AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Brembo

AGM Information Mar 4, 2021

4472_rns_2021-03-04_57bd23d5-9660-41ec-a6e7-0653267bfbe5.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

AVVISO DI CONVOCAZIONE DI ASSEMBLEA ORDINARIA E STRAORDINARIA

I signori Azionisti sono convocati in Assemblea in sede ordinaria e straordinaria, presso gli uffici della Società, in Viale Europa n. 4 (Ingresso Gate 1), 24040 – Stezzano (Bergamo), per il giorno 22 aprile 2021, alle ore 10.30, in unica convocazione, per discutere e deliberare sul seguente

ORDINE DEL GIORNO

Parte ordinaria

    1. Presentazione del bilancio di esercizio di Brembo S.p.A. chiuso al 31 dicembre 2020, comprensivo della Relazione del Consiglio di Amministrazione sull'andamento della gestione, della Relazione del Collegio Sindacale, della Relazione della Società di Revisione e dell'Attestazione del Dirigente Preposto. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Proposta di destinazione del risultato di esercizio. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Presentazione del bilancio consolidato del Gruppo Brembo al 31 dicembre 2020, comprensivo della Relazione del Consiglio di Amministrazione sull'andamento della gestione, della Relazione del Collegio Sindacale, della Relazione della Società di Revisione e dell'Attestazione del Dirigente Preposto.
    1. Presentazione della Dichiarazione contenente le informazioni di carattere non finanziario del Gruppo Brembo al 31 dicembre 2020 redatta ai sensi del D. Lgs. 30 dicembre 2016, n. 254.
    1. Autorizzazione all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Relazione sulla politica sulla remunerazione per l'esercizio 2021 e sui compensi corrisposti nell'esercizio 2020:
  • 6.1 Esame della Sezione I predisposta ai sensi dell'art. 123-ter, comma 3, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 (i.e. politica sulla remunerazione per l'esercizio 2021). Deliberazioni ai sensi dell'art. 123-ter, commi 3-bis e 3-ter, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58.
  • 6.2 Esame della Sezione II predisposta ai sensi dell'art. 123-ter, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 (i.e. compensi corrisposti nell'esercizio 2020). Deliberazioni ai sensi dell'art. 123-ter, comma 6, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58.
    1. Conferimento dell'incarico di revisione legale dei conti per il periodo 2022 2030 e determinazione del relativo compenso. Deliberazioni inerenti e conseguenti.

Parte straordinaria

    1. Modifica degli Articoli 1 e 4 dello Statuto sociale di Brembo S.p.A.:
  • 1.1 modifiche all'oggetto sociale (Articolo 4);
  • 1.2 modifica della denominazione sociale (Articolo 1);

Deliberazioni inerenti e conseguenti.

Per il Consiglio di Amministrazione Stezzano, 4 marzo 2021 Il Presidente (Ing. Alberto Bombassei)

INFORMAZIONI SUL CAPITALE SOCIALE E DIRITTI DI VOTO

Il capitale sociale della Società è pari a Euro 34.727.914,00 rappresentato da n. 333.922.250 azioni ordinarie prive di valore nominale. Ogni azione ordinaria dà diritto a un voto nelle assemblee ordinarie e straordinarie della Società. Alla data del presente avviso di convocazione, la Società detiene n. 10.035.000 azioni proprie, rappresentative del 3,005 % del capitale sociale, il cui voto è sospeso ai sensi dell'art. 2357-ter, secondo comma, del codice civile; pertanto i diritti di voto esercitabili in occasione dell'Assemblea sono correlati a n. 323.887.250 azioni ordinarie. Le azioni proprie sono tuttavia computate ai fini del calcolo delle maggioranze e delle quote richieste per la costituzione e per le deliberazioni dell'assemblea.

LEGITTIMAZIONE ALL'INTERVENTO IN ASSEMBLEA

Ai sensi dell'art. 83-sexies del D.Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 (il "TUF") e dell'art. 11 dello Statuto sociale, la legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto è attestata da una comunicazione alla Società, effettuata dall'intermediario aderente al sistema di gestione accentrata degli strumenti finanziari in conformità alle proprie scritture contabili, su richiesta e in favore del soggetto a cui spetta il diritto di voto, sulla base delle relative evidenze contabili al termine della giornata contabile del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'assemblea in unica convocazione (cd. record date, ossia il 13 aprile 2021); le registrazioni in accredito o in addebito compiute sui conti successivamente a tale termine non rilevano ai fini della legittimazione all'esercizio del diritto di voto in Assemblea. Coloro che risulteranno titolari delle azioni della Società solo successivamente a tale data (ossia al 13 aprile 2021) non saranno legittimati a intervenire e votare in Assemblea.

La comunicazione dell'intermediario di cui sopra dovrà pervenire alla Società entro la fine del terzo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia entro il 19 aprile 2021). Resta ferma la legittimazione all'intervento e al voto qualora le comunicazioni siano pervenute alla Società oltre detto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari della singola convocazione.

MODALITÀ DI SVOLGIMENTO DELL'ASSEMBLEA E VOTO PER DELEGA

In considerazione della proroga dello stato di emergenza sanitaria connessa all'epidemia da Covid-19 e tenuto conto delle previsioni normative emanate per il contenimento del contagio, al fine di ridurre al minimo i rischi connessi al prorogarsi dell'emergenza epidemiologica, la Società ha deciso di avvalersi della facoltà prevista dall'art. 106, comma 4, del Decreto Legge 17 marzo 2020, n. 18 (convertito in Legge 24 aprile 2020, n. 27 e modificato dall'art. 3, comma 6, del D.L. del 31 dicembre 2020, n. 183) (il "Decreto 18/2020") in materia di svolgimento delle assemblee di società quotate e di prevedere che l'intervento e l'esercizio del diritto di voto dei soci in Assemblea avvengano esclusivamente tramite il rappresentante designato ai sensi dell'art. 135-undecies del TUF - i.e. Computershare S.p.A. (il "Rappresentante Designato") - con le modalità infra precisate, restando escluso l'accesso ai locali assembleari da parte dei soci o loro delegati diversi dal predetto Rappresentante Designato.

Conformemente a quanto previsto dall'art. 106, comma 2, del suddetto Decreto 18/2020, fermo

quanto precede, l'intervento in Assemblea dei componenti degli Organi sociali, del Segretario e/o del Notaio e del Rappresentante Designato, nonché di eventuali altri soggetti a ciò autorizzati dal Presidente del Consiglio di Amministrazione, nel rispetto delle misure di contenimento dell'emergenza epidemiologica Covid-19 previste dalle disposizioni di legge pro tempore vigenti e applicabili, potrà avvenire esclusivamente, mediante mezzi di video/ telecomunicazione che ne garantiscano l'identificazione e la partecipazione, con modalità che lo stesso Presidente dell'Assemblea provvederà a definire e a comunicare a ciascuno dei suddetti soggetti, in conformità alle disposizioni di legge applicabili per tale evenienza, senza che sia in ogni caso necessario che il Presidente dell'Assemblea, il Segretario o il Notaio si trovino nel medesimo luogo.

ISTRUZIONI PER CONFERIMENTO DELEGA E ISTRUZIONI DI VOTO AL RAPPRESENTANTE DESIGNATO ESCLUSIVO

Ai sensi dell'art. 106, comma 4, del Decreto 18/2020, l'intervento in Assemblea, fissata per il 22 aprile 2021, è consentito esclusivamente tramite il conferimento di apposita delega al Rappresentante Designato individuato dalla Società, ai sensi dell'articolo 135-undecies del TUF e dell'articolo 11 dello Statuto sociale, nella Computershare S.p.A. con sede legale in Milano, Via Lorenzo Mascheroni 19. La delega al Rappresentante Designato deve contenere istruzioni di voto sulla proposta all'ordine del giorno e sulle eventuali proposte di integrazione dello stesso, formulate dai Soci ai sensi dell'art. 126-bis del TUF, ed ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano state conferite istruzioni di voto.

La delega con istruzioni di voto dovrà essere conferita esclusivamente, e gratuitamente, dall'avente diritto al voto, legittimato nelle forme di legge, a Computershare S.p.A. mediante compilazione e

sottoscrizione dell'apposito modulo, che sarà reso disponibile sul sito internet della Società, all'indirizzo www.brembo.com nella sezione "Investitori", "Per gli Azionisti", "Assemblea dei Soci" o presso la sede della Società, da inviare in copia riprodotta informaticamente (in formato PDF) e trasmesso all'indirizzo [email protected] sempreché il delegante, anche se persona giuridica, utilizzi una propria casella di posta elettronica certificata o, in mancanza, sottoscriva il documento informatico con firma elettronica avanzata, qualificata o digitale, oppure mediante utilizzo di una propria casella di posta elettronica ordinaria da inviare all'indirizzo [email protected] e fatto pervenire in originale alla sede di Computershare S.p.A., Via Lorenzo Mascheroni n. 19 – 20145 Milano, entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia entro il 20 aprile 2021). La delega e le istruzioni di voto saranno revocabili entro il medesimo termine di cui sopra (ossia entro il 20 aprile 2021). Anche in questo caso, si precisa che non sono previste procedure di voto per corrispondenza o con mezzi elettronici in relazione all'Assemblea. Inoltre, ai sensi del citato Decreto 18/2020, coloro i quali non intendano avvalersi delle modalità di intervento sopra descritte, possono conferire al Rappresentante Designato deleghe e/o sub-deleghe ai sensi dell'art. 135-novies del TUF che, con relative istruzioni di voto scritte, che dovranno pervenire alla Computershare S.p.A. all'indirizzo [email protected], sempreché il delegante, anche se persona giuridica, utilizzi una propria casella di posta elettronica certificata o, in mancanza, sottoscriva il documento informatico con firma elettronica avanzata, qualificata o digitale, oppure mediante utilizzo di una propria casella di posta elettronica ordinaria da trasmettere all'indirizzo [email protected] e fatte pervenire in originale alla sede di Computershare S.p.A., Via Lorenzo Mascheroni n. 19 – 20145 Milano, entro la fine del giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia entro il 21 aprile 2021).

DIRITTO DI PORRE DOMANDE SULLE MATERIE ALL'ORDINE DEL GIORNO

Ai sensi dell'art. 127-ter del TUF e dell'art. 10-ter dello Statuto sociale, coloro ai quali spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno anche prima dell'Assemblea. Le domande devono essere trasmesse per iscritto (unitamente alla comunicazione attestante la titolarità del diritto di voto alla record date, ossia al 13 aprile 2021) all'indirizzo di posta elettronica [email protected].

Le domande devono pervenire alla Società in termine utile per poter essere trattate in Assemblea e, in ogni caso, entro 5 (cinque) giorni di mercato aperto precedenti la data fissata per l'Assemblea (ovverosia, entro il 15 aprile 2021). Alle domande pervenute prima dell'Assemblea sarà data risposta al più tardi nel corso della stessa, con facoltà per la Società di fornire una risposta unitaria alle domande aventi lo stesso contenuto. La Società non prenderà in considerazione le domande che non siano relative alle materie all'ordine del giorno dell'Assemblea.

INTEGRAZIONE DELL'ORDINE DEL GIORNO DELL'ASSEMBLEA E PRESENTAZIONE DI NUOVE PROPOSTE DI DELIBERA

Ai sensi dell'art. 126-bis, comma 1, del TUF e dell'art. 10-bis dello Statuto sociale, i soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno 1/40 del capitale sociale possono chiedere, entro 10 giorni dalla pubblicazione del presente avviso di convocazione (ossia entro il 15 marzo 2021), l'integrazione dell'elenco delle materie da trattare, ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno, indicando nella domanda gli ulteriori argomenti o proposte di deliberazione. Tali richieste dovranno essere trasmesse per iscritto, unitamente alla comunicazione attestante la titolarità del diritto di voto, tramite invio all'indirizzo di posta certificata [email protected]. Entro il suddetto termine e con le medesime modalità deve essere consegnata al Consiglio di Amministrazione della Società una relazione sulle nuove materie di cui si propone la trattazione ovvero sulle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno. Tale relazione, accompagnata da eventuali osservazioni del Consiglio di Amministrazione, sarà messa a disposizione del pubblico contestualmente alla pubblicazione della notizia di integrazione o presentazione con le modalità di cui all'art. 125-ter, comma 1, del TUF.

Ai sensi di quanto previsto dall'art. 126-bis, comma 3, del TUF, non è consentita l'integrazione dell'ordine del giorno da parte dei Soci per gli argomenti sui quali l'Assemblea è chiamata a deliberare su proposta degli amministratori o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta diversa da quelle di cui all'art. 125-ter, comma 1, del TUF. Delle eventuali integrazioni all'ordine del giorno e/o dell'eventuale presentazione di ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno sarà data notizia almeno 15 (quindici) giorni prima di quello fissato per l'Assemblea (ossia entro il 7 aprile 2021) con le stesse modalità di pubblicazione del presente avviso di convocazione. Le ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno saranno messe a disposizione del pubblico con le modalità di cui all'articolo 125-ter, comma 1, del TUF, contestualmente alla pubblicazione della notizia della presentazione. A norma dell'art. 126-bis, comma 1, del TUF, colui al quale spetta il diritto di voto può presentare individualmente proposte di deliberazione in assemblea.

DIRITTO DI RECESSO

La proposta di deliberazione di cui al punto 1.1 dell'ordine del giorno di parte straordinaria concerne le modifiche all'Articolo 4 dello Statuto sociale relativo all'oggetto sociale. Tali modifiche, se approvate, legittimeranno l'esercizio del diritto di recesso in capo agli azionisti della Società che non abbiano concorso all'adozione della relativa delibera, ai sensi dell'art. 2437, comma 1, lett. a), del codice civile.

Pertanto, tali azionisti saranno legittimati ad esercitare il diritto di recesso entro 15 (quindici) giorni dalla data dell'iscrizione della delibera dell'Assemblea presso il competente Registro delle Imprese; tale data sarà resa nota mediante avviso pubblicato sul sito internet di Brembo, all'indirizzo www. brembo.com nella sezione "Investitori", "Per gli Azionisti", "Avvisi societari" e su almeno un quotidiano a diffusione nazionale, nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato "-storage" ().

Al riguardo, si rende noto che il valore di liquidazione unitario delle azioni ordinarie della Società, in relazione alle quali dovesse essere esercitato il diritto di recesso, è stato determinato in Euro 10,036. Il valore di liquidazione delle azioni ordinarie della Società è stato determinato nei termini di legge, in conformità a quanto disposto dall'articolo 2437-ter, comma 3, del codice civile, facendo esclusivo riferimento alla media aritmetica dei prezzi di chiusura delle azioni ordinarie della Società nei sei mesi precedenti la data di pubblicazione del presente avviso di convocazione.

DOCUMENTAZIONE

La documentazione relativa all'Assemblea – comprensiva delle relazioni illustrative relative agli argomenti all'ordine del giorno e le relative proposte deliberative – è messa a disposizione del pubblico, nei termini previsti dalla normativa vigente, presso la sede sociale della Società, sul sito internet di Brembo, all'indirizzo www.brembo.com nella sezione "Investitori", "Per gli Azionisti", "Assemblea dei Soci", nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato "-storage" (). Gli Azionisti e coloro ai quali spetta il diritto di voto hanno facoltà di ottenere copia della documentazione depositata.

Il presente avviso di convocazione viene pubblicato sul sito internet della Società, all'indirizzo www. brembo.com nella sezione "Investitori", "Per gli Azionisti", "Assemblea dei Soci", presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato "-storage" (), nonché, per estratto, sul quotidiano "Il Sole24Ore".

Coloro che desiderassero ricevere la suddetta documentazione in formato cartaceo, dovranno farne espressa richiesta alla Società all'indirizzo di posta elettronica [email protected] entro e non oltre il 31 marzo 2021.

Le informazioni contenute nel presente avviso potranno subire aggiornamenti, variazioni o integrazioni in considerazione dell'attuale situazione di emergenza legata all'epidemia da Covid-19 e dei conseguenti provvedimenti, tempo per tempo, adottati dalle competenti Autorità. Ogni eventuale aggiornamento, variazione o integrazione delle informazioni di cui al presente avviso saranno tempestivamente comunicati con le stesse modalità osservate per la pubblicazione del presente avviso.

Paid up share capital: €34,727,914.00 E-mail: [email protected]; www.brembo.com Bergamo Register of Companies – Tax Code No. 00222620163

CALLING OF THE ORDINARY AND EXTRAORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING

The Shareholders are convened to the Ordinary and Extraordinary Shareholders' Meeting to be held at the Company offices at Viale Europa 4 (Entry Gate 1), 24040 Stezzano (Bergamo) on 22 April 2021 at 10:30 a.m. (in single calling), to resolve on the following

AGENDA

Ordinary Session

  • 1. Presentation of the Financial Statements of Brembo S.p.A. for the year ended 31 December 2020, with the Directors' Report on Operations, the Statutory Auditors' Report, the Independent Auditors' Report and the Attestation of the Manager in charge of the Company's Financial Reports. Relevant and ensuing resolutions.
  • 2. Allocation of profit for the year. Relevant and ensuing resolutions.
  • 3. Presentation of the Consolidated Financial Statements of the Brembo Group for the year ended 31 December 2020, with the Directors' Report on Operations, the Statutory Auditors' Report, the Independent Auditors' Report and the Attestation of the Manager in charge of Company's Financial Reports.
  • 4. Presentation of the Consolidated Disclosure of Non-Financial Information of the Brembo Group for the year ended 31 December 2020, pursuant to Legislative Decree No. 254 of 30 December 2016.
  • 5. Authorisation for the buy-back and disposal of own shares. Relevant and ensuing resolutions.
  • 6. Report on the Remuneration Policy for 2021 and Remuneration Paid in 2020:
  • 6.1 examination of Section I, drawn up pursuant to Article 123-ter, paragraph 3, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 (i.e., Remuneration policy for 2021). Resolutions pursuant to Article 123-ter, paragraphs 3-bis and 3-ter, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998;
  • 6.2 examination of Section II, drawn up pursuant to Article 123-ter, paragraph 4, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 (i.e., Remuneration paid in 2020). Resolutions pursuant to Article 123-ter, paragraph 6, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998.
  • 7. Engagement of the independent auditing firm for the period 2022–2030 and determination of the associated fees. Relevant and ensuing resolutions.

Extraordinary session

  • 1. Amendments to Articles 1 and 4 of Brembo S.p.A.'s By-laws:
  • 1.1 Amendments to Article 4;
  • 1.2 Amendment to Article 1.

Relevant and ensuing resolutions.

* * *

Stezzano, 4 th March 2021

On behalf of the Board of Directors The Chairman (Alberto Bombassei)

INFORMATION ON THE SHARE CAPITAL AND VOTING RIGHTS . The Company's share capital of €34,727,914.00 is represented by 333,922,250 ordinary shares with no nominal value. Each ordinary share entitles the owner to one vote in Ordinary and Extraordinary Shareholders' Meetings. As of this notice of calling's date, the Company holds 10,035,000 own shares representing 3.005% of the share capital. The voting rights associated with these shares have been suspended pursuant to Article 2357-ter, paragraph 2, of the Italian Civil Code; accordingly, the total number of votes that may be cast at the General Shareholders' Meeting amounts to 323,887,250 ordinary shares. However, own shares are counted when calculating the majorities and quotas required for quorum and the passing of resolutions by the Shareholders' Meeting.

RIGHT TO ATTEND THE SHAREHOLDERS' MEETING. Pursuant to Article 83-sexies of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 of the Consolidated Law on Finance ("TUF") and Article 11 of the Bylaws, the legitimate attendance of shareholders' meetings and the exercise of voting rights are confirmed by a statement to the Issuer from the intermediary participating in the centralised financial instrument management system, in compliance with intermediary accounting records, on behalf of the person with the right to vote, on the basis of the evidence of the accounts relative to the term of the accounting day of the seventh market business day prior to the date established for the meeting in single calling (so-called record date, i.e., 13 April 2021); credit and debit entries made on accounts after these terms are not relevant in terms of assuring the legitimate exercise of voting rights at the shareholders' meeting. Persons and parties which become shareholders of the Company only following such date (i.e., 13 April 2021) shall not be entitled to attend or vote at the Shareholders' Meeting.

The aforesaid statement from the intermediary must reach the Company by the end of the third market business day preceding the scheduled date of the Shareholders' Meeting in single calling (i.e., no later than 19 April 2021). This is without prejudice to entitlement to attend and/or vote in the event the said statement reaches the Company after said deadline but before commencement of the proceedings of the Shareholders' Meeting referred to in the individual notice of calling.

PROCEDURE FOR HOLDING THE GENERAL SHAREHOLDERS' MEETING AND PROXY VOTING. In light of the extension of the state of health emergency relating to the Covid-19 epidemic and given the legislation enacted to contain the spread of the infection, in order to minimise the risks associated with the continuation of the epidemiological emergency, the Company has decided to exercise the option afforded by Article 106, paragraph 4, of Legislative Decree No. 18 of 17 March 2020 (converted into Law No. 27 of 24 April 2020 and amended by Article 3, paragraph 6, of Decree-Law No. 183 of 31 December 2020) ("Decree 18/2020") regarding the procedure for holding general meetings of listed companies and to require that shareholders' attendance and exercise of the voting rights at General Shareholders' Meetings take place solely through the designated representative pursuant to Article 135-undecies of the TUF, i.e., Computershare S.p.A. (the "Designated Representative") – according to the methods set out hereunder, with shareholders or their proxy representatives other than the aforementioned Designated Representative prohibited from accessing the location of the general meeting.

In accordance with Article 106, paragraph 2, of the aforementioned Decree 18/2020, without prejudice to the above, attendance of the General Shareholders' Meeting of members of the Company Bodies, the Secretary and/or the Notary and the Designated Representative, as well as any other parties authorised to attend by the Chairman of the Board of Directors, in accordance with the Covid-19 epidemiological emergency containment measures established by the applicable provisions of law in force, may only take place through the use of video and telecommunications systems that enable them to be identified and participate, in a manner to be determined by the Chairman of the Shareholders' Meeting and communicated to each of the above parties, in compliance with the provisions of law applicable to this eventuality, without, in any event, there being any need for the Chairman of the General Shareholders' Meeting, the Secretary or the Notary to be in the same place.

INSTRUCTIONS FOR GRANTING OF PROXY AND VOTING INSTRUCTIONS TO THE EXCLUSIVE DESIGNATED REPRESENTATIVE. Pursuant to Article 106, paragraph 4, of Decree 18/2020, attendance of the General Shareholders' Meeting scheduled for 22 April 2021 is permitted solely by granting specific proxy to the Designated Representative identified by the Company, pursuant to Article 135 undecies of the TUF and Article 11 of the By-laws, as Computershare S.p.A., with its registered office in Milan at Via Lorenzo Mascheroni 19. The proxy for the Designated Representative must contain voting instructions on the proposed resolutions on the agenda and any further proposed resolutions on items already on the agenda, formulated by the Shareholders pursuant to Article 126-bis of the TUF, and is effective solely for proposed resolutions in respect of which voting instructions have been granted.

The proxy with voting instructions must be granted solely, and at no charge, by the vote-holder, authorised in the legal form, to Computershare S.p.A., by completing and signing the specific form, which will be made available on the Company's website, at www.brembo.com in the section "Investors", "For Shareholders", "Shareholders' Meeting", or from the Company's registered offices, to be sent as an electronically reproduced copy (in PDF format) and transmitted to the address [email protected], provided that the proxy granter, even if a legal person, uses a certified e-mail account, or otherwise signs the electronic document using an advanced, qualified or digital electronic signature, or by using an ordinary e-mail account, sending an e-mail to the address [email protected], with the original delivered to the registered office of Computershare S.p.A., Via Lorenzo Mascheroni n. 19 – 20145 Milan, by the end of the second market business day prior to the date scheduled for the Shareholders' Meeting in single calling (i.e., by 20 April 2021). The proxy and voting instructions shall remain revocable up to the same deadline mentioned above (i.e., no later than 20 April 2021). In this case as well, it should be noted that no voting procedures by correspondence or by electronic means are in place for the General Shareholders' Meeting. In addition, pursuant to the above Decree 18/2020, those who do not intend to adopt the methods of participation described above may grant proxies and/or sub-proxies to the Designated Representative pursuant to Article 135 novies of the TUF which, with the related written voting instructions, must be delivered to Computershare S.p.A. at the address [email protected], provided that the proxy granter, even if a legal person, uses a certified e-mail account or, otherwise, signs the electronic document using an advanced, qualified or digital electronic signature, or uses an ordinary e-mail account, sending the message to [email protected] and the original to the registered office of Computershare S.p.A., Via Lorenzo Mascheroni n. 19 – 20145 Milan, by the end of the market business day prior to the scheduled date of the General Shareholders' Meeting in single calling (i.e., by 21 April 2021).

RIGHTS TO POSE QUESTIONS ON ITEMS PLACED ON THE AGENDA .

Pursuant to Article 127-ter of the TUF and Article 10 of the By-laws, shareholders may pose questions regarding the items on the Agenda even before the General Shareholders' Meeting. Questions must be forwarded in writing (together with a statement certifying the right to vote at record date, i.e., 13 April 2021) to the e-mail address [email protected].

All such questions must reach the Company in a timely manner in order for the same to be dealt with during the Shareholders' Meeting, and in any event, no later than by the end of the 5th (fifth) market business day preceding the scheduled date of the Shareholders' Meeting (i.e. 15 April 2021). Questions raised prior to the Shareholders' Meeting shall be answered at the very latest during the course of the latter, although the Company reserves the right to treat several questions regarding the same subject-matter as a single query. The Company shall disregard questions not pertinent to the items on the agenda for the Shareholders' Meeting.

SUPPLEMENTATION OF THE AGENDA OF THE SHAREHOLDERS' MEETING AND PRESENTATION OF NEW PROPOSED RESOLUTIONS.

Pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of TUF, and Article 10-bis of the By-laws, within 10 days following the publication of this notice of calling (i.e., no later than 15 March 2021), shareholders who, even jointly, represent at least 1/40th of the share capital may ask for additional items to be placed on the agenda or present proposed resolutions on items already on the agenda, specifying the additional items or proposed resolutions in the related request. The said requests must be forwarded in writing, together with a statement certifying the right to vote, by e-mail to be sent to the certified e-mail address [email protected].

A report on the additional items proposed for inclusion in the agenda, as well as on the further proposed resolutions on items already on the agenda, must be forwarded to the Company's Board of Directors by the same deadline and in accordance with the same service procedures. This report, with any possible observations of the Board of Directors, will be made available to the public at the same time as the publication of the information about the supplementation of the agenda or presentation of new proposed resolutions according to the conditions set forth in Article 125-ter, paragraph 1, of the TUF.

Pursuant to Article 126-bis, paragraph 3, of TUF, shareholders may not request the inclusion of additional items on the agenda in respect of matters on which the Directors have moved the Shareholders' Meeting to pass resolutions, or otherwise, regarding projects or reports drawn up by Directors but falling outside the scope of Article 125-ter, paragraph 1, of TUF. Notice of any supplementation of the agenda and/or presentation of additional proposed resolutions on subject matter already on the agenda shall be given at least 15 (fifteen) days prior to the scheduled date of the General Shareholders' Meeting according to the same terms of publication as this notice of calling (i.e., by 7 April 2021).

Additional proposed resolutions on items already on the agenda shall be made available to the public, according to the conditions set forth in Article 125-ter, paragraph 1, of the TUF, concurrently with the publication of the notice of presentation. Pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of TUF, individual parties with voting rights may submit proposed resolutions to the General Shareholders' Meeting.

RIGHT OF WITHDRAWAL. The proposed resolution under point 1.1 on the agenda of the extraordinary section concerns amendments to Article 4 of the By-laws relating to the purpose. These amendments, if approved, will grant the right of withdrawal to shareholders of the Company who have not contributed to passing the resolution concerned, pursuant to Article 2437, paragraph 1, letter a), of the Italian Civil Code.

Accordingly, such shareholders will be authorised to exercise the right of withdrawal within 15 (fifteen) days of the date of registration of the Shareholders' Meeting resolution with the competent Companies Registry; this date will be circulated in the notice published on Brembo's website at www.brembo.com, in the section "Investors", "For Shareholders", "Company Notices" and at least in one nationally circulated daily newspaper, as well as on the authorised storage system "-storage" ().

It should be noted that the per-share liquidation value of the Company's ordinary shares in relation to which the right of withdrawal is exercised has been set at € 10.036. The liquidation value of the Company's ordinary shares was determined according to the legal terms, in compliance with Article 2437-ter, paragraph 3, of the Italian Civil Code, by exclusive reference to the arithmetic average closing prices of the Company's ordinary shares in the six months prior to the date of publication of this notice of calling.

RELATED DOCUMENTS. All documents related to the proceedings of the Shareholders' Meeting, including reports focusing on the items placed on the agenda of the Shareholders' Meeting, are made available for public consultation, in accordance with the terms set forth by current regulations, at the Company's registered offices, on Brembo's website www.brembo.com, in the section "Investors", For Shareholders", "Shareholders' Meeting", as well as on the authorised storage system -storage (). Shareholders and any and all persons and parties holding voting rights are entitled to obtain a copy of any and all related filings.

This notice is published on the Company's website www.brembo.com under "Investors", "For Shareholders", "Shareholders' Meeting", on the authorised storage system "-storage" (), as well as by excerpt, in the daily newspaper Il Sole24Ore.

Those who wish to receive the above documentation in print must submit an express request to the Company at the e-mail address [email protected] no later than 31 March 2021.

*** * ***

The information in this notice may be updated, changed or supplemented in view of the current emergency situation relating to the Covid-19 epidemic and related measures adopted by the competent authorities from time to time. Any and all updates, changes or additions to the information in this notice will be promptly circulated according to the same means used to publish this notice.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.