AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Relatech

Transaction in Own Shares May 15, 2020

4320_tar_2020-05-15_40880b0e-3a50-4a98-baf8-1a50f0ad0845.pdf

Transaction in Own Shares

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
20162-38-2020
Data/Ora Ricezione
15 Maggio 2020
09:20:48
AIM -Italia/Mercato
Alternativo del Capitale
Societa' : Relatech S.p.A.
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 132495
Nome utilizzatore : RELATECHN02 - -
Tipologia : 2.4
Data/Ora Ricezione : 15 Maggio 2020 09:20:48
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 15 Maggio 2020 09:20:49
Oggetto : CDA DELIBERA AVVIO DELL'ACQUISTO
DI AZIONI PROPRIE FINO AD UN
MASSIMO DI € 1.500.000.NOMINATO
PER COOPTAZIONE COME NUOVO
AMMINISTRATORE IL DOTT. PAPA
Testo del comunicato

Vedi allegato.

COMUNICATO STAMPA

IL CDA DI RELATECH S.P.A. DELIBERA L'AVVIO DELL'ACQUISTO DI AZIONI PROPRIE FINO AD UN MASSIMO DI EURO 1.500.000 NOMINATO PER COOPTAZIONE COME NUOVO AMMINISTRATORE IL DOTT. GIANNI FRANCO PAPA

Milano, 15 Maggio 2020 - Relatech S.p.A., Digital Enabler Solution Company (D.E.S.C.) e PMI innovativa quotata sul mercato AIM Italia (Ticker: RLT), comunica che il Consiglio di Amministrazione della Società, riunitosi in data odierna, ha cooptato il Dott. Gianni Franco Papa ex Direttore Generale di UniCredit, in sostituzione del Dott. Alessandro De Luca il quale ha rassegnato le proprie dimissioni in data 14 maggio 2020 per sopravvenuti impegni professionali; il Dott. De Luca in qualità di advisor, relativamente all'area amministrazione, finanza e controllo, continuerà a supportare la Società.

Inoltre, il Consiglio di Amministrazione ha deliberato di avviare il programma di acquisto azioni proprie autorizzato dall'Assemblea degli Azionisti del 7 maggio 2020, complessivamente fino ad un massimo di Euro 1.500.000, da effettuarsi mediante piano di buyback.

CORPORATE GOVERNANCE

Il Dott. Gianni Franco Papa ha dichiarato di possedere i requisiti di indipendenza e onorabilità previsti dalla normativa applicabile e, sulla base di tali dichiarazioni, della documentazione prodotta e delle informazioni a disposizione della Società, il Consiglio di Amministrazione, con l'approvazione del Collegio Sindacale, ha accertato il possesso dei suddetti requisiti di indipendenza.

Il Consiglio ringrazia il Dott. De Luca per il lavoro svolto e per il contributo apportato all'attività consiliare. Per quanto noto alla Società egli non possiede alcuna partecipazione azionaria alla data odierna e le deleghe in suo possesso saranno cedute al Presidente.

Il Dott. Gianni Franco Papa, ex Direttore generale di UniCredit, ha maturato una significativa e vasta esperienza nel mondo bancario, circa trentotto anni di cui 26 trascorsi all'estero. Nel ripercorrere la sua carriera, dopo Hong Kong e una parentesi italiana all'interno della divisione finanziaria del gruppo, nel 1998 Papa è stato nominato Deputy General Manager

della filiale di Singapore, estendendo successivamente la sua responsabilità come direttore per l'Asia (esclusa la Cina). Dal 2003 fino al 2005, è stato General Manager della filiale di New York e direttore per le Americhe per UniCredit. La sua carriera internazionale è proseguita nella Divisione Centro Est Europa, della quale nel 2010 ha assunto la responsabilità. Durante questo periodo, oltre a posizioni manageriali ai vertici delle banche del Gruppo in Slovacchia e Ucraina, ha ricoperto diversi incarichi nei principali organi di guida e controllo della Divisone. Dal gennaio 2015 all'agosto 2016, è stato, infine, Responsabile della Divisione Corporate & Investment Banking, prima di essere nominato direttore generale del Gruppo.

Il curriculum del nuovo consigliere è disponibile sul sito internet della Società all'indirizzo www.relatech.com, nella sezione Governance.

Il nuovo amministratore, ai sensi dell'art. 2386 del Codice civile e dello statuto vigente, resterà in carica sino alla prossima assemblea.

Sulla base delle comunicazioni effettuate alla Società, il dott. Papa detiene, alla data del 15 maggio 2020, direttamente e/o indirettamente n. 5.113 azioni ordinarie della Società.

Il Presidente Pasquale Lambardi ha così commentato a margine dei Consiglio:

"Con assoluto piacere, in qualità di Presidente e a nome dell'intero Consiglio di Amministrazione, esprimo la nostra soddisfazione per l'accettazione della carica consiliare da parte del Dott. Gianni Franco Papa. Siamo certi che l'ingresso di una figura professionale di alto livello, con compravate esperienze manageriali internazionali, apporterà un valido contributo all'ambizioso percorso di crescita della nostra Società."

Il Dott. Gianni Franco Papa ha così commentato a margine dei Consiglio:

"E' con grande piacere che ho accettato la carica di Consigliere di Relatech S.p.A. che rappresenta una delle più innovative realtà italiane nello sviluppo di tecnologie digitali avanzate con grandi investimenti in R&D e qualificandosi come partner strategico per digitalizzazione e i servizi di ICT di numerose aziende. Sono convinto che la Società proseguirà nel suo percorso di crescita che sosterrò con il mio fattivo contributo."

BUYBACK

Il Consiglio di Amministrazione ha deliberato di avviare un piano di buyback, con le seguenti caratteristiche:

  • i. gli acquisti avranno ad oggetto azioni Relatech per un ammontare massimo corrispondente a 1.500.000 Euro;
  • ii. il piano di acquisto deliberato risponde prevalentemente all'esigenza di consentire l'implementazione di piani di incentivazione azionaria nonché di procedere eventualmente a scambi azionari nell'ambito di operazioni connesse alla gestione caratteristica ovvero di progetti coerenti con le linee strategiche che la Società intende perseguire;
  • iii. il prezzo di acquisto di ciascuna azione dovrà essere non inferiore e non superiore del 30% al prezzo di riferimento che il titolo avrà registrato nella seduta di Borsa del giorno precedente ogni singola operazione;
  • iv. gli acquisti saranno effettuati entro il termine massimo di 18 mesi decorrenti dalla data della riunione assembleare del 7 maggio 2020.

Il programma di acquisto sarà coordinato da intermediario abilitato che effettuerà gli acquisti in piena indipendenza e nel rispetto dei vincoli derivanti dalla normativa applicabile nonché nei limiti delle delibere assunte dagli organi sociali.

Il piano di buy-back sarà attuato nel rispetto della regolamentazione applicabile anche di carattere Europeo o sovranazionale (ivi incluso il Regolamento (UE) n. 596/2014) nonché dei termini e delle condizioni stabilite detta regolamentazione (ivi incluso il Regolamento Delegato (UE) n. 2019/1052) e delle prassi ammesse dalle autorità di settore (ove applicabili).

Infine, si comunica che con riferimento alle azioni proprie che verranno acquistate dalla Società per effetto dell'esecuzione del piano di buyback, l'Assemblea degli Azionisti del 7 maggio 2020 ha attribuito al Consiglio di Amministrazione la facoltà di effettuare tutte le più opportune successive operazioni di disposizione, senza limiti di tempo e secondo le modalità di volta in volta individuate.

Il presente comunicato stampa è online su www.relatech.com (sezione Investor Relations/Comunicati stampa) .

Relatech (ticker RLT ISIN IT0005371874), Digital Solution Company quotata su AIM Italia dal giugno 2019, è presente sul mercato con soluzioni innovative dedicate alla digital transformation delle imprese. Relatech è una PMI innovativa focalizzata su clienti che ricercano le soluzioni più innovative, diventando partner strategico per la digitalizzazione e i servizi ICT. Relatech investe costantemente in innovazione con un'ampia attività di R&D svolta internamente e numerose partnership con le principali Università italiane ed enti di Ricerca. Grazie alla piattaforma digitale RePlatform cloud-based, sviluppa soluzioni nei quattro ambiti tecnologici ad elevata crescita: digital customer experience e marketing automation, artificial intelligence e big data analytics, cybersecurity e blockchain, internet of things e industria 4.0.

***

***

Contatti

EMITTENTE

Relatech S.p.A. | [email protected] | T: +39 02 2404909 | Via Ercole Marelli, 165 - 20099 Sesto San Giovanni (MI)

NOMAD e SPECIALIST BPER Banca S.p.A. | [email protected] | T: +39 02 7274 9229 | Via Gaetano Negri, 10 - 20123 Milano

INVESTOR & MEDIA RELATIONS IR Top Consulting | [email protected] | T: + 39 02 4547 3883/4 | Via Bigli, 19 - 20121 Milano

PRESS RELEASE

THE BOARD OF RELATECH S.P.A. RESOLVES THE START OF THE PURCHASE OF TREASURY SHARES UP TO A MAXIMUM OF 1,500,000 EUROS

DR. NOMINATED FOR CO-OPTION AS NEW ADMINISTRATOR GIANNI FRANCO PAPA

Milan, May 15th 2020 - Relatech S.p.A., Digital Enabler Solution Company (D.E.S.C.) and innovative SME listed on AIM Italia market (Ticker: RLT), communicates that the Board of Directors of the Company, which met today, co-opted Dr. Gianni Franco Papa, former General Manager of UniCredit, to replace Dr. Alessandro De Luca who resigned on 14 May 2020 due to unexpected commitments professional; Dr. De Luca as advisor, in relation to the administration, finance and control area, will continue to support the Company.

In addition, the Board of Directors resolved to launch the treasury share purchase program authorized by the Shareholders' Meeting of May 7, 2020, up to a maximum of Euro 1,500,000, to be carried out through the buyback plan.

CORPORATE GOVERNANCE

Dr. Gianni Franco Papa has declared that he possesses the independence and integrity requirements provided for by the applicable legislation and, based on these declarations, the documentation produced and the information available to the Company, the Board of Directors, with the approval of the Board Statutory auditor, ascertained that the aforementioned independence requirements are met.

The Board thanks Dr. De Luca for the work done and for the contribution made to the board activity. To the best of the Company's knowledge, he does not hold any shareholding as of today and the proxy in his possession will be transferred to the Chairman.

Gianni Franco Papa, former UniCredit General Manager, has gained significant and extensive experience in the banking world, about thirty-eight years, of which 26 spent abroad. In retracing his career, after Hong Kong and an Italian parenthesis within the group's financial division, in 1998 Papa was appointed Deputy General Manager of the Singapore

branch, subsequently extending his responsibility as director for Asia (excluding the China). From 2003 to 2005, he was General Manager of the New York branch and director of the Americas for UniCredit. His international career continued in the Central Eastern Europe Division, of which he took responsibility in 2010. During this period, in addition to managerial positions at the top of the Group's banks in Slovakia and Ukraine, he held various positions in the main management and control bodies of the Division. From January 2015 to August 2016, he was finally Head of the Corporate & Investment Banking Division, before being appointed Group General Manager.

The curriculum of the new director is available on the Company's website at www.relatech.com, in the Governance section.

The new director, pursuant to art. 2386 of the Civil Code and the current statute, will remain in office until the next meeting.

Based on the communications made to the Company, dr. As of May 15, 2020, Pope holds directly and / or indirectly no. 5,113 ordinary shares of the Company.

The President Pasquale Lambardi commented in the sidelines of the Board as follows:

"With absolute pleasure, as President and on behalf of the entire Board of Directors, I express our satisfaction with the acceptance of the board office by Dr. Gianni Franco Papa. We are confident that the entry of a top professional figure level, with acquired international managerial experience, will make a valid contribution to the ambitious growth path of our Company."

Dr. Gianni Franco Papa commented in the sidelines of the Council as follows:

"It is with great pleasure that I accepted the office of Director of Relatech S.p.A. which represents one of the most innovative Italian companies in the development of advanced digital technologies with large investments in R&D and qualifying as a strategic partner for digitization and ICT services of numerous companies. I am convinced that the Company will continue on its growth path which I will support with my active contribution."

BUYBACK

The Board of Directors resolved to initiate a buyback plan, with the following characteristics:

  • i. the purchases will relate to Relatech shares for a maximum amount corresponding to 1,500,000 Euros;
  • ii. the deliberate purchase plan mainly responds to the need to allow the implementation of share incentive plans as well as to possibly carry out share exchanges in the context of operations related to the typical management or projects consistent with the strategic lines that the Company intends to pursue;
  • iii. the purchase price of each share must be no lower and no more than 30% of the reference price that the security will have recorded in the stock market session of the day preceding each individual transaction;
  • iv. purchases will be made within the maximum term of 18 months from the date of the Shareholders' Meeting of May 7, 2020.

The purchase program will be coordinated by a qualified intermediary who will make the purchases in complete independence and in compliance with the constraints deriving from the applicable legislation as well as within the limits of the resolutions adopted by the corporate bodies.

The buy-back plan will be implemented in compliance with applicable regulations, including those of a European or supranational nature (including Regulation (EU) no. 596/2014) as well as the terms and conditions established by said regulation (including Delegated Regulation (EU ) n. 2019/1052) and practices admitted by the sector authorities (where applicable).

Finally, we inform you that with reference to the treasury shares that will be purchased by the Company as a result of the execution of the buyback plan, the Shareholders' Meeting of May 7, 2020 granted the Board of Directors the power to carry out all the most appropriate subsequent operations. disposition, without time limits and according to the methods identified from time to time.

This press release is online at www.relatech.com (Investor Relations/Press Release section) .

Relatech (ticker RLT ISIN IT0005371874), Digital Solution Company listed on AIM Italia since June 2019, is present on the market with innovative solutions dedicated to the digital transformation of companies. Relatech is an innovative SME focused on customers looking for the most innovative solutions, becoming a strategic partner for digitization and ICT services. Relatech constantly invests in innovation with an extensive R&D activity carried out internally and numerous partnerships with the main Italian universities and research bodies. Thanks to its digital platform cloud-based RePlatform, it develops solutions in the four high-growth technological areas: digital customer experience and marketing automation, artificial intelligence and big data analytics, cybersecurity and blockchain, internet of things and industry 4.0.

***

***

Contacts

ISSUER

Relatech S.p.A. | [email protected] | T: +39 02 2404909 | Viale Ercole Marelli, 165 - 20099 Sesto San Giovanni (MI)

NOMAD & SPECIALIST BPER Banca S.p.A. | [email protected] | T: +39 02 7274 9229 | Via Gaetano Negri, 10 - 20123 Milan

INVESTOR & MEDIA RELATIONS IR Top Consulting | [email protected] | T: + 39 02 4547 3883/4 | Via Bigli, 19 - 20121 Milan

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.