Pre-Annual General Meeting Information • Mar 28, 2025
Pre-Annual General Meeting Information
Open in ViewerOpens in native device viewer


Milano, 28 marzo 2025 – L'Assemblea ordinaria di A2A S.p.A. è convocata presso il Museo Diocesano di Brescia in Brescia, via Gasparo da Salò 13, per il giorno 29 aprile 2025, alle ore 10:00, in prima convocazione ed, occorrendo, in seconda convocazione per il giorno 30 aprile 2025, stessi ora e luogo, per discutere e deliberare sul seguente
Sono legittimati ad intervenire in Assemblea coloro che risulteranno titolari del diritto di voto al termine della giornata contabile del 16 aprile 2025 (Record date) e per i quali la Società abbia ricevuto, entro il termine del terzo giorno di mercato aperto (24 aprile 2025) precedente la data fissata per l'Assemblea in prima convocazione, la relativa comunicazione da parte degli intermediari abilitati prevista dalla vigente normativa. Resta peraltro ferma la legittimazione all'intervento e al voto qualora la comunicazione sia pervenuta alla Società oltre il suddetto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari. Coloro che risulteranno titolari delle azioni solo successivamente alla suddetta Record date non avranno il diritto di partecipare e di votare in Assemblea. Ogni legittimato ad intervenire potrà farsi rappresentare nell'Assemblea ai sensi di legge mediante delega scritta con facoltà di utilizzare a tal fine il modulo di delega disponibile presso la Sede Legale e sul sito internet della Società (www.gruppoa2a.it sezione "Investitori" – "Governance" – "Assemblee"). La delega di voto può essere notificata, anche in via elettronica, alla Società al seguente indirizzo [email protected], indicando nell'oggetto "Delega Assemblea A2A S.p.A. 29-30 aprile 2025". L'eventuale notifica preventiva non esime il delegato, in sede di accreditamento per l'accesso ai lavori assembleari, dall'obbligo di attestare la conformità all'originale della copia notificata e l'identità del delegante.
Non sono previste procedure di voto per corrispondenza o con mezzi elettronici.

Si ricorda inoltre che l'Assemblea della Società ha approvato l'adozione di un regolamento assembleare che disciplina il corretto e ordinato svolgimento dell'Assemblea prevedendo, tra l'altro, regole in merito all'intervento, partecipazione e assistenza in Assemblea e alla verifica della legittimazione all'intervento e alla presenza nell'Assemblea medesima. Il suddetto regolamento assembleare è rinvenibile sul sito internet della Società (www.gruppoa2a.it sezione "Investitori" – "Governance" – "Assemblee").
La delega può essere conferita, senza spese a carico del delegante, con istruzioni di voto, su tutte o alcune delle proposte di delibera in merito agli argomenti all'ordine del giorno, a Computershare S.p.A., con sede legale in Milano, via Lorenzo Mascheroni n. 19, C.A.P. 20145, all'uopo designata dalla Società ai sensi dell'art. 135-undecies, D.Lgs. n. 58/1998. A tal fine, dovrà essere utilizzato lo specifico modulo di delega, predisposto dallo stesso Rappresentante Designato, in accordo con la Società, disponibile sul sito internet della Società (www.gruppoa2a.it sezione "Investitori" – "Governance" – "Assemblee"). La delega al Rappresentante Designato, con le istruzioni di voto, dovrà pervenire, con le modalità indicate sul modulo di delega stesso, entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea anche in seconda convocazione (ossia rispettivamente entro il 25 aprile 2025 o il 28 aprile 2025). La delega, in tal modo conferita, ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano state conferite istruzioni di voto. La delega e le istruzioni di voto sono revocabili entro il medesimo termine di cui sopra. Il modulo di delega, con le relative istruzioni per la compilazione e trasmissione, è disponibile presso la Sede Legale e sul sito internet della Società (www.gruppoa2a.it sezione "Investitori" – "Governance" – "Assemblee"). L'eventuale notifica preventiva non esime il delegato in sede di accreditamento per l'accesso ai lavori assembleari dall'obbligo di attestare la conformità all'originale della copia notificata e l'identità del delegante.
Il rappresentante designato è a disposizione per qualsiasi chiarimento relativamente al conferimento della delega via posta elettronica all'indirizzo [email protected], ovvero telefonicamente al seguente recapito +39 02 46776814.
Ai sensi dell'articolo 5 dello Statuto sociale vigente, il capitale sociale è di Euro 1.629.110.744,04 rappresentato da n. 3.132.905.277 azioni ordinarie del valore nominale di Euro 0,52 ciascuna. Ai sensi dell'articolo 6 dello Statuto sociale vigente, le azioni sono indivisibili e ogni azione dà diritto a un voto, ad eccezione delle azioni proprie detenute dalla Società (alla data del presente avviso di convocazione la Società non detiene azioni proprie) per le quali, ai sensi di legge, il diritto di voto risulta sospeso e fatto salvo quanto previsto dall'articolo 9 dello Statuto sociale vigente in tema di limiti di possesso azionario e patti parasociali.
Ai sensi dell'articolo 127-ter del decreto legislativo 24 febbraio 1998, n. 58, come successivamente modificato e integrato, coloro ai quali spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno anche prima dell'Assemblea facendole pervenire – entro la fine del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in prima convocazione e quindi entro il 16 aprile 2025 – alla Segreteria Societaria a mezzo fax al numero +39 02 77208142 oppure all'indirizzo di posta elettronica [email protected], indicando nell'intestazione "Domande Assemblea A2A S.p.A. 29-30 aprile 2025". La legittimazione all'esercizio di tale diritto è attestata mediante

trasmissione al fax o all'indirizzo di posta elettronica sopra citati di copia dell'apposita comunicazione rilasciata dagli intermediari che tengono i conti sui quali sono registrate le azioni dei richiedenti. La trasmissione può avvenire anche successivamente all'invio delle domande purché entro il termine di cui all'articolo 127-ter, comma 1-bis, del decreto legislativo 24 febbraio 1998, n. 58, come successivamente modificato e integrato (terzo giorno successivo, ossia 19 aprile 2025).
Le risposte alle domande pervenute prima dell'Assemblea dai soggetti legittimati e che risultino pertinenti con le materie all'ordine del giorno saranno fornite dalla Società entro il 24 aprile 2025, mediante pubblicazione sul sito internet della Società (www.gruppoa2a.it sezione "Investitori" – "Governance" – "Assemblee"), con facoltà della Società di fornire una risposta unitaria alle domande aventi lo stesso contenuto.
Ai sensi dell'articolo 126-bis del decreto legislativo 24 febbraio 1998, n. 58, come successivamente modificato e integrato, i Soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno un quarantesimo del capitale sociale possono chiedere, entro dieci giorni dalla data di pubblicazione del presente avviso e quindi entro il 7 aprile 2025, l'integrazione dell'elenco delle materie da trattare, indicando in apposita domanda scritta gli ulteriori argomenti da essi proposti ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno. Le domande devono essere presentate a mezzo raccomandata A/R inviata all'indirizzo "A2A S.p.A. Segreteria Societaria Corso di Porta Vittoria 4 20122 Milano – Italia" e contestualmente anticipata via fax al numero +39 02 77208142 oppure all'indirizzo indirizzo di posta elettronica [email protected], unitamente alla apposita comunicazione attestante la legittimazione all'esercizio di tale diritto rilasciata dagli intermediari che tengono i conti sui quali sono registrate le azioni dei Soci richiedenti. Entro il termine di cui sopra deve essere presentata da parte degli eventuali Soci proponenti, con le stesse modalità, una relazione che riporti la motivazione delle proposte di deliberazione sulle nuove materie di cui viene proposta la trattazione ovvero la motivazione relativa alle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno. L'integrazione dell'ordine del giorno non è ammessa per gli argomenti sui quali l'Assemblea delibera, a norma di legge, su proposta degli Amministratori o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta, diversa da quelle di cui all'art. 125-ter, comma 1, del decreto legislativo 24 febbraio 1998, n. 58, come successivamente modificato e integrato. Delle eventuali integrazioni all'elenco delle materie che l'Assemblea dovrà trattare a seguito delle predette richieste o della presentazione di ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno è data notizia, nelle stesse forme prescritte per la pubblicazione dell'avviso di convocazione, almeno quindici giorni prima di quello fissato per l'Assemblea in prima convocazione (ossia entro il 14 aprile 2025). Contestualmente alla pubblicazione di tale notizia saranno messe a disposizione del pubblico, nelle medesime forme previste per la documentazione relativa all'Assemblea, le relazioni predisposte dai richiedenti l'integrazione o le ulteriori proposte di deliberazione presentate, accompagnate dalle eventuali valutazioni del Consiglio di Amministrazione.
La documentazione relativa all'Assemblea prevista dalla normativa vigente, unitamente alle proposte di delibera relative agli argomenti inclusi nel presente ordine del giorno, viene messa a disposizione del pubblico, nei termini previsti, presso la Sede Legale, sul sito internet della Società (www.gruppoa2a.it sezione "Investitori" – "Governance" –

"Assemblee") e presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato all'indirizzo .
Il presente avviso è pubblicato per estratto sul quotidiano "Il Sole 24 Ore" in data odierna.
Contatti: Giuseppe Mariano Responsabile Media Relations, Social Networking and Web
Silvia Merlo - Silvia Onni Ufficio stampa [email protected], Tel. [+39] 02 7720.4583
Marco Porro Responsabile Investor Relations [email protected] Tel. [+39] 02 7720.3974

Milan, 28 March 2025 – The Ordinary Shareholders' Meeting of A2A S.p.A. is convened at the Museo Diocesano di Brescia in Brescia, via Gasparo da Salò 13, on April 29, 2025, at 10.00 am, in first call, and, if necessary, in second call on April 30, 2025, at the same time and place, to discuss and resolve on the following
Approval of the financial statements for the year ended December 31, 2024; Reports of the Board of Directors, the Board of Statutory Auditors and the Independent Auditors. Presentation of the Consolidated Financial Statements as at December 31, 2024 and the Consolidated Sustainability Report.
Allocation of the 2024 profit and distribution of the dividend.
2025-2027 Diffuse Share Ownership Plan.
Resolutions regarding Section I (Remuneration Policy) of the Report on the Remuneration Policy and Fees paid pursuant to art. 123-ter of Legislative Decree no. 58 (February 24, 1998), as subsequently amended and supplemented.
5.Resolutions on Section II (Remuneration paid to members of management and control bodies, general managers and other executives with strategic responsibilities) of the Report on Remuneration Policy and Fees paid pursuant to Article123-ter of Legislative Decree No. 58 of February 24, 1998, as amended and supplemented.
Persons eligible to participate in the Shareholders' Meeting are those who hold voting rights at the end of the accounting day of April 16, 2025 (Record date) and for whom the Company has received, by the end of the third market trading day (April 24, 2025) prior to the date set for the Shareholders' Meeting on first call, the relevant communication from the authorised intermediaries required by current regulations. The right to attend and vote shall remain unaffected if the notice is received by the Company after the aforementioned deadline, provided that it is received before the start of the meeting proceedings. Those who confirm ownership of the shares after such Record date shall not have the right to take part in the Meeting and vote. People entitled to intervene may be represented in the Shareholders' Meeting by means of a written proxy, as permitted by law, with the option to use the proxy form available at the Registered Office and on the Company's website (www.gruppoa2a.it "Investors" – "Governance" – "Shareholders' Meetings" section). The proxy may be served either in hard-copy or in electronic format to Company at [email protected], with the subject line: "A2A S.p.A. Shareholders' Meeting Proxy for April 29-30, 2025". Any prior notification shall not exempt the delegated party during accreditation for access to the Shareholders' Meeting work, from the obligation of certifying conformity with the original of the copy notified and the identity of the delegating party.
Voting by correspondence or electronic means is not provided for.
It is also noted that the Shareholders' Meeting approved the adoption of a Shareholders' Meeting regulation governing the correct and orderly conduct of the Shareholders' Meeting, including, inter alia, rules regarding the intervention, participation and assistance

in the Shareholders' Meeting and verification of the legitimacy to intervene and to the presence in the Meeting. The aforementioned Shareholders' Meeting regulations can be found on the Company's website (www.gruppoa2a.it "Investors" – "Governance" – "Shareholders' Meetings" section).
The proxy may be executed, without any charges to the principal, and including voting instructions, on all or some of the motions on the agenda, to Computershare S.p.A., with registered office in Milan, at Via Lorenzo Mascheroni n. 19, postal code20145, tasked by Company with such duties pursuant to Article 135-undecies, of Legislative Decree no. 58/1998. For this purpose, the designated proxy form, prepared by the Designated Representative, in agreement with the Company, and available on the Company's website (www.gruppoa2a.it "Investors" – "Governance" – "Shareholders' Meetings" section) must be used. The proxy to the Designated Representative, with the voting instructions, must be received, in the manner indicated on the proxy form itself, by the end of the second trading day before the date set for the Shareholders' Meeting also on second call (i.e. by April 25, 2025 or April 28, 2025, respectively).The proxy, thus conferred, shall be valid only for the proposals in relation to which voting instructions were conferred. The proxy and voting instructions may be cancelled within the term mentioned above. The proxy form, with instructions for completing and submitting it, is available at the Registered Office and on the Company's website (www.gruppoa2a.it "Investors" – "Governance" – "Shareholders' Meetings" section).Any prior notification shall not exempt the delegated party during accreditation for access to the Shareholders' Meeting work, from the obligation of certifying conformity with the original of the copy notified and the identity of the delegating party.
The designated representative is available for any clarification regarding the conferment of the proxy by e-mail at [email protected] or by telephone at +39 02 46776814.
Pursuant to Article 5 of the current Bylaws, the share capital is 1,629,110,744.04 euro represented by 3,132,905,277 ordinary shares with a nominal value of 0.52 euro each. Pursuant to Article 6 of the current Bylaws, the shares are indivisible and each share entitles to one vote, with the exception of treasury shares held by the Company (at the date of this notice, the Company does not hold treasury shares), for which, pursuant to the law, the voting right is suspended and without prejudice to the provisions of Article 9 of the current Bylaws regarding shareholding limits and shareholders' agreements.
Pursuant to article 127-ter of Legislative Decree February 24, 1998, no. 58, as subsequently amended and integrated, those entitled to vote may ask questions on agenda items whether at or before the Shareholders' Meeting by sending them – by the end of the seventh day prior to the date set for the Shareholders' Meeting on first call and therefore by April 16, 2025 – to the Company Secretariat by fax to the number +39 02 77208142 or the e-mail [email protected], indicating in the subject "Questions for the A2A S.p.A. Shareholders' Meeting of April 29-30, 2025".The entitlement to exercise this right shall be certified by sending a copy of the notice issued by the intermediaries holding the accounts on which the applicant's shares are registered to the fax or e-mail address mentioned above. Forwarding may also take place after the submission of the questions as long as it is within the time limit referred to in Article 127-ter, paragraph 1-bis

of Legislative Decree 58 of February 24, 1998, as subsequently amended and supplemented (the third day thereafter, i.e. April 19, 2025).
Responses to questions received prior to the Shareholders' Meeting from eligible persons that are relevant to the items on the agenda will be provided by the Company by April 24, 2025 through publication on the Company's website (www.gruppoa2a.it, "Investors" – "Governance" – "Shareholders' Meetings" section), and the Company may provide a single answer to questions with the same content.
Pursuant to article 126-bis of legislative decree 58 of February 24, 1998, as subsequently amended and integrated, Shareholders who, even jointly, represent at least one fortieth of the share capital, may request in writing, within ten days from the date of publication of this notice and therefore by April 7, 2025, to integrate the items for discussion, indicating in specific written request the additional items they propose for discussion or to submit resolution proposals on items already on the agenda. Applications must be submitted by registered letter with return receipt sent to the address "A2A S.p.A. Company Secretariat Corso di Porta Vittoria 4 20122 Milan - Italy" and at the same time sent in advance by fax to +39 02 77208142 or to the e-mail address [email protected], together with the appropriate communication certifying the entitlement to exercise this right issued by the intermediaries holding the accounts on which the shares of the requesting Shareholders are registered. By the above term, proposing Shareholders shall present, in the same manner, a report outlining the reasons for the resolution proposals on new matters they propose to be discussed, that is the justification related to the additional resolution proposals submitted on matters already on the agenda. The integration of the agenda is not allowed for matters on which the Meeting resolves, by law, at the proposal of the Directors or on the basis of a project or a report prepared by them, other than those referred to in article 125-ter, paragraph 1, of legislative decree February 24, 1998, no. 58, as subsequently amended and integrated. Any additions to the list of matters that the Shareholders' Meeting will have to cover as a result of the aforementioned requests or the presentation of further resolution proposals on matters already on the agenda shall be reported in the same forms prescribed for the publication of the notice of call, at least fifteen days before the date set for the Shareholders' Meeting on first call (i.e. by April 14, 2025).Simultaneously with the publication of this information, the reports prepared by those requesting the integration or the additional resolution proposals presented will be made available to the public, in the same manner as for the documentation relating to the Shareholders' Meeting, accompanied by any evaluations of the Board of Directors.
The documents relating to the Shareholders' Meeting required by the regulations in force, together with the proposed resolutions on the items included in this agenda, are made available to the public, within the prescribed time limits, at the registered office, on the Company's website (www.gruppoa2a.it "Investors" – "Governance" – "Shareholders' Meetings" section) and at the authorised storage mechanism at . This notice is published by extract in the newspaper "Il Sole 24 Ore" today.

Contacts:
Giuseppe Mariano Head of Media Relations, Social Networking and Web
Silvia Merlo - Silvia Onni Press Office [email protected] Tel. [+39] 02 7720.4583
Marco Porro Head of Investor Relations [email protected] Tel. [+39] 02 7720.3974
Building tools?
Free accounts include 100 API calls/year for testing.
Have a question? We'll get back to you promptly.