AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Datalogic

AGM Information May 4, 2017

4452_egm_2017-05-04_27e65e45-8acf-4195-9663-f8ed7f252c8f.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
0508-10-2017
Data/Ora Ricezione
04 Maggio 2017
17:48:40
MTA - Star
Societa' : DATALOGIC
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 88973
Nome utilizzatore : DATALOGICN01 - Colucci
Tipologia : IRAG 01; IRED 01
Data/Ora Ricezione : 04 Maggio 2017 17:48:40
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 04 Maggio 2017 17:48:41
Oggetto : Assemblea degli Azionisti di
Datalogic/Datalogic Shareholders' Meeting
Testo del comunicato

Vedi allegato.

DATALOGIC (Star: DAL)

ASSEMBLEA ORDINARIA E STRAORDINARIA DEGLI AZIONISTI DI DATALOGIC

Parte Ordinaria

  • Approvato il bilancio di esercizio ed esaminato il bilancio consolidato di Gruppo al 31 dicembre 2016
  • Approvata la distribuzione di un dividendo pari a 30 centesimi di Euro per azione, in crescita del 20% rispetto all'esercizio precedente
  • Definito il compenso globale massimo dei componenti il Consiglio di Amministrazione
  • Espresso voto favorevole sulla Sezione 1 della Relazione sulla Remunerazione ai sensi dell'art. 123-ter D.Lgs. n. 58/1998 e 84-quater del Regolamento Emittenti
  • Deliberata autorizzazione per acquisto e disposizione di azioni proprie

Parte Straordinaria

Approvate modifiche al vigente statuto sociale con, in particolare, l'introduzione della maggiorazione del voto

***

Bologna, 4 maggio 2017 – L'Assemblea Ordinaria e Straordinaria degli Azionisti di Datalogic S.p.A. (Borsa Italiana S.p.A.: DAL), società quotata presso il Mercato Telematico Azionario – Segmento Star – organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A. ("Datalogic") e leader mondiale nei settori dell'acquisizione automatica dei dati e dell'automazione industriale, si è riunita in data odierna.

Parte Ordinaria

L'Assemblea ha approvato il bilancio di esercizio ed esaminato il bilancio consolidato di Gruppo al 31 dicembre 2016.

Il 2016 archivia i risultati migliori della storia del Gruppo Datalogic, che confermano la validità delle scelte strategiche implementate negli ultimi anni e della continua innovazione tecnologica, motore della crescita. Tutti gli indicatori economico-finanziari risultano in miglioramento: i ricavi aumentano del 7,7% a 576,5 milioni di Euro, l'EBITDA è in progresso di oltre il 22% a 90,4 milioni di Euro con un EBITDA Margin al 15,7% e l'utile netto cresce del 13,1% a 45,8 milioni di Euro. Continua l'elevata generazione di

cassa, con la posizione finanziaria netta nuovamente positiva a 3,5 milioni di Euro rispetto ai negativi 21 milioni di Euro registrati lo scorso anno.

La capogruppo Datalogic S.p.A. chiude con un utile netto di esercizio pari a 52,3 milioni di Euro, in crescita di oltre il 90% rispetto ai 27,4 milioni di Euro dell'esercizio precedente.

*** L'Assemblea degli Azionisti ha approvato la distribuzione di un dividendo unitario ordinario, al lordo delle ritenute di legge, pari a 30 centesimi per azione (in crescita del 20,0% rispetto ai 25 centesimi per azione per il 2015), per un importo massimo pari a circa 17,5 milioni di Euro, con stacco della cedola l'8 maggio 2017 (record date il 9 maggio 2017) e pagamento a partire dal 10 maggio 2017.

***

L'Assemblea ha, inoltre, deliberato:

  • (i) di stabilire, ai sensi e per gli effetti di cui all'art. 20 dello Statuto sociale, in un importo annuo complessivo e cumulativo pari a 2.200.000 Euro il compenso globale massimo assegnabile alla totalità dei membri del Consiglio di Amministrazione, compresi quelli investiti di particolari cariche, per l'esercizio sociale corrente (2017) e per la frazione di quello successivo (2018), sino alla data di approvazione del bilancio di esercizio della Società relativo all'esercizio 2017, rimettendo alla discrezionalità del Consiglio stesso ogni decisione circa la ripartizione del suddetto importo massimo globale tra i diversi Consiglieri;
  • (ii) in attuazione di quanto previsto dall'art. 123-ter, D.Lgs. n. 58/1998 e 84-quater del Regolamento Emittenti, di esprimere voto favorevole sulla prima Sezione della "Relazione sulla Remunerazione", illustrativa della politica in materia di remunerazione degli amministratori e dei dirigenti con responsabilità strategiche adottata dalla Società, nonché sulle procedure utilizzate per l'adozione e l'attuazione di tale Politica;
  • (iii) di autorizzare il Consiglio di Amministrazione ad effettuare operazioni di acquisto e disposizione di azioni proprie (di cui, alla data odierna, la Società ha in portafoglio n. 302.229, pari a circa lo 0,52% del capitale sociale), ferma la volontà di Datalogic di dotare il Consiglio di un importante strumento strategico e di flessibilità gestionale funzionale. L'autorizzazione riguarda l'acquisto e disposizione di azioni ordinarie proprie entro i limiti quantitativi massimi previsti dalla normativa vigente, per il periodo intercorrente tra la data odierna e quella in cui l'Assemblea sarà chiamata ad approvare il bilancio per l'esercizio 2017, ovvero, nel caso in cui in tale ultima sede non venga deliberata una nuova autorizzazione, per il maggior termine di 18 mesi a decorrere dalla data dell'odierna Assemblea.

Parte Straordinaria

L'Assemblea ha approvato le modifiche agli artt. 6 e 9 dello Statuto della Società volte principalmente, all'introduzione della "maggiorazione del voto" degli azionisti di lungo termine della Società, ai sensi dell'art. 127 quinquies del d.lgs. 58/1998 ("TUF") introdotto dall'art. 20, comma 1 bis, del D.L. n. 91/2014 convertito dalla Legge n. 116/2014 (il "Decreto Competitività"), che consente di attribuire a ciascuna azione fino ad un massimo di due voti. La modifica proposta ha l'obiettivo di incentivare l'investimento a medio – lungo termine degli investitori (long term commitment) e così la stabilità dell'azionariato.

L'Assemblea ha, altresì, approvato le modifiche agli artt. 12, 13, 15, 16, 21 e 22 dello Statuto al fine di eliminare i riferimenti obsoleti rispetto allo status della Società quale emittente azioni quotate, nonché le modifiche agli artt. 11, 17 e 18 al fine di rendere più efficiente ed aderente all'attuale governance societaria le modalità di convocazione e la gestione degli organi sociali.

Il Gruppo Datalogic è leader mondiale nella progettazione e produzione di lettori di codici a barre, mobile computer, RFID, sensori per la rilevazione, misurazione e sicurezza, sistemi di visione e marcatura laser. Le soluzioni Datalogic aumentano l'efficienza e la qualità dei processi, lungo l'intera catena del valore, nei settori della Grande Distribuzione, Trasporti e Logistica, Industria Manifatturiera e Sanità.

I principali player mondiali dei quattro settori industriali di riferimento utilizzano i prodotti Datalogic, certi dell'attenzione al cliente e della qualità dei prodotti che il Gruppo garantisce da 45 anni.

Oggi il Gruppo Datalogic, la cui sede centrale è a Lippo di Calderara di Reno (Bologna), impiega circa 2.700 dipendenti nel mondo, distribuiti su 30 paesi, con stabilimenti di produzione e riparazione negli Stati Uniti, Brasile, Italia, Slovacchia, Ungheria e Vietnam. Nel 2016 ha registrato vendite per 576,5 milioni di Euro e ha investito oltre 50 milioni di euro nel settore Ricerca e Sviluppo, con un patrimonio di oltre 1.200 brevetti registrati in tutto il mondo.

Maggiori informazioni su Datalogic sul sito www.datalogic.com

Contatti:

DATALOGIC S.p.A. Investor Relations Tel. 051 31 47 011 [email protected] www.datalogic.com

DATALOGIC (Star: DAL)

ORDINARY AND EXTRAORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING OF DATALOGIC

Ordinary session

  • Approval of parent company financial statements and examination of the Group's consolidated financial statements as at 31st December 2016
  • Approval of a dividend distribution of 30 Euro cents per share, up 20% compared to the prior year
  • Definition of the maximum total remuneration for members of the Board of Directors
  • Favourable vote expressed on Section 1 of the Report on Remuneration pursuant to article 123-ter of Legislative Decree no. 58/1998 and 84-quater of the Issuers' Regulation
  • Resolution on authorisation for the purchase and disposal of treasury shares

Extraordinary session

Approval of the amendments made to the current Articles of Association including the introduction of the increased voting rights

***

Bologna, 4th May 2017 – The Ordinary and Extraordinary Shareholders' Meeting of Datalogic S.p.A. (Borsa Italiana S.p.A: DAL), a company listed in the STAR Segment of the Italian Stock Exchange managed by Borsa Italiana S.p.A. ("Datalogic") and global leader in the automatic data capture and process automation markets, met today.

Ordinary session

The Shareholders' Meeting has approved the Financial Statements and has reviewed the Consolidated Financial Statements of the Group at 31st December 2016.

The year 2016 generated the best results in the history of Datalogic thus confirming the validity of the strategic choices implemented in the last few years and the on-going technological innovation, the main driver of growth. All economic-financial indicators have improved: revenues increased by 7.7%, at 576.5 million Euro, EBITDA in progress of more than 22% at 90.4 million Euro, with an EBITDA margin of 15.7%, and the net profit showing a 13.1% increase, standing at 45.8 million Euro. Cash generation continues to

be high, and the net financial position returning to a positive balance at 3.5 million Euro compared to negative 21 million Euro of the previous year.

The Parent Company, Datalogic S.p.A., closes the year with a net profit of 52.3 million Euro, up by more than 90% compared to 27.4 million Euro of the previous year.

*** The Shareholders' Meeting approved the distribution of an ordinary dividend, before taxes, amounting to 30 cents per share (a 20.0% growth compared to the 25 cents per share in 2015), for a maximum amount of about 17.5 million Euro, with a detachment of the coupon on 8th May 2017 (record date 9th May 2017) and payment starting on 10th May 2017.

***

The Shareholders' Meeting also resolved the following:

  • (i) establishment, pursuant to and in accordance with Art. 20 of the Company Bylaws, of a total and cumulative annual amount of 2,200,000 Euro as the maximum overall remuneration to be assigned to all members of the Board of Directors, including those with key responsibilities, for the current year (2017) and for the fraction of subsequent year (2018), up to the date of approval of the Company financial statements for the year 2017, submitting any decisions on the subdivision of said maximum total amount among the various Directors to the discretion of the Board itself;
  • (ii) in implementation of the provisions of Article 123-ter, Legislative Decree no. 58/1998 and 84 quater of the Issuers' Regulations, to express a favourable vote on the first section of the "Report on Remuneration" which describes the policy adopted by the Company regarding the remunerations to Board members and executives with strategic responsibilities, as well as on the procedures applied to the adoption and implementation of said Policy;
  • (iii) authorisation for the Board of Directors to purchase and dispose treasury shares (which, as at the present date, amount to 302,229 in the Company's portfolio, equal to approximately 0.52% of the share capital), in order to guarantee to the Board an important strategic tool for management and functional flexibility.

The authorisation regards the purchase and disposal of treasury shares within the maximum quantitative limits envisaged by current regulations, for the period between the current date and that in which the Shareholders' Meeting is called upon to approve the financial statements for the year 2017 or, if a new authorisation is not resolved on this occasion, the longer term of 18 months from the date of this Shareholders' Meeting.

Extraordinary session

The Shareholders' Meeting has approved the amendments made to articles 6 and 9 of the Articles of Association of the Company, which aim mainly at introducing the "increased voting rights" of the longterm shareholders of the Company, pursuant to art. 127 quinquies of Legislative Decree 58/1998 ("TUF") introduced by article 20, paragraph 1 bis, of Legislative Decree no. 91/2014 converted by Law no. 116/2014 (the "Competitiveness Decree"), which allows the grant of up to a maximum of two votes per share. The objective of the proposed amendment is to provide an incentive to the medium-long term investments (long term commitment) by investors and therefore achieving stability in the shareholding structure.

The Shareholders' Meeting has also approved amendments to articles 12, 13, 15, 16, 21 and 22 of the Articles of Association in order to eliminate obsolete references compared to the status of the Company as a listed share issuer company, as well as amendments to articles 11, 17 and 18 in order to make the method for calling the meetings and the management of corporate bodies more efficient and more in line with the current corporate governance.

Datalogic is a global leader in the automatic data capture and process automation markets, specialized in the designing and production of bar code readers, mobile computers, sensors for detection, measurement and safety, RFID vision and laser marking systems. Datalogic solutions help to increase the efficiency and quality of processes in the Retail, Manufacturing, Transportation & Logistics and Healthcare industries, along the entire value chain.

The world's leading players in the four reference industries use Datalogic products, certain of the attention to the customer and of the quality of the products that the Group has been offering for 45 years.

Today Datalogic Group, headquartered in Bologna (Italy), employs about 2,700 staff worldwide, distributed in 30 countries, with manufacturing and repair facilities in the USA, Brazil, Italy, Slovakia, Hungary and Vietnam. In 2016 Datalogic had a turnover of 576.5 million Euro and invested over 50 million Euros in Research & Development, with an asset of more than 1,200 patents in multiple jurisdictions.

More information about Datalogic at www.datalogic.com

Contacts:

DATALOGIC S.p.A. Investor Relations Tel. 051 31 47 011 [email protected] www.datalogic.com

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.