AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Tamburi Investment Partners

Pre-Annual General Meeting Information Mar 31, 2025

4242_rns_2025-03-31_68bf6b4d-4b83-47de-b704-3bc01d207f0b.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

RELAZIONE ILLUSTRATIVA

DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE DI TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A.

SUL SECONDO PUNTO

ALL'ORDINE DEL GIORNO DELL'ASSEMBLEA ORDINARIA DEGLI AZIONISTI CONVOCATA PER IL 29 APRILE 2025 IN PRIMA CONVOCAZIONE E PER IL 30 APRILE 2025 IN SECONDA CONVOCAZIONE

2. NOMINA DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE. DELIBERAZIONI INERENTI E CONSEGUENTI:

  • 2.1 DETERMINAZIONE DEL NUMERO DEI COMPONENTI;
  • 2.2 NOMINA DEI COMPONENTI DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE;
  • 2.3 NOMINA DEL PRESIDENTE DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE;
  • 2.4 DETERMINAZIONE DEI RELATIVI COMPENSI.

Signori azionisti,

il Consiglio di Amministrazione di Tamburi Investment Partners S.p.A., società quotata al Mercato Euronext Milan di Borsa Italiana S.p.A. (segmento Euronext STAR Milan), con sede legale in Milano, via Pontaccio n. 10 (la "Società" o "TIP"), vi ha convocato in sede ordinaria per discutere e deliberare, inter alia, in merito alla nomina dei componenti del Consiglio di Amministrazione per gli esercizi 2025-2027.

Con la presente assemblea di approvazione del bilancio d'esercizio al 31 dicembre 2024 si conclude infatti il mandato del Consiglio di Amministrazione in carica per scadenza del termine. Il Consiglio di Amministrazione, pertanto, vi invita a:

  • 1) determinare la composizione numerica del Consiglio di Amministrazione per tale periodo, rammentandovi al riguardo che l'art. 15 dello Statuto sociale prevede che il Consiglio di Amministrazione sia composto da un minimo di 9 (nove) ad un massimo di 13 (tredici) membri, nel rispetto della disciplina inerente l'equilibrio tra il genere maschile e il genere femminile dettata dalle applicabili disposizioni di legge e regolamentari nonché dallo statuto sociale;
  • 2) nominare i componenti del Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 15 dello Statuto;
  • 3) nominare il Presidente del Consiglio di Amministrazione;
  • 4) determinare i compensi dei componenti del Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 23 dello Statuto.

La nomina del Consiglio di Amministrazione della Società avviene sulla base di liste nelle quali i candidati sono elencati in numero progressivo. Le liste devono contenere un numero di candidati non superiore a 14 (quattordici).

Ciascun candidato deve essere in possesso dei requisiti prescritti per ricoprire la carica di amministratore dalle disposizioni di legge e regolamentari, nonché dallo Statuto sociale, e può candidarsi in una sola lista.

Dal momento che, come detto, il Consiglio di Amministrazione della Società sarà composto da un minimo di nove ad un massimo di tredici membri, ai sensi del combinato disposto dell'art. 147-ter, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58, come successivamente modificato (il "TUF") e dell'art. IA.2.10.6 (Disposizioni relative agli emittenti STAR) delle Istruzioni al Regolamento dei Mercati Organizzati e Gestiti da Borsa Italiana S.p.A., almeno 3 (tre) dei componenti del Consiglio di Amministrazione devono possedere i requisiti di indipendenza stabiliti per i sindaci di cui all'articolo 148, comma 3, del TUF e relative disposizioni di attuazione.

Pertanto si invitano gli Azionisti a presentare liste con una composizione idonea a rispettare i requisiti di indipendenza, tenuto anche conto che almeno un candidato di ciascuna lista deve essere in possesso dei requisiti di indipendenza richiesti dalla disciplina normativa e regolamentare vigente.

I candidati in possesso dei predetti requisiti di indipendenza devono essere specificamente indicati.

Si ricorda che ai sensi dell'art. 15.2.1 dello Statuto, le liste che contengono un numero di canditati pari o superiore a tre devono essere composte da candidati appartenenti ad entrambi i generi, in modo che appartenga al genere meno rappresentato un numero di candidati almeno pari a quanto stabilito dalle disposizioni di legge e regolamentari tempo per tempo vigenti.

Si ricorda inoltre che ai sensi dell'art. 147-ter, comma 1-ter, del TUF il genere meno rappresentato deve ottenere almeno due quinti degli amministratori eletti e che ai sensi dell'art. 144-undecies.1, comma 3, del regolamento adottato con delibera n. 11971/1999 ("Regolamento Emittenti") qualora dall'applicazione del criterio di riparto tra generi non risulti un numero intero di componenti appartenenti al genere meno rappresentato, tale numero è arrotondato per eccesso all'unità superiore.

Hanno diritto di presentare le liste soltanto i soci che, da soli o insieme ad altri, siano complessivamente titolari di azioni con diritto di voto rappresentanti almeno l'1% (uno per cento) del capitale con diritto di voto nell'assemblea, come stabilito dalla Consob con la propria determinazione n. 123 del 28 gennaio 2025. La titolarità della quota minima di partecipazione è determinata avendo riguardo alle azioni che risultano registrate a favore del socio nel giorno in cui le liste sono presentate presso la Società, tendo presente che tale certificazione può essere prodotta anche successivamente al deposito purché entro il termine previsto per la pubblicazione delle liste da parte della Società (ossia 21 (ventuno) giorni prima dell'Assemblea).

Ogni socio - nonché (i) i soci appartenenti ad un medesimo gruppo, per tali intendendosi il soggetto, anche non societario, controllante ai sensi dell'articolo 2359 cod. civ. e ogni società controllata da, ovvero sotto il comune controllo del, medesimo soggetto, ovvero (ii) i soci aderenti ad uno stesso patto parasociale ex articolo 122 del TUF, ovvero (iii) i soci che siano altrimenti collegati tra loro in forza di rapporti di collegamento rilevanti ai sensi della normativa di legge e/o regolamentare vigente e applicabile - può presentare o concorrere a presentare insieme ad altri soci, direttamente, per interposta persona, o tramite società fiduciaria, una sola lista di candidati, pena l'irricevibilità della lista.

Alla minoranza – che non sia parte dei rapporti di collegamento, neppure indiretto, rilevanti ai sensi dell'art. 147-ter, comma 3, del TUF e relative norme regolamentari – è riservata l'elezione di un amministratore.

Il Consiglio di Amministrazione vi invita pertanto a tenere conto della applicabile normativa nella formulazione delle proposte di nomina dei nuovi componenti il Consiglio di Amministrazione e a presentare tali proposte di nomina mediante invio di lettera raccomandata con avviso di ricevimento presso la sede legale della Società, all'attenzione di Eleonora Canonici, ovvero mediante posta elettronica all'indirizzo [email protected] almeno 25 (venticinque) giorni di calendario prima di quello fissato per l'Assemblea in prima convocazione.

Le liste dovranno essere corredate dalla seguente documentazione:

  • a) l'elenco dei soci che presentano la lista, con indicazione del loro nome, ragione sociale o denominazione, della sede, del numero di iscrizione nel Registro delle Imprese o equipollente e della percentuale del capitale da essi complessivamente detenuta;
  • b) il curriculum vitae di ciascun candidato, contenente un'esauriente informativa sulle sue caratteristiche personali e professionali (incluso l'elenco degli incarichi di amministrazione e controllo ricoperti in altre società);
  • c) la dichiarazione dei soci diversi da quelli che detengono, anche congiuntamente, una partecipazione di controllo o di maggioranza relativa, attestante l'assenza di rapporti di collegamento con questi ultimi;
  • d) le dichiarazioni con le quali ogni candidato accetta la propria candidatura ed attesta altresì, sotto la propria responsabilità, l'insussistenza di cause di incompatibilità e di ineleggibilità, il possesso dei requisiti di onorabilità e di professionalità prescritti dalla normativa vigente per ricoprire la carica di amministratore della Società, nonché, qualora posseduti, di quelli d'indipendenza previsti dalla normativa di legge e regolamentare applicabile.

All'elezione degli amministratori si procede ai sensi dell'art. 15.2.8 e seguenti dello Statuto, al quale si rinvia.

Si ricorda che ai sensi dell'art. 17 dello Statuto, qualora non nominato dall'Assemblea, il Presidente del Consiglio di Amministrazione è eletto dal Consiglio nell'ambito dei propri membri.

Ai sensi dell'art. 15.3 dello Statuto, gli amministratori eletti resteranno in carica 3 (tre) esercizi e scadranno alla data dell'Assemblea convocata per l'approvazione del bilancio relativo all'ultimo esercizio compreso nel triennio.

Si ricorda, infine, che, si sensi dell'articolo 23 dello Statuto, ai membri del Consiglio di Amministrazione, oltre al rimborso delle spese sostenute in ragione del loro ufficio, l'Assemblea può riconoscere un compenso annuo determinato in conformità all'art. 2389 cod. civ.. È fatto peraltro salvo il disposto dell'art. 2389, comma 3°, cod. civ. per la remunerazione degli Amministratori investiti di particolari cariche, remunerazione che potrà essere determinata dal Consiglio di Amministrazione, sentito il parere del Collegio Sindacale, in difetto di delibera dell'Assemblea che stabilisca il compenso spettante a tutti i membri del Consiglio di Amministrazione anche per quanto concerne il compenso per incarichi speciali ai sensi dell'art. 2389, comma 1 cod. civ..

Alla luce di quanto sopra esposto, vi invitiamo, quindi, a provvedere:

  • 1) alla determinazione del numero dei componenti del Consiglio di Amministrazione;
  • 2) alla nomina dei consiglieri, tenuto conto di quanto deliberato al precedente punto 1), e ad esprimere il vostro voto in favore di una delle liste depositate;
  • 3) alla nomina del Presidente del Consiglio di Amministrazione;
  • 4) alla determinazione del compenso spettante ai membri del Consiglio di Amministrazione.

Per ulteriori informazioni sulla nomina del Consiglio di Amministrazione si rinvia, oltre che all'avviso di convocazione reperibile sul sito internet della Società www.tipspa.it, nella Sezione "Corporate Governance/Assemblee/Documenti", all'articolo 15 dello Statuto Sociale, reperibile sul sito internet della Società, www.tipspa.it, nella Sezione "Corporate Governance /Statuto Sociale".

Si segnala che, con riferimento alla dimensione e alla composizione del futuro Consiglio di Amministrazione di Tamburi Investment Partners S.p.A., il Consiglio uscente – coerentemente con quanto previsto dal Codice di Corporate Governance, e sulla base degli esiti dell'autovalutazione del Consiglio per l'esercizio 2024 – ha approvato in data 14 marzo 2025 l'"Orientamento del Consiglio di Amministrazione di Tamburi Investment Partners S.p.A. agli azionisti sulla composizione quantitativa e qualitativa del consiglio di amministrazione ritenuta ottimale per il triennio 2025 - 2027", pubblicato sul sito internet della Società www.tipspa.it, nella Sezione "Corporate Governance/Assemblee/Documenti".

Il Consiglio di Amministrazione invita gli Azionisti a presentare le proprie liste di candidati tenendo conto di detto orientamento.

Milano, 14 marzo 2025

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. IL PRESIDENTE

EXPLANATORY REPORT

OF THE BOARD OF DIRECTORS OF TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A.

ON THE SECOND ITEM

ON THE AGENDA OF THE ORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING CONVENED FOR 29 APRIL 2025 IN FIRST CALL AND FOR 30 APRIL 2025 IN SECOND CALL

2. APPOINTMENT OF THE BOARD OF DIRECTORS. RESOLUTIONS PERTAINING THERETO AND RESULTING THEREFROM:

  • 2.1 DETERMINATION OF THE NUMBER OF MEMBERS;
  • 2.2 APPOINTMENT OF MEMBERS OF THE BOARD OF DIRECTORS;
  • 2.3 APPOINTMENT OF THE CHAIRMAN OF THE BOARD OF DIRECTORS;
  • 2.4 DETERMINATION OF THE RELEVANT REMUNERATION.

Dear Shareholders,

the Board of Directors of Tamburi Investment Partners S.p.A., a company listed on the Euronext Milan Market of Borsa Italiana S.p.A. (Euronext STAR Milan segment), with registered office at Via Pontaccio No. 10 (the "Company" or "TIP"), has convened you in ordinary session to discuss and resolve, inter alia, on the appointment of the members of the Board of Directors for the financial years 2025-2027.

This meeting for the approval of the financial statements as at 31 December 2024 concludes the mandate of the current Board of Directors. Accordingly, the Board of Directors invites you to:

  • 1) determine the number of the members of the Board of Directors for this period, reminding you in this regard that Article 15 of the By-laws provides that the Board of Directors is to be composed of a minimum of 9 (nine) and a maximum of 13 (thirteen) members, in compliance with rules governing the balance between the male and female gender as established by the applicable legislation as well as by the By-laws themselves;
  • 2) appoint the members of the Board of Directors pursuant to Article 15 of the By-laws;
  • 3) appoint the Chairman of the Board of Directors;
  • 4) determine the remuneration of the members of the Board of Directors pursuant to Article 23 of the By-laws.

The Company's Board of Directors is appointed on the basis of slates in which the candidates are listed in numerical order. The slates must contain no more than 14 (fourteen) candidates.

Each candidate must meet the requirements for the office of director established by law and regulations as well as by the By-laws, and may only be a candidate on one list.

Given that, as indicated, the Board of Directors of the Company will be composed of a minimum of nine and a maximum of thirteen members, pursuant to the combined provisions of Article 147-ter, paragraph 4, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998, as amended (the "TUF") and Article IA.2.10.6 (Provisions on STAR issuers) of the Settlement Instructions for Markets Organised and Managed by Borsa Italiana S.p.A., at least 3 (three) of the members of the Board of Directors must meet the independence requirements established for statutory auditors pursuant to Article 148, paragraph 3, of the TUF and its relevant implementing provisions.

Shareholders are therefore invited to submit slates with a composition that is compliant with the independence requirements, also bearing in mind that at least one candidate from each list must meet the independence requirements established by current legislative and regulatory provisions.

Candidates that meet the said independence requirements must be specifically indicated.

It should be noted that, pursuant to Article 15.2.1 of the By-laws, the slates containing a number of candidates equal to or greater than three must be made up of candidates belonging to both genders, so that a number of candidates belonging to the less represented gender is at least equal to the number established by the legal and regulatory provisions in force at the time.

It should also be noted that pursuant to Article 147-ter, paragraph 1-ter of the TUF, the lesser represented gender must obtain at least two-fifths of the elected directors and that pursuant to Article 144-undecies.1, paragraph 3, of the regulations adopted by resolution No. 11971/1999 (the "Issuers' Regulations") if the application of the criterion of gender distribution does not result in a whole number of members belonging to the least represented gender, the number is to be rounded up to the higher unit.

Only shareholders that, alone or together with others, hold a total of shares with voting rights representing at least 1% (one per cent) of the capital with voting rights in the Shareholders' Meeting, as established by Consob in its Determination No. 123 of 28 January 2025, are entitled to submit slates. Ownership of the minimum shareholding is determined having regard to the shares registered to the shareholder on the day on which the slates are presented to the Company, bearing in mind that this certification may also be produced after the presentation, provided that it is within the deadline for publication of the lists by the Company (i.e. 21 (twenty-one) days prior to the Shareholders' Meeting).

Each Shareholder, as well as (i) shareholders belonging to the same group, i.e. the controlling party, which may be a non-corporate entity, pursuant to Article 2359 of the Italian Civil Code, and any company controlled by or under the common control of the said party, or (ii) shareholders that are parties to the same shareholder agreement pursuant to Article 122 of the TUF, or (iii) shareholders that are otherwise associated with each other by virtue of significant connections pursuant to applicable laws and/or regulations may submit or contribute to the submission with other shareholders, directly, through an intermediary, or through a trust company, a single list of candidates, under penalty of disqualification of the list.

One director is reserved for election by the minority, i.e. those which are not, even indirectly, party to a connection that is relevant pursuant to Article 147-ter, paragraph 3, of the TUF and related provisions.

The Board of Directors therefore invites you to take the applicable legislation into account when formulating proposals for the appointment of new members of the Board of Directors, and to submit such proposals by sending a registered letter with return receipt to the Company's registered office, for the attention of Eleonora Canonici, or by email to [email protected] at least 25 (twenty-five) calendar days prior to the date set for the Shareholders' Meeting at first call.

The slates must be accompanied by the following documentation:

  • a) a list of the shareholders submitting the list, stating their name, company name or denomination, registered office, registration number in the Company Register or equivalent and the percentage of the capital held by them in total;
  • b) the curriculum vitae of each candidate, containing comprehensive information on his or her personal and professional characteristics (including a list of directorships and auditing positions held in other companies);
  • c) a declaration by Shareholders other than those who hold, including jointly, a controlling interest or a relative majority interest, attesting to the absence of connections with the latter;
  • d) declarations in which each candidate accepts his/her candidacy and also certifies, under his/her own responsibility, the absence of grounds for incompatibility and ineligibility, their possession of the requirements of integrity and professionalism to hold the position of Director of the Company as established in current legislation, as well as, if possessed, the independence requirements as established in applicable laws and regulations.

Directors are elected by the procedure laid down in Articles 15.2.8 et seq. of the By-laws, to which reference is made.

Note that pursuant to Article 17 of the By-laws, if not appointed by the Shareholders' Meeting, the Chairman of the Board of Directors is elected by the Board from among its members.

Pursuant to Article 15.3 of the By-laws, the elected directors will hold office for 3 (three) financial years and their mandate will expire on the date of the Shareholders' Meeting convened to approve the financial statements for the last financial year of the three-year period.

Finally, it should be noted that, pursuant to Article 23 of the By-laws, in addition to the reimbursement of expenses incurred by reason of their office, the Shareholders' Meeting may grant members of the Board of Directors an annual remuneration, to be determined in accordance with Article 2389 of the Italian Civil Code. This provision applies without prejudice to Article 2389, paragraph 3, of the Civil Code, for the remuneration of Directors holding special mandates, as such remuneration may be determined by the Board of Directors in consultation with the Board of Statutory Auditors, in the absence of a resolution of the Shareholders' Meeting setting the remuneration due to all members of the Board of Directors, including with regard to remuneration for special duties – in accordance with Article 2389, first paragraph, of the Italian Civil Code.

In light of the above, you are invited to express your preference on:

  • 1) the number of members of the Board of Directors;
  • 2) the appointment of directors, taking into account the resolutions passed under point 1) above, and to cast your vote in favour of one of the slates deposited;
  • 3) the appointment of the Chairman of the Board of Directors;
  • 4) the determination of the remuneration due to the members of the Board of Directors.

For further information on the appointment of the Board of Directors, see, in addition to the notice of call of the shareholders' meeting published on the Company website at www.tipspa.it, the "Corporate Governance/Shareholders' Meetings/Documents" Section and Article 15 of the By-laws, published in the "Corporate Governance/By-laws" Section on the Company website at www.tipspa.it.

With respect to the size and composition of the future Board of Directors of Tamburi Investment Partners S.p.A., the outgoing Board – in accordance with the provisions of the Corporate Governance Code and based on the results of the Board's self-assessment for the year 2024 – approved on 14 March 2025 its "Guidance of the Board of Directors of Tamburi Investment Partners S.p.A. to shareholders on the quantitative and qualitative composition of the Board of Directors deemed optimal for the three-year period 2025 – 2027", which is posted in the "Corporate Governance/Meetings/Documents" section of the Company website at www.tipspa.it. The Board of Directors invites Shareholders to take account of this orientation when submitting their slates of candidates.

Milan, 14 March 2025

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. THE CHAIRMAN

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.