Regulatory Filings • Jul 15, 2022
Regulatory Filings
Open in ViewerOpens in native device viewer
Novara, 15 luglio 2022 - Autogrill S.p.A. ("Autogrill") informa che, ai sensi degli artt. 122 del d.lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 ("Testo Unico della Finanza") e 129, c. 2, e 130, c. 1, del regolamento adottato con delibera della CONSOB del 14 maggio 1999, n. 11971 ("Regolamento Emittenti") e come richiesto dalle parti, sono stati messi a disposizione del pubblico, tramite il meccanismo di stoccaggio autorizzato () e sul sito internet di Autogrill, sezione governance (www.autogrill.com), l'estratto ai sensi dell'art. 129 del Regolamento Emittenti (qui allegato) e le informazioni essenziali ai sensi dell'art. 130 del Regolamento Emittenti relativi alle pattuizioni rilevanti ai sensi dell'art. 122 del Testo Unico della Finanza fra Dufry AG ("Dufry"), Edizione S.p.A. ("Edizione") e Schema Beta S.p.A. ("Schema Beta") concluse nel contesto degli accordi volti a disciplinare una business combination strategica fra Dufry ed Autogrill annunciata al mercato in data 11 luglio scorso.
Simona Gelpi Head of Group Corporate Communication T: +39 02 4826 3209 [email protected]
Lorenza Rivabene Group Strategy, Planning & Control Director [email protected] Emanuele Isella Group Investor Relations & Sustainability Reporting Manager T: +39 02 4826 3617 [email protected]
Estratto ai sensi dell'art. 129 del Regolamento Emittenti relativo alle pattuizioni rilevanti ai sensi dell'art. 122 del Testo Unico della Finanza fra Dufry, Edizione e Schema Beta nel contesto degli accordi volti a disciplinare una business combination strategica fra Dufry ed Autogrill
Ai sensi degli artt. 122 del decreto legislativo 24 febbraio 1998, n. 58 (il "Testo Unico della Finanza") e 129 del regolamento adottato dalla CONSOB con delibera del 14 maggio 1999, n. 11971 (il "Regolamento Emittenti") Dufry AG ("Dufry"), Edizione S.p.A. ("Edizione") e Schema Beta S.p.A. ("Schema Beta" e, insieme a Dufry ed Edizione, le "Parti") rendono noto quanto segue.
In data 11 luglio 2022, Dufry, da un lato, ed Edizione e Schema Beta, dall'altro lato, hanno concluso un combination agreement (il "Combination Agreement") volto a disciplinare una business combination strategica fra Dufry ed Autogrill S.p.A. ("Autogrill"), società controllata di diritto da Schema Beta e indirettamente da Edizione (l'"Operazione"), in base alla quale Schema Beta trasferirà a Dufry, subordinatamente all'avveramento di certe condizioni, la propria partecipazione in Autogrill (il "Trasferimento"). Ad esito del Trasferimento, Schema Beta diverrà azionista di Dufry e quest'ultima sarà tenuta a promuovere un'offerta pubblica di acquisto obbligatoria sulle restanti azioni di Autogrill (l'"OPA Dufry").
Il Combination Agreement contiene talune pattuizioni riguardanti Autogrill rilevanti ai sensi dell'art. 122, c. 1, e c. 5, lett. (d-bis), del Testo Unico della Finanza (le "Pattuizioni Rilevanti"), in relazione alle quali, le Parti hanno ritenuto di dare seguito a tutte le formalità pubblicitarie previste dall'ora citata disposizione di legge e dalle relative disposizioni regolamentari, fra cui la redazione del presente estratto ai sensi dell'art. 129 del Regolamento Emittenti.
Le Pattuizioni Rilevanti, che vincolano quindi le parti del Combination Agreement e cioè Dufry, Edizione e Schema Beta, hanno ad oggetto n. 193.730.675 azioni ordinarie di Autogrill, che conferiscono altrettanti diritti di voto e sono rappresentative del 50,3% del capitale sociale rappresentato da azioni aventi diritto al voto della stessa, detenute da Schema Beta.
Le informazioni essenziali ai sensi dell'art. 130 del Regolamento Emittenti relative alle Pattuizioni Rilevanti sono pubblicate, nei modi e nei termini di legge, sul sito internet di Autogrill.
Basilea-Treviso, 15 luglio 2022
Informazioni essenziali ai sensi dell'art. 130 del Regolamento Emittenti relative alle pattuizioni rilevanti ai sensi dell'art. 122 del Testo Unico della Finanza fra Dufry, Edizione e Schema Beta nel contesto degli accordi volti a disciplinare una business combination strategica fra Dufry ed Autogrill
Basilea-Treviso, 15 luglio 2022
Ai sensi degli artt. 122 del decreto legislativo 24 febbraio 1998, n. 58 (il "Testo Unico della Finanza") e 130 del regolamento adottato dalla CONSOB con delibera del 14 maggio 1999, n. 11971 (il "Regolamento Emittenti") Dufry AG ("Dufry"), Edizione S.p.A. ("Edizione") e Schema Beta S.p.A. ("Schema Beta" e, insieme a Dufry ed Edizione, le "Parti") rendono noto quanto segue.
In data 11 luglio 2022, Dufry, da un lato, ed Edizione e Schema Beta, dall'altro lato, hanno concluso un combination agreement (il "Combination Agreement") volto a disciplinare una business combination strategica fra Dufry ed Autogrill S.p.A. ("Autogrill"), società controllata di diritto da Schema Beta e indirettamente da Edizione(l'"Operazione").
Più in particolare, sulla base del Combination Agreement, (i) Schema Beta trasferirà a Dufry, subordinatamente all'avveramento di certe condizioni, la propria partecipazione in Autogrill (il "Trasferimento"), e (ii) per effetto del perfezionamento del Trasferimento, Dufry sarà tenuta a promuovere un'offerta pubblica di acquisto obbligatoria sulle restanti azioni di Autogrill (l'"OPA Dufry"), nell'ambito della quale Dufry offrirà quale corrispettivo azioni Dufry di nuova emissione (secondo il medesimo rapporto di scambio applicato al Trasferimento) nonché un corrispettivo alternativo in denaro (cd. cash alternative) ai sensi dell'art. 106, c. 2-bis, del Testo Unico della Finanza, non essendo le azioni Dufry negoziate (o destinate a negoziazione) su un mercato regolamentato europeo.
Sulla base del Combination Agreement è inoltre previsto, fra l'altro, che al closing del Trasferimento le Parti concludano un relationship agreement volto a disciplinare taluni profili della governance di Dufry, nonché alcune limitazioni al trasferimento delle azioni di Dufry detenute da Schema Beta, successivamente all'ingresso di quest'ultima nella compagine sociale della prima.
Il Combination Agreement contiene talune pattuizioni riguardanti Autogrill rilevanti ai sensi dell'art. 122 del Testo Unico della Finanza (le "Pattuizioni Rilevanti"), in relazione alle quali le Parti hanno ritenuto di dare seguito a tutte le formalità pubblicitarie previste dall'ora citata disposizione di legge e dalle relative disposizioni regolamentari, fra cui la redazione delle presenti informazioni essenziali ai sensi dell'art. 130 del Regolamento Emittenti (le "Informazioni Essenziali").
Autogrill, con sede sociale in Novara, via Luigi Giulietti, 9, capitale sociale di 145.761.789,78 euro, iscritta al Registro delle Imprese tenuto dalla Camera di Commercio di Novara al n. 03091940266, emittente azioni ammesse alle negoziazioni sul mercato regolamentato Euronext Milan organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A.
Le Pattuizioni Rilevanti hanno ad oggetto n. 193.730.675 azioni ordinarie di Autogrill, che conferiscono altrettanti diritti di voto e sono rappresentative del 50,3% del capitale sociale rappresentato da azioni aventi diritto al voto della stessa, detenute da Schema Beta.
Il Combination Agreement (e, con esso, le Pattuizioni Rilevanti) è stato concluso fra:
Ai sensi dell'art. 130, c. 1, lett. (c), del Regolamento Emittenti, si precisa che:
Le Pattuizioni Rilevanti sono riconducibili a quelle di cui all'art. 122, c. 1, e c. 5, lett. (d-bis), del Testo Unico della Finanza e sono qui di seguito sintetizzate.
Schema Beta ha assunto l'impegno di compiere quanto commercialmente ragionevolmente possibile per fornire a Dufry prova delle dimissioni di un massimo di sei (6) amministratori di Autogrill – il cui numero esatto sarà determinato a discrezione di Dufry – da individuarsi da parte di Dufry prima del closing previa consultazione con Schema Beta in buona fede e tra i quali sarà compreso, in ogni caso, l'attuale Amministratore Delegato di Autogrill (gli "Amministratori Dimissionari di Autogrill"), con effetto a partire dal, e subordinatamente al, closing del Trasferimento.
Schema Beta farà quanto in proprio potere affinché il consiglio di amministrazione di Autogrill sia regolarmente convocato prima della data del closing al fine di deliberare, con effetto dal, e subordinatamente al, closing del Trasferimento la cooptazione di soggetti designati da Dufry in sostituzione degli Amministratori Dimissionari di Autogrill.
In caso di mancate dimissioni degli Amministratori Dimissionari di Autogrill o di mancata adozione da parte del consiglio di amministrazione di Autogrill delle delibere di cui sopra, Schema Beta, su richiesta di Dufry, (i) provvederà a convocare tempestivamente l'assemblea degli azionisti di Autogrill al fine di deliberare la sostituzione dell'intero consiglio di amministrazione di Autogrill mediante la nomina di un nuovo consiglio di amministrazione; (ii) sottoporrà all'assemblea le proposte indicate da Dufry relative al numero di membri da nominare, subordinatamente al closing del Trasferimento, quali amministratori di Autogrill, al relativo compenso e alla durata della carica; (iii) presenterà una lista di candidati per la nomina del consiglio di amministrazione di Autogrill contenente i soli candidati designati da Dufry fino a concorrenza del numero complessivo di amministratori da eleggere; e (iv) voterà a favore delle proposte di cui ai precedenti punti (ii) e della lista presentata ai sensi del precedente punto (iii) e in generale a favore dei candidati designati da Dufry. In tal caso, il closing sarà posticipato alla data della suddetta assemblea degli azionisti di Autogrill.
Dufry farà in modo che si tenga un'assemblea degli azionisti di Dufry entro e non oltre il 31 agosto 2022 per approvare, tra l'altro, (i) le modifiche allo statuto sociale necessarie per conformarsi al modello allegato al Combination Agreement, (ii) l'elezione di Alessandro Benetton e Enrico Laghi, quali amministratori di Dufry designati da Schema Beta, (iii) l'elezione di Enrico Laghi quale nuovo membro del Comitato per la Remunerazione di Dufry, il tutto subordinatamente al verificarsi del, e con effetto dal, closing del Trasferimento.
In occasione dell'assemblea annuale degli azionisti di Dufry del 2023, Dufry farà in modo che il consiglio di amministrazione proponga l'elezione di tre amministratori designati da Schema Beta, fermo restando che, se il closing non si sarà verificato entro la data della predetta assemblea, tale elezione sarà subordinata al verificarsi del closing e avrà effetto a decorrere da quest'ultimo.
Dufry si è impegnata ad annunciare il sorgere dell'obbligo di promuovere l'OPA Dufry alla data del closing del Trasferimento e conseguentemente a promuovere l'OPA Dufry, il tutto nei termini e nei modi di legge.
Dufry e Schema Beta si sono impegnate a cooperare nella redazione del documento di offerta dell'OPA Dufry. Le Parti hanno altresì previsto che, con riferimento alle parti del documento di offerta e del correlato prospetto o documento di esenzione che riguardino Autogrill, Edizione o Schema Beta: (i) Schema Beta dia il proprio benestare rispetto a tali parti; (ii) Dufry informi, di volta in volta, Schema Beta dei commenti e delle osservazioni avanzate per iscritto dalla CONSOB; e (iii) Schema Beta abbia il diritto di partecipare alle interlocuzioni con la CONSOB.
Le Parti si sono impegnate a non compiere alcuna azione che possa comportare l'obbligo di incrementare il corrispettivo dell'OPA Dufry nei casi di legge, fra i quali, ove applicabili, quelli di cui agli artt. 42, c. 2 o 3, e/o 50, c. 5, lett. (d), del Regolamento Emittenti.
Dufry e Schema Beta hanno altresì assunto l'impegno di compiere quanto commercialmente ragionevolmente possibile per agevolare le adesioni all'OPA Dufry.
Si è infine convenzionalmente stabilito che qualsiasi modifica dei termini e delle condizioni dell'OPA Dufry, ai sensi della legge applicabile, è di esclusiva competenza del consiglio di amministrazione di Dufry.
Dufry si è impegnata a non ripristinare il flottante di Autogrill qualora sussistano i presupposti dell'obbligo di acquisto di cui all'art. 108, c. 2, del Testo Unico della Finanza e ad esercitare il diritto di acquisto di cui all'art. 111 del Testo Unico della Finanza.
Schema Beta si è impegnata a far sì che, durante l'"Interim Period" (come definito nel Combination Agreement, ossia il periodo fra signing e closing del Trasferimento), le società del gruppo Autogrill siano gestite in linea con l'ordinario ed usuale "course of business", in coerenza con la prassi passata. Schema Beta si è impegnata a far sì che le società del gruppo Autogrill non pongano in essere una serie di atti gestori (il cui valore ecceda determinate soglie numeriche) indicati dal Combination Agreement.
Schema Beta si è impegnata a far sì che, durante l'Interim Period, Autogrill non deliberi la distribuzione di, e non distribuisca, dividendi o riserve (anche rivenienti da riduzioni del capitale sociale), non effettui acquisti di azioni proprie né altre operazioni sul capitale sociale, come ad esempio frazionamenti o raggruppamenti azionari (fatte salve talune eccezioni contemplate dal Combination Agreement, tra cui l'acquisto di azioni proprie in conformità ai programmi di buy-back in essere alla data del Combination Agreement e/o approvati dall'Assemblea degli azionisti di Autogrill del 26 maggio 2022).
Dufry o Schema Beta, a seconda che la prossima assemblea degli azionisti di Autogrill si tenga dopo o prima del closing del Trasferimento, si sono impegnate a votare in tale assemblea a favore di una proposta di deliberazione avente ad oggetto il pieno ed irrevocabile (nella misura massima consentita dalla legge) scarico di responsabilità a favore degli amministratori e dei sindaci di Autogrill in relazione all'esercizio delle rispettive funzioni, ad eccezione del caso di condotte compiute con dolo (wilful misconduct/fraud).
Dufry si è impegnata a non esercitare, e a non votare in favore delle relative proposte di deliberazione assembleare, azioni risarcitorie nei confronti di tutti gli amministratori e sindaci di Autogrill e/o delle società del gruppo Autogrill che abbiano ricoperto la carica fino alla data del closing del Trasferimento, ad eccezione dei casi di condotte compiute con dolo (wilful misconduct/fraud).
Le Pattuizioni Rilevanti stipulate nel contesto del Combination Agreement:
(i) di cui ai §§ 4.1, 4.4 e 4.5 che precedono sono destinate a produrre effetto fino alla data del
closing del Trasferimento;
Ai sensi dell'art. 130, c. 2, lett. (b)-(e), del Regolamento Emittenti, si precisa che le Pattuizioni Rilevanti non prevedono:
Il Combination Agreement prevede il diritto di Dufry di risolvere tale contratto, tra l'altro, in caso di mancato avveramento di alcune condizioni al closing del Trasferimento a seguito della violazione del Combination Agreement (incluse le Pattuizioni Rilevanti). In tal caso Dufry ha diritto ad una penale contrattualmente determinata. Speculari previsioni sono previste quanto al diritto di Schema Beta di risolvere il Combination Agreement e di ricevere pagamento di penale di egual importo.
Le Pattuizioni Rilevanti sono depositate nei termini di legge presso il Registro delle Imprese tenuto dalla Camera di Commercio di Novara, territorialmente competente con riguardo alla sede sociale di Autogrill, e le Informazioni Essenziali sono pubblicate, nei modi e nei termini di legge, sul sito internet di Autogrill.
Novara, 15 July 2022 - Autogrill S.p.A. ("Autogrill") informs that, pursuant to Articles 122 of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 ("Consolidated Law on Finance") and 129, para. 2, and 130, para. 1, of the regulation adopted with CONSOB resolution No. 11971 of 14 May 1999 ("Issuers' Regulation") and as requested by the parties, the extract pursuant to Article 129 of the Issuers' Regulations (attached hereto) and the essential information pursuant to Article 130 of the Issuers' Regulations relating to the relevant agreements pursuant to Article 122 of the Consolidated Law on Finance between Dufry AG ("Dufry"), Edizione S.p.A. ("Edizione") and Schema Beta S.p.A. ("Schema Beta"), entered into in the context of the agreements governing a strategic business combination between Dufry and Autogrill announced to the market on 11 July, have been made available to the public, through the authorized storage mechanism () and on Autogrill's website, governance section (www.autogrill.com).
Lorenza Rivabene Group Strategy, Planning & Control Director [email protected] Emanuele Isella Group Investor Relations & Sustainability Reporting Manager T: +39 02 4826 3617 [email protected]
Extract pursuant to Article 129 of the Issuers' Regulation on relevant undertakings pursuant to Article 122 of the Consolidated Financial Act between Dufry, Edizione and Schema Beta in the context of the agreements governing a strategic business combination between Dufry and Autogrill
Basel-Treviso, 15 July 2022
Pursuant to Article 122 of Legislative Decree no. 58 of 24 February 1998 (the "Consolidated Financial Act") and Article 129 of the regulation adopted by CONSOB with resolution no. 11971 of 14 May 1999 (the "Issuers' Regulation"), Dufry AG ("Dufry"), Edizione S.p.A. ("Edizione") and Schema Beta S.p.A. ("Schema Beta" and, jointly with Dufry and Edizione, the "Parties") hereby disclose the following.
On 11 July 2022, Dufry, on one side, and Edizione and Schema Beta, on the other side, entered into a combination agreement (the "Combination Agreement") governing a strategic business combination between Dufry and Autogrill S.p.A. ("Autogrill"), a company controlled by Schema Beta and indirectly by Edizione (the "Transaction"), pursuant to which Schema Beta will transfer to Dufry, subject to the occurrence of certain conditions, its stake in Autogrill (the "Transfer"). Following the Transfer, Schema Beta will become a shareholder of Dufry and Dufry will be expected to launch a mandatory tender offer for the remaining shares of Autogrill (the "Dufry Tender Offer").
The Combination Agreement contains some undertakings concerning Autogrill that are relevant pursuant to Article 122, paragraph 1, and paragraph 5, letter (d-bis), of the Consolidated Financial Act (the "Relevant Undertakings"), in relation to which the Parties have decided to carry out all the publicity formalities required by the above-mentioned provision of law and by the relevant regulatory provisions, including the drafting of this extract pursuant to Article 129 of the Issuers' Regulation.
The Relevant Undertakings, which are binding to the parties of the Combination Agreement, i.e. Dufry, Edizione and Schema Beta, relate to no. 193,730,675 ordinary shares of Autogrill, which grant the same number of voting rights and represent 50.3% of the share capital represented by voting shares of Autogrill, held by Schema Beta.
The key information pursuant to Article 130 of the Issuers' Regulation on Relevant Undertakings is published, within the terms provided by law, on Autogrill's website.
Key information pursuant to Article 130 of the Issuers' Regulation concerning the relevant undertakings pursuant to Article 122 of the Consolidated Financial Act between Dufry, Edizione and Schema Beta in the context of the agreements governing a strategic business combination between Dufry and Autogrill
Basel-Treviso, 15 July 2022
Pursuant to Article 122 of Legislative Decree no. 58 of 24 February 1998 (the "Consolidated Financial Act") and Article 130 of the regulation adopted by CONSOB with resolution no. 11971 of 14 May 1999 (the "Issuers' Regulation"), Dufry AG ("Dufry"), Edizione S.p.A. ("Edizione") and Schema Beta S.p.A. ("Schema Beta" and, jointly with Dufry and Edizione, the "Parties") hereby disclose the following.
On 11 July 2022, Dufry, on one side, and Edizione and Schema Beta, on the other side, entered into a combination agreement (the "Combination Agreement") aimed at governing a strategic business combination between Dufry and Autogrill S.p.A. ("Autogrill"), a company controlled by Schema Beta and indirectly by Edizione (the "Transaction").
More specifically, under the Combination Agreement: (i) Schema Beta will transfer to Dufry, subject to the fulfilment of certain conditions, its stake in Autogrill (the "Transfer"); and (ii) upon completion of the Transfer Dufry will be required to launch a mandatory tender offer over the remaining shares of Autogrill (the "Dufry Tender Offer"), in which Dufry will offer as consideration newly issued Dufry shares (on the basis of the same exchange ratio as that applied to the Transfer) as well as an alternative cash consideration (the so called "cash alternative") pursuant to Article 106, paragraph 2-bis, of the Consolidated Financial Act, as the Dufry shares are not traded (or going to be traded) on a European regulated market.
The Combination Agreement also provides, inter alia, that upon the closing of the Transfer, the Parties shall enter into a relationship agreement to govern certain aspects of Dufry's corporate governance, as well as certain restrictions on the transfer of Dufry' shares held by Schema Beta, following the entry of the latter into the former's shareholding structure.
The Combination Agreement contains certain undertakings concerning Autogrill that are relevant pursuant to Article 122 of the Consolidated Financial Act (the "Relevant Undertakings"), in relation to which the Parties have decided to comply with all the disclosure formalities required by the above-mentioned provision of law and the relevant regulatory provisions, including the drafting of the key information hereunder pursuant to Article 130 of the Issuers' Regulation (the "Key Information").
Autogrill, with registered office in Novara, via Luigi Giulietti, 9, share capital of Euro 145,761,789.78, registered with the Companies' Register kept by the Novara Chamber of Commerce under no. 03091940266, issuer of shares admitted to trading on the regulated market Euronext Milan organised and managed by Borsa Italiana S.p.A.
The Relevant Undertakings relate to no. 193,730,675 ordinary shares of Autogrill, which grant the same number of voting rights and represent 50.3% of the share capital represented by shares with voting rights of Autogrill, held by Schema Beta.
The Combination Agreement (and, with it, the Relevant Undertakings) was entered into by and between:
Pursuant to Article 130, paragraph 1, letter (c), of the Issuers' Regulation, it should be noted that:
The Relevant Undertakings falls within the scope of Article 122, paragraph 1, and paragraph 5, letter (d-bis), of the Consolidated Financial Act and are summarised below.
Schema Beta shall use commercially reasonable efforts to provide Dufry with evidence of the resignation of up to six (6) directors of Autogrill – the exact number of whom will be determined at Dufry's discretion – to be identified by Dufry prior to the closing after consultation with Schema Beta in bona fide and to include, in any case, the current Chief Executive Officer of Autogrill (the "Autogrill Resigning Directors"), effective as of and subject to closing of the Transfer.
Schema Beta shall take any actions in its power to procure that a board of directors of Autogrill
be duly convened to be held prior to the closing date for the purposes of resolving effective as of, and subject to, closing of the Transfer the appointment (cooptazione) of persons indicated by Dufry replacing the Autogrill Resigning Directors.
Should the Autogrill Resigning Directors fail to resign or should the board of directors of Autogrill fail to adopt the resolutions in accordance with the above, Schema Beta shall, at the request of Dufry: (i) procure that a general shareholders' meeting of Autogrill is promptly convened in order to resolve on the replacement of the entire board of Autogrill by appointing a new board of directors; (ii) submit to the general shareholders' meeting the proposals indicated by Dufry relating to the number of members to be appointed, subject to closing of the Transfer, as directors of Autogrill, their relevant compensation and the term of their office; (iii) submit a slate of candidates for the appointment of the board of directors of Autogrill only containing the candidates designated by Dufry up to the total number of directors to be appointed; and (iv) vote in favour of the proposals under points (ii) above and the slate submitted under point (iii) above and in general terms in favour of the candidates designated by Dufry. In such case, the closing shall be postponed to the date of the above general shareholders' meeting of Autogrill.
Dufry shall procure a Dufry's general shareholders' meeting to be held no later than 31 August 2022 to approve, inter alia: (i) the amendments to the Articles of Incorporation required to conform to the model of the Articles of Incorporation attached to the Combination Agreement; (ii) the appointment of Alessandro Benetton and Enrico Laghi as directors of Dufry designated by Schema Beta; and (iii) the appointment of Enrico Laghi as a new member of Dufry's Remuneration Committee, in each case subject to the occurrence of, and effective as from, the closing of the Transfer.
At Dufry's annual general shareholders' meeting in 2023, Dufry shall procure that its board of directors proposes for election three directors designated by Schema Beta, provided that, if the closing will not have occurred by the date of said meeting, such election shall be subject to the occurrence of, and effective as from, the closing.
Dufry undertook to announce the occurrence of the obligation to promote the Dufry Tender Offer on the closing date of the Transfer and consequently to promote the Dufry Tender Offer, all within the terms and in the manner prescribed by law.
Dufry and Schema Beta have agreed to cooperate in the drafting of the Dufry Tender Offer document. The Parties have also agreed that, with respect to those sections of the offer document and the related prospectus or exemption document that relate to Autogrill, Edizione or Schema Beta: (i) Schema Beta will approve such sections; (ii) Dufry will inform Schema Beta, from time to time, of any written comments received from CONSOB; and (iii) Schema Beta shall be entitled to participate in discussions with CONSOB.
The Parties undertook not to take any action that may give rise to a mandatory increase of the consideration of the Dufry Tender Offer in the cases provided for by law, including, to the extent applicable, those referred to in Articles 42, paragraphs 2 or 3, and/or 50, paragraph 5, letter (d), of the Issuers' Regulation.
Dufry and Schema Beta also undertook to use commercially reasonable efforts to encourage the
acceptance of the Dufry Tender Offer.
It was finally agreed that any amendment of the terms and conditions of the Dufry Tender Offer permitted under applicable Law is the sole responsibility of the Dufry board of directors.
Dufry undertook to refrain from restoring the free float of Autogrill if the conditions for the obligation to purchase all the remaining Autogrill shares under Article 108, paragraph 2, of the Consolidated Financial Act are met and to exercise the right to purchase under Article 111 of the Consolidated Financial Act.
Schema Beta undertook to procure that, during the "Interim Period" (as defined in the Combination Agreement, i.e., the period between the signing and closing of the Transfer), the companies within the Autogrill group will be managed in line with ordinary and usual "course of business", consistent with past practice. Schema Beta undertook to procure that the companies in the Autogrill group will not engage in a series of management actions (the value of which exceeds certain numerical thresholds) that are defined in the Combination Agreement.
Schema Beta undertook to procure that, during the Interim Period, Autogrill will not resolve the distribution of, and will not distribute, dividends or reserves (including those resulting from decreases of the share capital), nor will it purchase treasury shares or carry out any other transactions on the share capital, such as, for instance, stock split or reverse stock split (save for certain exceptions contemplated under the Combination Agreement, including the purchase of treasury shares in accordance with the share buy-back programs in place as of the date of the Combination Agreement and/or adopted in the Autogrill's general shareholders' meeting held on 26 May 2022).
Dufry or Schema Beta, as the case may be depending on whether the next Autogrill's general shareholders' meeting will be held prior or after the closing of the Transfer, undertook to vote at such general shareholders' meeting in favour of a proposed resolution concerning the full and irrevocable (to the maximum extent permitted under applicable Law) discharge of liability in favour of the directors and statutory auditors of Autogrill in relation to the performance of their respective offices, except in the case of actions carried out with wilful misconduct/fraud (dolo).
Dufry undertook not to bring, and not to vote in favour of the relevant resolutions in the general shareholders' meeting, actions for damages against all directors and statutory auditors of Autogrill and/or any Autogrill group company who held office up to the date of closing of the Transfer, except in the case of actions carried out with wilful misconduct/fraud (dolo).
The Relevant Undertakings entered into within the context of the Combination Agreement:
(i) referred to in §§ 4.1, 4.4 and 4.5 above are intended to be into force until the date of the closing of the Transfer;
Pursuant to Article 130, paragraph 2, letters (b)-(e), of the Issuers' Regulation, it should be noted that the Relevant Undertakings do not provide for:
The Combination Agreement provides for Dufry's right to terminate the agreement, inter alia, in the event that certain conditions are not fulfilled at the closing of the Transfer due to a breach of the Combination Agreement (including the Relevant Undertakings). In such case, Dufry shall be entitled to a contractually determined penalty. The same provisions are also provided in relation to Schema Beta's right to terminate the Combination Agreement and to receive penalty payments of equal amounts.
The Relevant Undertakings are filed within the terms provided by law with the Companies' Register kept by the Novara Chamber of Commerce, which is territorially competent with regard to Autogrill's registered office, and the Key Information is published, within the terms provided by law, on Autogrill's website.
Building tools?
Free accounts include 100 API calls/year for testing.
Have a question? We'll get back to you promptly.