AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Banca Mediolanum

AGM Information Mar 8, 2024

4204_egm_2024-03-08_7246b985-606d-4ff4-8420-03be9ec26948.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
1795-12-2024
Data/Ora Inizio Diffusione
8 Marzo 2024 11:41:49
Euronext Milan
Societa' : BANCA MEDIOLANUM
Identificativo Informazione
Regolamentata
: 187083
Utenza - Referente : BCAMEDIOLANUMN04 - Lietti Angelo
7LVZJ6XRIE7VNZ4UBX81
Tipologia : REGEM; 3.1
Data/Ora Ricezione : 8 Marzo 2024 11:41:49
Data/Ora Inizio Diffusione : 8 Marzo 2024 11:41:49
Oggetto : Avviso di convocazione dell'Assemblea degli
azionisti 2024

Testo del comunicato

Avviso di convocazione dell'Assemblea degli azionisti 2024 in corso di pubblicazione sul sito internet della società.

BANCA MEDIOLANUM S.p.A.

Sede sociale: Basiglio – Milano 3, Via Ennio Doris - Palazzo Meucci - Cap. soc.: Euro 600.573.128,40 = i.v. C.F. - Registro Imprese di Milano: n. 02124090164 P. IVA 10540610960 del Gruppo IVA Banca Mediolanum

I legittimati all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto sono convocati in Assemblea Ordinaria in Basiglio, Milano 3, Via Ennio Doris - Palazzo Meucci, per il giorno 18 aprile 2024, alle ore 10.00, in unica convocazione per discutere e assumere le deliberazioni inerenti e conseguenti alle materie del seguente

ordine del giorno

    1. Bilancio al 31 dicembre 2023.
    2. 1.1. Approvazione del Bilancio di esercizio; Relazione del Consiglio di Amministrazione sulla gestione; Relazione del Collegio Sindacale e Relazioni della Società di Revisione Legale dei conti; Presentazione del Bilancio consolidato al 31 dicembre 2023.
    3. 1.2. Distribuzione del dividendo.
    1. Politiche di Remunerazione:
    2. 2.1. Approvazione della Relazione sulle Politiche Retributive I sezione, anche ai sensi dell'art. 123-ter D.Lgs. n. 58/1998;
    3. 2.2. Approvazione della Relazione sulle Politiche Retributive II sezione, anche ai sensi dell'art. 123-ter D.Lgs. n. 58/1998;
    4. 2.3. Approvazione dei criteri per la determinazione del compenso da accordare in caso di conclusione anticipata del rapporto di lavoro o di cessazione anticipata dalla carica.
    1. Approvazione ai sensi dell'art. 114-bis D. Lgs. n. 58/1998 e della Circolare n. 285 di Banca d'Italia del 17 dicembre 2013 dei piani di performance share aventi ad oggetto azioni ordinarie proprie Banca Mediolanum S.p.A. riservati: (i) agli Amministratori e dipendenti di Banca Mediolanum S.p.A. e/o delle società da essa controllate, anche se non appartenenti al Gruppo Bancario Mediolanum; e (ii) ai collaboratori di Banca Mediolanum S.p.A. e/o delle società da essa controllate, anche se non appartenenti al Gruppo Bancario Mediolanum.
    1. Autorizzazione all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie ai sensi del combinato disposto degli artt. 2357 e 2357-ter del codice civile, nonché dell'art. 132 del D.Lgs. n. 58/1998 e relative disposizioni di attuazione;
    1. Nomina del Consiglio di Amministrazione:
    2. 5.1. Determinazione del numero dei componenti;
    3. 5.2. Determinazione della durata in carica;

5.3. Nomina degli Amministratori e del Presidente;

  • 5.4. Determinazione del compenso.
    1. Nomina del Collegio Sindacale:
    2. 6.1 Nomina dei tre sindaci effettivi, dei tre supplenti e del Presidente;
    3. 6.2. Determinazione del compenso.

Legittimazione all'intervento e al voto in Assemblea: ai sensi dell'art. 11 dello Statuto Sociale, sono legittimati all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto i soggetti cui spetta il diritto di voto per i quali pervengano alla Società le comunicazioni degli intermediari abilitati sulla base delle proprie scritture contabili relative al termine della giornata contabile del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia il 9 aprile 2024 c.d. record date).

Le registrazioni in accredito e in addebito compiute sui conti successivamente a tale termine non rileveranno ai fini della legittimazione all'esercizio del diritto di voto nell'Assemblea.

La comunicazione deve pervenire alla Società entro la fine del terzo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia entro il 15 aprile 2024).

Resta ferma la legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto qualora le comunicazioni siano pervenute alla Società oltre tale termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari.

Ogni soggetto legittimato ad intervenire in Assemblea può farsi rappresentare in Assemblea mediante delega scritta, con facoltà di utilizzare l'apposito modulo disponibile presso la sede sociale e sul sito internet www.bancamediolanum.it – sezione Corporate Governance, Assemblea degli Azionisti. La delega può essere conferita con documento informatico sottoscritto in forma elettronica ai sensi dell'art. 20, comma 1-bis, del D.Lgs. n. 82/2005. La notifica elettronica della delega potrà essere effettuata solo mediante invio del documento all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected].

La Società, ai sensi dell'art. 135-undecies, del D.Lgs. n. 58/1998 ("TUF"), ha designato quale rappresentante degli azionisti al quale può essere conferita, senza spese a carico del delegante, la delega con istruzioni di voto su tutte o alcune delle proposte di delibera in merito agli argomenti all'ordine del giorno, Computershare S.p.A., con sede legale in Milano, via Mascheroni n. 19, 20145 ("Rappresentante Designato"). La delega ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano state conferite istruzioni di voto.

La delega al Rappresentante Designato, con le relative istruzioni di voto, deve essere conferita mediante la sottoscrizione, con firma autografa o firma digitale, in conformità alla normativa italiana in vigore, dello specifico modulo disponibile sul sito internet della Società www.bancamediolanum.it – sezione Corporate Governance, Assemblea degli Azionisti o presso la sede sociale e dovrà pervenire entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (i.e., entro il 16 aprile 2024) unitamente alla copia di un documento di identità dell'Azionista delegante avente validità corrente o, qualora l'Azionista delegante sia una persona giuridica, del legale rappresentante pro tempore ovvero di

altro soggetto munito di idonei poteri, unitamente a documentazione idonea ad attestarne qualifica e poteri, a Computershare S.p.A., all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected], secondo le modalità di invio e certificazione della documentazione dettagliate all'interno dei moduli. Entro lo stesso termine del 16 aprile 2024, la delega e le istruzioni di voto sono revocabili. Il Rappresentante Designato sarà disponibile per chiarimenti o informazioni ai numeri 02-46776814 - 0246776813 oppure all'indirizzo di posta elettronica [email protected].

Si precisa che le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'Assemblea. In relazione alle proposte per le quali non siano state conferite istruzioni di voto, le azioni non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere. La comunicazione alla Società effettuata dall'intermediario abilitato, attestante la legittimazione all'intervento in Assemblea, è necessaria; pertanto, in mancanza della predetta comunicazione, la delega sarà considerata priva di effetto.

Diritto di porre domande: ai sensi dell'art. 127-ter del TUF, coloro ai quali spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno, anche prima dell'Assemblea ed entro l'11 aprile 2024, tramite posta elettronica all'indirizzo [email protected].

Alle domande pervenute prima dell'Assemblea – corredate della documentazione atta a comprovare i requisiti previsti dalla legge, inclusa la certificazione dell'intermediario comprovante la qualità di socio ove non sia pervenuta alla Società la comunicazione dell'intermediario medesimo necessaria per l'intervento in Assemblea – verrà data risposta al più tardi durante la stessa, con facoltà della Società di fornire una risposta unitaria alle domande aventi lo stesso contenuto.

Integrazione dell'ordine del giorno e presentazione nuove proposte di delibera: ai sensi dell'art. 126-bis del TUF, i soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno un quarantesimo del capitale sociale possono chiedere l'integrazione dell'elenco delle materie da trattare, indicando nella domanda gli ulteriori argomenti proposti ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno. L'integrazione dell'ordine del giorno non è ammessa per gli argomenti sui quali l'Assemblea delibera, a norma di legge, su proposta degli Amministratori o sulla base di un progetto o una relazione da loro predisposta, diversa da quelle ex art. 125-ter, comma 1, del TUF. L'eventuale elenco integrato delle materie da trattare in sede assembleare, nonché le ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno saranno pubblicati con le stesse modalità del presente avviso, almeno quindici giorni prima di quello fissato per l'Assemblea in unica convocazione (ossia entro il 3 aprile 2024). Le richieste – corredate della documentazione atta a comprovare i requisiti previsti dalla legge, inclusa la certificazione dell'intermediario comprovante la qualità di socio – dovranno pervenire presso la sede sociale in Basiglio, Milano 3, Via Ennio Doris – Palazzo Meucci oppure all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected] entro il decimo giorno successivo alla pubblicazione del presente avviso (ossia entro il 18 marzo 2024 ), firmate in originale; entro il medesimo termine deve essere presentata, con le stesse modalità, una relazione sulle materie di cui viene proposta la

trattazione ovvero sulla motivazione relativa alle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno. Resta salva ogni altra facoltà stabilita dalla legge e in particolare dall'art. 126-bis del TUF.

Nomina del Consiglio di Amministrazione e del Collegio Sindacale: ai sensi rispettivamente dell'art. 17 e dell'art. 27 dello Statuto, la nomina del Consiglio di Amministrazione e del Collegio Sindacale avverrà sulla base di liste di candidati. Hanno diritto di presentare le liste gli azionisti cui spetta il diritto di voto che da soli o insieme ad altri azionisti rappresentino almeno l'1% (unopercento) del capitale sociale (cfr. Determinazione Dirigenziale del Responsabile della Divisione Corporate Governance n. 92 del 31 gennaio 2024). La titolarità della partecipazione complessivamente detenuta dagli azionisti presentatori è determinata avuto riguardo alle azioni registrate a loro favore nel giorno nel quale la lista è depositata presso la Società, con riferimento al capitale sociale sottoscritto alla medesima data; la relativa attestazione può essere comunicata alla Società anche successivamente, purché sia fatta pervenire entro le ore 18.00 del 28 marzo 2024.

Le liste possono essere depositate - sia presso la sede sociale in Basiglio, Milano 3, Via Ennio Doris, Palazzo Meucci entro le ore 18.00 di venerdì 22 marzo 2024 ovvero mediante posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected] entro la giornata di domenica 24 marzo 2024 –corredate della documentazione di seguito specificata. Un azionista, nonché gli azionisti appartenenti al medesimo gruppo, non possono né presentare né votare più di una lista; un candidato può essere presente in una sola lista a pena di ineleggibilità. Le liste per la nomina del Consiglio di Amministrazione e del Collegio Sindacale all'atto della presentazione devono essere corredate:

a) delle informazioni relative all'identità degli azionisti che hanno presentato le liste, con l'indicazione della percentuale di partecipazione complessivamente detenuta;

b) di una dichiarazione degli azionisti diversi da quelli che detengono, anche congiuntamente, una partecipazione di controllo o di maggioranza relativa, attestante l'assenza o l'esistenza di rapporti di collegamento con questi ultimi, nel rispetto di quanto previsto dall'articolo 147-ter TUF (per il Consiglio di Amministrazione) e articolo 148 TUF (per il Collegio Sindacale), nonché dall'articolo 144-quinquies, primo comma, Regolamento Consob n. 11971/1999 (di seguito anche "Regolamento Emittenti"). Al riguardo si invitano i Soci che intendessero presentare "liste di minoranza" per la nomina del Consiglio di Amministrazione e/o del Collegio Sindacale a tener conto delle raccomandazioni contenute nella Comunicazione Consob DEM/9017893 del 26 febbraio 2009;

c) di un'esauriente informativa sulle caratteristiche personali e professionali dei candidati, dell'elenco degli incarichi ricoperti in altre società, di una dichiarazione dei medesimi candidati attestante il possesso dei requisiti previsti dalla legge e della loro accettazione della candidatura nonché circa il possesso dei requisiti di indipendenza previsti dall'articolo 148, comma 3, TUF (eventuale per i componenti del Consiglio di Amministrazione) ed eventualmente degli ulteriori requisiti previsti dalla normativa primaria e secondaria pro tempore vigente, nonché dal Codice di Corporate Governance promosso dal Comitato per la Corporate Governance cui Banca Mediolanum aderisce.

Le liste presentate senza l'osservanza delle disposizioni che precedono non vengono sottoposte a votazione.

Le liste per la nomina degli amministratori indicano candidati in numero non superiore a 15, ciascuno abbinato ad un numero progressivo.

Nel presentare le liste si invitano gli Azionisti a prestare la massima attenzione alle "Raccomandazioni agli Azionisti sulla composizione quali-quantitativa ottimale del Consiglio di Amministrazione" ("Raccomandazioni") contenente il risultato dell'analisi svolta dal Consiglio di Amministrazione di Banca Mediolanum, tenuto conto degli esiti dell'autovalutazione, sulla propria composizione quali-quantitativa considerata ottimale per l'efficace assolvimento dei compiti e responsabilità che sono loro affidati dalla legge, dalle disposizioni di vigilanza e dallo Statuto sociale, a disposizione sul sito internet della Società www.bancamediolanum.it – sezione Corporate Governance, Assemblea degli Azionisti e allegata alla relazione illustrativa sul punto 5) all'ordine del giorno.

Al fine di assicurare l'equilibrio tra i generi in conformità alla normativa primaria e secondaria pro tempore vigente, ogni lista che contenga un numero di candidati pari o superiore a tre deve prevedere la presenza di candidati di entrambi i generi, in modo che al genere meno rappresentato appartengano almeno due quinti, arrotondato per eccesso all'unità superiore in caso di numero frazionario, dei candidati in essa contenuti.

Inoltre, si richiede ai soci che presentano una lista contenente un numero di candidati superiore alla metà dei componenti da eleggere di (i) fornire adeguata informativa, nella documentazione presentata per il deposito, circa la rispondenza della lista all'orientamento espresso dal Consiglio nelle sopra richiamate Raccomandazioni, anche con riferimento ai criteri di diversità, (ii) indicare il proprio candidato alla carica di Presidente del Consiglio di Amministrazione; (iii) formulare le proposte in merito ad argomenti sui quali non è stata formulata dagli Amministratori una specifica proposta di delibera e, in particolare, le proposte funzionali al processo di nomina dell'organo di amministrazione (determinazione del numero dei componenti e della durata del Consiglio di Amministrazione, nonché del compenso annuale), con congruo anticipo e in ogni caso nel rispetto delle modalità e dei termini sopra indicati per la presentazione delle liste, affinché tali proposte possano essere pubblicate dalla Società contestualmente alle liste medesime.

Per ulteriori informazioni si rinvia alla Relazione degli Amministratori sul punto 5) all'ordine del giorno dell'Assemblea.

Le liste per la nomina dei sindaci devono essere composte di due sezioni, una per i candidati alla carica di sindaco effettivo, l'altra per i candidati alla carica di sindaco supplente, nell'ambito delle quali i candidati sono elencati in numero progressivo. Ogni candidato può presentarsi in una sola lista a pena di ineleggibilità.

Ogni lista deve contenere l'indicazione di almeno un sindaco effettivo e un sindaco supplente. Al fine di assicurare l'equilibrio tra generi in conformità alla normativa primaria e secondaria pro tempore vigente, ogni lista che contenga un numero complessivo di candidati pari o superiore a tre deve prevedere la presenza di candidati di entrambi i generi, in modo che al genere meno rappresentato appartengano almeno un candidato alla carica di sindaco effettivo e uno alla carica di sindaco supplente.

Nel presentare le liste si invitano gli Azionisti a prestare la massima attenzione alla "Raccomandazioni agli Azionisti sulla composizione quali-quantitativa ottimale del futuro Collegio Sindacale", a disposizione sul sito internet della Società www.bancamediolanum.it – sezione Corporate Governance, Assemblea degli Azionisti quale allegato alla relazione illustrativa sul punto 6) all'ordine del giorno.

Nel caso in cui alla data di scadenza del termine di presentazione delle liste come sopra indicato (ossia entro la giornata di domenica 24 marzo 2024) sia stata depositata una sola lista per la nomina dell'organo di controllo ovvero soltanto liste presentate da azionisti che risultino collegati tra loro, possono essere presentate liste per la nomina dell'organo di controllo sino al 27 marzo 2024 ed, in tal caso, la soglia per la presentazione delle liste risulta ridotta allo 0,50% (zerovirgolacinquantapercento) del capitale sociale. Le liste possono essere depositate - sia presso la sede sociale in Basiglio, Milano 3, Via Ennio Doris, Palazzo Meucci ovvero mediante posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected] - entro il termine suddetto e saranno altresì soggette alle forme di pubblicità sopra indicate.

Inoltre, si richiede ai soci che presentano una lista contenente un numero di candidati superiore alla metà dei componenti da eleggere di formulare le proposte in merito ad argomenti sui quali non è stata formulata dagli Amministratori una specifica proposta di delibera e, in particolare, le proposte funzionali al processo di nomina dell'organo di controllo (compenso annuale), con congruo anticipo e in ogni caso nel rispetto delle modalità e dei termini sopra indicati per la presentazione delle liste, affinché tali proposte possano essere pubblicate dalla Società contestualmente alle liste medesime.

Per ulteriori informazioni si rinvia alla Relazione degli Amministratori sul punto 6) all'ordine del giorno dell'Assemblea.

Documentazione: la documentazione relativa agli argomenti all'ordine del giorno, ivi incluse le inerenti proposte di deliberazione, sarà messa a disposizione del pubblico presso la sede sociale (previo contatto ai numeri tel. 02.9049.2517 e 02.9049.2374 dalle ore 9.00 alle ore 18.00 dal lunedì al venerdì), presso il meccanismo di stoccaggio di Teleborsa S.r.l., all'indirizzo , e sul sito internet della Società www.bancamediolanum.it – sezione Corporate Governance, Assemblea degli Azionisti, (cliccare il seguente https://www.bancamediolanum.it/corporate-governance/assemblea-azionisti-2024 per la documentazione assembleare) nei termini di legge e comunque entro:

  • l'8 marzo 2024, le Relazioni illustrative degli amministratori in merito ai punti 5) e 6) all'ordine del giorno;
  • il 19 marzo 2024 le Relazioni illustrative degli amministratori in merito ai punti 1), 2), 3) e i documenti informativi redatti ai sensi dell'art. 84-bis del Regolamento Emittenti;
  • il 27 marzo 2024, la Relazione finanziaria annuale, comprensiva dell'informativa di cui all'art. 77, comma 2-bis Regolamento Emittenti, nonché della dichiarazione consolidata di carattere non finanziario al 31 dicembre 2023 predisposta dalla Banca ai sensi dell'articolo 4 del Decreto Legislativo 30 dicembre 2016, n. 254, che include il bilancio di sostenibilità di Banca Mediolanum;
  • il 28 marzo 2024, la Relazione sulle Politiche Retributive e la Relazione illustrativa degli amministratori in merito al punto 4).

Sul sito internet della Società www.bancamediolanum.it sono inoltre disponibili lo Statuto della Società e le informazioni sull'ammontare del capitale sociale il quale – al momento della redazione del presente avviso è di Euro 600.573.128,40,suddiviso in n. 744.133.141 azioni, tutte aventi diritto di voto e senza valore nominale. La Divisione Affari Societari di Banca Mediolanum S.p.A. è a disposizione nei giorni lavorativi per fornire eventuali informazioni (tel. 02.9049.2517 e 02.9049.2656 dalle ore 9.00 alle ore 18.00 dal lunedì al venerdì).

Il presente avviso di convocazione viene pubblicato, ai sensi dell'art. 125-bis del TUF e dell'art. 84 del Regolamento Emittenti sul sito internet della Società www.bancamediolanum.it - sezione Corporate Governance, Assemblea degli Azionisti, e per estratto sui quotidiani "MF" e "Il Giornale" del 9 marzo 2024, e reso disponibile sul meccanismo di stoccaggio di Teleborsa S.r.l. all'indirizzo .

Milano 3, 8 marzo 2024 Il Presidente: Giovanni Pirovano

BANCA MEDIOLANUM S.p.A.

Registered office: Palazzo Meucci, Via Ennio Doris, Basiglio – Milano 3, Share capital: euro 600,573,128.40 fully paid-up Tax Code- Register of Companies of Milan no. 02124090164 VAT no. 10540610960 of the Banca Mediolanum VAT Group

Those with the right to participate in the Shareholders' Meeting and exercise the right to vote are called to the Ordinary Shareholders' Meeting in Palazzo Meucci, Via Ennio Doris, Basiglio, Milano 3 for 18 April 2024 at 10:00 a.m., in a single call, to discuss and pass resolutions inherent in and ensuing from the matters on the following

agenda

    1. Financial statements as at 31 December 2023.
    2. 1.1. Approval of the Financial Statements; Board of Directors' Report on Operations; Board of Statutory Auditors' Report and Reports of the Independent Auditors; Presentation of the consolidated Financial Statements as at 31 December 2023.
    3. 1.2. Distribution of the dividend.
    1. Remuneration Policies:
    2. 2.1. Approval of the Report on Remuneration Policies section I, also pursuant to Art. 123-ter of Italian Legislative Decree no. 58/1998;
    3. 2.2. Approval of the Report on Remuneration Policies section II, also pursuant to Art. 123-ter of Italian Legislative Decree no. 58/1998;
    4. 2.3. Approval of the criteria for determining the remuneration to be granted in the event of early termination of employment or early termination of office.
    1. Approval pursuant to Art. 114-bis of Italian Legislative Decree no. 58/1998 and of Memorandum no. 285 of the Bank of Italy dated 17 December 2013 relating to the performance share plans concerning ordinary Banca Mediolanum S.p.A. treasury shares reserved for (i) the Directors and employees of Banca Mediolanum S.p.A. and/or of its subsidiaries, even if they do not belong to the Mediolanum Banking Group; and (ii) the associates of Banca Mediolanum S.p.A. and/or of its subsidiaries, even if they do not belong to the Mediolanum Banking Group.
    1. Authorisation to purchase and dispose of treasury shares pursuant to the joint provisions of Arts. 2357 and 2357-ter of the Italian Civil Code, and Art. 132 of Italian Legislative Decree no. 58/1998 and relevant implementation provisions;
    1. Appointment of the Board of Directors: 5.1. Determination of the number of members;

  • 5.2. Determination of the term of office;
  • 5.3. Appointment of the Directors and the Chairman;
  • 5.4. Determination of remuneration.
    1. Appointment of the Board of Statutory Auditors:
    2. 6.1 Appointment of three standing auditors, three alternates and the Chairman;
    3. 6.2. Determination of remuneration.

Legitimate right to attend and vote at the Shareholders' Meeting: pursuant to Art. 11 of the Articles of Association, those persons who hold voting rights for which the Company receives communications from certified intermediaries based on their accounting entries relating to the end of the accounting day of the seventh open trading day before the date set for the Shareholders' Meeting on single call (i.e. 9 April 2024, record date) are legitimately entitled to attend the Shareholders' Meeting and exercise their voting rights.

The credit or debit entries made to the accounts after this deadline do not count towards the legitimate right to exercise the right to vote at the Shareholders' Meeting.

The communication must reach the Company by the end of the third open trading day before the date set for the Shareholders' Meeting on single call (i.e. 15 April 2024).

The legitimate right to attend the Shareholders' Meeting and to exercise the right to vote remains valid should the communications reach the Company after said deadline, provided it is before the work of the meeting commences.

Each party with the right to participate in the Shareholders' Meeting may be represented at the Shareholders' Meeting by means of a written mandate, with the right to use the dedicated form available at the registered office and on the website www.bancamediolanum.it – Corporate Governance, Shareholders' Meeting section.The mandate may also be granted with a signed digital document pursuant to Art. 20, paragraph 1-bis of Italian Legislative Decree no. 82/2005.The electronic notification of the mandate can only be provided by sending the document to the Company's certified email address [email protected].

The Company, pursuant to Art. 135-undecies of Italian Legislative Decree No. 58/1998 ("Consolidated Finance Act"), has designated Computershare S.p.A., with registered office in Via Mascheroni no. 19, Milan 20145 as the representative of shareholders to which the mandate may be granted - with no expenses charged to the delegating party - with voting instructions on all or some of the resolution proposals with respect to the agenda topics ("Designated Representative").The mandate has effect only for the proposals in connection with which voting instructions have been given.

The mandate as Designated Representative, with all related voting instructions, shall be granted, by signing (with either handwritten signature or ature) the specific form, in compliance with Italian laws in force, available on the Company's website www.bancamediolanum.it - Corporate Governance, Shareholders' Meeting section or at the registered office, and must be received by the end of the second trading day prior to

the date set for the Shareholders' Meeting held on single call (i.e. by 16 April 2024) together with a copy of a valid identity document of the delegating Shareholder or, if the delegating Shareholder is a legal person, of the pro tempore legal representative or other person vested with suitable powers, together with suitable documentation certifying their qualification and powers, to Computershare S.p.A, at the certified email address [email protected], according to the documentation certification and submission methods detailed in the forms. The mandate and the voting instructions may be revoked within the same deadline of 16 April 2024.The Designated Representative may be contacted for clarification or information at the telephone numbers 02-46776814 - 0246776813 or at the email address [email protected].

It should be noted that the shares for which a full or partial mandate is conferred are counted for the purposes of valid constitution of the Shareholders' Meeting. With regard to proposals for which no voting instructions have been issued, the shares are excluded from calculation of the majority and of the share capital required for the approval of resolutions. Notification to the Company by the authorised intermediary, certifying the right to attend the Shareholders' Meeting, is necessary; therefore, if no such notification is made, the mandate will be considered invalid.

Right to ask questions: pursuant to Art. 127-ter of the Consolidated Finance Act, those with the right to vote may ask questions regarding matters on the agenda, even before the Shareholders' Meeting and by the end of the day on 11 April 2024, by sending an email to [email protected].

Questions received prior to the Shareholders' Meeting - accompanied by documentation proving the fulfilment of the requirements laid out by law, including the certification of the intermediary proving the classification as shareholder if the Company has not received the notice from the intermediary required for participation in the Shareholders' Meeting - shall be answered at the latest during the meeting itself. The Company is entitled to provide a single response to questions with the same content.

Supplementing the agenda and submitting new resolution proposals: pursuant to Art. 126-bis of the Consolidated Finance Act, shareholders who, individually or jointly, represent at least one-fortieth of the share capital may request that the list of matters for discussion be supplemented, specifying in the request the additional items proposed, or submit resolution proposals on matters already on the agenda. Additions to the agenda are not permitted for items on which the Shareholders' Meeting resolves by law, on proposals of the Directors or based on a project or report prepared by them, other than those set forth in Art. 125-ter, paragraph 1, of the Consolidated Finance Act. Any supplemented list of items to be discussed during the Shareholders' Meeting, as well as additional resolution proposals on items already on the agenda, will be published using the same methods as this notice, at least fifteen days before the date set for the Shareholders' Meeting on single call (i.e. by 3 April 2024).The original signed copies of the requests – accompanied by the documentation which proves fulfilment of the legal requirements, including the certification of the intermediary demonstrating shareholder status – must reach the registered office in Palazzo Meucci, Via Ennio Doris, Basiglio, Milano 3 or the certified email address [email protected] by the tenth day following the publication of this

notice (i.e. by 18 March 2024); a report on the items whose discussion is proposed or the reasons for the additional proposed resolutions submitted on items already on the agenda must be submitted by said term, using the same methods. This without prejudice to any other option established by law and in particular art. 126-bis of the Consolidated Finance Act.

Appointment of the Board of Directors and the Board of Statutory Auditors: pursuant respectively to Art. 17 and Art. 27 of the Articles of Association, the appointment of the Board of Directors and the Board of Statutory Auditors shall take place on the basis of lists of candidates. Shareholders with the voting right which alone or along with other shareholders represent at least 1% (one percent) of the share capital are entitled to submit lists (see Executive Determination No. 92 of the Head of the Corporate Governance Division, dated 31 January 2024).The ownership of the total shareholding held by the submitting shareholders is determined with regard to the shares registered in their favour on the day on which the list is filed with the Company, with reference to the share capital subscribed at the same date; the relative certification may also be sent to the Company subsequently, provided it is received by 6:00 p.m. on Thursday 28 March 2024.

Lists may be filed - either at the company's registered office in Palazzo Meucci, Via Ennio Doris, Basiglio, Milano 3 by 6:00 p.m. on Friday 22 March 2024 or by certified email to the address [email protected] by Sunday 24 March 2024 – accompanied by the documents specified below. A shareholder, as well as shareholders belonging to the same group, cannot submit or vote for more than one list; a candidate may be present on only one list, under penalty of ineligibility.

On submission, the lists for the appointment of the Board of Directors and of the Board of Statutory Auditors must be accompanied by:

a) information on the identity of the shareholders who have submitted the lists, with the total percentage of interest held specified;

b) a statement from the shareholders other than those that hold, including jointly, a controlling or relative majority shareholding, certifying the absence or the existence of links with the latter, in compliance with the provisions of Article 147-ter of the Consolidated Finance Act (for the Board of Directors) and Article 148 of the Consolidated Finance Act (for the Board of Statutory Auditors), as well as Article 144-quinquies, paragraph one, CONSOB Regulation No. 11971/1999 (hereinafter also the "Issuers' Regulations").With regard to this, shareholders intending to submit minority lists for the appointment of the Board of Directors and/or of the Board of Statutory Auditors are invited to take into account the recommendations in CONSOB Communication DEM/9017893 of 26 February 2009;

c) comprehensive disclosure on the personal and professional characteristics of the candidates, the list of positions held in other companies, a statement from the same candidates certifying their fulfilment of the requirements laid out by law and their acceptance of the nomination as well as concerning their fulfilment of the independence requirements, laid out by Article 148, paragraph 3 of the Consolidated Finance Act (possibly for the members of the Board of Directors) and any further requirements laid out by primary and secondary

legislation in force pro tempore, as well as the Corporate Governance Code promoted by the Corporate Governance Committee to which Banca Mediolanum is a member.

The lists submitted without observing the foregoing provisions are not submitted to voting.

Lists for the appointment of directors shall include no more than 15 candidates, each alongside a progressive number.

In submitting the lists, Shareholders are invited to pay the utmost attention to the "Recommendation to the Shareholders on the optimal qualitative and quantitative composition of the Board of Directors" ("Recommendations") containing the outcome of a survey carried out by the Board of Directors of Banca Mediolanum, including the results of the self-assessment, on its own qualitative and quantitative composition that is considered to be optimal for the effective fulfilment of the tasks and responsibilities assigned to the Board by the law, according to supervisory provisions and to the Articles of Association, available on the Company's website, www.bancamediolanum. it – Corporate Governance, Shareholders' Meeting section and the attached report on point 5) of the agenda.

In order to ensure a balance between genders in compliance with the current pro tempore primary and secondary regulations, each list containing a number of candidates greater than three must provide for the presence of candidates of both genders so that at least two fifths belong to the least represented gender, rounded up in case of a fractional number, of the candidates on the list.

Furthermore, shareholders submitting a list containing a number of candidates greater than half of the components to be elected are invited to (i) provide adequate information, in the documentation submitted, in relation to the correspondence of the list to the guidance expressed by the Board of Directors in the above mentioned Recommendations, also in reference to the diversity criteria, (ii) indicate their candidate for the office of Chairman of the Board of Directors; (iii) formulate the proposals with regard to the items on which no specific resolution proposal has been made by the Directors and, in particular, the functional proposals for the process of appointment of the Board of Directors (determination of the number of members and of the duration of office of the Board of Directors, as well as the annual remuneration), with sufficient advance and in any case in compliance with the procedures and deadlines specified above for the submission of lists, in order that such proposals may be published by the Company at the same time as the lists.

For more information please refer to the Directors' Report on Shareholders' Meeting agenda item 5).

Lists for the appointment of statutory auditors must consist of two sections, one for candidates for the position of standing auditor, the other for candidates for the position of alternate auditor, within which the candidates are listed alongside a progressive number. Each candidate can be on one list only, under penalty of being ineligible for election.

Each list must contain indication of at least one statutory auditor and one alternate auditor. In order to ensure a balance between genders in conformity with the current pro tempore primary and secondary regulations, each list containing a total number of candidates equal to or greater than three must provide for the presence

of candidates of both genders so that at least one candidate to the office of statutory auditor and one to the office of alternate auditor belong to the least represented gender.

In submitting the lists, Shareholders are invited to pay the utmost attention to the "Recommendations to Shareholders on the optimal qualitative and quantitative composition of the future Board of Auditors", available on the Company's website, www.bancamediolanum.it – Corporate Governance, Shareholders' Meeting section, as annex to the report relating to point 6) of the agenda.

If only one list for the appointment of the Supervisory Body or only lists submitted by shareholders who are connected to each other have been filed by the deadline for submitting lists as indicated above (i.e. by Sunday 24 March 2024), lists for the appointment of the Supervisory Body may be submitted until 27 March 2024 and, in this case, the threshold for submitting lists is reduced to 0.50% (zero point fifty per cent) of the share capital. The lists may be filed - either at the registered office in Palazzo Meucci, Via Ennio Doris, Basiglio, Milano 3 or by certified email to the address [email protected] - by the above-mentioned deadline and will also be subject to the forms of publicity indicated above.

Furthermore, shareholders submitting a list with a number of candidates greater than half the members to be elected are invited to formulate their proposals on items on which the Directors have not formulated a specific resolution proposal and, in particular, the proposals relevant to the process of appointment of the Supervisory Body (annual remuneration), with suitable advance and in any case in compliance with the procedures and deadlines specified above for the submission of lists, so that such proposals may be published by the Company at the same time as the lists themselves.

For more information please refer to the Directors' Report on Shareholders' Meeting agenda item 6).

Documentation: documentation relating to the agenda items, including any pertinent resolution proposals, shall be made available to the public at the registered office (by first calling the numbers 02.9049.2517 and 02.9049.2374 between 9:00 a.m. and 6:00 p.m, Monday to Friday) at the Teleborsa S.r.l. storage mechanism, at the address , and on the Company's website www.bancamediolanum.it – Corporate Governance, Shareholders' Meeting section (click on the following link https://www.bancamediolanum.it/corporate-governance/assemblea-azionisti-2024 for the Shareholders' Meeting documentation), within the legal deadlines and in any event by:

  • 8 March 2024 for the Directors' Reports in relation to agenda items 5) and 6);
  • 19 March 2024 for the Directors' Reports regarding points 1), 2) and 3) and the information documents drafted in accordance with Art. 84-bis of the Issuers' Regulation;
  • 27 March 2024 for the Annual Financial Report, including the disclosure pursuant to Art. 77, paragraph 2-bis of the Issuers' Regulation, as well as the consolidated non-financial statement as at 31 December 2023, prepared by the Bank pursuant to Art. 4 of Italian Legislative Decree no. 254 of 30 December 2016, which includes the Banca Mediolanum sustainability report;
  • 28 March 2024, the Report on Remuneration Policies and the Explanatory Report of the Directors on item 4.

The Company's website www.bancamediolanum.it also includes the Company's Articles of Association and information on the amount of the share capital which – at the time of drafting this notice is Euro 600,573,128.40, divided into no.744,133,141 shares, all with voting rights and without nominal value.

The Corporate Affairs Division of Banca Mediolanum S.p.A. may be contacted on business days should any information be required (tel. 02.9049.2517 and 02.9049.2656 from 9:00 a.m. to 6:00 p.m., Monday to Friday).

This call notice is published, pursuant to Art. 125-bis of the Consolidated Finance Act and Art. 84 of the Issuers' Regulation, on the Company's website www.bancamediolanum.itCorporate Governance, Shareholders' Meeting section, an extract of which is published in the daily newspapers "MF" and "Il Giornale" of 9 March 2024, and made available on the storage mechanism of Teleborsa S.r.l. at the address .

Milano 3, 8 March 2024 The Chairperson: Giovanni Pirovano

Fine Comunicato n.1795-12-2024 Numero di Pagine: 16
-------------------------------- ----------------------

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.