AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Saipem

AGM Information Apr 30, 2019

4504_agm-r_2019-04-30_3931e024-8154-4261-9261-7d0832af125b.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
0232-21-2019
Data/Ora Ricezione
30 Aprile 2019 15:50:19
MTA
Societa' : SAIPEM
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 117670
Nome utilizzatore : SAIPEMN01 - Cavacini
Tipologia : REGEM; 3.1; 1.1
Data/Ora Ricezione :
30 Aprile 2019 15:50:19
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 30 Aprile 2019 15:50:20
Oggetto : SAIPEM:Assemblea approva bilancio 2018
e Piano Incentivazione,nomina
Amministratore/AGM approves 2018
Accounts and Incentive Plan, appoints
Director
Testo del comunicato

Vedi allegato.

Saipem: l'Assemblea degli azionisti approva il bilancio 2018, nomina Pierfrancesco Latini (già cooptato il 5 dicembre 2018) Consigliere di Amministrazione, approva la politica in materia di remunerazione, approva il Piano di Incentivazione di lungo termine 2019 - 2021 ed autorizza l'acquisto di azioni proprie al servizio del Piano.

L'Assemblea degli azionisti di risparmio nomina il Rappresentante Comune.

San Donato Milanese, 30 aprile 2019 - L'Assemblea degli azionisti di Saipem S.p.A., tenutasi in data odierna in sede ordinaria e in unica convocazione, ha approvato il bilancio di esercizio 2018, che chiude con una perdita di 325.928.738,55 euro, e ha deliberato di ripianare tale perdita mediante l'utilizzo di riserve disponibili di capitale ed utili, ed in particolare mediante l'utilizzo della Riserva "Utili (Perdite) relativi ai precedenti esercizi".

L'Assemblea degli azionisti ha deliberato, su proposta dell'azionista CDP Equity S.p.A., di nominare Consigliere d'Amministrazione il dott. Pierfrancesco Latini, già cooptato dal Consiglio di Amministrazione il 5 dicembre 2018 e membro del Comitato per il Controllo e i Rischi; il Consigliere nominato rimarrà in carica per la durata del mandato dell'attuale Consiglio di Amministrazione e, pertanto, fino alla data dell'Assemblea che approverà il bilancio al 31 dicembre 2020.

In base a quanto dallo stesso dichiarato, il dott. Pierfrancesco Latini non è in possesso dei requisiti di indipendenza e non detiene partecipazioni nella Società.

Il Consiglio di Amministrazione, riunitosi al termine dell'Assemblea, ha nominato il dott. Pierfrancesco Latini, Consigliere non esecutivo, quale membro del Comitato per il Controllo e i Rischi.

Il curriculum vitae del Consigliere nominato è disponibile sul sito internet della Società all'indirizzo www.saipem.com, (sezione "Governance – Consiglio di Amministrazione").

L'Assemblea ha poi approvato compensi aggiuntivi da riconoscere alla Società di Revisione.

L'Assemblea ha espresso il voto favorevole sulla prima sezione della Relazione sulla Remunerazione ai sensi dell'art. 123-ter del TUF e dell'art. 84-quater del Regolamento Emittenti ("Politica in materia di remunerazione").

L'Assemblea ha inoltre autorizzato il compimento di atti interruttivi della prescrizione dell'azione di responsabilità nei confronti di un ex-amministratore, ai sensi dell'art. 2393 del codice civile.

Piano di Incentivazione di lungo termine 2019 - 2021

L'Assemblea ha approvato un Piano di Incentivazione di lungo termine 2019-2021 ("Piano") che prevede l'assegnazione gratuita di azioni ordinarie di Saipem S.p.A. a fronte del conseguimento di obiettivi di performance aziendali. Come già descritto nel comunicato stampa dell'11 marzo scorso, il Piano prevede l'assegnazione di azioni ordinarie di Saipem S.p.A. a titolo gratuito dopo tre anni dall'attribuzione, in numero variabile in relazione all'attribuzione individuale e al grado di raggiungimento degli indicatori di performance del Piano. Tali azioni potranno essere costituite da azioni già emesse da acquistare ai sensi dell'articolo 2357 e seguenti del codice civile, o già possedute da Saipem. L'assegnazione delle azioni è subordinata al conseguimento di specifiche e predeterminate condizioni di performance da misurarsi al termine del triennio di riferimento ad esito di un puntuale processo di verifica dei risultati effettivamente conseguiti. Il Piano, che prevede tre attribuzioni con cadenza annuale a decorrere da ottobre 2019, si applica al management di Saipem S.p.A. e delle sue società controllate, Il Piano è stato approvato nei termini e secondo le condizioni descritte nel Documento Informativo, redatto ai sensi dell'articolo 114-bis del Testo Unico della Finanza e dell'articolo 84-bis, comma 2, del Regolamento Emittenti della Consob, messo a disposizione del pubblico nei termini e secondo le modalità previste dalla normativa vigente, e disponibile sul sito internet della Società (www.saipem.com Sezione Governance – Assemblea degli Azionisti).

Autorizzazione all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie a servizio del Piano di Incentivazione

L'Assemblea ha infine autorizzato l'acquisto di azioni proprie, fino ad un massimo di n. 10.500.000 azioni ordinarie e, comunque entro l'importo massimo complessivo di 60.000.000 euro, da destinare all'attribuzione 2019 del Piano di Incentivazione di lungo termine 2019-2021. L'autorizzazione all'acquisto di azioni proprie è prevista per un periodo di diciotto mesi a far data dalla delibera assembleare. L'acquisto potrà essere effettuato, con le gradualità ritenute opportune e mediante acquisto sul mercato, ad un corrispettivo unitario non inferiore nel minimo e non superiore nel massimo al prezzo ufficiale registrato nel giorno di Borsa aperto precedente ogni singola operazione di acquisto, diminuito o aumentato rispettivamente del 5% e comunque, ad un corrispettivo che non sia superiore al prezzo più elevato tra il prezzo dell'ultima operazione indipendente e il prezzo dell'offerta di acquisto indipendente più elevata corrente nella medesima sede di negoziazione, il tutto in conformità a quanto stabilito dall'articolo 3 del Regolamento (UE) 2016/1052. Gli acquisti di azioni proprie dovranno essere in ogni caso effettuati in modo da assicurare la parità di trattamento tra gli Azionisti, secondo le modalità stabilite dall'articolo 144-bis del Regolamento Emittenti. Nell'effettuazione delle operazioni di acquisto verranno osservate le modalità stabilite dalla normativa pro-tempore vigente e dalle prassi di mercato ammesse, ovvero dalle condizioni indicate dal Regolamento (UE) n. 596/2014.

Attualmente la Società detiene n. 14.756.335 azioni proprie, pari all'1,46% delle azioni ordinarie.

L'Assemblea Speciale degli azionisti di Risparmio, tenutasi in data odierna, ha confermato il Dott. Augusto Clerici Bagozzi Rappresentante Comune per gli esercizi 2019, 2020 e 2021, determinandone il compenso.

****

Il curriculum vitae del Rappresentante Comune è disponibile sul sito internet della Società all'indirizzo www.saipem.com, (sezione "Assemblea degli Azionisti - Assemblea Speciale Azionisti di Risparmio").

La documentazione relativa all'Assemblea Ordinaria e all'Assemblea Speciale degli azionisti di Risparmio verrà messa a disposizione del pubblico nei termini e con le modalità previste dalla normativa vigente.

Saipem è una società leader nelle attività di ingegneria, di perforazione e di realizzazione di grandi progetti nei settori dell'energia e delle infrastrutture. È una one company organizzata in cinque divisioni di business (E&C Offshore; E&C Onshore; Drilling Offshore; Drilling Onshore; XSight dedicata all'ingegneria concettuale). Saipem è un global solution provider che, con capacità e competenze distintive e asset ad alto contenuto tecnologico, individua soluzioni mirate a soddisfare le esigenze dei propri clienti. Quotata alla Borsa di Milano, è presente in più di 60 paesi del mondo e impiega 32mila dipendenti di 120 diverse nazionalità.

Sito internet: www.saipem.com Centralino: +39 0244231

Relazioni con i media Tel: +39 0244234088; E-mail: [email protected]

Relazioni con gli investitori istituzionali e con gli analisti finanziari Tel: +39 0244234653; Fax: +39 0244254295; E-mail: [email protected]

Contatto per gli investitori individuali E-mail: [email protected]

Saipem: the Annual General Meeting approves the 2018 Financial Statements, appoints Pierfrancesco Latini (already appointed by co-optation on December 5, 2018) as Board Director, approves the Policy on Remuneration, the Long-Term Incentive Plan 2019-2021 and authorises the buy-back of treasury shares for allocation to the Incentive Plan.

The Savings Shareholders' Meeting appoints their new Common Representative.

San Donato Milanese, April 30, 2019 - Saipem's Annual General Meeting held today (single call) approved the 2018 Financial Statements, which reported a loss of €325,928,738.55, to be covered by utilising available reserves of capital and retained earnings, specifically utilising the Reserve for "Income (Losses) carried forward".

At the proposal of the Shareholder CDP Equity S.p.A., the Annual General Meeting appointed Mr. Pierfrancesco Latini to the office of Board Director. He had already been appointed by co-optation by the Board of Directors on December 5, 2018 as Director, as well as member of the Audit and Risk Committee. He shall remain in office for the duration of the current mandate of the Board of Directors, i.e. until the Shareholders' Meeting called to approve the Financial Statements at December 31, 2020.

Based on the information received from the new Director, Mr. Pierfrancesco Latini is not in possession of the independence requirements and has no shareholdings in the Company.

The Board of Directors, which convened today after the Shareholders' Meeting, confirmed the nonexecutive Director Mr. Pierfrancesco Latini as member of the Audit and Risk Committee.

His curriculum vitae is posted on the Company's website www.saipem.com (under the section "Governance – Board of Directors").

The Annual General Meeting also approved additional fees to be paid to the External Auditors.

The Annual General Meeting expressed a consultative vote in favour of the first part of the Remuneration Report, pursuant to art. 123-ter of Legislative Decree No. 58/98 and art. 84-quater of Consob Issuers' Regulations ("Policy on remuneration").

The Annual General Meeting also authorised acts interrupting the limitation period of the liability action against a former director, pursuant to art. 2393 of the Italian Civil Code.

New long-term Incentive Plan 2019 - 2021

The Annual General Meeting approved a long-term Incentive Plan for the years 2019-2021 ("Plan"), which provides for the free allocation of ordinary shares of Saipem S.p.A. subject to the achievement of Company targets. As already described in the press release issued on March 11, 2019, the Plan provides for a free pay-out of Saipem shares after a three-year vesting period, the number of which varies in relation to individual allocations and to the degree of achievement of the performance parameters of the Plan. These shares can be either previously issued shares to be bought back pursuant to Article 2357 et seq of the Italian Civil Code, or already owned by Saipem. The assignment of shares is subject to the achievement of specific and predetermined performance indicators to be measured at the end of the reference three years upon completion of an accurate verification process of the results effectively achieved. This Plan, providing for three annual allocations starting from October 2019, applies to the management of Saipem S.p.A and its subsidiaries.

The Plan was approved under the terms and conditions detailed in the Information Document prepared in compliance with Article 114-bis of Legislative Decree No. 58/98 and Article 84-bis, paragraph 2, of Consob Issuers' Regulations, which was made available to the public under the terms of the Law and can be downloaded from the Company's website (www.saipem.com under the section Governance – Shareholders' Meeting).

Authorisation to buy back treasury shares for allocation to the Incentive Plan

Finally, the Annual General Meeting authorised the buy-back of treasury shares, up to a maximum of 10,500,000 ordinary shares and, at any rate, not exceeding the maximum sum of € 60,000,000. These shall be destined for the 2019 award of the 2019-2021 Long-Term Incentive Plan. Authorisation for the buy-back of treasury shares is requested for a period of 18 months from the date of the resolution of the Shareholders' Meeting. The proposal provides that the buy-back may be achieved gradually as deemed appropriate through purchase on the market at a unit price not lower than the minimum and not higher than the maximum official price registered on the day of stock market trading preceding each individual buy-back transaction, decreased or increased respectively by 5% and, at any rate, at a price that is no higher than the highest price between that of the latest independent transaction and that of highest current independent offer of purchase during the same trading session, pursuant to Article 3 of Regulation (EU) 2016/1052. The buy-back transactions shall be executed to ensure equal treatment of shareholders, in compliance with Article 144-bis of Consob Issuers' Regulations. The buy-back transactions shall be executed in accordance with the terms established under current legislation and accepted market practices, as well as the conditions indicated in Regulation (EU) 596/2014.

The Company currently holds 14,756,335 treasury shares, equal to 1.46% of the ordinary shares.

The Savings Shareholders' Meeting, held today, confirmed Mr. Augusto Clerici Bagozzi as their Common Representative for the years 2019, 2020 and 2021, and set his remuneration.

****

His curriculum vitae is posted on the Company's website www.saipem.com (under the section "Shareholders' meeting - Special Shareholders' Meeting of Savings Shares").

The documentation relating to the Annual General Meeting and the Savings Shareholders' Meeting will be made available to the public within the terms and in the manner prescribed by current legislation.

Saipem is a leading company in engineering, drilling and construction of major projects in the energy and infrastructure sectors. It is "One-Company" organized in five business divisions (Offshore E&C, Onshore E&C, Offshore Drilling, Onshore Drilling and XSight, dedicated to conceptual design). Saipem is a global solution provider with distinctive skills and competences and high-tech assets, which it uses to identify solutions aimed at satisfying customer requirements. Listed on the Milan Stock Exchange, it is present in over 60 countries worldwide and has 32 thousand employees of 120 different nationalities.

Website: www.saipem.com Switchboard: +39 0244231

Media relations Tel: +39 0244234088; E-mail: [email protected]

Relations with institutional investors and financial analysts Tel: +39 0244234653; Fax: +39 0244254295; E-mail: [email protected]

Contact point for retail investors E-mail: [email protected]

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.