AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Arnoldo Mondadori Editore

AGM Information Apr 16, 2025

4458_rns_2025-04-16_774b2082-b9ad-4af2-bca2-613959f48921.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

L'ASSEMBLEA DEGLI AZIONISTI APPROVA IL BILANCIO DI ESERCIZIO 2024

DELIBERATA LA DISTRIBUZIONE DI UN DIVIDENDO DI EURO 0,14 PER AZIONE, IN CRESCITA DEL 17% RISPETTO AL 2023

RINNOVATA L'AUTORIZZAZIONE ALL'ACQUISTO E DISPOSIZIONE DI AZIONI PROPRIE

Segrate, 16 aprile 2025 - L'Assemblea degli Azionisti di Arnoldo Mondadori Editore S.p.A., riunitasi oggi sotto la presidenza di Marina Berlusconi, ha approvato il bilancio di esercizio al 31 dicembre 2024.

I risultati relativi al progetto di bilancio di esercizio e al bilancio consolidato al 31 dicembre 2024, presentati dall'Amministratore delegato, Antonio Porro, e approvati dal Consiglio di Amministrazione dello scorso 12 marzo, sono stati oggetto di informativa al mercato nella stessa data.

Il conto economico della Capogruppo al 31 dicembre 2024 ha registrato il medesimo risultato netto del bilancio consolidato, pari a un utile di 60,2 milioni di euro, in virtù del fatto che la Società, per la valutazione delle proprie partecipazioni nel bilancio separato, ha scelto di utilizzare il metodo del patrimonio netto (Equity).

L'Assemblea degli Azionisti ha deliberato, in conformità alla proposta del Consiglio di Amministrazione, già oggetto di informativa lo scorso 12 marzo, la distribuzione di un dividendo unitario di 0,14 euro, al lordo delle ritenute di legge, per ciascuna azione ordinaria in circolazione (al netto delle azioni proprie) alle record date di seguito indicate.

I dividendi complessivi ammontano a circa 36,5 milioni di euro, in crescita del 17% rispetto all'esercizio precedente: tale importo corrisponde a un pay-out del 60% dell'utile netto 2024 e a un dividend yield pari a quasi il 7% rispetto al prezzo dell'azione al 31 dicembre 2024. In conformità alle delibere adottate dall'Assemblea, il dividendo sarà pagato prelevando il relativo importo dalla quota distribuibile della riserva straordinaria (inclusa nella posta di patrimonio netto "Altre riserve e risultati portati a nuovo").

Il dividendo, come già annunciato, sarà corrisposto in due tranche paritetiche:

  • importo unitario di euro 0,07 per ciascuna delle azioni ordinarie (al netto delle azioni proprie) in circolazione alla record date di seguito indicata, dal 21 maggio 2025 (payment date), con stacco cedola n. 25 in data 19 maggio 2025 (ex date) e con data di legittimazione al pagamento del dividendo, ai sensi dell'art. 83-terdecies del TUF, (record date) il 20 maggio 2025;
  • importo unitario di euro 0,07 per ciascuna delle azioni ordinarie (al netto delle azioni proprie) in circolazione alla record date di seguito indicata, dal 26 novembre 2025 (payment date), con stacco cedola n. 26 in data 24 novembre 2025 (ex date) e con data di legittimazione al pagamento del dividendo, ai sensi dell'art. 83-terdecies del TUF, (record date) il 25 novembre 2025.

L'Assemblea degli Azionisti ha inoltre deliberato sulle seguenti ulteriori materie all'ordine del giorno:

Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti L'Assemblea ha approvato la prima sezione della Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti. L'Assemblea ha altresì deliberato in senso favorevole sulla seconda sezione della stessa Relazione.

Rinnovo dell'autorizzazione all'acquisto e disposizione di azioni proprie

A seguito della scadenza del termine di durata relativo alla precedente autorizzazione deliberata il 24 aprile 2024, l'Assemblea ha approvato il rinnovo dell'autorizzazione all'acquisto e disposizione di azioni proprie, al fine di mantenere applicabile la condizione di legge per eventuali piani di acquisto e, conseguentemente, la facoltà di cogliere eventuali opportunità di investimento o di operatività sulle azioni proprie.

Si riportano di seguito, anche con riferimento alle disposizioni dell'art. 144-bis del Regolamento emittenti 11971/1999 le informazioni relative alle autorizzazioni rilasciate dall'Assemblea:

Motivazioni

Le motivazioni dell'autorizzazione all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie trovano fondamento nell'opportunità di attribuire al Consiglio di Amministrazione la facoltà di:

  • utilizzare le azioni proprie acquistate o già in portafoglio quale eventuale corrispettivo dell'acquisizione di partecipazioni nel quadro della politica di investimenti della Società;
  • utilizzare le azioni proprie acquistate o già in portafoglio a fronte dell'esercizio di diritti, anche di conversione, derivanti da strumenti finanziari emessi dalla Società, da società controllate o da terzi, così come utilizzare le azioni proprie per operazioni di prestito, permuta o conferimento o anche al servizio di operazioni di carattere straordinario sul capitale od operazioni di finanziamento o incentivazione che implichino l'assegnazione o disposizione di azioni proprie;
  • compiere, direttamente o tramite intermediari, eventuali operazioni di investimento anche per contenere movimenti anomali delle quotazioni, per regolarizzare l'andamento delle negoziazioni e dei corsi e per sostenere sul mercato la liquidità del titolo, così da favorire il regolare svolgimento delle negoziazioni al di fuori delle normali variazioni legate all'andamento del mercato, fermo restando in ogni caso il rispetto delle disposizioni vigenti;
  • disporre eventualmente, ove ritenuto strategico dal Consiglio di Amministrazione, di opportunità di investimento o disinvestimento anche in relazione alla liquidità disponibile;
  • disporre delle azioni proprie al servizio di piani di incentivazione basati su strumenti finanziari istituiti ai sensi dell'articolo 114-bis del TUF, nonché di programmi di assegnazione gratuita di azioni ai dipendenti o ai membri degli organi di amministrazione della Società o agli Azionisti.

Durata

La durata dell'autorizzazione all'acquisto decorre dalla data della delibera di approvazione da parte dell'Assemblea, fino all'assemblea di approvazione del bilancio al 31 dicembre 2025, e comunque per un periodo non superiore ai 18 mesi successivi alla data medesima. L'autorizzazione alla disposizione delle azioni proprie non è soggetta a limiti temporali in considerazione dell'assenza di limiti temporali ai sensi delle vigenti disposizioni normative e dell'opportunità di consentire al Consiglio di Amministrazione di avvalersi della massima

flessibilità, anche in termini di tempistica, per effettuare gli eventuali atti di disposizione delle azioni.

Numero massimo di azioni acquistabili

L'autorizzazione consente l'acquisto, in una o più volte e anche in più tranche, di un numero massimo di azioni ordinarie del valore unitario nominale di euro 0,26, che - tenuto conto delle azioni proprie già detenute dalla Società e delle azioni che dovessero essere eventualmente acquisite da società controllate - non sia complessivamente superiore al 10% del capitale sociale.

In conformità all'art. 2357, comma 1, Cod. Civ., le eventuali operazioni di acquisto saranno effettuate nei limiti degli utili distribuibili e delle riserve disponibili risultanti dall'ultimo bilancio regolarmente approvato al momento dell'effettuazione di ciascuna eventuale operazione di acquisto. L'autorizzazione include la facoltà di disporre successivamente delle azioni proprie acquisite, in tutto o in parte, in una o più volte e anche prima di avere esaurito il numero massimo di azioni acquistabili.

Modalità per l'effettuazione degli acquisti e indicazione del prezzo minimo e massimo

Gli acquisti verrebbero effettuati in conformità agli artt. 132 del TUF, 144-bis, comma 1 lettere b) e d-ter) del Regolamento Emittenti, e così:

(i) sui mercati regolamentati o sui sistemi multilaterali di negoziazione, secondo modalità operative stabilite nei regolamenti di organizzazione e gestione dei mercati stessi che non consentano l'abbinamento diretto delle proposte di negoziazione in acquisto con predeterminate proposte di negoziazione in vendita, nonché in osservanza di ogni altra normativa vigente, anche comunitaria.

(ii) con le modalità stabilite dalle prassi di mercato ammesse dalla Consob, di cui al combinato disposto dell'art. 180, comma 1, lett. C) del TUF e dell'art. 13 del Regolamento (UE) n. 596 del 16 aprile 2014 (le "Prassi di Mercato Ammesse").

Inoltre, le operazioni di acquisto di azioni potranno essere effettuate anche con le modalità previste dall'art. 3 del Regolamento Delegato (UE) n. 2016/1052 al fine di beneficiare, ove ne sussistano i presupposti, dell'esenzione di cui all'art. 5, paragrafo 1, del Regolamento (UE) n. 596/2014 relativo agli abusi di mercato con riferimento all'abuso di informazioni privilegiate e manipolazione di mercato.

Gli atti di disposizione delle azioni proprie potranno essere effettuati, in una o più volte e anche prima di avere eventualmente esaurito il quantitativo massimo di azioni proprie acquistabile, sia mediante alienazione delle stesse sui mercati regolamentati sia secondo le ulteriori modalità di negoziazione conformi alla normativa, anche comunitaria, vigente e alle Prassi di Mercato Ammesse, ove applicabili. La proposta di autorizzazione prevede che gli acquisti siano effettuati a un prezzo unitario, conforme alle eventuali prescrizioni regolamentari, anche comunitarie, o prassi di mercato ammesse pro tempore vigenti, ove applicabili, fermo restando che il corrispettivo minimo e massimo di acquisto sarà determinato per un prezzo unitario non inferiore al prezzo ufficiale di Borsa del titolo Mondadori del giorno precedente a quello in cui verrà effettuata l'operazione di acquisto, diminuito del 20%, e non superiore al prezzo ufficiale di Borsa del giorno precedente a quello in cui verrà effettuata l'operazione di acquisto, aumentato del 10%. In ogni caso - salvo eventuali diverse determinazioni di prezzi e di volumi derivanti dall'applicazione delle condizioni previste dalle Prassi di Mercato Ammesse - tale prezzo sarà individuato in conformità alle condizioni di negoziazione stabilite dal Regolamento Delegato (UE) n. 1052 dell'8 marzo 2016 e, in particolare:

  • non potranno essere acquistate azioni a un prezzo superiore al prezzo più elevato tra il prezzo dell'ultima operazione indipendente e il prezzo dell'offerta di acquisto indipendente corrente più elevata nella sede di negoziazione dove viene effettuato l'acquisto;

  • in termini di volumi, i quantitativi giornalieri di acquisto non eccederanno il 25% del volume medio giornaliero degli scambi del titolo Mondadori registrato nei 20 giorni di negoziazioni precedenti le date di acquisto ovvero nel mese precedente il mese della comunicazione richiesta dall'art. 2 paragrafo 1 del Regolamento (UE) n. 1052/2016.

In termini di corrispettivi, le operazioni di vendita o gli altri atti di disposizione delle azioni proprie saranno effettuate:

  • se eseguite in denaro, a un prezzo non inferiore del 10% rispetto al prezzo di riferimento rilevato sul Mercato Telematico Azionario - Euronext Milan - organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A. nella seduta di borsa precedente ogni singola operazione;
  • se eseguite nell'ambito di eventuali operazioni straordinarie secondo i termini economici da determinarsi da parte del Consiglio di Amministrazione in ragione della natura e delle caratteristiche dell'operazione, anche tenendo conto dell'andamento di mercato del titolo Mondadori;
  • se eseguite al servizio dei Piani di Performance Share in conformità alle condizioni e modalità di cui alle delibere assembleari istitutive dei Piani stessi nonché ai relativi regolamenti.

Alla data odierna Arnoldo Mondadori Editore S.p.A. detiene complessive n. 1.268.471 azioni proprie (pari allo 0,485% del capitale sociale).

Per ogni ulteriore informazione circa la proposta di autorizzazione all'acquisto e disposizione di azioni proprie si rinvia alla relazione illustrativa degli amministratori di cui all'art. 125 ter del D.lgs 58/1998, disponibile sul sito internet della Società www.gruppomondadori.it nella sezione Governance/Assemblea degli Azionisti e tramite il meccanismo di stoccaggio autorizzato .

Adozione Piano di performance share 2025-2027

L'Assemblea ha approvato, ai sensi dell'art. 114-bis del D. Lgs. 58/1998 e in continuità con l'introduzione dello strumento performance share approvata negli scorsi esercizi per la remunerazione di medio-lungo termine degli amministratori esecutivi e dei dirigenti strategici, l'istituzione di un Piano di Performance Share per il triennio 2025-2027 riservato all'Amministratore Delegato, al CFO - Consigliere esecutivo e ad alcuni Manager della Società che abbiano in essere un rapporto di lavoro e/o amministrazione con la Società o con le società controllate dalla stessa alla data di attribuzione delle azioni, il tutto in conformità alle condizioni già comunicate al mercato lo scorso 12 marzo 2025.

Il Piano prevede l'assegnazione ai beneficiari di diritti all'attribuzione a titolo gratuito, di azioni della società, detenute o da acquisire quali azioni proprie, a fronte del raggiungimento di specifici e predeterminati obiettivi di performance misurati alla fine del periodo triennale di performance.

Tali obiettivi sono articolati in modo da includere sia indicatori riferiti alla remunerazione degli azionisti sia indicatori di gestione funzionali alla valorizzazione del titolo, permettendo così il massimo allineamento tra la remunerazione del management e la creazione di valore per l'azienda, sia indicatori di natura non economico-finanziaria legati a temi ESG.

Per la descrizione in dettaglio del Piano di Performance Share 2025-2027, dei soggetti destinatari e degli elementi relativi alle caratteristiche del suddetto Piano, si rinvia al Documento Informativo approvato dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 84-bis del Regolamento Emittenti e alla relazione illustrativa, pubblicati nei termini di legge sul sito internet della Società www.gruppomondadori.it nella sezione Governance/Assemblea degli Azionisti e tramite il meccanismo di stoccaggio autorizzato .

Adozione Piano di incentivazione a breve termine (MBO) 2025

L'Assemblea ha deliberato altresì l'adozione di un Piano di incentivazione a breve termine (MBO) per l'esercizio 2025. Il Piano, riservato ai medesimi destinatari del Piano di Performance Share 2025-2027, disciplina la determinazione, subordinata al conseguimento di specifici obiettivi di performance individuali e di Gruppo, della Remunerazione Varabile annuale (MBO) riferita all'esercizio 2025. In particolare, il Piano prevede un meccanismo, su base volontaria, di conversione in azioni Mondadori di una componente percentuale pari al 15% o al 30%, della Remunerazione Variabile medesima nonché di erogazione di una ulteriore componente "bonus" in azioni, pari al numero delle azioni derivanti dalla conversione.

L'eventuale attribuzione della componente complessiva in azioni avverrebbe al termine di un periodo di differimento di 24 mesi rispetto alla data di maturazione dell'MBO.

Per la descrizione in dettaglio del Piano di Incentivazione a breve termine MBO 2025, dei soggetti destinatari e degli elementi relativi alle caratteristiche del suddetto Piano, si rinvia al Documento Informativo approvato dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 84-bis del Regolamento Emittenti e alla relazione illustrativa, pubblicati nei termini di legge sul sito internet della Società www.gruppomondadori.it nella sezione Governance/Assemblea degli Azionisti e tramite il meccanismo di stoccaggio autorizzato .

Integrazione del Collegio Sindacale

L'Assemblea ha deliberato l'integrazione del Collegio Sindacale mediante la conferma quale sindaco effettivo di Emilio Gatto e la nomina quale sindaco supplente di Giancarlo Povoleri.

I sindaci di nuova nomina, in conformità alle previsioni dell'art. 2401 cod. civ., scadranno insieme con quelli già in carica e quindi con l'Assemblea che sarà convocata per l'approvazione del bilancio al 31 dicembre 2026.

La delibera consegue alle dimissioni dalla carica di sindaco effettivo rassegnate in data 21 dicembre 2024 da Ezio Simonelli, con conseguente subentro quale Sindaco effettivo - fino, ai sensi dell'art. 2401 cod. civ, all'Assemblea del 16 aprile 2025 - del supplente Emilio Gatto. Gatto apparteneva alla medesima lista, presentata dall'azionista di maggioranza Fininvest S.p.A. all'Assemblea del 24 aprile scorso, da cui era stato tratto il sindaco effettivo dimissionario.

I Curricula professionali dei sindaci di nuova nomina sono disponibili sul sito www.gruppomondadori.it Sezione Governance.

Media Relations [email protected] +39 02 7542.3227

Investor Relations [email protected] +39 02 7542.2632

SHAREHOLDERS' MEETING APPROVES THE 2024 FINANCIAL STATEMENTS

DISTRIBUTION OF A DIVIDEND OF € 0.14 PER SHARE APPROVED, UP 17% FROM 2023

RENEWAL OF THE AUTHORIZATION TO PURCHASE AND SELL TREASURY SHARES

Segrate, 16 April 2025 - Today, the Shareholders' Meeting of Arnoldo Mondadori Editore S.p.A., chaired by Marina Berlusconi, approved the financial statements for the year ended 31 December 2024.

The results of the draft annual financial statements and consolidated financial statements as at 31 December 2024, presented by the CEO, Antonio Porro, and approved by the Board of Directors on 12 March, were disclosed to the market on the same date.

The Parent Company's income statement at 31 December 2024 recorded the same net profit as in the consolidated financial statements of € 60.2 million, due to the fact that the Company has chosen to use the equity method to measure its investments in the separate financial statements.

In accordance with the proposal put forward by the Board of Directors, which was the subject of a notice issued on 12 March, the Shareholders' Meeting approved the distribution of a dividend of € 0.14, gross of withholding taxes, per ordinary share (net of treasury shares) outstanding at the following record dates.

The total dividend amounted to approximately € 36.5 million, up by 17% compared to the previous year: this amount corresponds to a pay-out of 60% of the net profit for 2024 and a dividend yield of almost 7% compared to the share price at 31 December 2024.

In accordance with the resolutions adopted by the Shareholders' Meeting, the dividend will be paid by drawing on the distributable portion of the extraordinary reserve (included in the equity item "Other reserves profit/loss carried forward").

The dividend, as already announced, will be paid in two equal tranches:

  • unit amount of € 0.07 for each ordinary share (net of treasury shares) outstanding at the record date stated below, from 21 May 2025 (payment date), with ex-dividend date no. 25 on 19 May 2025 (ex date) and with the date of entitlement to payment of the dividend, pursuant to Article 83-terdecies of the TUF (record date), on 20 May 2025;
  • unit amount of € 0.07 for each ordinary share (net of treasury shares) outstanding at the record date stated below, from 26 November 2025 (payment date), with ex-dividend date no. 26 on 24 November 2025 (ex date) and with the date of entitlement to payment of the dividend, pursuant to Article 83-terdecies of the TUF (record date), on 25 November 2025.

mondadorigroup.com

Moreover, the Shareholders' Meeting resolved on the following items on the agenda:

Report on remuneration policy and compensation paid

The Shareholders' Meeting approved Section One of the Report on remuneration policy and compensation paid. The Shareholders' Meeting also voted in favour of Section Two of the Report.

Renewal of the authorization to purchase and dispose of treasury shares

Following expiry of the term of the previous authorization approved on 24 April 2024, the Shareholders' Meeting renewed the authorization to purchase and dispose of treasury shares with the aim of ensuring continued applicability of the legal provision to any buyback plans and, consequently, of seizing any investment and operational opportunities involving treasury shares.

Here below is the information provided on the authorization issued by the Meeting, also with reference to the provisions of Article 144-bis of the Issuers' Regulation no. 11971/1999:

Motivations

The motivations for the authorization to purchase and sell treasury shares refer to the opportunity to attribute to the Board of Directors the power to:

  • use the Treasury Shares purchased or already in the Company portfolio as compensation for the acquisition of interests within the framework of the Company's investments;
  • use the treasury shares purchased or already held in portfolio against the exercise of option rights, including conversion rights, deriving from financial instruments issued by the Company, its subsidiaries or third parties and to use the treasury shares for lending, exchange or transfer transactions or to support extraordinary transactions on the Company's capital or financing transactions that imply the transfer or sale of treasury shares;
  • undertake any investments, directly or through intermediaries, including for the purpose of containing abnormal movements in share prices, stabilizing share trading and prices, supporting the liquidity of the share on the market, in order to foster the regular conduct of trading beyond normal fluctuations related to market performance, without prejudice in any case to compliance with applicable statutory provisions;
  • rely on investment or divestment opportunities, if considered strategic by the Board of Directors, also in relation to available liquidity;
  • dispose of treasury shares to service share-based incentive plans set up pursuant to Article 114-bis of the TUF, and plans for the free allocation of shares to employees or members of the governing bodies of the Company or to Shareholders.

Duration

The authorisation to purchase treasury shares runs from the date of the approval resolution by the Shareholders' Meeting, until the Shareholders' Meeting called to approve the financial statements at 31 December 2025 and, in any case, for a period no more than 18 months after that date. The authorisation to dispose of treasury shares is not subject to time limits, given the absence of time limits pursuant to current regulations and the advisability of allowing the Board of Directors to make use of the maximum flexibility, also in terms of time, to carry out any disposal of shares.

Maximum number of purchasable treasury shares

The authorisation allows the purchase, on one or more occasions and in one or more tranches, of a maximum number of ordinary shares with a nominal unitary value of € 0.26, which considering the treasury shares already held by the Company and the shares that may possibly be acquired by subsidiaries - shall not exceed a total of 10% of the share capital.

Pursuant to article 2357(1) of the Italian Civil Code, any purchase transactions will be carried out within the limits of the distributable profits and available reserves resulting from the last regularly approved financial statements at the time of each potential purchase transaction. The authorisation includes the right to subsequently dispose of the treasury shares acquired, in whole or in part, on one or more occasions and even before having exhausted the maximum number of purchasable shares.

Criteria for purchasing treasury shares and indication of the minimum and maximum purchasing cap

Purchases would be made in accordance with articles 132 of the TUF, 144-bis(1)(b) and d-ter) of the Issuers' Regulation, and thus:

(i) on regulated markets or multilateral trading systems, according to the operating criteria established in the organisation and management regulations of the same markets, which do not allow the direct matching of purchase trading proposals with predetermined sales trading proposals, as well as in compliance with any other legislation in force, including European ones.

(ii) by the methods established by the market practices permitted by Consob, pursuant to the combined provisions of article 180(1)(c) of the TUF and article 13 of Regulation (EU) no. 596 of 16 April 2014 ("Permitted Market Practices").

Additionally, share purchase transactions may also be carried out in the manner envisaged in Article 3 of EU Delegated Regulation no. 2016/1052 in order to benefit, if the conditions are met, from the exemption under Article 5, paragraph 1, of EU Regulation no. 596/2014 on market abuse with regard to inside information and market manipulation.

The disposal of treasury shares may be carried out on one or more occasions and even before having terminated the maximum number of purchasable treasury shares, either by selling them on regulated markets or according to other trading methods in compliance with the law, including EU law force and with the Admitted Market Practices, if applicable. The authorisation proposal provides that purchases are made at a unit price, compliant with any regulatory requirements, including European ones, or permitted market practices in force at the time, where applicable, without prejudice to the fact that the minimum and maximum purchase price will be set at a unit price no lower than the official stock market price of the Mondadori stock on the day prior to the day on which the purchase transaction is carried out, decreased by 20%, and no higher than the official stock market price on the day before the day on which the purchase transaction will be carried out, increased by 10%. In any event - except for any different price and volume determinations resulting from the application of the conditions set forth in the Admitted Market Practices - such price shall be identified in accordance with the trading conditions set forth in Delegated Regulation (EU) no. 1052 of 8 March 2016 and, specifically:

  • no shares may be purchased at a price higher than the higher between the price of the last independent trade and the price of the highest current independent bid on the trading venue where the purchase is carried out;
  • in terms of volumes, daily purchase amounts will not exceed 25% of the daily average volume of Mondadori shares traded as recorded in the 20 trading days before the dates of purchase or in the month prior to the month of the disclosure required by Art. 2, paragraph 1, of Regulation (EU) no. 1052/2016.

In terms of consideration, sales transactions or other acts of disposition of treasury shares shall be carried out:

  • if executed in cash, at a price no lower than 10% of the reference price recorded on the MTA - Euronext Milan - organized and managed by Borsa Italiana S.p.A. in the trading session prior to each single transaction;

  • if executed as part of any extraordinary transactions in accordance with financial terms to be determined by the Board of Directors on the basis of the nature and characteristics of the transaction, also taking account of the market performance of Mondadori shares;
  • if executed to service the Performance Share Plans in compliance with the terms and conditions set out in the resolutions of the Shareholders' Meeting that establish the Plans and the related regulations.

To date, Arnoldo Mondadori Editore S.p.A. holds a total of no. 1,268,471 treasury shares (equal to 0.485% of the share capital).

For any further information on the proposed authorisation to purchase and dispose of treasury shares, please refer to the Directors' Explanatory Report pursuant to Article 125-ter of Legislative Decree No. 58/1998, available on the Company website www.mondadorigroup.com, Governance/Shareholders' Meeting section and on the authorised storage mechanism .

2025-2027 Performance Share Plan adoption

The Shareholders' Meeting, pursuant to Article 114-bis of Legislative Decree 58/1998 and in keeping with the introduction of performance share plans approved in the past for the medium/long-term remuneration of executive directors and key management personnel, approved the establishment of a Performance Share Plan for the three-year period 2025-2027 intended for the Chief Executive Officer, the CFO - Executive Director and a number of Managers of the Company who have an employment and/or directorship relationship with the Company or its subsidiaries at the date of allocation of the shares, in accordance with the conditions previously communicated to the market on 12 March 2025.

The Plan envisages the assignment to the beneficiaries of rights to the free allocation of company shares, held or to be acquired as treasury shares, subject to the achievement of specific performance targets set and measured at the end of the three-year performance period.

These targets are structured to include both shareholder remuneration indicators and management indicators functional to raising the share value, ensuring maximum alignment of Management remuneration and the creation of value for the Company, as well as indicators of a non-operating/financial nature linked to ESG issues.

For a detailed description of the 2025-2027 Performance Share Plan, the recipients and the characteristics of said Plan, please refer to the Information Document approved by the Board of Directors pursuant to Article 84-bis of the Issuers' Regulation and the explanatory report, both published within the terms of the law on the Company's website www.mondadorigroup.com in the Governance/Shareholders' Meeting section and through the authorised storage mechanism .

2025 Short-Term Incentive Plan (MBO) adoption

The Shareholders' Meeting also resolved to adopt a Short-Term Incentive Plan (MBO) for the financial year 2025. The Plan, which is reserved for the same beneficiaries as the 2025-2027 Performance Share Plan, governs the determination, subject to the achievement of specific individual and Group performance objectives, of the annual Variable Remuneration (MBO) for the year 2025. In particular, the Plan envisages a voluntary mechanism for the conversion into Mondadori shares of a percentage component equal to 15% or 30% of the Variable Remuneration itself, as well as the disbursement of an additional "bonus" component in shares, equal to the number of shares resulting from the conversion.

Any allocation of the total component in shares would take place at the end of a 24-month deferral period with respect to the MBO vesting date.

For a detailed description of the 2025 Short-Term Incentive Plan (MBO), the recipients and the characteristics of said Plan, please refer to the Information Document approved by the Board of Directors pursuant to Article 84-bis of the Issuers' Regulation and the explanatory report, both published within the terms of the law on the Company's website www.mondadorigroup.com in the Governance/Shareholders' Meeting section and through the authorised storage mechanism .

Supplementation of the Board of Statutory Auditors

The Shareholders' Meeting resolved to supplement the Board of Statutory Auditors by confirming Emilio Gatto as Standing Auditor and appointing Giancarlo Povoleri as Alternate Auditor.

In accordance with the provisions of Article 2401 of the Italian Civil Code, the term of office of the newly appointed Statutory Auditors will expire at the same time as that of the existing Statutory Auditors, and therefore with the Shareholders' Meeting that will be called to approve the financial statements as of 31 December 2026.

The resolution follows the resignation of Ezio Simonelli from the position of Standing Auditor tendered on 21 December 2024, with his consequent substitution as Standing Auditor - until, pursuant to Article 2401 of the Italian Civil Code, the Shareholders' Meeting of 16 April 2025 by the alternate member Emilio Gatto. Gatto belonged to the same slate, submitted by the majority shareholder Fininvest S.p.A. to the Shareholders' Meeting on 24 April, from which the resigning standing auditor had been taken.

The professional curricula of the newly appointed auditors are available at www.mondadorigroup.com Governance section.

Media Relations [email protected] +39 02 7542.3227

Investor Relations [email protected] +39 02 7542.2632

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.