AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Creactives Group

Post-Annual General Meeting Information Oct 27, 2025

4546_rns_2025-10-27_6bf60d15-46b1-49dc-b726-5fe19afdb2e9.pdf

Post-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Delibere dell'Assemblea degli azionisti e prima riunione del Consiglio di Amministrazione – 27 ottobre 2025

Verona, 27 ottobre 2025. Creactives Group S.p.A. ("Creactives" o "Società") (ISIN IT0005408593 - ticker: CREG), società internazionale e PMI Innovativa fiscalmente ammissibile, quotata su Euronext Growth Milan – Segmento Professionale ("Euronext Growth Milan Pro"), che sviluppa tecnologie di intelligenza artificiale nel campo della Supply Chain, annuncia che l'Assemblea ordinaria e straordinaria degli azionisti della Società si è riunita oggi presso la sede sociale in Verona, Via Enrico Fermi n. 4, ovvero con mezzi di telecomunicazione che ne hanno garantito l'identificazione dei partecipanti, come indicato nell'avviso di convocazione dell'Assemblea pubblicato in forma di estratto su "Italia Oggi" del 10 ottobre 2025 e in versione integrale in pari data sul proprio sito internet www.creactives.com (sezione Investor Relations/Assemblee degli azionisti) e sul sito internet di Borsa Italiana S.p.A., www.borsaitaliana.it.

L'Assemblea degli azionisti di Creactives Group in sede ordinaria ha:

• Approvato il bilancio di esercizio al 30 giugno 2025 come proposto dal Consiglio di Amministrazione e preso atto del bilancio consolidato del Gruppo al 30 giugno 2025 e deliberato di portare a nuovo la perdita di esercizio di Euro 1.638.919.

In ottemperanza alla normativa vigente e al Regolamento Emittenti EGM, il bilancio di esercizio di Creactives Group al 30 giugno 2025 e il bilancio consolidato di Gruppo al 30 giugno 2025, unitamente a tutta la documentazione rilevante ad essi connessa (ivi incluse la relazione del Collegio Sindacale e la relazione della società di revisione), sono messi a disposizione del pubblico presso la sede della Società, sul sito internet di Borsa Italiana S.p.A. e sul proprio sito internet www.creactives.com (sezione Investor Relations/Assemblee degli azionisti).

• Nominato il nuovo Consiglio di Amministrazione (5 membri) per 3 esercizi e, dunque, fino all'Assemblea convocata per l'approvazione del bilancio al 30 giugno 2028:

Paolo Gamberoni (nominato anche alla carica di Presidente del Consiglio di Amministrazione)

Adriano Garibotto

Massimo Grosso

Salvatore Ferri (Amministratore Indipendente)

Saverio Merlo (Amministratore Indipendente)

È stato deliberato di attribuire un compenso annuo lordo per l'intero Consiglio di Amministrazione, inclusi gli amministratori investiti di particolari cariche, incluso di contributi ove dovuti, in massimi Euro 360.000, oltre al rimborso delle spese sostenute per l'esercizio delle loro funzioni, e di accantonare, ad apposito fondo di fine mandato (TFM) destinato agli amministratori con deleghe operative, un importo annuo pari al 13,2% delle erogazioni di competenza di ciascun esercizio attribuite a ciascuno dei medesimi amministratori.

• Approvato l'istituzione di un piano di stock option denominato "Piano di stock option Creactives Group 2025-2030" concernente l'attribuzione di opzioni che conferiscono il diritto a sottoscrivere, una volta maturate ai sensi del regolamento del Piano e conseguentemente esercitate, complessive massime 680.190 azioni ordinarie della Società, nel rapporto definito nel medesimo Regolamento, a un determinato prezzo, pari a Euro 0,50 per ciascuna azione, nonché alle condizioni e presupposti di attuazione indicati nella "Relazione illustrativa del Consiglio di

Amministrazione". È stato altresì deliberato di conferire al Consiglio di Amministrazione ogni potere necessario od opportuno per dare esecuzione al "Piano di stock option Creactives Group 2025-2030".

L'Assemblea degli azionisti di Creactives Group S.p.A. in sede straordinaria ha:

  • Deliberato di aumentare il capitale sociale a pagamento, in via scindibile, con termine finale di sottoscrizione al 31 dicembre 2030 e con esclusione del diritto di opzione ai sensi dell'art. 2441, commi 5 e 6, Cod. Civ., per massimi Euro 340.095, comprensivi di sovrapprezzo, mediante emissione di massime n. 680.190 nuove azioni ordinarie, prive di indicazione del valore nominale espresso e aventi godimento regolare, ad un prezzo per azione pari a 0,50 Euro, da riservare ai beneficiari del piano di incentivazione denominato "Piano di stock option Creactives Group 2025-2030", da eseguirsi nei termini e alle condizioni del suddetto piano, con la precisazione che l'aumento avrà efficacia, con decorrenza da ciascuna sottoscrizione, anche in caso di parziale sottoscrizione dello stesso.
  • Deliberato di conferire delega al Consiglio di Amministrazione, ai sensi degli artt. 2443 e 2420-ter del Codice Civile, rispettivamente, ad aumentare il capitale sociale, in una o più volte, anche in via scindibile, anche con esclusione del diritto di opzione o a titolo gratuito ai sensi degli articoli 2441, commi 4, 5 e 8 e dell'art. 2349 Cod. Civ., e/o ad emettere in una o più volte obbligazioni convertibili, entro il termine di 5 anni (cinque) anni dalla data della presente delibera, e pertanto fino al 26 ottobre 2030 e fino a un importo massimo di Euro 20.000.000 (ventimilioni/00), comprensivi di sovrapprezzo, nei termini e alle condizioni di cui alla "Relazione illustrativa del Consiglio di Amministrazione".

Il verbale dell'Assemblea e lo statuto sociale aggiornato saranno messi a disposizione del pubblico sul sito della Società, www.creactives.com, sezione Investor Relations, nonché sul sito di Borsa Italiana www.borsaitaliana.it, nei termini e con le modalità previste dalla normativa vigente.

Prima riunione del Consiglio di Amministrazione

Successivamente all'Assemblea, si è riunito in seduta plenaria il primo Consiglio di Amministrazione della Società che ha, tra l'altro, attribuito le deleghe operative per la gestione sociale ad alcuni amministratori, confermando Paolo Gamberoni Amministratore Delegato della Società.

Inoltre, il Consiglio di Amministrazione della Società, facendo seguito a quanto deliberato il 27 marzo 2024 dal precedente Consiglio in ottemperanza a quanto previsto dall'art. 6-bis del Regolamento Emittenti Euronext Growth Milan, ha provveduto a riapprovare i criteri quantitativi e qualitativi sulla base dei quali valutare la significatività, anche economica, delle relazioni potenzialmente rilevanti ai fini della valutazione dell'indipendenza degli Amministratori ("Criteri"), disponibili sul sito web della Società all'indirizzo www.creactives.com, sezione "Investor Relations".

Il Consiglio di Amministrazione ha infine verificato, sulla base delle dichiarazioni rese dagli interessati, la sussistenza dei requisiti di onorabilità ai sensi dell'art. 147-quinquies del TUF, come richiamato dall'art. 18 dello statuto sociale, in capo a tutti i consiglieri e ha valutato la sussistenza in capo agli amministratori indipendenti Salvatore Ferri e Saverio Merlo, ai sensi dell'art. 6-bis del Regolamento Emittenti Euronext Growth Milan, dei requisiti di indipendenza di cui all'art. 148, comma 3 TUF, come richiamato dall'art. 18 dello statuto sociale, anche tenuto conto dei suddetti Criteri.

Il presente comunicato stampa è disponibile nella sezione Investor Relations sul sito www.creactives.com.

Creactives Group

Creactives Group S.p.A. ("Creactives") (ISIN IT0005408593 - ticker: CREG), PMI Innovativa con sede a Verona, sviluppa tecnologie di Intelligenza Artificiale per il mondo della Supply Chain, erogate in modalità "Software as a Service". Conta oltre 40 clienti multinazionali in tutto il mondo, un fatturato internazionale e una presenza diretta in Italia, Germania, Francia e Spagna.

Per maggiori informazioni visita il sito: www.creactives.com

Contatti

Ing. Massimo Grosso, Membro del Consiglio di Amministrazione e Investor Relator Creactives Group S.p.A.

Via Enrico Fermi 4, 37135 Verona Italia [email protected]

Euronext Growth Advisor Francesca Martino MIT SIM S.p.A. Palazzo Serbelloni Corso Venezia 16, 20121 Milano Italia Tel. +39 02 30561 270 [email protected]

Resolutions of the Shareholders' Meeting and first meeting of the Board of Directors – October 27, 2025

Verona, October 27, 2025. Creactives Group S.p.A. ("Creactives" or the "Company") (ISIN IT0005408593 - ticker: CREG), an international company and fiscally eligible Innovative SME, listed on Euronext Growth Milan – Professional Segment ("Euronext Growth Milan Pro"), that develops Artificial Intelligence technologies to address real-life business problems in the Supply Chain, announces that the Ordinary and Extraordinary Shareholders' Meeting of the Company was held today at the company's registered office in Verona, Via Enrico Fermi n. 4, or by means of telecommunications that guaranteed the identification of participants, as indicated in the notice of call of the Shareholders' Meeting published in extract form in "Italia Oggi" on October 10, 2025, and in full on the same date on its website www.creactives.com (section Investor Relations/Shareholders' meetings) and on the website of Borsa Italiana S.p.A., www.borsaitaliana.it.

The Creactives Group Shareholders' Meeting, in ordinary session, has:

• Approved the financial statements as of June 30, 2025, as proposed by the Board of Directors, and taken note of the Group's consolidated financial statements as of June 30, 2025, and resolved to carry forward the loss for the year of Euro 1.638.919.

In compliance with current legislation and the EGM Issuers' Regulations, the Creactives Group's financial statements as of June 30, 2025, and the Group's consolidated financial statements as of June 30, 2025, together with all relevant documentation related thereto (including the report of the Board of Statutory Auditors and the report of the independent auditors), are available to the public at the Company's headquarters, on the website of Borsa Italiana S.p.A. and on its own website www.creactives.com (section Investor Relations/Shareholders' meetings).

• The new Board of Directors (5 members) was appointed for 3 financial years and, therefore, until the Shareholders' Meeting called to approve the financial statements as of June 30, 2028:

Paolo Gamberoni (also appointed as Chairman of the Board of Directors)

Adriano Garibotto

Massimo Grosso

Salvatore Ferri (Independent Director)

Saverio Merlo (Independent Director)

It was resolved to allocate a gross annual remuneration for the entire Board of Directors, including directors with special duties, including contributions where due, of a maximum of Euro 360.000, in addition to the reimbursement of expenses incurred in the performance of their duties, and to allocate to a special end-of-term fund (TFM) for directors with operational powers an annual amount equal to 13,2% of the payments for each financial year allocated to each of these directors.

• Approved the establishment of a stock option plan called "Piano di stock option Creactives Group 2025-2030" concerning the allocation of options that confer the right to subscribe, once matured in accordance with the Plan regulations and subsequently exercised, a maximum total of 680.190 ordinary shares of the Company, in the ratio defined in the same Regulations, at a specific price of Euro 0,50 per share, as well as under the conditions and requirements for implementation indicated in the "Explanatory Report of the Board of Directors". It was also resolved to

grant the Board of Directors all powers necessary or appropriate to implement the "Piano di stock option Creactives Group 2025-2030".

The Creactives Group Shareholders' Meeting, in extraordinary session, has:

  • Resolved to increase the share capital against payment, in a divisible manner, with a final subscription deadline of December 31, 2030, and with the exclusion of option rights pursuant to Article 2441, paragraphs 5 and 6, of the Italian Civil Code, for a maximum of Euro 340.095, including share premium, through the issue of a maximum of 680.190 new ordinary shares, without par value and with regular dividend rights, at a price per share of Euro 0,50, to be reserved for the beneficiaries of the incentive plan called "Piano di stock option Creactives Group 2025-2030", to be executed under the terms and conditions of the aforementioned plan, with the clarification that the increase will take effect, with effect from each subscription, even in the event of partial subscription thereof.
  • Resolved to grant power to the Board of Directors, pursuant to Articles 2443 and 2420-ter of the Italian Civil Code, respectively, to increase the share capital, on one or more occasions, including in a divisible manner, even with the exclusion of option rights or free of charge pursuant to Articles 2441, paragraphs 4, 5, and 8, and Article 2349 of the Italian Civil Code, and/or to issue convertible bonds, on one or more occasions, within five (5) years from the date of this resolution, and therefore until October 26, 2030, and up to a maximum amount of Euro 20.000.000 (twenty million/00), including share premium, under the terms and conditions set out in the "Explanatory Report of the Board of Directors".

The minutes of the Shareholders' Meeting and the updated Articles of Association will be made available to the public on the Company's website, www.creactives.com, in the Investor Relations section, as well as on the Borsa Italiana website www.borsaitaliana.it, in accordance with the terms and conditions set forth in current legislation.

First meeting of the Board of Directors

Following the Shareholders' Meeting, the Company's first Board of Directors met in plenary session and, among other things, assigned operational powers for corporate management to certain directors, confirming Paolo Gamberoni as Chief Executive Officer of the Company.

Furthermore, following the resolution passed on March 27, 2024, by the previous Board in compliance with the provisions of Article 6-bis of the Euronext Growth Milan Issuers' Regulations, the Company's Board of Directors reapproved the quantitative and qualitative criteria used to assess the significance, including economic significance, of relationships that may be relevant for the purposes of assessing the independence of Directors ("Criteria"), available on the Company's website at www.creactives.com, in the "Investor Relations" section.

Finally, based on the statements made by the interested parties, the Board of Directors verified that all directors met the integrity requirements pursuant to Article 147-quinquies of the Consolidated Law on Finance, as referred to in Article 18 of the Articles of Association, for all directors and assessed the existence of the independence requirements referred to in Article 148, paragraph 3 of the Consolidated Law on Finance, as referred to in Article 18 of the Articles of Association, for the independent directors Salvatore Ferri and Saverio Merlo, pursuant to Article 6-bis of the Euronext Growth Milan Issuers' Regulations, also taking into account the aforementioned Criteria.

This press release is available in the Investor Relations section at www.creactives.com.

About Creactives Group

Creactives Group S.p.A. ("Creactives") (ISIN IT0005408593 - ticker: CREG), Innovative SME based in Verona, develops Artificial Intelligence technologies for the Supply Chain industry, delivered in "Software as a Service" mode. It has over 40 multinational customers worldwide, international revenue, and a direct presence in Italy, Germany, France, and Spain. For more information, please visit: www.creactives.com

Contact

Ing. Massimo Grosso, Member of the Board of Directors and Investor Relator Creactives Group S.p.A.

Via Enrico Fermi 4, 37135 Verona Italy [email protected]

Euronext Growth Advisor Francesca Martino MIT SIM S.p.A. Palazzo Serbelloni Corso Venezia 16, 20121 Milano Italy Tel. +39 02 30561 270 [email protected]

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.