AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Dexelance S.p.A.

Audit Report / Information Mar 26, 2025

9958_10-k_2025-03-26_2ff38f0a-ea91-4ed4-9131-15b73c457165.pdf

Audit Report / Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Dexelance S.p.A.

Bilancio d'esercizio al 31 dicembre 2024

Relazione della società di revisione indipendente ai sensi dell'art. 14 del D. Lgs. 27 gennaio 2010, n. 39 e dell'art. 10 del Regolamento (UE) n. 537/2014

EY S.p.A. Viale Appiani, 20/b 31100 Treviso

Tel: +39 0422 358811 Fax: +39 0422 433026 ey.com

Relazione della società di revisione indipendente ai sensi dell'art. 14 del D. Lgs. 27 gennaio 2010, n. 39 e dell'art. 10 del Regolamento (UE) n. 537/2014

Agli azionisti della Dexelance S.p.A.

Relazione sulla revisione contabile del bilancio d'esercizio

Giudizio

Abbiamo svolto la revisione contabile del bilancio d'esercizio della Dexelance S.p.A. (la Società), costituito dalla situazione patrimoniale-finanziaria al 31 dicembre 2024, dal conto economico, dal conto economico complessivo, dal prospetto delle variazioni del patrimonio netto, dal rendiconto finanziario per l'esercizio chiuso a tale data e dalle note esplicative al bilancio che includono le informazioni rilevanti sui principi contabili applicati.

A nostro giudizio, il bilancio d'esercizio fornisce una rappresentazione veritiera e corretta della situazione patrimoniale e finanziaria della Società al 31 dicembre 2024, del risultato economico e dei flussi di cassa per l'esercizio chiuso a tale data, in conformità ai principi contabili IFRS emanati dall'International Accounting Standards Board e adottati dall'Unione Europea, nonché ai provvedimenti emanati in attuazione dell'art. 9 del D. Lgs. 28 febbraio 2005, n. 38.

Elementi alla base del giudizio

Abbiamo svolto la revisione contabile in conformità ai principi di revisione internazionali (ISA Italia). Le nostre responsabilità ai sensi di tali principi sono ulteriormente descritte nella sezione Responsabilità della società di revisione per la revisione contabile del bilancio d'esercizio della presente relazione. Siamo indipendenti rispetto alla Società in conformità alle norme e ai principi in materia di etica e di indipendenza applicabili nell'ordinamento italiano alla revisione contabile del bilancio. Riteniamo di aver acquisito elementi probativi sufficienti ed appropriati su cui basare il nostro giudizio.

Aspetti chiave della revisione contabile

Gli aspetti chiave della revisione contabile sono quegli aspetti che, secondo il nostro giudizio professionale, sono stati maggiormente significativi nell'ambito della revisione contabile del bilancio dell'esercizio in esame. Tali aspetti sono stati da noi affrontati nell'ambito della revisione contabile e nella formazione del nostro giudizio sul bilancio d'esercizio nel suo complesso; pertanto, su tali aspetti non esprimiamo un giudizio separato.

Abbiamo identificato i seguenti aspetti chiave della revisione contabile:

Aspetti chiave Risposte di revisione
Valutazione recuperabilità del valore di carico
delle partecipazioni
Le partecipazioni in società controllate al 31
dicembre 2024 ammontano a € 94.2 milioni.
Le nostre procedure di revisione in risposta
all'aspetto chiave hanno riguardato, tra l'altro:

l'analisi della procedura e dei controlli
In base ai principi di riferimento, tali attività
sono valutate al costo, a meno di eventuali
perdite di valore che, qualora presenti, vengono
chiave posti in essere dalla società in
merito alla valutazione delle
partecipazioni;
riconosciute a conto economico.
l'analisi della ragionevolezza dei flussi di
cassa futuri ed il confronto con i dati e le
La direzione valuta almeno annualmente la
presenza di indicatori di impairment delle
previsioni di settore;

l'esame delle previsioni, rispetto
partecipazioni, coerentemente con la propria all'accuratezza storica di quelle
strategia di gestione delle entità legali precedenti;
all'interno del gruppo e assoggetta ad
impairment test tali attività.

l'esame della stima dei tassi di crescita
di lungo periodo e dei tassi di
attualizzazione.
I processi e le modalità di valutazione e
determinazione del valore recuperabile delle
partecipazioni sono basati su assunzioni a volte
Nelle nostre verifiche ci siamo anche avvalsi
dell'ausilio di nostri esperti in tecniche di
complesse, che per loro natura implicano il valutazione, che hanno eseguito un ricalcolo
ricorso al giudizio degli amministratori, in
particolare con riferimento alle assunzioni alla
indipendente ed effettuato analisi di sensitività
sulle assunzioni chiave, al fine di determinare i
base delle previsioni dei flussi di cassa futuri per cambiamenti delle assunzioni che potrebbero
il periodo di Piano, alla determinazione dei flussi impattare significativamente la valutazione del
di cassa normalizzati alla base della stima del
valore terminale e alla determinazione dei tassi
valore recuperabile.
di crescita di lungo periodo e di attualizzazione Infine, abbiamo verificato l'adeguatezza
applicati alle previsioni dei flussi di cassa futuri. dell'informativa fornita rispetto a quanto
previsto dai principi contabili internazionali e
La società ricorre ad un esperto indipendente
per determinare il valore recuperabile delle
rispetto alle informazioni e ai dati ottenuti nel
partecipazioni. corso dello svolgimento dell'attività di
revisione.
In considerazione della significatività della voce
e della complessità delle assunzioni utilizzate
nella stima del valore recuperabile delle
partecipazioni, abbiamo ritenuto che tale
tematica rappresenti un aspetto chiave della
revisione.

L'informativa di bilancio relativa alla valutazione delle partecipazioni è riportata nei Criteri di Valutazione al paragrafo "Partecipazioni in imprese controllate e collegate" e nella nota n. 5: "Partecipazioni".

2

Responsabilità degli amministratori e del collegio sindacale per il bilancio d'esercizio

Gli amministratori sono responsabili per la redazione del bilancio d'esercizio che fornisca una rappresentazione veritiera e corretta in conformità ai principi IFRS emanati dall'International Accounting Standards Board e adottati dall'Unione Europea, nonché ai provvedimenti emanati in attuazione dell'art. 9 del D. Lgs. 28 febbraio 2005, n. 38 e, nei termini previsti dalla legge, per quella parte del controllo interno dagli stessi ritenuta necessaria per consentire la redazione di un bilancio che non contenga errori significativi dovuti a frodi o a comportamenti o eventi non intenzionali.

Gli amministratori sono responsabili per la valutazione della capacità della Società di continuare ad operare come un'entità in funzionamento e, nella redazione del bilancio d'esercizio, per l'appropriatezza dell'utilizzo del presupposto della continuità aziendale, nonché per una adeguata informativa in materia. Gli amministratori utilizzano il presupposto della continuità aziendale nella redazione del bilancio d'esercizio a meno che abbiano valutato che sussistono le condizioni per la liquidazione della Società o per l'interruzione dell'attività o non abbiano alternative realistiche a tali scelte.

Il collegio sindacale ha la responsabilità della vigilanza, nei termini previsti dalla legge, sul processo di predisposizione dell'informativa finanziaria della Società.

Responsabilità della società di revisione per la revisione contabile del bilancio d'esercizio

I nostri obiettivi sono l'acquisizione di una ragionevole sicurezza che il bilancio d'esercizio nel suo complesso non contenga errori significativi, dovuti a frodi o a comportamenti o eventi non intenzionali, e l'emissione di una relazione di revisione che includa il nostro giudizio. Per ragionevole sicurezza si intende un livello elevato di sicurezza che, tuttavia, non fornisce la garanzia che una revisione contabile svolta in conformità ai principi di revisione internazionali (ISA Italia) individui sempre un errore significativo, qualora esistente. Gli errori possono derivare da frodi o da comportamenti o eventi non intenzionali e sono considerati significativi qualora ci si possa ragionevolmente attendere che essi, singolarmente o nel loro insieme, siano in grado di influenzare le decisioni economiche degli utilizzatori prese sulla base del bilancio d'esercizio.

Nell'ambito della revisione contabile svolta in conformità ai principi di revisione internazionali (ISA Italia), abbiamo esercitato il giudizio professionale e abbiamo mantenuto lo scetticismo professionale per tutta la durata della revisione contabile. Inoltre:

  • abbiamo identificato e valutato i rischi di errori significativi nel bilancio d'esercizio, dovuti a frodi o a comportamenti o eventi non intenzionali; abbiamo definito e svolto procedure di revisione in risposta a tali rischi; abbiamo acquisito elementi probativi sufficienti ed appropriati su cui basare il nostro giudizio. Il rischio di non individuare un errore significativo dovuto a frodi è più elevato rispetto al rischio di non individuare un errore significativo derivante da comportamenti od eventi non intenzionali, poiché la frode può implicare l'esistenza di collusioni, falsificazioni, omissioni intenzionali, rappresentazioni fuorvianti o forzature del controllo interno;
  • abbiamo acquisito una comprensione del controllo interno rilevante ai fini della revisione contabile allo scopo di definire procedure di revisione appropriate nelle circostanze, e non per esprimere un giudizio sull'efficacia del controllo interno della Società;
  • abbiamo valutato l'appropriatezza dei principi contabili utilizzati nonché la ragionevolezza delle stime contabili effettuate dagli amministratori e della relativa informativa;

  • siamo giunti ad una conclusione sull'appropriatezza dell'utilizzo da parte degli amministratori del presupposto della continuità aziendale e, in base agli elementi probativi acquisiti, sull'eventuale esistenza di una incertezza significativa riguardo a eventi o circostanze che possono far sorgere dubbi significativi sulla capacità della Società di continuare ad operare come un'entità in funzionamento. In presenza di un'incertezza significativa, siamo tenuti a richiamare l'attenzione nella relazione di revisione sulla relativa informativa di bilancio ovvero, qualora tale informativa sia inadeguata, a riflettere tale circostanza nella formulazione del nostro giudizio. Le nostre conclusioni sono basate sugli elementi probativi acquisiti fino alla data della presente relazione. Tuttavia, eventi o circostanze successivi possono comportare che la Società cessi di operare come un'entità in funzionamento;
  • abbiamo valutato la presentazione, la struttura e il contenuto del bilancio d'esercizio nel suo complesso, inclusa l'informativa, e se il bilancio d'esercizio rappresenti le operazioni e gli eventi sottostanti in modo da fornire una corretta rappresentazione.

Abbiamo comunicato ai responsabili delle attività di governance, identificati ad un livello appropriato come richiesto dai principi di revisione internazionali (ISA Italia), tra gli altri aspetti, la portata e la tempistica pianificate per la revisione contabile e i risultati significativi emersi, incluse le eventuali carenze significative nel controllo interno identificate nel corso della revisione contabile.

Abbiamo fornito ai responsabili delle attività di governance anche una dichiarazione sul fatto che abbiamo rispettato le norme e i principi in materia di etica e di indipendenza applicabili nell'ordinamento italiano e abbiamo comunicato loro ogni situazione che possa ragionevolmente avere un effetto sulla nostra indipendenza e, ove applicabile, le azioni intraprese per eliminare i relativi rischi o le misure di salvaguardia applicate.

Tra gli aspetti comunicati ai responsabili delle attività di governance, abbiamo identificato quelli che sono stati più rilevanti nell'ambito della revisione contabile del bilancio dell'esercizio in esame, che hanno costituito quindi gli aspetti chiave della revisione. Abbiamo descritto tali aspetti nella relazione di revisione.

Altre informazioni comunicate ai sensi dell'art. 10 del Regolamento (UE) n. 537/2014

L'assemblea degli azionisti della Dexelance S.p.A. ci ha conferito in data 17 marzo 2023 l'incarico di revisione legale del bilancio d'esercizio e consolidato della Società per gli esercizi con chiusura dal 31 dicembre 2023 al 31 dicembre 2031.

Dichiariamo che non sono stati prestati servizi diversi dalla revisione contabile vietati ai sensi dell'art. 5, par. 1, del Regolamento (UE) n. 537/2014 e che siamo rimasti indipendenti rispetto alla Società nell'esecuzione della revisione legale.

Confermiamo che il giudizio sul bilancio d'esercizio espresso nella presente relazione è in linea con quanto indicato nella relazione aggiuntiva destinata al collegio sindacale, nella sua funzione di comitato per il controllo interno e la revisione contabile, predisposta ai sensi dell'art. 11 del citato Regolamento.

Relazione su altre disposizioni di legge e regolamentari

Giudizio sulla conformità alle disposizioni del Regolamento Delegato (UE) 2019/815

Gli amministratori della Dexelance S.p.A. sono responsabili per l'applicazione delle disposizioni del Regolamento Delegato (UE) 2019/815 della Commissione Europea in materia di norme tecniche di regolamentazione relative alla specificazione del formato elettronico unico di comunicazione (ESEF – European Single Electronic Format) (nel seguito "Regolamento Delegato") al bilancio d'esercizio al 31 dicembre 2024, da includere nella relazione finanziaria annuale.

Abbiamo svolto le procedure indicate nel principio di revisione (SA Italia) n. 700B al fine di esprimere un giudizio sulla conformità del bilancio d'esercizio al 31 dicembre 2024 alle disposizioni del Regolamento Delegato.

A nostro giudizio, il bilancio di esercizio al 31 dicembre 2024 è stato predisposto nel formato XHTML in conformità alle disposizioni del Regolamento Delegato.

Giudizi e dichiarazione ai sensi dell'art. 14, comma 2, lettera e), e-bis) ed e-ter), del D. Lgs. 27 gennaio 2010, n. 39 e ai sensi dell'art. 123-bis, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58

Gli amministratori della Dexelance S.p.A. sono responsabili per la predisposizione della relazione sulla gestione e della relazione sul governo societario e gli assetti proprietari della Dexelance S.p.A. al 31 dicembre 2024, incluse la loro coerenza con il relativo bilancio d'esercizio e la loro conformità alle norme di legge.

Abbiamo svolto le procedure indicate nel principio di revisione (SA Italia) n. 720B al fine di:

  • esprimere un giudizio sulla coerenza della relazione sulla gestione e di alcune specifiche informazioni contenute nella relazione sul governo societario e gli assetti proprietari indicate nell'art. 123-bis, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58, con il bilancio d'esercizio;
  • esprimere un giudizio sulla conformità alle norme di legge della relazione sulla gestione e di alcune specifiche informazioni contenute nella relazione sul governo societario e gli assetti proprietari indicate nell'art. 123-bis, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58;
  • rilasciare una dichiarazione su eventuali errori significativi nella relazione sulla gestione e in alcune specifiche informazioni contenute nella relazione sul governo societario e gli assetti proprietari indicate nell'art. 123-bis, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58.

A nostro giudizio, la relazione sulla gestione e le specifiche informazioni contenute nella relazione sul governo societario e gli assetti proprietari indicate nell'art. 123-bis, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58, sono coerenti con il bilancio d'esercizio della Dexelance S.p.A. al 31 dicembre 2024.

Inoltre, a nostro giudizio, la relazione sulla gestione e le specifiche informazioni contenute nella relazione sul governo societario e gli assetti proprietari indicate nell'art. 123-bis, comma 4, del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 sono redatte in conformità alle norme di legge.

Con riferimento alla dichiarazione di cui all'art. 14, comma 2, lettera e-ter), del D. Lgs. 27 gennaio 2010, n. 39, rilasciata sulla base delle conoscenze e della comprensione dell'impresa e del relativo contesto acquisite nel corso dell'attività di revisione, non abbiamo nulla da riportare.

Treviso, 24 marzo 2025

EY S.p.A.

Mauro Fabbro (Revisore Legale)

Dexelance S.p.A.

Financial statements as at December 31st, 2024

Independent auditor's report pursuant to article 14 of Legislative Decree n. 39, dated 27 January 2010, and article 10 of EU Regulation n. 537/2014

EY S.p.A. Viale Appiani, 20/b 31100 Treviso

Tel: +39 0422 358811 Fax: +39 0422 433026 ey.com

Independent auditor's report pursuant to article 14 of Legislative Decree n. 39, dated 27 January 2010 and article 10 of EU Regulation n. 537/2014 (Translation from the original Italian text)

To the Shareholders of Dexelance S.p.A.

Report on the Audit of the Financial Statements

Opinion

We have audited the financial statements of Dexelance S.p.A. (the Company), which comprise the statement of financial position as at December 31st, 2024, and the statement of income, the statement of comprehensive income, statement of changes in equity and statement of cash flows for the year then ended, and explanatory notes to the financial statements, including material accounting policy information.

In our opinion, the financial statements give a true and fair view of the financial position of the Company as at December 31st, 2024, and of its financial performance and its cash flows for the year then ended in accordance with IFRS accounting standards issued by International Accounting Standards Board as adopted by the European Union and with the regulations issued for implementing art. 9 of Legislative Decree n. 38/2005.

Basis for Opinion

We conducted our audit in accordance with International Standards on Auditing (ISA Italia). Our responsibilities under those standards are further described in the Auditor's Responsibilities for the Audit of the Financial Statements section of our report. We are independent of the Company in accordance with the regulations and standards on ethics and independence applicable to audits of financial statements under Italian Laws. We believe that the audit evidence we have obtained is sufficient and appropriate to provide a basis for our opinion.

Key Audit Matters

Key audit matters are those matters that, in our professional judgment, were of most significance in our audit of the financial statements of the current period. These matters were addressed in the context of our audit of the financial statements as a whole, and in forming our opinion thereon, and we do not provide a separate opinion on these matters.

We identified the following key audit matters:

Key Audit Matter Audit Response
Valuation of recoverability on carrying amount
of investments
The balance of investments at December 31st
,
2024 amounted to € 94.2 million.
Under the relevant standards, these assets are
valued at cost, less any impairment losses,
which, if any, are recognized in the income
statement.
Management assesses the existence of
impairment indicators on investments at least
annually, in line with its strategy in managing
each separate entity within the group and, if
present, such investments are subject to an
impairment test.
Our audit procedures in response to this key
audit matter included, among others:

assessment of the process and key
controls implemented by the Company
in connection with the valuation of
investments;

test of the consistency of the
assumptions future cash flow forecasts
and the comparison with the data and
projections of the relevant markets;

assessment of the accuracy of cash flow
projections as compared to historical
results;
The processes and methodologies to evaluate
and determine the recoverable amount of
investments are based on complex assumptions
that, due to their nature, imply the use of
judgement by management, in particular with
reference to the assumptions underlying future
cash flow forecasts in the period covered by the
business plan, the estimate of the terminal value
and the calculation of the long-term growth and
discount rates applied to the future cash flow
forecasts.
The company employs an independent expert to
determine the recoverable value of the
investments.
Considering the significance of the asset and the

assessment of the long-term growth
rates and discount rates.
In performing our analysis, we engaged our
experts in valuation techniques, who have
independently performed calculation and
sensitivity analyses of key assumptions in
order to determine any changes in
assumptions that could materially impact the
valuation of the recoverable amount.
Lastly, we evaluated the appropriateness of the
disclosures included in the explanatory notes of
the financial statements with the relevant
standards and the information and data
obtained in the course of carrying out the audit
work.
level of judgement and complexity of the
assumptions applied in estimating the
recoverable amount of investments, we
determined that this area represents a key

The financial disclosures related to the valuation of investments are included in paragraph "Equity investments in subsidiaries and associate companies" and in note "5 Equity Investments".

audit matter.

2

Responsibilities of Directors and Those Charged with Governance for the Financial Statements

The Directors are responsible for the preparation of the financial statements that give a true and fair view in accordance with IFRS accounting standards issued by International Accounting Standards Board as adopted by the European Union and with the regulations issued for implementing art. 9 of Legislative Decree n. 38/2005, and, within the terms provided by the law, for such internal control as they determine is necessary to enable the preparation of financial statements that are free from material misstatement, whether due to fraud or error.

The Directors are responsible for assessing the Company's ability to continue as a going concern and, when preparing the financial statements, for the appropriateness of the going concern assumption, and for appropriate disclosure thereof. The Directors prepare the financial statements on a going concern basis unless they either intend to liquidate the Company or to cease operations, or have no realistic alternative but to do so.

The statutory audit committee ("Collegio Sindacale") is responsible, within the terms provided by the law, for overseeing the Company's financial reporting process.

Auditor's Responsibilities for the Audit of the Financial Statements

Our objectives are to obtain reasonable assurance about whether the financial statements as a whole are free from material misstatement, whether due to fraud or error, and to issue an auditor's report that includes our opinion. Reasonable assurance is a high level of assurance, but is not a guarantee that an audit conducted in accordance with International Standards on Auditing (ISA Italia) will always detect a material misstatement when it exists. Misstatements can arise from fraud or error and are considered material if, individually or in aggregate, they could reasonably be expected to influence the economic decisions of users taken on the basis of these financial statements.

As part of an audit in accordance with International Standards on Auditing (ISA Italia), we have exercised professional judgment and maintained professional skepticism throughout the audit. In addition:

  • we have identified and assessed the risks of material misstatement of the financial statements, whether due to fraud or error, designed and performed audit procedures responsive to those risks, and obtained audit evidence that is sufficient and appropriate to provide a basis for our opinion. The risk of not detecting a material misstatement resulting from fraud is higher than for one resulting from error, as fraud may involve collusion, forgery, intentional omissions, misrepresentations, or the override of internal control;
  • we have obtained an understanding of internal control relevant to the audit in order to design audit procedures that are appropriate in the circumstances, but not for the purpose of expressing an opinion on the effectiveness of the Company's internal control;
  • we have evaluated the appropriateness of accounting policies used and the reasonableness of accounting estimates and related disclosures made by the Directors;
  • we have concluded on the appropriateness of Directors' use of the going concern basis of accounting and, based on the audit evidence obtained, whether a material uncertainty exists related to events or conditions that may cast significant doubt on the Company's ability to continue as a going concern. If we conclude that a material uncertainty exists, we are required to draw attention in our auditor's report to the related disclosures in the financial statements or, if such disclosures are inadequate, to consider this matter in forming our opinion. Our conclusions are based on the audit evidence obtained up to the date of our auditor's report. However, future events or conditions may cause the Company to cease to continue as a going concern;

we have evaluated the overall presentation, structure and content of the financial statements, including the disclosures, and whether the financial statements represent the underlying transactions and events in a manner that achieves fair presentation.

We have communicated with those charged with governance, identified at an appropriate level as required by ISA Italia, regarding, among other matters, the planned scope and timing of the audit and significant audit findings, including any significant deficiencies in internal control that we identify during our audit.

We have provided those charged with governance with a statement that we have complied with the ethical and independence requirements applicable in Italy, and we have communicated them all matters that may reasonably be thought to bear on our independence, and where applicable, the actions taken to eliminate relevant risks or the safeguard measures applied.

From the matters communicated with those charged with governance, we have determined those matters that were of most significance in the audit of the financial statements of the current period and are therefore the key audit matters. We have described these matters in our auditor's report.

Additional information pursuant to article 10 of EU Regulation n. 537/14

The shareholders of Dexelance S.p.A., in the general meeting held on March 17th, 2023, engaged us to perform the audits of the financial statements for each of the years ending December 31st, 2023 to December 31st, 2031.

We declare that we have not provided prohibited non-audit services, referred to article 5, par. 1, of EU Regulation n. 537/2014, and that we have remained independent of the Company in conducting the audit.

We confirm that the opinion on the financial statements included in this report is consistent with the content of the additional report to the audit committee (Collegio Sindacale) in their capacity as audit committee, prepared pursuant to article 11 of the EU Regulation n. 537/2014.

Report on compliance with other legal and regulatory requirements

Opinion on the compliance with Delegated Regulation (EU) 2019/815

The Directors of Dexelance S.p.A. are responsible for applying the provisions of the European Commission Delegated Regulations (EU) 2019/815 for the regulatory technical standards on the specification of a single electronic reporting format (ESEF – European Single Electronic Format) (the "Delegated Regulation") to the financial statements as of December 31st, 2024, to be included in the annual financial report.

We have performed the procedures under the auditing standard SA Italia n. 700B, in order to express an opinion on the compliance of the financial statements as at December 31st, 2024 with the provisions of the Delegated Regulation.

In our opinion, the financial statements as at December 31st, 2024 have been prepared in the XHTML format in compliance with the provisions of the Delegated Regulation.

Opinion and statement pursuant to article 14, paragraph 2, subparagraph e), e-bis) and e-ter) of Legislative Decree n. 39 dated 27 January 2010 and pursuant to article 123-bis, paragraph 4, of Legislative Decree n. 58, dated 24 February 1998

The Directors of Dexelance S.p.A. are responsible for the preparation of the Report on Operations and of the Report on Corporate Governance and Ownership Structure of Dexelance S.p.A. as at December 31st, 2024, including their consistency with the related financial statements and their compliance with the applicable laws and regulations.

We have performed the procedures required under audit standard SA Italia n. 720B, in order to:

  • express an opinion on the consistency of the Report on Operations and of specific information included in the Report on Corporate Governance and Ownership Structure as provided for by article 123-bis, paragraph 4, of Legislative Decree n. 58, dated 24 February 1998, with the financial statements;
  • express an opinion of the compliance with the laws and regulations of the Report on Operations and the above mentioned specific information included in the Report on Corporate Governance and Ownership Structure pursuant article n. 123-bis, paragraph 4, of Legislative Decree n. 58, dated 24 February 1998;
  • issue a statement on any material misstatement in the Report on Operations and in certain specific information contained in the Report on Corporate Governance and Ownership Structure pursuant article n. 123-bis, paragraph 4, of Legislative Decree n. 58, dated 24 February 1998.

In our opinion, the Report on Operations and the specific information contained in the Report on Corporate Governance and Ownership Structure pursuant article n. 123-bis, paragraph 4, of Legislative Decree n. 58, dated 24 February 1998, are consistent with the financial statements of Dexelance S.p.A. as at December 31st, 2024.

Furthermore, in our opinion, the Report on Operations and the specific information contained in the Report on Corporate Governance and Ownership Structure pursuant article n. 123-bis, paragraph 4, of Legislative Decree n. 58, dated 24 February 1998, comply with the applicable laws and regulations.

With reference to the statement required by art. 14, paragraph 2, subparagraph e-ter), of Legislative Decree n. 39, dated 27 January 2010, based on our knowledge and understanding of the entity and its environment obtained through our audit, we have no matters to report.

Treviso, March 24th, 2025

EY S.p.A. Signed by: Mauro Fabbro, Auditor

This independent auditor's report has been translated into the English language solely for the convenience of international readers. Accordingly, only the original text in Italian language is authoritative.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.