AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Tamburi Investment Partners

Capital/Financing Update Jul 28, 2025

4242_rns_2025-07-28_e6aeda95-c1c8-4229-beda-b26b5ea26d78.pdf

Capital/Financing Update

Open in Viewer

Opens in native device viewer

DA NON DIFFONDERE, PUBBLICARE O DISTRIBUIRE, IN TUTTO O IN PARTE, DIRETTAMENTE O INDIRETTAMENTE, IN, NEGLI O DA STATI UNITI D'AMERICA, CANADA, AUSTRALIA, GIAPPONE, SUD AFRICA O QUALUNQUE ALTRA GIURISDIZIONE IN CUI CIÒ COSTITUIREBBE UNA VIOLAZIONE DELLE LEGGI APPLICABILI

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN, INTO OR FROM THE UNITED STATES, CANADA, AUSTRALIA, JAPAN, SOUTH AFRICA OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE TO DO SO WOULD CONSTITUTE A VIOLATION OF THE RELEVANT LAWS OF THAT JURISDICTION

COMUNICATO STAMPA

Consolidamento del prestito obbligazionario (ISIN temporaneo XS3078563874) con il prestito obbligazionario denominato "€290,500,000 4.625 per cent. Bonds due 21 June 2029" (ISIN XS2799786848)

Tamburi Investment Partners S.p.A. ("TIP" - tip.mi), gruppo industriale indipendente e diversificato quotato al segmento Euronext STAR Milan di Borsa Italiana S.p.A., che investe nelle eccellenze imprenditoriali, facendo seguito al comunicato del 20 giugno 2025, rende noto che a far data dal 30 luglio 2025 il prestito obbligazionario non convertibile, unrated, non subordinato e non garantito (il "Prestito Obbligazionario") per un ammontare nominale complessivo pari a euro 110 milioni, emesso in data 20 giugno 2025 e negoziato sul mercato regolamentato Mercato Telematico delle Obbligazioni (MOT) organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A. nonché sul mercato regolamentato (Regulated Market) dell'Official List dell'Irish Stock Exchange – Euronext Dublin con il codice ISIN temporaneo XS3078563874, è consolidato ed è fungibile con il prestito obbligazionario denominato "€290,500,000 4.625 per cent. Bonds due 21 June 2029" (ISIN XS2799786848).

Conseguentemente, dal 30 luglio 2025, tutte le obbligazioni, per un ammontare nominale complessivo pari ad euro 400.500.000, sono negoziate sul mercato regolamentato Mercato Telematico delle Obbligazioni (MOT) organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A. nonché sul mercato regolamentato (Regulated Market) dell'Official List dell'Irish Stock Exchange – Euronext Dublin con il codice ISIN XS2799786848.

Ulteriori informazioni sono riportate nel prospetto relativo al Prestito Obbligazionario disponibile sul sito internet di TIP (https://www.tipspa.it/), sezione Investor Relations/Prestito Obbligazionario TIP 2025-2029/Altri documenti, e di Euronext Dublin (https:\live.euronext.com/).

Milano, 28 luglio 2025

_______________________________________________________________________________

TIP - TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. è un gruppo industriale indipendente e diversificato che ha investito, tra operazioni dirette e club deal, oltre 5 miliardi di euro (a valori odierni) in aziende "eccellenti" sul piano imprenditoriale in ottica di lungo termine, di accompagnamento strategico e di

crescita di valore. attualmente tip ha investimenti diretti e indiretti in società quotate e non quotate tra cui: alpitour, amplifon, apoteca natura, asset italia, azimut benetti, basicnet, bending spoons, beta utensili, chiorino, dexelance, dovevivo, eataly, elica, engineering, hugo boss, interpump, itaca, landi renzo, limonta, lio factory, moncler, mulan, ovs, roche bobois, sesa, startip e vianova.

Contatti: Alessandra Gritti Amministratore Delegato – Investor Relator Tel. 02 8858801 mail: [email protected]

Questo comunicato stampa è disponibile anche sul sito internet della Società www.tipspa.it e veicolato tramite sistema SDIR e Storage ().

INFORMAZIONI IMPORTANTI

Questo comunicato non è destinato alla pubblicazione, distribuzione o trasmissione, direttamente o indirettamente, in o negli Stati Uniti d'America (compresi i suoi territori e possedimenti, qualsiasi stato degli Stati Uniti e il Distretto della Columbia), Canada, Sud Africa, Australia o Giappone o qualsiasi altra giurisdizione in cui la pubblicazione del presente comunicato sarebbe vietata. La distribuzione di questo comunicato potrebbe essere vietata dalla legge in alcune giurisdizioni e le persone in possesso del presente documento o di altre informazioni a cui viene qui fatto riferimento devono informarsi e osservare tali limitazioni. Il mancato rispetto di queste restrizioni può costituire una violazione delle leggi in materia di strumenti finanziari applicabili in talune giurisdizioni. Gli strumenti finanziari cui si fa riferimento nel presente documento non sono né saranno oggetto di registrazione ai sensi dello United States Securities Act del 1993, così come modificato e integrato, e non potranno essere offerti o venduti negli Stati Uniti senza registrazione o in base ad un'esenzione applicabile.

Né il presente documento né le informazioni in esso contenute costituiscono o fanno parte di un'offerta di vendita, o di una sollecitazione di un'offerta di acquisto, di strumenti finanziari negli Stati Uniti. Il presente comunicato è stato predisposto sulla base del fatto che qualsiasi offerta di strumenti finanziari ai sensi del Regolamento Prospetto nel Regno Unito e in qualsiasi Stato Membro dello Spazio Economico Europeo, e fatto salvo il caso di un'offerta pubblica in Italia sulla base di un prospetto in lingua inglese approvato dalla Banca Centrale d'Irlanda (Central Bank of Ireland – CBI) e passaportato in Italia in conformità alle applicabili disposizioni normative unitamente alla traduzione italiana della nota di sintesi, sarà effettuata ai sensi di un'esenzione dal requisito della pubblicazione di un prospetto di offerta di strumenti finanziari prevista dal Regolamento Prospetto. L'espressione "Regolamento Prospetto" indica il Regolamento (UE) 2017/1129 (tale Regolamento e le relative modifiche, unitamente a qualsiasi atto delegato e misura di attuazione) e il Regolamento (UE) 2017/1129 in quanto trasposto nella legge nazionale del Regno Unito in forza dello European Union (Withdrawal) Act del 2018 (il "EUWA"). Il presente documento non costituisce un prospetto ai sensi del Regolamento Prospetto.

Nel Regno Unito questa comunicazione e ogni attività di investimento cui è collegata vengono rese disponibili unicamente ai soggetti investitori qualificati ai sensi del Regolamento Prospetto in quanto trasposto nella legge nazionale del Regno Unito in forza dello EUWA che siano (i) "investitori professionali" che rientrano nella definizione di cui all'Articolo 19(5) dell'ordinanza Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) del 2005, come successivamente modificata e integrata (l'"Ordinanza"), oppure (ii) soggetti che rientrano nella definizione di cui all'Articolo 49(2) lettere da (a) a (d) dell'Ordinanza ("società con patrimonio netto elevato, associazioni non costituite in società, etc."), oppure (iii) soggetti ai quali può essere altrimenti legalmente comunicato o fatto pervenire ai sensi dell'Ordinanza un invito o un incentivo ad intraprendere attività di investimento (ai sensi della sezione 21 dell'Ordinanza) in relazione all'emissione o vendita di qualsiasi strumento finanziario (congiuntamente definiti come i "Soggetti Rilevanti"). Nel Regno Unito, il presente comunicato è rivolto esclusivamente ai Soggetti Rilevanti, e non deve essere utilizzato o costituire base per l'affidamento da chiunque non sia ricompreso nella definizione di Soggetti Rilevanti.

Né Equita SIM S.p.A. né Banca Akros S.p.A., né i rispettivi amministratori, dirigenti, dipendenti, consulenti o rappresentanti assumono alcuna responsabilità di qualsiasi tipo ovvero rilasciano alcuna dichiarazione o garanzia, espressa o tacita, circa la veridicità, accuratezza o completezza delle

informazioni relative a TIP, alle società dalla stessa controllate o alla stessa collegate, né per qualsiasi perdita derivi dall'utilizzo della presente comunicazione o dei suoi contenuti ovvero in relazione alla stessa.

Unicamente ai fini degli obblighi di governance dei prodotti previsti: (a) nella Direttiva 2014/65/UE relativa ai mercati degli strumenti finanziari, come successivamente modificata ("MiFID II"); (b) agli articoli 9 e 10 della Direttiva Delegata (UE) 593/2017 che integra la direttiva MiFID II; e (c) le misure di recepimento nazionali (congiuntamente gli "Obblighi di Governance dei Prodotti MiFID II"), e declinando qualsiasi responsabilità che possa emergere a titolo contrattuale, extracontrattuale o ad altro titolo nei confronti di qualsiasi "produttore" (ai sensi degli Obblighi di Governance dei Prodotti MiFID II) in relazione a tali obblighi, le Obbligazioni sono state oggetto di un processo di approvazione del prodotto, che ha identificato le Obbligazioni quali: (i) compatibili con un mercato di riferimento finale di investitori al dettaglio e di investitori che posseggono i requisiti dei "clienti professionali" e delle "controparti qualificate" così come rispettivamente definiti ai sensi della MiFID II; e (ii) riservate a tutti i canali di distribuzione delle Obbligazioni alle controparti qualificate ai clienti professionali (la "Valutazione del Mercato di Riferimento").

Si precisa che la Valutazione del Mercato di Riferimento non costituisce: (a) una valutazione dell'adeguatezza o idoneità ai fini MiFID II; o (b) una raccomandazione rivolta a ogni investitore o gruppo di investitori di investire o acquistare, o intraprendere qualsivoglia operazione in rispetto alle Obbligazioni. Qualsiasi persona che successivamente offra, venda o raccomandi le Obbligazioni (un "distributore") dovrebbe prendere in considerazione la Valutazione del Mercato di Riferimento del produttore. Ogni distributore è responsabile di operare la propria valutazione del mercato di riferimento in relazione alle Obbligazioni (adottando o perfezionando la Valutazione del Mercato di Riferimento dei produttori) e determinarne i canali di distruzione appropriati.

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN, INTO OR FROM THE UNITED STATES, CANADA, AUSTRALIA, JAPAN, SOUTH AFRICA OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE TO DO SO WOULD CONSTITUTE A VIOLATION OF THE RELEVANT LAWS OF THAT JURISDICTION

PRESS RELEASE

Consolidation of the bonds (temporary ISIN XS3078563874) with the bonds denominated "€290,500,000 4.625 per cent. Bonds due 21 June 2029" (ISIN XS2799786848)

Tamburi Investment Partners S.p.A. ("TIP" – tip.mi), an independent and diversified industrial group listed on the Euronext STAR Milan segment of Borsa Italiana S.p.A., which invests in excellent entrepreneurial companies, following the press release dated 20 June 2025, hereby announces that, as of 30 July 2025, the non-convertible, unrated, unsubordinated and unsecured bonds (the "Bonds") for an aggregate principal amount of Euro 110 million, issued on 20 June 2025 and traded on the regulated market Mercato Telematico delle Obbligazioni (MOT) organized and managed by Borsa Italiana S.p.A. and on the Regulated Market of the Official List of the Irish Stock Exchange – Euronext Dublin with the temporary ISIN code XS3078563874, is consolidated and fungible with the bonds denominated "€290,500,000 4.625 per cent. Bonds due 21 June 2029" (ISIN XS2799786848).

Consequently, as of 30 July 2025, all the bonds for an aggregate principal amount of Euro 400,500,000 are traded on the regulated market Mercato Telematico delle Obbligazioni (MOT) organised and managed by Borsa Italiana S.p.A. and on the Regulated Market of the Official List of the Irish Stock Exchange – Euronext Dublin with ISIN code XS2799786848.

Further information regarding the Bonds is provided in the prospectus available on the TIP's website (https://www.tipspa.it/en) under section Investor Relations/TIP Bonds 2025-2029/Other documents and on the Euronext Dublin website (https:\live.euronext.com/).

Milan, 28 July 2025

TIP - TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. IS AN INDEPENDENT AND DIVERSIFIED INDUSTRIAL GROUP WITH THAT INVESTED, AMONG DIRECT INVESTEMENTS AND/OR CLUB DEALS, MORE THAN 5 BILLION EURO (AT TODAY VALUES) IN COMPANIES DEFINED AS "EXCELLENT" FROM AN ENTREPRENEURIAL POINT OF VIEW AND WITH A LONG-TERM APPROACH, OF STRATEGIC SUPPORT AND GROWTH IN VALUE. TIP CURRENTLY HAS DIRECT OR INDIRECT INTEREST IN LISTED AND UNLISTED COMPANIES INCLUDING: ALPITOUR, AMPLIFON, APOTECA NATURA, ASSET ITALIA, AZIMUT BENETTI, BASICNET, BENDING SPOONS, BETA UTENSILI, CHIORINO, DEXELANCE, DOVEVIVO, EATALY, ELICA, ENGINEERING, HUGO BOSS, INTERPUMP, ITACA, LANDI RENZO, LIMONTA, LIO FACTORY, MONCLER, MULAN, OVS, ROCHE BOBOIS, SESA, STARTIP AND VIANOVA.

______________________________________________________________________________

CONTACTS: ALESSANDRA GRITTI MANAGING DIRECTOR – INVESTOR RELATOR

T. 02 8858801 EMAIL: [email protected]

THIS PRESS RELEASE IS ALSO AVAILABLE ON THE COMPANY'S WEBSITE WWW.TIPSPA.IT AND DISCLOSED BY THE SDIR AND STORAGE SYSTEM ().

IMPORTANT INFORMATION

This announcement is not intended for publication, distribution, or transmission, directly or indirectly, in or into the United States of America (including its territories and possessions, any state of the United States, and the District of Columbia), Canada, South Africa, Australia, or Japan, or any other jurisdiction where the publication of this press release would be prohibited. The distribution of this press release may be restricted by law in certain jurisdictions, and persons in possession of this document or other information referred to herein must inform themselves and comply with such restrictions. Failure to observe these restrictions may constitute a violation of applicable securities laws in certain jurisdictions. The financial instruments referred to in this document have not been and will not be registered under the United States Securities Act of 1933, as amended, and may not be offered or sold in the United States without registration or pursuant to an applicable exemption.

Neither this document nor the information contained herein constitutes or forms part of an offer to sell or a solicitation of an offer to purchase financial instruments in the United States. This press release has been prepared on the basis that any offer of financial instruments under the Prospectus Regulation in the United Kingdom and in any Member State of the European Economic Area, except in the case of a public offer in Italy based on an English-language prospectus approved by the Central Bank of Ireland (CBI) and passported into Italy in accordance with applicable regulatory provisions, together with the Italian translation of the summary note, will be made pursuant to an exemption from the requirement to publish a prospectus for the offering of financial instruments as provided under the Prospectus Regulation. The term "Prospectus Regulation" refers to Regulation (EU) 2017/1129 (as amended, together with any delegated acts and implementing measures) and Regulation (EU) 2017/1129 as incorporated into UK national law under the European Union (Withdrawal) Act 2018 (the "EUWA"). This document does not constitute a prospectus under the Prospectus Regulation.

In the United Kingdom, this communication and any investment activity to which it relates are made available exclusively to qualified investors under the Prospectus Regulation as incorporated into UK national law under the EUWA, who are: (i) "professional investors" within the meaning of Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order of 2005, as amended (the "Order"), or (ii) entities falling within Article 49(2)(a) to (d) of the Order (high-networth companies, unincorporated associations, etc.), or (iii) persons to whom an invitation or inducement to engage in investment activity (within the meaning of section 21 of the Financial Services and Markets Act 2000) in connection with the issue or sale of any financial instruments may otherwise lawfully be communicated or transmitted under the Order (collectively referred to as "Relevant Persons"). In the United Kingdom, this communication is directed exclusively at Relevant Persons and must not be used or relied upon by anyone who does not meet the definition of Relevant Persons.

Neither Equita SIM S.p.A. nor Banca Akros S.p.A., nor their respective directors, officers, employees, advisers, or representatives, assume any responsibility of any kind or make any representation or warranty, express or implied, as to the truthfulness, accuracy, or completeness of the information relating to TIP, its subsidiaries, or its affiliates, nor for any loss arising from the use of this communication or its contents, or in connection with it.

Solely for the purposes of the product governance obligations provided for: (a) in Directive 2014/65/EU on markets in financial instruments, as amended ("MiFID II"); (b) in Articles 9 and 10 of Delegated Directive (EU) 593/2017 supplementing the MiFID II directive; and (c) in national implementing measures (together, the "MiFID II Product Governance Obligations"), and disclaiming any liability arising under contract, tort, or otherwise to any "manufacturer" (as defined under the MiFID II Product Governance Obligations) in relation to such obligations, the Bonds have been subject to a product approval process, which has identified the Bonds as: (i) compatible with a final target market of retail investors as well as investors meeting the requirements of "professional clients" and "eligible counterparties," each as defined under MiFID II; and (ii) suitable for all distribution channels for the Bonds to eligible counterparties and professional clients (the "Target Market Assessment").

It should be noted that the Target Market Assessment does not constitute: (a) an assessment of suitability or appropriateness for the purposes of MiFID II; or (b) a recommendation to any investor or group of investors to invest in, purchase, or undertake any transaction in the Bonds. Any person subsequently offering, selling, or recommending the Bonds (a "distributor") should consider the manufacturer's Target Market Assessment. Each distributor is responsible for carrying out its own target market assessment in relation to the Bonds (by adopting or refining the manufacturer's Target Market Assessment) and determining appropriate distribution channels.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.