AGM Information • Dec 15, 2025
AGM Information
Open in ViewerOpens in native device viewer

DA NON DIFFONDERSI, PUBBLICARSI O DISTRIBUIRSI, IN TUTTO O IN PARTE, NEGLI STATI UNITI D'AMERICA, AUSTRALIA, CANADA, SUDAFRICA, GIAPPONE O QUALUNQUE ALTRA GIURISDIZIONE NELLA QUALE TALE DIFFUSIONE, PUBBLICAZIONE O DISTRIBUZIONE RICHIEDEREBBE L'APPROVAZIONE DELLE AUTORITA LOCALI O SAREBBE COMUNQUE ILLEGALE.
I titoli cui si fa riferimento non possono essere offerti o venduti negli Stati Uniti a meno che non siano registrati ai sensi dello United States Securities Act del 1933 e successive modifiche (il "Securities Act") o esenti da registrazione ai sensi della Section 5 del Securities Act. La società non ha registrato e non intende registrare l'offerta dei titoli ai sensi del Securities Act. Non vi sarà alcuna offerta pubblica di titoli negli Stati Uniti d'America
L'Assemblea degli Azionisti di Dexelance S.p.A. ("Dexelance" o la "Società") è convocata, in sede straordinaria, presso la sede sociale in Milano, Corso Venezia n. 29 il giorno 20 gennaio 2026 alle ore 10:00, in unica convocazione, per discutere e deliberare sul seguente:
1. proposta di attribuzione al Consiglio di Amministrazione di una delega, ai sensi dell'articolo 2443 del codice civile, ad aumentare il capitale sociale, a pagamento e in via scindibile, in una o più volte, anche in più tranche, per un periodo di 1 anno a decorrere dall'adozione della delibera assembleare, per un importo massimo complessivo di euro 70 milioni, comprensivo di eventuale sovrapprezzo, mediante emissione di azioni ordinarie, prive di valore nominale espresso, con abbinati warrant, aventi godimento regolare, da offrirsi in opzione agli azionisti della Società, ai sensi dell'articolo 2441 del codice civile; relative modifiche allo statuto sociale e deliberazioni inerenti e conseguenti.
Alla data di pubblicazione del presente avviso il capitale sociale della Società risulta sottoscritto e versato per Euro 26.926.298,00, suddiviso in n. 26.926.298, azioni ordinarie, senza indicazione del valore nominale. Ad ogni azione è attribuito un voto. Alla data di pubblicazione del presente avviso la Società detiene n. 512.471 azioni proprie, rappresentative dello 1,90% delle azioni rappresentanti il capitale sociale della Società, per le quali ai sensi di legge il diritto di voto è sospeso.
Hanno diritto di intervenire e votare all'Assemblea i titolari del diritto di voto in possesso delle apposite comunicazioni rilasciate da un intermediario autorizzato, nei modi prescritti dalla disciplina anche regolamentare vigente. A tale riguardo, ai sensi dell'articolo 83-sexies del D. Lgs. 24 febbraio 1998 n. 58 (il "TUF") e dell'articolo 12 dello statuto sociale (lo "Statuto"), la legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto è attestata da una comunicazione alla Società, effettuata dall'intermediario in conformità alle proprie scritture contabili, in favore del soggetto a cui spetta il diritto di voto, sulla base delle evidenze relative al termine della giornata contabile del 7° (settimo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea, ossia entro il 9 gennaio 2026 (record date). Coloro che risulteranno titolari delle azioni successivamente a tale data non avranno il diritto di intervenire e di votare in Assemblea.
La comunicazione dell'intermediario dovrà pervenire alla Società entro la fine del 3° (terzo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea, ossia entro il 15 gennaio 2026. Resta tuttavia ferma la legittimazione all'intervento e al voto qualora le comunicazioni siano pervenute alla Società oltre detto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari.


La Società – in conformità alle previsioni dell'articolo 135-undecies.1 del TUF e dell'articolo 11.7 dello Statuto – ha deciso di avvalersi della facoltà di prevedere che l'intervento degli azionisti in Assemblea avvenga esclusivamente tramite il rappresentante designato (il "Rappresentante Designato"), senza partecipazione fisica da parte degli stessi.
La Società ha dato incarico a Computershare S.p.A. – con sede in Milano, via Lorenzo Mascheroni n. 19 – di rappresentare gli azionisti ai sensi degli articoli 135-undecies e 135-undecies.1 del TUF. Gli azionisti che volessero intervenire in Assemblea potranno pertanto conferire al Rappresentante Designato la delega – con le istruzioni di voto – sulle proposte di delibera in merito all'ordine del giorno utilizzando lo specifico modulo di delega/sub-delega, predisposto dallo stesso Rappresentante Designato in accordo con la Società, disponibile sul sito Internet della Società (www.dexelance.com) alla sezione "Investors/Governance/Assemblea-degliazionisti". Il modulo con le istruzioni di voto dovrà essere trasmesso seguendo le istruzioni presenti sul modulo stesso entro la fine del 2° (secondo) giorno di mercato aperto precedente l'Assemblea, ossia entro il 16 gennaio 2026, ed entro lo stesso termine la delega potrà essere revocata. La delega ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano conferite istruzioni di voto. Si precisa che le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'Assemblea. Eventuali modifiche e/o integrazioni delle informazioni riportate nel presente avviso di convocazione verranno rese tempestivamente disponibili tramite il sito internet della Società e con le altre modalità previste dalla normativa vigente.
La comunicazione alla Società effettuata dall'intermediario attestante la legittimazione all'intervento in Assemblea è necessaria anche in caso di conferimento della delega al Rappresentante Designato dalla Società; pertanto, in mancanza della predetta comunicazione, la delega dovrà considerarsi priva di effetto.
Il Rappresentante Designato è disponibile per chiarimenti o informazioni ai numeri: 0246776830 – 14 oppure al seguente indirizzo di posta elettronica: [email protected].
Il conferimento della delega al Rappresentante Designato non comporta spese per gli azionisti.
La partecipazione all'Assemblea dei soggetti legittimati potrà avvenire anche mediante mezzi di telecomunicazione che ne garantiscano altresì l'identificazione, con le modalità ad essi individualmente comunicate, nel rispetto delle disposizioni normative applicabili per tale evenienza, fermo restando che il Segretario incaricato sarà presente presso il luogo di convocazione.
Ai sensi degli articoli 127-ter e 135-undecies.1, comma 3, del TUF, tutti coloro a cui spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie poste all'ordine del giorno unicamente prima dell'Assemblea, mediante invio all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected], ovvero a mezzo raccomandata con avviso di ricevimento, indirizzata alla segreteria societaria. Le domande devono pervenire entro il 7° (settimo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea, ossia entro il 9 gennaio 2026, e devono essere corredate da idonea documentazione atta a comprovare la qualità di socio della Società da parte del soggetto che pone la domanda, ossia dalla comunicazione effettuata alla Società da un intermediario abilitato ai sensi dell'articolo 83-quinquies, comma 3, del TUF o, alternativamente, dalla comunicazione attestante la legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto, effettuata ai sensi dell'articolo 83 sexies, comma 1, del TUF. Tale documentazione può essere fornita anche successivamente all'invio delle

domande purché entro il 3° (terzo) giorno successivo al 7° (settimo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea, ossia entro il 9 gennaio 2026. Alle domande pervenute prima dell'Assemblea sarà data risposta entro il 3° (terzo) giorno di mercato aperto prima della data dell'Assemblea, ossia entro il 15 gennaio 2026, mediante pubblicazione sul sito internet della Società, con facoltà di fornire un'unica risposta alle domande aventi il medesimo contenuto.
Ai sensi dell'articolo 126-bis, comma 1, del TUF, i soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno 1/40 (2,5%) del capitale sociale rappresentato da azioni con diritto di voto possono chiedere, entro 10 (dieci) giorni dalla pubblicazione del presente avviso di convocazione, ossia entro il 25 dicembre 2025, l'integrazione dell'elenco delle materie all'ordine del giorno da trattare, indicando nella domanda gli ulteriori argomenti da essi proposti ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno. Le richieste, unitamente alla comunicazione attestante la titolarità della partecipazione, dovranno essere presentate per iscritto mediante invio all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected], ovvero a mezzo raccomandata con avviso di ricevimento, indirizzata alla segreteria societaria.
I soci che chiedono l'integrazione dell'ordine del giorno o che presentano ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno dovranno predisporre una relazione che riporti la motivazione delle proposte di deliberazione sulle nuove materie di cui essi propongono la trattazione ovvero la motivazione relativa alle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno; tale relazione dovrà essere presentata dai soci al Consiglio di Amministrazione della Società, con le stesse modalità sopra indicate, entro 10 (dieci) giorni dalla pubblicazione del presente avviso di convocazione, ossia entro il 25 dicembre 2025.
Delle eventuali integrazioni all'ordine del giorno o della presentazione di ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno sarà data notizia con le stesse modalità di pubblicazione del presente avviso di convocazione, almeno 15 (quindici) giorni prima di quello fissato per l'Assemblea, ossia entro il 5 gennaio 2026. Le ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno saranno messe a disposizione del pubblico presso la sede legale, sul sito internet della Società (www.dexelance.com) alla sezione "Investors/Governance/Assemblea-degli-azionisti", nonché presso il sistema Storage ().
Il Consiglio di Amministrazione metterà a disposizione del pubblico la relazione redatta dai soci che chiedano l'integrazione dell'ordine del giorno o presentino ulteriori proposte, accompagnata dalle proprie eventuali valutazioni, contestualmente alla pubblicazione della notizia dell'integrazione o della presentazione, presso la sede legale, sul sito internet della Società (www.dexelance.com) alla sezione "Investors/Governance/Assemblea-degli-azionisti", nonché presso il sistema Storage ().
In considerazione del fatto che l'intervento in Assemblea è previsto esclusivamente tramite il Rappresentante Designato, i soggetti legittimati all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto che intendono formulare individualmente proposte di deliberazione e di votazione sugli argomenti all'ordine del giorno ai sensi dell'articolo 126-bis, comma 1, del TUF dovranno presentarle entro 15 (quindici) giorni prima di quello fissato per l'Assemblea, ossia entro il 5 gennaio 2026. Tali proposte saranno pubblicate entro il 2° (secondo) giorno successivo al termine sopra indicato per la presentazione, ossia entro il 7 gennaio 2026, sul sito internet della Società (www.dexelance.com) alla sezione "Investors/Governance/Assemblea-degli-azionisti", nonché presso il sistema Storage ().

Al fine di mettere in grado gli aventi diritto al voto di esprimersi consapevolmente anche tenendo conto di tali nuove proposte e consentire al Rappresentante Designato di raccogliere istruzioni di voto eventualmente anche sulle medesime.
L'integrazione dell'ordine del giorno non è ammessa per gli argomenti sui quali l'Assemblea delibera, a norma di legge, su proposta degli amministratori o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta, diversa da quelle di cui all'articolo 125-ter, comma 1, del TUF.
La documentazione relativa all'ordine del giorno, unitamente alle proposte di delibera, è messa a disposizione del pubblico presso la sede legale, sul sito Internet della Società (www.dexelance.com) alla sezione "Investors/Governance/Assemblea-degli-azionisti", nonché presso il sistema Storage () a partire dalla data odierna, contestualmente all'avviso di convocazione dell'Assemblea.
Coloro ai quali spetta il diritto di voto hanno facoltà di ottenere, a proprie spese, copia della documentazione presentata.
Il presente avviso di convocazione, in conformità con quanto previsto ai sensi dell'articolo 125-bis, comma 1, del TUF, dell'articolo 84 del Regolamento Emittenti e dell'articolo 11.1 dello Statuto, è pubblicato integralmente sul sito internet della Società (www.dexelance.com) alla sezione "Investors/Governance/Assemblea-degliazionisti" nonché tramite il sistema SDIR e Storage () ed è altresì pubblicato per estratto sul quotidiano "Italia Oggi" in data 15 dicembre 2025.
***
Milano, 15 dicembre 2025 per il Consiglio di Amministrazione di Dexelance S.p.A.
Il Presidente del Consiglio di Amministrazione

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, IN OR INTO THE UNITED STATES OF AMERICA, AUSTRALIA, CANADA, SOUTH AFRICA, JAPAN OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD REQUIRE THE APPROVAL OF LOCAL AUTHORITIES OR WOULD OTHERWISE BE UNLAWFUL.
The securities referred to herein may not be offered or sold in the United States unless they are registered under the United States Securities Act of 1933, as amended (the "Securities Act"), or exempt from registration under Section 5 of the Securities Act. The Company has not registered and does not intend to register any financial instruments under the Securities Act or the laws of any state. There will be no public offering in the United States of America.

The Shareholders' Meeting of Dexelance S.p.A. ("Dexelance" or the "Company") is convened, in extraordinary session, at the registered office in Milan, Corso Venezia n. 29, on 20 January 2026 at 10:00 am, in a single call, to discuss and resolve on the following:
1. proposal to grant the Board of Directors a mandate, pursuant to Article 2443 of the Italian Civil Code, to resolve a share capital increase, in one or more tranches, divisible and against payment, for a period of one year from the shareholders' meeting resolution, for a maximum total amount of Euro 70 million, including any share premium, through the issuance of ordinary shares, without par value, coupled with warrants, with regular dividend rights, to be offered as an option to those entitled pursuant to Article 2441 of the Italian Civil Code; consequent amendments to the articles of association and related and consequent resolutions.
At the date of publication of this notice of call, the share capital of the Company is subscribed and paid up in the amount of Euro 26,926,298.00, divided into 26,926,298 ordinary shares, with no indication of par value. Each share is attributed one vote. On the date of publication of this notice of call, the Company holds 512.471 treasury shares, representing 1,90% of the shares representing the Company's share capital, for which voting rights are suspended in accordance with the law.
Holders of the right to attend and vote at the Shareholders' Meeting are entitled to attend and vote at the Shareholders' Meeting if they are in possession of the appropriate notices issued by an authorized intermediary, in the manner prescribed by the laws and regulations in force. In this regard, pursuant to Article 83-sexies of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 (the "Consolidated Law on Finance") and Article 12 of the Articles of Association (the "Articles of Association"), the entitlement to attend the Shareholders' Meeting and exercise voting rights is certified by a communication to the Company, issued by the intermediary in accordance with its accounting records, in favour of the person entitled to vote, based on the evidence at the end of the accounting day of the 7th (seventh) trading day prior to the date set for the Shareholders' Meeting, i.e., by 9 January 2026 (record date). Those who hold shares only after this date will not have the right to attend and vote at the Shareholders' Meeting.
The notice from the intermediary must reach the Company by the end of the 3rd (third) trading day prior to the date set for the Shareholders' Meeting, i.e., by 15 January 2026. However, entitlement to attend and vote shall remain unaffected if the communications are received by the Company after said deadline, provided that they are received by the start of the Shareholders' Meeting.

The Company – in accordance with the provisions of Article 135-undecies.1 of the Consolidated Law on Finance and of Article 11.7 of the Articles of Association – has decided to avail itself of the option to provide that shareholders' participation in the Shareholders' Meeting takes place exclusively through an appointed representative (the "Appointed Representative"), without physical participation on their part.
The Company has appointed Computershare S.p.A. – with registered office in Milan, Via Lorenzo Mascheroni 19 – to represent the shareholders pursuant to Articles 135-undecies and 135-undecies.1 of the Consolidated Law on Finance. Shareholders who wish to participate in the Shareholders' Meeting may therefore grant the Appointed Representative a proxy – with voting instructions – on the proposed resolutions on the items on the agenda by using the specific proxy/sub-proxy form, prepared by the Appointed Representative himself in agreement with the Company, available on the Company's website at (www.dexelance.com) in the section "Investors/Governance/Shareholders' Meeting". The form with the voting instructions must be submitted following the instructions on the form by the end of the 2nd (second) trading day prior to the Shareholders' Meeting, i.e., by 16 January 2026 and within the same deadline the proxy may be revoked.
The proxy shall only be effective for proposals in relation to which voting instructions are given. It should be noted that the shares for which proxy is given, even partially, are counted for the purposes of the regular constitution of the Shareholders' Meeting. Any amendments and/or additions to the information contained in this notice of call will be made available in a timely manner through the Company's website at (www.dexelance.com) and with the other methods provided for by the current legislation.
The communication to the Company made by the intermediary certifying the entitlement to participate in the Shareholders' Meeting is also necessary in the event of conferment of the proxy to the Appointed Representative by the Company; therefore, in the absence of the aforesaid communication, the proxy shall be considered ineffective.
The Appointed Representative is available for clarification or information at the following numbers: 0246776830 - 14 or at the following email address: [email protected].
The granting of proxy to the Appointed Representative does not entail any expense for shareholders.
Participation in the Shareholders' Meeting by the authorized parties may also take place by means of telecommunications that also guarantee their identification, in accordance with the procedures notified to them individually, in compliance with the applicable regulatory provisions for such cases, it being understood that the Secretary in charge will be present at the venue of the meeting.
Pursuant to Articles 127-ter and 135-undecies.1, paragraph 3, of the Consolidated Law on Finance, all persons entitled to vote may submit questions on the items on the agenda exclusively prior to the Shareholders' Meeting, by sending them to the certified email address [email protected], or by registered letter with acknowledgement of receipt, addressed to the company secretary. Applications must be received no later than the 7th (seventh) trading day prior to the date set for the Shareholders' Meeting, i.e., by 9 January 2026, and must be accompanied by appropriate documentation proving the applicant's status as shareholder of the Company, i.e., the communication made to the Company by an authorized intermediary pursuant to Article 83 quinquies, paragraph 3, of the Consolidated Law on Finance or, alternatively, by the communication attesting

the entitlement to participate in the Shareholders' Meeting and to exercise voting rights, made pursuant to Article 83-sexies, paragraph 1, of the Consolidated Law on Finance. Such documentation may also be provided after the submission of the applications provided that this is received by the 3rd (third) day following the 7th (seventh) trading day prior to the date set for the Shareholders' Meeting, i.e., by 9 January 2026. Questions received prior to the Shareholders' Meeting will be answered by the 3rd (third) trading day prior to the date of the Shareholders' Meeting, i.e., by 15 January 2026, by means of publication on the Company's website, with the right to provide a single answer to questions with the same content.
Pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of the Consolidated Law on Finance, shareholders who, also jointly, represent at least 1/40 (2.5%) of the share capital represented by voting shares may request, within 10 (ten) days from the publication of this notice of call, i.e., by 25 December 2025, to supplement the list of items on the agenda to be discussed, indicating in the request the additional items they propose or submit resolution proposals on items already on the agenda. Requests, together with the notice proving ownership of the shareholding, must be submitted in writing by sending them to the certified email address [email protected], or by registered letter with acknowledgement of receipt, addressed to the company secretary.
Shareholders requesting integration of the agenda or submitting additional proposed resolutions on matters already on the agenda shall prepare a report stating the reasons for the proposed resolutions on the new matters they propose to deal with or the reasons for the additional proposed resolutions submitted on matters already on the agenda; this report shall be submitted by the shareholders to the Company's Board of Directors, in the same manner as indicated above, within 10 (ten) days of the publication of this notice of call, i.e., by 25 December 2025.
Of any additions to the agenda or the submission of further proposed resolutions on matters already on the agenda, notice will be given in the same manner as the publication of this notice of call, at least 15 (fifteen) days before the date set for the Shareholders' Meeting, i.e., by 5 January 2026. Additional proposed resolutions on matters already on the agenda will be made available to the public at the registered office, on the Company's website at (www.dexelance.com) in the section "Investors/Governance/Shareholders' Meeting", and at the authorized storage mechanism STORAGE ().
The Board of Directors will make available to the public the report prepared by shareholders requesting the supplementation of the agenda or submitting additional proposals, accompanied by its own evaluations, at the same time as the publication of the notice of supplementation or submission, at the registered office, on the Company's website at (www.dexelance.com) in the section "Investors/Governance/Shareholders' Meeting", and at the authorized storage mechanism STORAGE ().
In view of the fact that attendance at the Shareholders' Meeting is provided exclusively through the Appointed Representative, the persons entitled to attend the Shareholders' Meeting and exercise their voting rights who intend to individually formulate proposals for resolutions and votes on the items on the agenda pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of the Consolidated Law on Finance must submit them within 15 (fifteen) days prior to the date set for the Shareholders' Meeting, i.e., by 5 January 2026. Such proposals will be published by the 2nd (second) day following the above submission deadline, i.e., by 7 January 2026, on the Company's website at (www.dexelance.com) in the section "Investors/Governance/Shareholders' Meeting", and at the authorized storage mechanism STORAGE ().

This is in order to enable those entitled to vote to make an informed decision, also taking into account such new proposals and to enable the Appointed Representative to also collect voting instructions on them, if any.
Additions to the agenda are not permitted for items on which the Shareholders' Meeting resolves, in accordance with the law, on the proposal of the directors or on the basis of a draft or report prepared by them, other than those referred to in Article 125-ter, paragraph 1, of the Consolidated Law on Finance.
The documentation relating to the items on the agenda, together with the proposed resolutions, is made available to the public at the registered office, on the Company's website at (www.dexelance.com) in the section "Investors/Governance/Shareholders' Meeting", and at the authorized storage mechanism STORAGE () as of today's date, together with the notice of call of the Shareholders' Meeting.
Those entitled to vote may obtain, at their own expense, a copy of the documentation submitted.
This notice of call, pursuant to Article 125-bis, paragraph 1, of the Consolidated Law on Finance, Article 84 of the Regulations, issued by the Italian Stock Exchange Regulatory Authority (CONSOB) with resolution No. 11971 of 14 May 1999 and Article 11.1 of the Articles of Association, is published in full, on the Company's website at (www.dexelance.com) in the section "Investors/Governance/Shareholders' Meeting", and at the authorized storage mechanism STORAGE () and is also published in summary form in the daily newspaper "Italia Oggi" on 15 December 2025.
***
Milan, 15 December 2025
For the Board of Directors of Dexelance S.p.A.
The Chairman of the Board of Directors

Building tools?
Free accounts include 100 API calls/year for testing.
Have a question? We'll get back to you promptly.