO DI VISTA FINANZIARIO

  • APERTURA SECONDO PERIODO STRAORDINARIO DI ESERCIZIO DEI "WARRANT ELES 2019-2026"
  • CONVOCAZIONE DELL'ASSEMBLEA DEI SOCI

Todi (PG), 19 dicembre 2025 – Il Consiglio di Amministrazione di Eles S.p.A. ("Eles", "Emittente" o "Società"), riunitosi in data odierna, in ragione dell'incremento del corrispettivo, come comunicato in data 10 dicembre 2025 da Mare Engineering Group ("Mare"), nel contesto dell'offerta pubblica di acquisto obbligatoria totalitaria, aisensi dell'art. 102 e 106, comma 1, TUF, promossa dalla stessa, su azioni ordinarie e azioni a voto plurimo di Eles (l'"Offerta Mare Group") ha approvato, a maggioranza dei presenti, l'aggiornamento del comunicato, redatto ai sensi dell'art. 103, commi 3 e 3-bis, del TUF e dell'art. 39, comma 4, secondo periodo, del Regolamento Emittenti CON-SOB (il "Comunicato di Aggiornamento").

Il Comunicato di Aggiornamento contiene la valutazione motivata del Consiglio di Amministrazione sull'Offerta Mare Group e sulla congruità dal punto di vista finanziario del relativo corrispettivo, incrementato da Euro 2,61 (cum dividend) ad Euro 2,65 (cum dividend) per azione oggetto dell'Offerta Mare Group (il "Nuovo Corrispettivo

Mare Group") che sarà pagato in denaro da Mare agli aderenti per ciascuna Azione portata in adesione all'Offerta Mare Group.

Ai fini delle proprie analisi, il Consiglio di Amministrazione ha (i) tenuto conto della fairness opinion aggiornata in data 19 dicembre 2025 da Pirola Corporate Finance S.p.A. (l'"Esperto Indipendente"), a supporto degli amministratori indipendenti e anche a beneficio del Consiglio di Amministrazione, il quale ha ritenuto il Nuovo Corrispettivo Mare Group non congruo dal punto di vista finanziario, nonché (iii) del parere aggiornato reso in data odierna dagli amministratori indipendenti, non correlati all'Offerente, ai sensi dell'art. 39-bis del Regolamento Emittenti CONSOB, i quali, condividendo le analisi e le valutazioni dell'Esperto Indipendente, hanno ritenuto il Nuovo Corrispettivo Mare Group non congruo da un punto di vista finanziario.

All'esito della riunione, il Consiglio di Amministrazione, con la sola astensione del consigliere Massimiliano Bellucci, ha ritenuto non congruo da un punto di vista finanziario il Nuovo Corrispettivo Mare Group.

Per i dettagli e le considerazioni formulate dal Consiglio di Amministrazione si rinvia al Comunicato di Aggiornamento, unitamente al parere degli amministratori indipendenti e alla fairness opinion di Pirola Corporate Finance S.p.A. che sarà messo a disposizione del pubblico presso la sede legale di Eles, sul sito internet della Società (www.eles.com, Sezione Investors) nonché sul sito internet www.borsaitaliana.it, sezione Azioni/Documenti.

***

Il Consiglio di Amministrazione di Eles, riunitosi in data odierna, ha inoltre esaminato i termini e le condizioni dell'offerta pubblica di acquisto volontaria totalitaria, ai sensi dell'art. 102 e 106, comma 4, TUF, nonché concorrente con l'Offerta Mare Group, promossa da EBidCo S.r.l, veicolo societario indirettamente controllato da Xenon Private Equity VIII SCA SICAV-RAIF, gestita da Xenon Aifm S.A. ("EbidCo") su azioni ordinarie di Eles (l'"Offerta Xenon") e ha approvato, a maggioranza dei presenti, il comunicato, redatto ai sensi dell'art. 103, commi 3 e 3-bis, del TUF e dell'art. 39 del Regolamento Emittenti CONSOB (il "Comunicato dell'Emittente Xenon").

Il Comunicato dell'Emittente Xenon contiene la valutazione motivata del Consiglio di Amministrazione sull'Offerta Xenon e sulla congruità dal punto di vista finanziario del relativo corrispettivo, pari all'importo di Euro 2,95 per azione oggetto dell'Offerta, come incrementato da parte di EbidCo in data 14 dicembre 2025 (il "Corrispettivo Xenon") che sarà pagato in denaro da EbidCo agli aderenti per ciascuna Azione portata in adesione all'Offerta Xenon.

Ai fini delle proprie analisi, il Consiglio di Amministrazione ha (i) tenuto conto della fairness opinion rilasciata in data 19 dicembre 2025 da Pirola Corporate Finance S.p.A. (l'"Esperto Indipendente"), a supporto degli amministratori indipendenti e anche a beneficio del Consiglio di Amministrazione, il quale ha ritenuto il Corrispettivo Xenon congruo dal punto di vista finanziario, nonché (iii) del parere reso in data odierna dagli amministratori indipendenti, non correlati a EbidCo, ai sensi dell'art. 39-bis del Regolamento Emittenti CONSOB, i quali, condividendo le analisi e le valutazioni dell'Esperto Indipendente, hanno ritenuto il Corrispettivo Xenon congruo da un punto di vista finanziario.

All'esito della riunione, il Consiglio di Amministrazione, con la sola astensione del consigliere Massimiliano Bellucci, ha ritenuto congruo da un punto di vista finanziario il Corrispettivo Xenon.

Per i dettagli e le considerazioni formulate dal Consiglio di Amministrazione si rinvia al Comunicato dell'Emittente Xenon, unitamente al parere degli amministratori indipendenti (a cui è allegata la fairness opinion di Pirola Corporate Finance S.p.A.) che sarà messo a disposizione del pubblico presso la sede legale di Eles, sul sito internet della Società (www.eles.com, Sezione Investors) nonché sulsito internet www.borsaitaliana.it,sezione Azioni/Documenti.

***

Come già comunicato in data 1° dicembre 2025, la Società rende noto l'apertura, in ragione dell'Offerta Xenon (il cui periodo di adesione avrà inizio alle ore 8:30 (ora italiana) del 5 gennaio 2026 e terminerà alle ore 17:30 (ora italiana) del 6 febbraio 2026, estremi inclusi, salvo eventuali proroghe), di un secondo periodo straordinario di esercizio dei "Warrant Eles 2019-2026" codice ISIN IT0005374258 (i "Warrant"), con data di inizio del suddetto periodo il giorno 9 gennaio 2026 e data di chiusura fissata in data 22 gennaio 2026 (incluso) (il "Secondo Periodo Straordinario di Esercizio"). L'apertura del Secondo Periodo Straordinario di Esercizio si rende necessaria in forza di quanto previsto dall'art. 5, lett. c) del Regolamento dei Warrant (il "Regolamento Warrant"), ai sensi del quale è previsto che a seguito della promozione di un'offerta pubblica di acquisto e/o di scambio sulle azioni ordinarie Eles, la Società sia tenuta ad aprire un periodo straordinario di esercizio dei Warrant, al fine di consentire ai relativi titolari di esercitarli e di apportare le azioni ordinarie Eles di nuova emissione ricevute (le "Azioni di Compendio") all'offerta pubblica di acquisto e/o di scambio.

I portatori dei Warrant potranno sottoscrivere le Azioni di Compendio nel rapporto di una Azione di Compendio ogni due Warrant presentati perl'esercizio. Con riferimento al Secondo Periodo Straordinario di Esercizio, il prezzo di esercizio dei Warrant è pari ad Euro 2,20 per ciascuna Azione di Compendio sottoscritta.

Le Azioni di Compendio avranno godimento pari a quello delle azioni ordinarie negoziate su Euronext Growth Milan alla data di emissione delle Azioni di Compendio. Le richieste di sottoscrizione potranno essere effettuate in qualsiasi giorno lavorativo bancario nel corso del Periodo Straordinario di Esercizio e dovranno essere presentate all'intermediario aderente a Monte Titoli S.p.A. presso cui sono depositati i Warrant. Nel caso in cui all'atto dell'esercizio dei Warrant spettasse un numero non intero di Azioni di Compendio, il portatore dei Warrant avrà diritto di ricevere Azioni di Compendio fino alla concorrenza del numero intero immediatamente inferiore e non potrà far valere alcun diritto con riferimento alla parte frazionaria eccedente.

Il prezzo di sottoscrizione delle Azioni di Compendio dovrà essere integralmente versato all'atto della presentazione delle richieste di esercizio, senza aggravio di commissioni e di spese a carico dei richiedenti.

Le Azioni di Compendio sottoscritte dai titolari di Warrant durante il Secondo Periodo Straordinario di Esercizio saranno rese disponibili perla negoziazione, per il tramite di Monte Titoli S.p.A., il giorno di liquidazione successivo al termine dell'ultimo giorno del Secondo Periodo Straordinario di Esercizio.

Qualora i titolari dei Warrant non richiedano di sottoscrivere le Azioni di Compendio entro il termine finale del 22 gennaio 2026, essi perderanno il relativo diritto per il Secondo Periodo Straordinario di Esercizio, fatta salva la facoltà di esercitare nuovamente i Warrant nel successivo periodo ordinario di esercizio previsto dal Regolamento Warrant. Si fa presente che, in caso di eventuale perfezionamento del delisting delle azioni ordinarie ad esito della promozione dell'Offerta Mare Group o dell'Offerta Xenon, i titolari dei Warrant sarebbero detentori di strumenti

finanziari aventi quale sottostante azioni non ammesse alle negoziazioni su alcun sistema multilaterale di negoziazione e che, in tale circostanza, Borsa Italiana disporrà la revoca dei Warrant dalle negoziazioni su Euronext Growth Milan ai sensi dell'art. 41 e relative linee guida del Regolamento Emittenti EGM.

Per maggiori informazioni in merito, si rinvia al Regolamento Warrant disponibile sul sito internet dell'Emittente www.eles.com (sezione Investors / Warrant).

***

Infine, in data odierna, il Consiglio di Amministrazione ha esaminato la richiesta avanzata dal socio Mare ai sensi dell'art. 2367 c.c. (relativa al primo punto all'ordine del giorno) e ha deliberato di convocare l'Assemblea ordinaria dei soci per i giorni 7 gennaio 2026 (prima convocazione) e 8 gennaio 2026 (eventuale seconda convocazione), per deliberare sul seguente ordine del Giorno:"

  • 1) Aumento del numero dei membri del Consiglio di Amministrazione da 6 (sei) a 9 (nove).
  • 1.1.) Rideterminazione del numero dei componenti del Consiglio di Amministrazione;
  • 1.2.) Nomina di tre amministratori in possesso dei requisiti di indipendenza previsti dalla normativa applicabile e dallo statuto sociale;
  • 1.3.) Determinazione della durata in carica;
  • 1.4.) Determinazione del compenso;
  • 2) Conferma dell'amministratore indipendente nominato per cooptazione nel consiglio di amministrazione del 30 settembre 2025; deliberazioni inerenti e conseguenti;
  • 3) Incremento della remunerazione attribuita al Collegio Sindacale dall'Assemblea del 5 maggio 2025. Deliberazioni inerenti e conseguenti."

L'avviso di convocazione dell'assemblea dei soci verrà pubblicato, entro i termini di legge e di statuto, sul sito internet della Società, alla sezione "Investors" / "Assemblea degli Azionisti" e sul sito internet www.borsaitaliana.it, sezione Azioni/Documenti, nonché, per estratto, su "Il Sole 24 Ore". La documentazione relativa all'Assemblea sarà resa disponibile, entro i termini di legge e di statuto, sul sito internet della Società, alla sezione "Investors" / "Assemblea degli Azionisti" e sul sito internet www.borsaitaliana.it, sezione Azioni/Documenti.

***

Per maggiori informazioni

Società: ELES S.p.A. | T +39 075 898 000| investor\[email protected]

Euronext Growth Advisor: EnVent Italia SIM S.p.A.| T +39 02 22175979 | [email protected]

Specialist: MIT SIM S.p.A. | T +39 02 30 56 12 76 | [email protected]

Eles S.p.A. (Eles), nata nel 1988, progetta e realizza soluzioni di test per semiconduttori (SOC, MEMS e Memorie). Eles produce macchine universali (cd. test system) e i relativi servizi di assistenza per i test di affidabilità, avendo sviluppato un processo di co-engineering con i propri clienti finalizzato a garantire un prodotto microelettronico cd. "ZERO DIFETTI". Inoltre, la Società è attiva nel settore c.d. di test application fornendo ai propri clienti le applicazioni necessarie per procedere alle varie soluzioni di test che possono essere eseguite attraverso le macchine dalla stessa prodotte, oltre ad una serie di servizi connessi all'elaborazione dei dati acquisiti durante le attività e fasi di test. Eles annovera tra i propri clienti aziende multinazionali produttrici di semiconduttori e produttori di moduli elettronici per il settore automotive ed il Settore I&D. La strategia di Eles prevede, oltre ad una crescita per linee interne tramite la penetrazione in nuovi mercati, l'ulteriore diversificazione della clientela e il miglioramento delle soluzioni già offerte ai clienti, una crescita per linee esterne mediante acquisizioni funzionali ad un più veloce sviluppo commerciale nei Paesi esteri.

AVVISO IMPORTANTE

VIETATA LA DISTRIBUZIONE A SOGGETTI RESIDENTI O CHE SI TROVANO IN PAESI IN CUI SIA PROIBITO DALLA RELATIVA NORMATIVA APPLICABILE DISTRIBUIRE IL PRESENTE DOCUMENTO

Il presente documento e le informazioni ivi riportate sono accessibili esclusivamente da soggetti che non siano domiciliati o che non si trovino negli Stato Uniti d'America, Australia, Canada, Giappone, nonché in qualsiasi altro Paese in cuisia necessaria un'autorizzazione da parte delle competenti autorità (collettivamente, gli "Altri Paesi"). Il presente documento e le informazioni ivi riportate non sono e non dovranno essere inviati, né in qualsiasi modo trasmessi, o comunque distribuiti negli Altri Paesi. Il presente documento e le informazioni ivi riportate non sono e non dovranno essere inviati, né in qualsiasi modo trasmessi, o comunque distribuiti, a soggetti residenti o fisicamente presenti negli Altri Paesi, e non costituiscono e non potranno essere interpretati quali offerta di acquisto ovvero sollecitazione di un'offerta di vendita di strumenti finanziari di Eles negli Altri Paesi.

***

Il presente comunicato e il Comunicato dell'Emittente potrebbero contenere alcune dichiarazioni previsionali relative al Gruppo. Tutte le dichiarazioni relative ad attività, eventi o sviluppi attesi, creduti o previsti che si verifichino o che si possano verificare in futuro sono dichiarazioni previsionali. Le dichiarazioni previsionali si basano sulle attuali aspettative e proiezioni su eventi futuri e comportano rischi noti e sconosciuti, incertezze e altri fattori. Pertanto, la Società e il Gruppo, nonché i suoi amministratori, dipendenti e rappresentanti, declinano espressamente qualsiasi responsabilità per tali dichiarazioni previsionali. Tali dichiarazioni previsionali si riferiscono solo alla data del presente comunicato e non sussiste alcun impegno della Società ad aggiornare o rivedere alcuna dichiarazione previsionale, sia a seguito di nuove informazioni, eventi e sviluppi futuri o altro, tranne nei casi previsti dalla legge.

Né il presente comunicato né il Comunicato dell'Emittente devono essere interpretati come raccomandazioni ad accettare o meno l'Offerta, né sostituiscono le valutazioni individuali dei destinatari. La convenienza economica dell'adesione all'Offerta è rimessa esclusivamente alla valutazione di ciascun destinatario. Le informazioni, opinioni, valutazioni e dichiarazioni previsionali contenute nel presente documento non sono state oggetto di verifica indipendente. Tali contenuti si basano su fonti ritenute affidabili, ma Eles non fornisce alcuna garanzia, espressa o implicita, circa la loro completezza, tempestività o accuratezza. Il presente documento non costituisce consulenza legale, fiscale, finanziaria o di altra natura, né alcuna decisione di investimento dovrebbe basarsi esclusivamente su di esso.

THE DISSEMINATION, PUBLICATION OR DISTRIBUTION OF THIS COMMUNICATION IS PROHIBITED IN ANY JURIS-DICTION WHERE IT WOULD CONSTITUTE A VIOLATION OF THE RELEVANT APPLICABLE LEGISLATION

PRESS RELEASE

APPROVAL OF THE INTEGRATION OF THE ISSUER'S PRESS RELEASE REGARDING THE MANDATORY TENDER OFFER PROMOTED BY MARE ENGINEERING GROUP S.P.A. ON ELES SHARES.

THE OFFERED CONSIDERATION IS NOT APPROPRIATE FROM A FINANCIAL POINT OF VIEW.

APPROVAL OF THE ISSUER'S PRESS RELEASE REGARDING THE VOLUNTARY TOTAL TENDER OFFER PROMOTED BY EBIDCO S.R.L. ON ELES SHARES.

THE OFFERED CONSIDERATION IS FAIR FROM A FINANCIAL POINT OF VIEW.

  • OPENING OF THE SECOND EXTRAORDINARY PERIOD FOR THE EXERCISE OF THE "ELES 2019-2026 WARRANTS"
  • CALLING OF THE SHAREHOLDERS' MEETING

Todi (PG), December 19, 2025 – The Board of Directors of Eles S.p.A. ("Eles", "Issuer" or "Company"), which met today, due to the increase in the consideration, as announced on 10 December 2025 by Mare Engineering Group ("Mare"), in the context of the mandatory public tender offer, pursuant to Articles 102 and 106, paragraph 1, of the Consolidated Law on Finance, promoted by the same, on ordinary shares and multiple voting shares of Eles (the "Mare Group Offer") approved, by a majority of those present, the update of the press release, drawn up pursuant to Article 103, paragraphs 3 and 3-bis, of the TUF and Article 39, paragraph 4, second sentence, of the CONSOB Issuers' Regulations (the "Update Press Release").

The Update Press Release contains the Board of Directors' reasoned assessment of the Mare Group Offer and the financial fairness of the related consideration, increased by €2.61 (cum dividend) to €2.65 (cum dividend) per share subject to the Mare Group Offer (the "New Mare Group Consideration"), which will be paid in cash by Mare to shareholders for each Share tendered in acceptance of the Mare Group Offer.

For the purposes of its analysis, the Board of Directors (i) took into account the fairness opinion updated on 19 December 2025 by Pirola Corporate Finance S.p.A. (the "Independent Expert") in support of the independent

directors and also for the benefit of the Board of Directors, which considered the New Mare Group Consideration to be financially inappropriate, as well as (iii) the updated opinion issued today by the independent directors, not related to the Offeror, pursuant to Article 39-bis of the CON-SOB Issuers' Regulations, who, agreeing with the analyses and assessments of the Independent Expert, considered the New Mare Group Consideration to be financially inappropriate.

At the end of the meeting, the Board of Directors, with the sole abstention of director Massimiliano Bellucci, considered the New Mare Group Consideration to be financially inadequate.

For details and considerations made by the Board of Directors, please refer to the Update Press Release, together with the opinion of the independent directors and the fairness opinion of Pirola Corporate Finance S.p.A., which will be made available to the public at the registered office of Eles, on the Company's website (www.eles.com, Investors section) and on the website www.borsaitaliana.it, in the Shares/Documents section.

***

The Board of Directors of Eles, which met today, also examined the terms and conditions of the voluntary public tender offer, pursuant to Articles 102 and 106, paragraph 4, of the Consolidated Law on Finance, as well as competing with the Mare Group Offer, promoted by EBidCo S.r.l., a corporate vehicle indirectly controlled by Xenon Private Equity VIII SCA SICAV-RAIF, managed by Xenon Aifm S.A. ("EbidCo") on Eles ordinary shares (the "Xenon Offer") and approved, by a majority of those present, the press release, drawn up pursuant to Article 103, paragraphs 3 and 3-bis, of the TUF and Article 39 of the CONSOB Issuers' Regulations (the "Xenon Issuer's Press Release").

The Xenon Issuer's Press Release contains the Board of Directors' reasoned assessment of the Xenon Offer and the financial fairness of the related consideration, equal to €2.95 per share subject to the Offer, as increased by EbidCo on 14 December 2025 (the "Xenon Consideration"), which will be paid in cash by EbidCo to shareholders for each Share tendered in acceptance of the Xenon Offer.

For the purposes of its analysis, the Board of Directors (i) took into account the fairness opinion issued on 19 December 2025 by Pirola Corporate Finance S.p.A. (the "Independent Expert"), in support of the independent directors and also for the benefit of the Board of Directors, which considered the Xenon Consideration to be financially fair, as well as (iii) the opinion issued today by the independent directors, not related to EbidCo, pursuant to Article 39-bis of the CONSOB Issuers' Regulations, who, agreeing with the analyses and assessments of the Independent Expert, considered the Xenon Consideration to be fair from a financial point of view.

At the end of the meeting, the Board of Directors, with the sole abstention of director Massimiliano Bellucci, deemed the Xenon Consideration to be financially appropriate.

For details and considerations made by the Board of Directors, please refer to the Xenon Issuer's Press Release, together with the opinion of the independent directors (to which the fairness opinion of Pirola Corpora-te Finance S.p.A. is attached), which will be made available to the public at the registered office of Eles, on the Company's website (www.eles.com, Investors section) and on the website www.borsaitaliana.it, Shares/Documents section.

***

As already announced on 1 December 2025, the Company announces the opening, due to the Xenon Offer (the subscription period for which will begin at 8:30 a.m. (Italian time) on 5 January 2026 and end at 5:30 p.m. (Italian time) on 6 February 2026, inclusive, subject to any extensions), of a second extraordinary period for the exercise of the "Eles 2019-2026 Warrants" ISIN code IT0005374258 (the 'Warrants'), with the start date of the aforementioned period set for 9 January 2026 and the closing date set for 22 January 2026 (inclusive) (the "Second Extraordinary Exercise Period"). The opening of the Second Extraordinary Exercise Period is necessary pursuant to the provisions of Article 5, letter c) of the Warrant Regulations (the "Warrant Regulations"), which stipulates that following the promotion of a public purchase and/or exchange offer on Eles ordinary shares, the Company is required to open an extraordinary exercise period for the Warrants, in order to allow the relevant holders to exercise them and to contribute the newly issued Eles ordinary shares received (the "Compendium Shares") to the public purchase and/or exchange offer.

Warrant holders may subscribe for the Replacement Shares at a ratio of one Compendium Share for every two Warrants presented for exercise. With reference to the Second Extraordinary Exercise Period, the exercise price of the Warrants is €2.20 for each Compendium Share subscribed.

The Compendium Shares will have the same dividend rights as the ordinary shares traded on Euronext Growth Milan on the date of issue of the Compendium Shares. Subscription requests may be made on any banking business day during the Extraordinary Exercise Period and must be submitted to the intermediary participating in Monte Titoli S.p.A. where the Warrants are deposited. If, upon exercise of the Warrants, a non-integer number of Compendium Shares is due, the Warrant holder shall be entitled to receive Compendium Shares up to the nearest whole number and shall not be entitled to assert any rights with respect to the excess fractional part.

The subscription price of the Compendium Shares must be paid in full upon submission of the exercise requests, without any additional commissions or expenses charged to the applicants.

The Compendium Shares subscribed by Warrant holders during the Second Extraordinary Exercise Period will be made available for trading, through Monte Titoli S.p.A., on the settlement day following the end of the last day of the Second Extraordinary Exercise Period.

If Warrant holders do not request to subscribe for the Compendium Shares by the final deadline of 22 January 2026, they will lose their right to do so for the Second Extraordinary Exercise Period, without prejudice to their right to exercise the Warrants again in the subsequent ordinary exercise period provided for in the Warrant Regulations. It should be noted that, in the event of the delisting of ordinary shares following the Mare Group Offer or the Xenon Offer, Warrant holders would be holders of financial instruments with underlying shares not admitted to trading on any multilateral trading facility and that, in such circumstances, Borsa Italiana will order the revocation of the Warrants from trading on Euronext Growth Milan pursuant to Article 41 and related guidelines of the EGM Issuers' Regulations.

For further information, please refer to the Warrant Regulations available on the Issuer's website www.eles.com (Investors / Warrants section).

***

Pag. 8 | 10

Finally, today, the Board of Directors examined the request submitted by the shareholder Mare pursuant to Article 2367 of the Italian Civil Code (relating to the first item on the agenda) and resolved to convene the Ordinary Shareholders' Meeting on 7 January 2026 (first call) and 8 January 2026 (second call, if necessary), to deliberate on the following agenda:

  • 1) Increase in the number of members of the Board of Directors from 6 (six) to 9 (nine).
  • 1.1.) Redetermination of the number of members of the Board of Directors;
  • 1.2.) Appointment of three directors who meet the independence requirements set forth in applicable regulations and the Articles of Association;
  • 1.3.) Determination of the term of office;
  • 1.4.) Determination of remuneration;
  • 2) Confirmation of the independent director appointed by co-optation to the Board of Directors on 30 September 2025; related and consequent resolutions;
  • 3) Increase in the remuneration allocated to the Board of Statutory Auditors by the Shareholders' Meeting of 5 May 2025. Related and consequent resolutions."

The notice convening the shareholders' meeting will be published, within the terms established by law and the Articles of Association, on the Company's website, in the 'Investors' / 'Shareholders' Meeting' section, and on the website www.borsaitaliana.it, in the Shares/Documents section, as well as, in extract form, in 'Il Sole 24 Ore'. The documentation relating to the Shareholders' Meeting will be made available, within the terms established by law and the Articles of Association, on the Company's website, in the 'Investors' / 'Shareholders' Meeting' section, and on the website www.borsaitaliana.it, in the Shares/Documents section.

Further information:

Company: ELES S.p.A. | T +39 075 898 000| investor\[email protected]

Euronext Growth Advisor: EnVent Italia SIM S.p.A.| T +39 02 22175979 | [email protected]

Specialist: MIT SIM S.p.A. | T +39 02 30 56 12 76 | [email protected]

Eles S.p.A. (Eles), established in 1988, designs and manufactures semiconductor test solutions (SOC, MEMS and Memories). Eles produces universal equipment (so-called test systems) and related reliability test support services, having developed a co-engineering process with its customers aimed at ensuring a so-called "ZERO DEFECTS" microelectronic product. In addition, the Company is active in the so-called test application sector by providing its customers with the applications necessary to proceed with the various test solutions that can be carried out through the equipment it manufactures, as well as a series of services related to the processing of data acquired during the test activities and phases. Eles counts among its customers multinational semiconductor companies and manufacturers of electronic modules for the automotive and I&D Sector. In addition to internal growth through penetration into new markets, further diversification of the customer base and improvement of the solutions already offered to customers, Eles' strategy includes growth through acquisitions aimed at faster business development in foreign countries.

IMPORTANT NOTICE

DISTRIBUTION TO PERSONS RESIDENT OR LOCATED IN COUNTRIES WHERE DISTRIBUTION OF THIS DOCUMENT IS PROHIBITED BY APPLICABLE LAW

This document and the information contained herein may only be accessed by persons who are not domiciled or located in the United States of America, Australia, Canada, Japan, or any other country where authorization is required by the competent authorities (collectively, the "Excluded Countries"). This document and the information contained herein are not and shall not be sent or in any way transmitted or otherwise distributed to the Excluded Countries. This document and the information contained herein are not and shall not be sent, nor in any way transmitted, or in any way distributed, to persons resident or physically present in the Excluded Countries, and do not constitute and shall not be construed as an offer to purchase or a solicitation of an offer to sell financial instruments of ELES S.p.A. in the Excluded Countries.

***

This press release and the Issuer's notice release may contain certain forward-looking statements relating to the Group. All statements relating to expected, believed or anticipated activities, events or developments that may occur in the future are forward-looking statements. Forward-looking statements are based on current expectations and projections about future events and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors. Therefore, the Company and the Group, as well as its directors, employees and representatives, expressly disclaim any liability in connection with such forward-looking statements. These forward-looking statements speak only as of the date of this press release and there is no undertaking by the Company to update or revise any forwardlooking statement, whether as a result of new information, future developments or otherwise, except as required under applicable law.

Neither this press release nor the Issuer's notice should be interpreted as recommendations to accept or reject the Offer, nor do they replace the individual assessments of the recipients. The assessment of the financial merits of accepting the Offer is left entirely to the discretion of each recipient. The information, opinions, assessments and forward-looking statements contained in this press release have not been independently verified. These contents are based on sources believed to be reliable, but Eles makes no representation or warranty, express or implied, as to their completeness, timeliness or accuracy. This document does not constitute legal, tax, financial or other investment advice, and no investment decision should be made solely based on it.

The English translation is provided solely for the benefit of the reader, and, in the case of discrepancies, the Italian version shall prevail.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.