AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Datalogic

Remuneration Information Mar 10, 2022

4452_rns_2022-03-10_edcab980-51a7-4397-9ef2-40c78b79734e.pdf

Remuneration Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Informazione
Regolamentata n.
0508-3-2022
Data/Ora Ricezione
10 Marzo 2022
19:27:19
Euronext Star Milan
Societa' : DATALOGIC
Identificativo
Informazione
Regolamentata
: 158321
Nome utilizzatore : DATALOGICN01 - Colucci
Tipologia : REGEM
Data/Ora Ricezione : 10 Marzo 2022 19:27:19
Data/Ora Inizio
Diffusione presunta
: 10 Marzo 2022 19:27:20
Oggetto : Comunicato stampa ai sensi dell'art. 84-bis,
comma 3 Regolamento Emittenti/Press
release pursuant to article 84-bis, par. 3,
Regolamento Emittenti
Testo del comunicato

Vedi allegato.

PRESS RELEASE

DATALOGIC (Euronext Star Milan: DAL)

COMUNICATO STAMPA AI SENSI DELL'ART. 84-BIS, COMMA 3, DELIBERA CONSOB N. 11971 DEL 14 MAGGIO 1999 E SUCCESSIVE MODIFICHE

Bologna, 10 marzo 2022 - Datalogic S.p.A. (Borsa Italiana S.p.A.: DAL), società quotata presso l'Euronext Star Milan di Borsa Italiana S.p.A. comunica che in data odierna il Consiglio di Amministrazione, su proposta del Comitato Controllo Rischi, Remunerazione e Nomine, nonché, con il parere favorevole del Collegio Sindacale ha approvato le linee guida di un piano di incentivazione rivolto al presidente esecutivo, all'amministratore delegato, dirigenti con responsabilità strategiche, dirigenti e dipendenti della Società e/o delle società dalla stessa controllate ai sensi dell'art. 93 del D.lgs 58/1998 (le "Controllate") denominato "Piano di Performance Shares 2022 – 2024 di Datalogic S.p.A." (il "Piano"), da sottoporre all'approvazione della Assemblea dei Soci del 29 aprile 2022.

In particolare, ai sensi dell'art. 84-bis, comma 3 del regolamento adottato dalla Consob con delibera n. 11971 del 14 maggio 1999, come successivamente modificato (il "Regolamento Emittenti" o "RE"), si specifica quanto segue.

Ragioni del Piano

La Società, in linea con le migliori prassi di mercato adottate dalle società quotate a livello nazionale e internazionale, ritiene che i piani di compensi basati su azioni costituiscano un efficace strumento di incentivazione e di fidelizzazione per il management e i dipendenti, al contempo contribuendo alla creazione di valore per gli azionisti nel medio-lungo termine.

L'adozione di piani di remunerazione basati su azioni risponde alle raccomandazioni del Codice di Corporate Governance, il cui n. 28 riconosce che tali piani rappresentano uno strumento idoneo a consentire l'allineamento degli interessi degli amministratori esecutivi e dei dirigenti con responsabilità strategiche delle società quotate con quelli degli azionisti in un orizzonte di lungo termine.

Il Piano ha quindi la finalità principale di rafforzare le leve di attraction e retention della Società nei confronti di risorse chiave per il raggiungimento degli obiettivi strategici del Gruppo nei mercati in cui opera.

Inoltre, in linea con la raccomandazione n. 27 del Codice di Corporate Governance in relazione al perseguimento del "successo sostenibile", il Piano prevede il raggiungimento di obiettivi di performance legati a parametri non finanziari.

Beneficiari

Il Piano è riservato al Presidente Esecutivo, all'Amministratore Delegato, ai dirigenti con responsabilità strategiche, dirigenti e dipendenti di Datalogic e delle Controllate che saranno individuati dal Consiglio di Amministrazione, sentito, per quanto di competenza, il parere del Comitato Controllo, Rischi, Remunerazione e Nomine ed in base alle indicazioni dell'Amministratore Delegato relativamente ai beneficiari che non siano membri del Consiglio di Amministrazione. Il Consiglio di Amministrazione potrà delegare all'Amministrazione Delegato l'identificazione dei Beneficiari che siano dirigenti o dipendenti, a condizione che i primi non siano Dirigenti con Responsabilità Strategiche.

L'indicazione nominativa degli stessi, ove dovuta, e le altre informazioni previste dal paragrafo 1 dello Schema 7 dell'Allegato 3A al RE, saranno fornite ai sensi dell'art. 84-bis, comma 5, lett. a), del RE.

Caratteristiche degli strumenti finanziari attribuiti

Il Piano ha ad oggetto l'attribuzione gratuita di diritti che consentono, in caso di integrale raggiungimento di determinati obiettivi di performance di cui infra, di ricevere a titolo gratuito una (1) azione ordinaria Datalogic (le "Azioni") per ogni diritto attribuito.

I diritti saranno attribuiti nel corso del 2022 o, anche successivamente, per i dirigenti con responsabilità strategiche, dirigenti o dipendenti assunti o incaricati di ricoprire posizioni chiave dopo il 2022 o comunque chiamati a sostituire i precedenti beneficiari in corso di piano. Al termine di un vesting period triennale (successivo all'approvazione del bilancio per l'esercizio chiuso al 2024), verrà determinato il numero di Azioni da assegnare a ciascun beneficiario a fronte dei risultati conseguiti nel corso del triennio precedente.

Gli obiettivi di performance1 oggetto del Piano sono rappresentati da: (i) "Tasso annuo di crescita composto (CAGR) dei Ricavi Adjusted 2022 - 2024", con un peso ponderato del 35%, (ii) "EBITDA Margin Adjusted 2024 "Rettificato"", con un peso ponderato del 35%; (iii) l'"Incidenza del Capitale Circolante Commerciale Netto Adjusted before factoring sui Ricavi Adjusted", con un peso ponderato del 25%: e (iv) e la percentuale di dipendenti donne con ruoli dirigenziali e impiegatizi ("White Collar") nel Gruppo al 31 dicembre 2024.

A seguito della misurazione degli Obiettivi di Performance, il numero di Azioni da assegnare a ciascun beneficiario potrà essere corretto in funzione del c.d. Total Shareholder Return (TSR) che agirà come moltiplicatore o demoltiplicatore del numero di Azioni oggetto di Assegnazione per una percentuale ±10% in funzione dell'andamento del TSR di Datalogic rispetto ai due seguenti gruppi di riferimento: aziende dell'indice "FTSE Italia Star" e Peers Panel.

Il numero massimo di Azioni a servizio del Piano è pari a 500.000. Le Azioni oggetto di assegnazione avranno godimento regolare. Il Piano prevede l'adozione di meccanismi di "claw back".

Il Piano sarà servito da Azioni già in portafoglio della Società (o successivamente acquistate), o azioni rivenienti da eventuali aumenti di capitale ai sensi dell'art. 2349 cod. civ. da approvarsi da parte dell'Assemblea dei Soci.

***

Per maggiori informazioni si rinvia alla relazione illustrativa del Consiglio di Amministrazione e al documento informativo relativi al Piano che verranno messi a disposizione del pubblico nei termini di legge con le modalità, ai sensi e per gli effetti degli artt. 114-bis e 125-ter, comma 1, D. Lgs. 24 febbraio 1998 n. 58 e successive modificazioni e 84-bis e 84-ter RE.

Datalogic Group

Il Gruppo Datalogic è leader tecnologico globale nei mercati dell'acquisizione automatica dei dati e dell'automazione di fabbrica dal 1972, specializzato nella progettazione e produzione di lettori di codici a barre, mobile computer, sensori di rilevamento, misura e sicurezza, sistemi di machine vision e marcatura laser. Le soluzioni Datalogic aumentano l'efficienza e la qualità dei processi, lungo l'intera catena del valore, nei settori della vendita al dettaglio, industria manifatturiera, trasporti e logistica e sanità.

I principali player mondiali dei quattro settori di riferimento utilizzano i prodotti Datalogic, certi dell'attenzione al cliente e della qualità che il Gruppo garantisce da 49 anni.

1 Gli obiettivi di performance da calcolarsi come indicato sono intesi ante eventuali rettifiche del principio contabile IFRS 5 che richieda riclassifiche dei prospetti di bilancio per il trattamento contabile delle linee di business cedute o in corso di dismissione ai sensi di detto principio.

Oggi il Gruppo Datalogic, la cui sede centrale è a Lippo di Calderara di Reno (Bologna), impiega più di 2.800 dipendenti nel mondo, distribuiti su 27 paesi, con stabilimenti di produzione e riparazione negli Stati Uniti, Ungheria, Slovacchia, Italia, Cina, Vietnam e Australia, 7 centri di Ricerca e Sviluppo e 3 Datalogic Labs in Italia, Stati Uniti, Vietnam e Cina.

Nel 2020 ha registrato vendite per 479,8 milioni di euro e ha investito oltre 52 milioni di euro nel settore Ricerca e Sviluppo, con un portfolio di circa 1.200 brevetti e domande di brevetto.

Datalogic S.p.A. è quotata al segmento Euronext STAR Milan di Borsa Italiana dal 2001 come DAL. Maggiori informazioni su Datalogic sul sito www.datalogic.com.

Datalogic e il logo Datalogic sono marchi registrati di Datalogic S.p.A. in molti paesi, compresi gli U.S.A. e l'U.E.

Contatti DATALOGIC S.p.A. Investor Relations: Laura Bernardelli Tel. 051 31 47 011 [email protected]

Investor Relations Advisor CDR Communication S.r.l Vincenza Colucci Tel. 051 31 47 011 - 3356909547 [email protected]

PRESS RELEASE

DATALOGIC (Euronext Star Milan: DAL)

PRESS RELEASE PURSUANT TO ARTICLE 84-BIS, PARAGRAPH 3, CONSOB RESOLUTION NO. 1197 OF MAY 1999 AND SUBSEQUENT AMENDMENTS

Bologna, 10 March 2022 - Datalogic S.p.A. (Borsa Italiana S.p.A: DAL), a company listed on the Euronext Star Milan of Borsa Italiana S.p.A. ("Datalogic" or the "Company") announces that its Board of Directors has approved on the date hereof the general guidelines of an incentive plan for the executive chairman, the chief executive officer, executives with strategic responsibility and executives and employees of the Company and its subsidiaries controlled pursuant to Article 93 of Legislative Decree 58/1998 ( "Subsidiaries"), called "2022 – 2024 Datalogic S.p.A. Performance Shares Plan" (the "Plan"), upon the proposal of the Company's Control, Risks, Compensation and Appointments Committee and with the favorable opinion of the Company's Board of Statutory Auditors. The Plan is to be approved by the shareholders meeting called for 29 April 2022.

In particular, pursuant to Article 84-bis, paragraph 3 of the regulation adopted by Consob through resolution no. 11971 of May 14, 1999, as amended (the "Issuers' Regulation"), we submit the following information.

Scope of the plan

In line with the best market practices adopted by listed companies at national and international level, the Company believes that share-based incentive plans are an effective incentive and loyalty-building tool for management and employees, which, at the same time, contribute to the creation of shareholder value in the medium-long term.

The adoption of share-based incentive plans is in line with the recommendations set out under n. 28 of the Corporate Governance Code which recognises that such plans as a suitable tool for aligning the interests of executive directors and key management personnel of listed companies with those of shareholders over the long term.

The main purpose of the Plan is therefore to strengthen the Company's attraction and retention levers for key resources for the achievement of the Group's strategic objectives in the markets in which it operates.

Moreover, in line with recommendation no. 27 of the Corporate Governance Code in relation to the pursuit of "sustainable success", the Plan provides for the achievement of performance targets linked to non-financial parameters.

Beneficiaries

The Plan is reserved to the executive chairman, the chief executive officer, executives with strategic responsibility and executives and employees of the Company and its Subsidiaries to be identified by the Board of Directors, taking into account the opinion of the Control, Risks, Compensation and Appointments Committee, and on the basis of input received from the chief executive officer with respect to beneficiaries who are not members of the Board of Directors. The Board of Directors may delegate to the Chief Executive Officer the identification of the beneficiaries who are executives or employees, on condition that the former are not executives with strategic responsibility.

The names of beneficiaries and other information required by paragraph 1 of Schedule 7 or Annex 3A of the Issuers' Regulation, shall be provided pursuant to Article 84-bis, paragraph 5, letter a), of the Issuers' Regulation.

Characteristics of the financial instruments granted under the Plan

The subject-matter of the Plan is the free grant of rights which enable to receive one (1) Datalogic share, at no charge, per each right granted, subject to the achievement of all the performance targets.

The rights will be granted during 2022 or, even later, for the executives with strategic responsibility, executives or employees hired or charged with covering key positions after 2022 or otherwise requested to substitute beneficiaries already identified. At the end of a three-year vesting period (following the approval of the financial statements for the year ending on 31 December 2024), the Company will identify the number of rights vested according to the measurement of the performance targets.

The performance targets 1 covered by the Plan are based on: (i) "CAGR of Revenues Adjusted 2022-2024", weighted at 35%, (ii) "Adjusted EBITDA Margin 2024 Rectified", weighted at 35%, (iii) "Percentage of Adjusted Net Working Capital before factoring on Adjusted Revenues, weighted at 25%, and (iv) the percentage of women employed in the Group as at December 31, 2024 as executives or employees (white collar).

Following the verification of the performance targets, the number of Datalogic shares to be assigned to each beneficiary may be adjusted according to the "Total Shareholder Return" (TSR), which may increase or decrease the number of Datalogic shares received by ± 10% depending on the performance of the Datalogic TSR compared to two reference groups: companies included into the "FTSE Italia Star" index and Peers Panel.

The maximum number of Datalogic shares to be assigned under the Plan is 500,000. The shares to be assigned will have regular entitlement.

The Plan provides for the adoption of "claw back" mechanisms.

The Plan will be serviced by shares currently in the Company's portfolio (or subsequently purchased), or shares deriving from any capital increase pursuant to Article 2349 of the Italian Civil Code to be approved by the Shareholders' Meeting.

***

For more information, please refer to the Board of Directors' illustrative reports and the information document relating to the Plan which will be made available to the public in accordance with the law and the procedures set out in Articles 114-bis and 125-ter, paragraph 1, of Legislative Decree 58/1998 and subsequent amendments and 84-bis and 84-ter or the Issuers' Regulation.

Datalogic Group

Datalogic Group is a global technology leader in the automatic data capture and factory automation markets since 1972, specialized in the designing and production of barcode readers, mobile computers, sensors for detection, measurement and safety, machine vision and laser marking systems. Datalogic solutions help increase the efficiency and quality of processes in the Retail, Manufacturing, Transportation & Logistics, and Healthcare industries along the entire value chain.

The world's leading players in these industries use Datalogic products, certain of the attention to the customer and of the quality that the Group has been offering for 49 years.

1 Performance goals, to be calculated as reported, are intended before any potential IFRS 5 adjustment which could require reclassification of financial statements for the accounting treatment of business discontinued or held for sale in application of the accounting standard itself

Today Datalogic Group, headquartered in Bologna (Italy), employs more than 2,800 staff worldwide, distributed in 27 countries, with manufacturing and repair facilities in the U.S.A, Hungary, Slovakia, Italy, China, Vietnam, and Australia, 7 Research & Development centers and 3 DL Labs in Italy, USA, Vietnam, and China.

In 2020, Datalogic had a turnover of 479.8 million euros and invested over 52 million euros in Research & Development, with a portfolio of about 1,200 patents and patent applications.

Datalogic S.p.A. is listed in the Euronext STAR Milan segment of the Italian Stock Exchange since 2001 as DAL. Find more information about Datalogic at www.datalogic.com.

Datalogic and the Datalogic logo are registered trademarks of Datalogic S.p.A. in many countries, including the U.S.A. and the E.U.

Contacts DATALOGIC S.p.A. Investor Relations: Laura Bernardelli Tel. 051 31 47 011 [email protected]

Investor Relations Advisor CDR Communication S.r.l Vincenza Colucci Tel. 051 31 47 011 - 3356909547 [email protected]

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.