AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Esprinet

Pre-Annual General Meeting Information Feb 16, 2021

4497_egm_2021-02-16_e7a62f14-77ef-42be-8109-a219a68009ec.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
0533-7-2021
Data/Ora Ricezione
16 Febbraio 2021
18:56:53
MTA - Star
Societa' : ESPRINET
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 142561
Nome utilizzatore : ESPRINETN02 - Perfetti
Tipologia : REGEM; 3.1
Data/Ora Ricezione : 16 Febbraio 2021 18:56:53
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 16 Febbraio 2021 18:56:54
Oggetto : ESPRINET CONVOCA L'ASSEMBLEA
2021 - ESPRINET CALLS THE 2021
SHAREHOLDERS' MEETING
Testo del comunicato

Vedi allegato.

ESPRINET CONVOCA L'ASSEMBLEA 2021

Vimercate (Monza Brianza), 16 febbraio 2021 – Il Consiglio di Amministrazione di ESPRINET, leader nel sud Europa nella distribuzione di IT, Consumer Electronics e Advanced Solutions, riunitosi sotto la presidenza di Maurizio Rota, ha deliberato di convocare l'assemblea ordinaria il giorno 7 aprile 2021 per deliberare sul seguente ordine del giorno;

    1. Bilancio di esercizio al 31 dicembre 2020
    2. 1.1 Approvazione del Bilancio d'esercizio al 31 dicembre 2020, Relazione degli Amministratori sulla gestione, Relazione del Collegio Sindacale e della Società di Revisione, Presentazione del Bilancio consolidato al 31 dicembre 2020.
    3. 1.2 Destinazione dell'utile di esercizio.
    4. 1.3 Distribuzione del dividendo.
    1. Nomina del Consiglio di Amministrazione per gli esercizi 2021/2023
    2. 2.1 Determinazione del numero dei componenti.
    3. 2.2 Determinazione della durata in carica.
    4. 2.3 Nomina degli Amministratori.
    5. 2.4 Nomina del Presidente del Consiglio di Amministrazione.
    6. 2.5 Determinazione del relativo compenso.
    1. Nomina dei componenti del Collegio Sindacale per gli esercizi 2021/2023
    2. 3.1 Nomina componenti.
    3. 3.2 Nomina del Presidente.
    4. 3.3 Determinazione del compenso.
    1. Relazione sulla Politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti
    2. 4.1 Deliberazione vincolante sulla prima sezione ai sensi dell'art. 123-ter, comma 3-bis del TUF.
    3. 4.2 Deliberazione non vincolante sulla seconda sezione ai sensi dell'art. 123-ter, comma 6 del TUF.
    1. Proposta di autorizzazione all'acquisto e disposizione di azioni proprie, nel limite del massimo numero consentito e con il termine di 18 mesi.
    1. Proposta di approvazione, nell'ambito delle politiche di remunerazione ed ai sensi dell'art. 114 bis, D.Lgs. n. 58/1998, di un Piano di compensi ("Long Term Incentive Plan") a favore di componenti del Consiglio di Amministrazione e dirigenti del gruppo, valido per il triennio 2021/2022/2023 ed avente ad oggetto l'attribuzione di diritti di assegnazione gratuita ("Performance Stock Grant") ai beneficiari, da individuarsi a cura del Consiglio di Amministrazione.

  1. Integrazione degli onorari per la revisione legale dei conti del bilancio consolidato di Esprinet S.p.A.; deliberazioni inerenti e conseguenti.

L'estratto dell'avviso di convocazione verrà pubblicato sul quotidiano ItaliaOggi del 19 febbraio 2021.

Si precisa che l'avviso di convocazione integrale dell'Assemblea e le relative relazioni, unitamente alle proposte di delibera, saranno messe a disposizione del pubblico entro i termini di legge con le modalità previste dalla normativa vigente, con facoltà degli Azionisti e di coloro ai quali spetta il diritto di voto di ottenerne copia.

Tale documentazione sarà disponibile presso la sede sociale, nonché presso il meccanismo di stoccaggio eMarket Storage all'indirizzo e sul sito internet della Società www.esprinet.com.

Autorizzazione all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie

Il Consiglio di Amministrazione di Esprinet S.p.A. ha deliberato di sottoporre all'Assemblea ordinaria degli azionisti la proposta di autorizzazione all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie.

Le motivazioni della proposta di autorizzazione assembleare all'acquisto e alla disposizione di azioni proprie sono le seguenti:

  • i) riduzione del capitale sociale, in valore o numero di azioni;
  • ii) adempimento a obblighi derivanti da programmi di opzioni su azioni o altre assegnazioni di azioni ai dipendenti o ai membri degli organi di amministrazione della Società o di società controllate o collegate; e
  • iii) al fine di procedere ad acquisti di azioni proprie possedute da dipendenti della Società o delle società dalla stessa controllate e assegnate o sottoscritte a norma degli artt. 2349 e 2441, ottavo comma, codice civile ovvero rivenienti da piani di compensi approvati ai sensi dell'art. 114-bis TUF;

come più dettagliatamente specificato nella Relazione del Consiglio di Amministrazione predisposta ai sensi dell'articolo 125-ter del TUF, alla quale si rinvia, che sarà messa a disposizione del pubblico nei termini di legge presso la sede legale, sul sito internet della Società all'indirizzo www.esprinet.com, e sul meccanismo di stoccaggio autorizzato "eMarket Storage" all'indirizzo .

La proposta prevede che: il numero massimo di azioni acquistabili per un periodo di 18 mesi sia pari al 5% del capitale sociale della Società, senza computare il numero di azioni proprie in portafoglio alla data di approvazione della delibera di autorizzazione; gli acquisti dovranno essere effettuati in conformità a quanto previsto dall'art. 132 del TUF, dall'art. 144-bis del Regolamento Emittenti e da ogni altra normativa applicabile, nonché dalle prassi di mercato ammesse dalla Consob, ove applicabili (in modo da beneficiare, ove del caso, della protezione assicurata dal safe harbour previsto ai sensi dell'art. 5 del Reg. UE n. 596/2014 o dalle prassi di mercato ammesse pro-tempore vigenti, ove applicabili), assicurando la parità di trattamento tra gli Azionisti, ad un prezzo compreso tra il prezzo minimo e il prezzo massimo stabiliti all'interno della Relazione.

La Società possiede attualmente n. 1.150.000 azioni proprie, pari al 2,26 % del capitale sociale. Le società controllate da Esprinet non detengono azioni della Società.

Esprinet (PRT:IM – ISIN IT0003850929), con circa 1.300 collaboratori e 4 miliardi di euro di fatturato nel 2019, è leader nel sud Europa (Italia, Spagna e Portogallo) nella distribuzione di Information Technology e Consumer Electronics a reseller IT, VAR, System Integrator, negozi specializzati, retailer e portali di e-commerce, nonché il quarto distributore più grande in Europa e tra i primi 10 a livello mondiale. La Vision del Gruppo è quella di semplificare la vita a persone e organizzazioni, ampliando e facilitando la distribuzione e la fruizione della tecnologia. Enabling your tech experience è il payoff che sintetizza l'evoluzione dell'azienda in un vero e proprio hub di servizi tecnologici che abilita l'utilizzo della tecnologia.

Il Gruppo fornisce circa 130.000 prodotti (PC, stampanti, accessori, software, cloud, datacenter & cybersecurity, smartphone, audio-video, TV, gaming, elettrodomestici, mobilità elettrica) di oltre 650 produttori a 31.000 rivenditori business e consumer attraverso molteplici modelli di vendita, sia self-service (piattaforma di ecommerce best-in-class e negozi Cash & Carry) sia assistita (tele-vendita e system engineers sul campo).

Oltre a fornire servizi di vendita all'ingrosso tradizionali (bulk breaking e credito), Esprinet svolge il ruolo di semplificatore dell'utilizzo della tecnologia. Il Gruppo offre, ad esempio, una piattaforma di e-commerce chiavi in mano a centinaia di rivenditori, la gestione in-shop per migliaia di punti vendita al dettaglio, soluzioni di pagamento e finanziamento specializzate per la comunità di rivenditori offrendo anche generazione della domanda da parte degli utenti finali e analisi dei big data ai principali produttori e rivenditori tecnologici che sempre più esternalizzano le attività di marketing.

Servizi cloud, software di collaborazione, sistemi di videoconferenza, infrastrutture IT avanzate e soluzioni di elettronica di consumo specializzate come elettrodomestici connessi o piattaforme di gaming sono nuove aree di crescita a valore aggiunto che alimentano un'ulteriore crescita futura dei ricavi per il settore, mentre i servizi logistici e finanziari, nonché il modello di vendita "a consumo", offrono crescenti opportunità di espansione dei margini.

La pervasività della tecnologia e la necessità di modalità più rapide e più semplici per rendere disponibili tecnologie sempre più complesse e diversificate alle persone e alle aziende, aprono la strada ad ulteriori miglioramenti degli scenari dell'industria della distribuzione tecnologica.

Per ulteriori informazioni:

INVESTOR RELATIONS

ESPRINET S.p.A.

Tel. +39 02 404961 Giulia Perfetti [email protected]

IR TOP CONSULTING

Tel. +39 02 45473884 Maria Antonietta Pireddu [email protected] Federico Nasta [email protected]

CORPORATE COMMUNICATION

Paola Bramati Tel. +39 02 404961; Mobile +39 346 6290054 [email protected]

ESPRINET CALLS THE 2021 SHAREHOLDERS' MEETING

Vimercate (Monza Brianza), February 16th , 2021 – The Board of Directors of ESPRINET, a leader in southern Europe in the distribution of IT, Consumer Electronics and Advanced Solutions, which met under the chairmanship of Maurizio Rota, has decided to call the Ordinary Shareholders' Meeting on April 7 th , 2021 to discuss the following agenda:

    1. Financial Statement as at December 31st, 2020
    2. 1.1 Approval of the Financial Statement as at December 31st , 2020; Directors' Report on Operations, Statutory Auditors' Report, Independent Auditors' Report, Presentation of the Consolidated Financial Statement as at December 31st , 2020.
    3. 1.2 Allocation of income of the year.
    4. 1.3 Allocation of the dividend.
    1. Board of Directors Appointments for fiscal years 2021/2023
    2. 2.1 Definition of the BoD Members number.
    3. 2.2 Definition of the term of office.
    4. 2.3 Directors' Appointment.
    5. 2.4 Appointment of the Chairman of the Board of Director.
    6. 2.5 Definition of the corresponding remuneration.
    1. Board of Statutory Auditor Appointments for fiscal year 2021/2023
    2. 3.1 Members Appointments.
    3. 3.2 Appointment Chairman Appointment.
    4. 3.3 Definition of the corresponding remuneration.
    1. Report on Remuneration related to the remuneration and compensation paid
    2. 4.1 Binding resolution on the first section pursuant to Article 123-ter, paragraph 3-bis of the Consolidated Law on Finance.
    3. 4.2 Non-binding resolution on the second section pursuant to Article 123-ter, paragraph 6 of the Consolidated Law on Finance.
    1. Proposal for the authorisation for the purchase and disposal of own shares, up to the maximum number allowed and with a term of 18 months.
    1. Proposal for the approval of a Long-Term Incentive Plan, in relation to remuneration policies and in accordance with art. 114-bis of legislative decree 58/1998, for the members of the Company's Board of Directors and other executives for the period 2021/2022/2023. The object of the plan is the free allocation of ordinary shares in the Company ("Performance Stock Grants") to beneficiaries designated by the Board of Directors.

  1. Integration of fees for the legal accounting support of the Esprinet S.p.A. consolidated financial statement.

The extract of the notice of the call will be published in the ItaliaOggi newspaper on February 19th , 2021.

It should be noted that the full notice of call of the Shareholders' Meeting and the related reports, together with the proposed resolutions, will be made available to the public within the terms of the law in the manner provided for by current regulation, with the right of the Shareholders and who have the right to vote to obtain a copy.

This documentation will be available at the Company headquarter, as well as on the authorised stocking service eMarket Storage at the internet site and on the Company's website www.esprinet.com.

Authorization for the purchase and disposal of own shares

The Board of Directors of Esprinet S.p.A. resolved to submit the proposal to authorize the purchase and disposal of treasury shares to the ordinary Shareholders' Meeting.

The reasons for the proposed authorization of the Shareholders' Meeting for the purchase and disposal of treasury shares are as follows:

  • i) to reduce the share capital, in value or number of shares;
  • ii) to fulfill the obligations deriving from share option programs or other assignments of shares to employees or members of the administrative bodies of the Company or of subsidiaries or associates; and
  • iii) in order to proceed with the purchase of treasury shares owned by employees of the Company or subsidiaries and assigned or subscribed according to art. 2349 and 2441, eighth paragraph, of the Italian Civil Code or deriving from remuneration plans approved according to art. 114-bis of the Consolidated Law on Finance;

as specified in more detail in the Report of the Board of Directors prepared pursuant to art. 125-ter of the Consolidated Law on Finance, to which reference is made, which will be made available to the public within the terms of the law at the Company headquarter, on the Company's website www.esprinet.com, on the authorised stocking service eMarket Storage at the internet site .

The proposal provides that: the maximum number of shares that can be purchased for a period of 18 months is equal to 5% of the share capital of the Company, without calculating the number of treasury shares in the portfolio at the date of approval of the authorization resolution; purchases must be made in accordance with the provisions of art. 132 of the Consolidated Law on Finance, by art. 144-bis of the Issuers' Regulation and any other applicable regulation, as well as the market practices accepted by Consob, where applicable (in order to benefit, where appropriate, from the protection ensured by the safe harbor provided pursuant to art. 5 of the Reg. EU no. 596/2014 or by market practices accepted pro-tempore in force, where applicable), ensuring equal treatment among Shareholders, at a price between the minimum and maximum price established in the Report. As of today Company's treasury stock is made up of 1,150,000 own shares corresponding to 2.26% of share capital. Esprinet's subsidiaries do not hold any share of the parent company.

Esprinet (PRT:IM – ISIN IT0003850929), with around 1,300 employees and 4 billion euro in turnover in 2019, is the leading company in Southern Europe (Italy, Spain and Portugal) in the distribution of Information Technology and Consumer Electronics to IT resellers, VAR, System Integrators, specialised stores, retailers and e-commerce portals, as well as the fourth largest distributor in Europe and in the top 10 at global level. The Group's vision is to simplify life for people and organisations, by expanding and facilitating the distribution and use of technology. Enabling your tech experience is the payoff that synthesises the evolution of the company into a genuine technology services hub that enables the use of technology.

The Group supplies roughly 130,000 products (PCs, printers, accessories, software, cloud, datacenters & cybersecurity, smartphones, audio-video, TV, gaming, household appliances, electric mobility) of more than 650 manufacturers to 31,000 business and consumer resellers through multiple sales models, both self-service (best-in-class e-commerce platform and Cash & Carry stores) and assisted (tele-sales and system engineers in the field).

In addition to providing traditional wholesaling services (bulk breaking and credit), Esprinet fulfils the role of simplifier of the use of technology. The Group offers, for example, a turnkey e-commerce platform to hundreds of resellers, in-shop management for thousands of retail sales points, specialised payment and financing solutions for the resellers community, by also offering the generation of demand by end users and big data analysis to the main technology manufacturers and resellers which outsource marketing activities increasingly more frequently.

Cloud services, collaboration software, video-conference systems, advanced IT infrastructures and specialised consumer electronics solutions such as connected household appliances or gaming platforms are the new areas of growth with added value which fuel further future growth in revenues for the sector, while logistics and financial services, as well as the "pay-per-use" sales model, offer increased opportunities for margin growth.

The widespread use of technology and the need for quicker and simpler methods to make increasingly more complex and diversified technologies available for people and companies, pave the way for further improvements in the scenarios of the technological distribution industry.

For more information:

INVESTOR RELATIONS

ESPRINET S.p.A.

Tel. +39 02 404961 Giulia Perfetti [email protected]

IR TOP CONSULTING

Tel. +39 02 45473884 Maria Antonietta Pireddu [email protected] Federico Nasta [email protected]

CORPORATE COMMUNICATION

Paola Bramati Tel. +39 02 404961; Mobile +39 346 6290054 [email protected]

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.