AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Dovalue

Major Shareholding Notification Jun 14, 2023

4145_rpt_2023-06-14_f70ed207-85cb-401e-b0d3-b4cbe5c11421.pdf

Major Shareholding Notification

Open in Viewer

Opens in native device viewer

Allegato 1

Copia delle informazioni essenziali

Informazioni essenziali ai sensi dell'art. 122 del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 ("TUF") e dell'art. 130 del Regolamento Consob 14 maggio 1999, n. 11971 ("Regolamento Emittenti")

Ai sensi di quanto previsto dall'art. 122 del TUF e dall'art. 130 del Regolamento Emittenti, si rende noto che, in data 13 giugno 2023, Avio S.à r.l. ("Avio") e Sankaty European Investments S.à r.l. ("Sankaty") hanno sottoscritto un patto parasociale (il "Patto Parasociale") relativo a doValue S.p.A. (la "Società"), avente ad oggetto i diritti e gli obblighi reciproci in relazione alle dimissioni, alla cooptazione e alla nomina di un membro del consiglio di amministrazione della Società, nonché in merito alla potenziale cooperazione tra le Parti (come di seguito definite) finalizzata a stilare e, se del caso, presentare una lista congiunta di candidati per l'elezione del nuovo consiglio di amministrazione e del nuovo collegio sindacale della Società alla prima assemblea degli azionisti della Società successiva alla data del Patto Parasociale che sarà convocata per l'elezione dell'intero consiglio di amministrazione e/o del collegio sindacale della Società (l'"Assemblea di Nomina").

Sankaty e Avio sono di seguito anche denominate, singolarmente, la "Parte" e, congiuntamente, le "Parti".

1. TIPO DI PATTO

Alcune pattuizioni contenute nel Patto Parasociale sono riconducibili a pattuizioni parasociali rilevanti a norma dell'art. 122, commi 1 e 5, lettera b), del TUF, in quanto aventi ad oggetto l'esercizio del diritto di voto ed alcuni limiti al trasferimento delle partecipazioni della Società, intendendosi per tali le azioni, qualsiasi diritto di voto o altri diritti amministrativi o diritti sulla distribuzione dei dividendi relativi alle azioni della Società o qualsiasi strumento finanziario emesso o attribuito in relazione alle azioni (anche in connessione con qualsiasi frazionamento o dividendo azionario) (le "Partecipazioni").

2. SOCIETÀ I CUI STRUMENTI FINANZIARI SONO OGGETTO DEL PATTO PARASOCIALE

Il Patto Parasociale ha oggetto azioni di doValue S.p.A., con sede legale in Verona, Viale dell'Agricoltura 7, iscritta al Registro delle Imprese di Verona al numero 00390840239, capitale sociale Euro 41.280.000, interamente sottoscritto e versato, suddiviso in complessive n. 80.000.000 azioni con diritto di voto, quotate sul segmento Star Euronext del mercato azionario Euronext organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A.

3. AZIONI E STRUMENTI FINANZIARI OGGETTO DEL PATTO PARASOCIALE

Gli impegni assunti dalle Parti ai sensi del Patto Parasociale concernono le complessive n. 33.477.849 azioni della Società direttamente detenute dalle Parti (e, nel caso di Avio, anche indirettamente per il tramite di Principal Holdings I LP, Fortress Investment Group LLC, Fortress Operating Entity I LP, Adige Investments S.à r.l (collettivamente, con Avio, le "Parti Fortress")), pari al 41,85% del capitale sociale e dei diritti di voto della Società.

Socio titolare Numero azioni % sul capitale sociale e
diritti di voto nella Società
% sul totale delle azioni
oggetto
del
Patto
Parasociale
Sankaty 10.863.638 13,58% 32,45%
Avio 20.040.000 25,05% 59,86%
Principal Holdings I LP* 86.623 0,11% 0,25%
Fortress
Investment
Group
LLC*
252.972 0,32% 0,75%
Fortress Operating Entity I LP* 1.801 0,00% 0,00%
Adige Investments S.à r.l.* 2.232.815 2,79% 6,66%

In particolare, il Patto Parasociale concerne le seguenti azioni:

* Principal Holdings I LP, Fortress Investment Group LLC, Fortress Operating Entity I LP e Adige Investments S.à r.l. non sono parte del Patto Parasociale. Il Patto Parasociale, tuttavia, prevede l'impegno di Avio a fare sì che i predetti azionisti votino, per quanto concerne le proprie azioni, in assemblea a favore della conferma del candidato proposto da Sankaty quale amministratore della Società, nonché a non trasferire le proprie azioni per tutta la durata del Patto Parasociale.

4. SOGGETTI ADERENTI AL PATTO PARASOCIALE

I soggetti aderenti al Patto Parasociale sono:

(i) Avio, société à responsabilité limitée di diritto lussemburghese, con sede legale in

Boulevard Royal 26, L-2449, Lussemburgo ; e

(ii) Sankaty, société à responsabilité limitée di diritto lussemburghese, con sede legale in 4, Rue Lou Hemmer, L-1748 Lussemburgo.

Avuto riguardo alle partecipazioni nel capitale ordinario della Società di titolarità delle Parti alla data odierna, nessuno dei soggetti aderenti al Patto Parasociale è in grado di esercitare il controllo sulla Società ai sensi dell'art. 2359 cod. civ..

5. CONTENUTO DEL PATTO PARASOCIALE

Il Patto Parasociale definisce i termini e le condizioni della collaborazione tra le Parti per (i) sottoporre al consiglio di amministrazione la candidatura del nuovo amministratore proposto da Sankaty mediante cooptazione, ai sensi dell'art. 2386, comma 1, cod. civ., a seguito delle dimissioni di un amministratore della Società eletto dalla lista di candidati presentata da Avio, e (ii) per la potenziale cooperazione tra le Parti finalizzata a stilare e, se del caso, presentare, in conformità alla legge e allo statuto sociale della Società, di una lista congiunta di candidati per la nomina del nuovo consiglio di amministrazione e del nuovo collegio sindacale della Società (congiuntamente, le "Liste Congiunte") all'Assemblea di Nomina .

5.1. Organi sociali

5.1.1. Consiglio di amministrazione

Avio si è impegnata a fare tutto quanto ragionevolmente in proprio potere affinché, nei limiti consentiti dalla legge, (i) un amministratore eletto dalla lista di candidati presentata da Avio si dimetta dalla sua carica di amministratore e (ii) sia convocata (a) una riunione del comitato per le nomine e la remunerazione della Società, entro e non oltre il 15 giugno 2023, per valutare ed esprimere il proprio parere sul candidato proposto da Sankaty e (b) una riunione del consiglio di amministrazione della Società in data 15 giugno 2023 per la cooptazione, ai sensi dell'art. 2386, comma 1, cod. civ., di un nuovo amministratore, nell'ambito della quale il candidato proposto da Sankaty sia preso in considerazione per la cooptazione.

Subordinatamente all'eventuale avvenuta cooptazione del candidato proposto da Sankaty, Avio e Sankaty si sono impegnate a fare tutto quanto ragionevolmente in proprio potere, nei limiti consentiti dalla legge, per assicurare che il consiglio di amministrazione prenda in considerazione la possibilità di nominare il candidato proposto da Sankaty quale componente (i) del comitato per le nomine e la remunerazione della Società e (ii) del comitato di transizione

della Società istituito per gestire e coordinare la transizione dall'amministratore delegato ad interim della Società al nuovo amministratore delegato che potrà essere nominato dal consiglio di amministrazione.

5.1.2. Assemblee e presentazione delle Liste Congiunte

Qualora un'assemblea della Società sia convocata a seguito della, e subordinatamente alla avvenuta, cooptazione del candidato proposto da Sankaty per la sua conferma quale nuovo membro del consiglio di amministrazione e, in ogni caso, prima dell'Assemblea di Nomina, Avio e Sankaty si sono impegnate a (i) fare tutto quanto ragionevolmente in proprio potere, nei limiti consentiti dalla legge (anche esercitando il loro diritto di azionisti della Società ai sensi dell'art. 126-bis del TUF), affinché l'ordine del giorno della sopra citata assemblea di conferma includa la conferma del candidato proposto da Sankaty quale amministratore della Società, e (ii) a votare (Avio impegnandosi a fare in modo che anche le altre Parti Fortress votino) a favore della conferma del candidato proposto da Sankaty quale amministratore della Società.

Inoltre, le Parti si sono impegnate (i) a cooperare in buona fede al fine di concordare circa la composizione delle, e qualora le Parti si accordino su tale composizione entro un certo termine a presentare le, Liste Congiunte per l'Assemblea di Nomina e (ii) nel caso in cui vengano presentate le Liste Congiunte, a votare a favore delle Liste Congiunte durante tale assemblea.

5.2. Limiti al trasferimento e obblighi di standstillsulle Partecipazioni

Per l'intera durata del Patto Parasociale, le Parti si sono impegnate a non effettuare, e Avio a fare in modo che le Parti Fortress non effettuino, alcun trasferimento, direttamente o indirettamente, di Partecipazioni, senza il previo consenso scritto delle altre Parti. Per l'intera durata del Patto Parasociale, ciascuna Parte si è impegnata a non acquistare o assumere l'impegno di acquistare qualsivoglia Partecipazione ovvero discutere o negoziare con terzi l'acquisto di Partecipazioni. Per quanto occorrer possa, si precisa che le Parti hanno dichiarato che le stesse ed i soggetti che agiscono di concerto con le medesime non hanno effettuato acquisti di alcuna Partecipazione negli ultimi 12 (dodici) mesi.

6. Durata del Patto Parasociale

Il Patto Parasociale scadrà automaticamente e cesserà di avere qualsiasi efficacia ed effetto alla prima fra le seguenti date: (i) la data corrispondente al trentesimo giorno di calendario prima della scadenza del termine per la presentazione delle Liste Congiunte ai sensi dell'art. 13, comma 12, e dell'art. 23, comma 4, dello statuto sociale della Società senza che le Parti abbiano concordato la composizione delle Liste Congiunte per l'Assemblea di Nomina o (ii) la

conclusione dell'Assemblea di Nomina, fatti salvi i diritti e i rimedi a cui una Parte possa avere diritto in relazione a qualsiasi violazione degli obblighi e delle dichiarazioni e garanzie delle Parti ai sensi del Patto Parasociale. Qualora il Patto Parasociale scada alla data di cui al punto (i) senza che le Parti abbiano presentato le Liste Congiunte per l'Assemblea di Nomina, ciascuna Parte sarà libera di presentare le proprie liste di candidati.

7. Deposito del Patto Parasociale

Il Patto Parasociale viene depositato in data 14 giugno 2023 presso il Registro delle Imprese di Verona. Un estratto del Patto Parasociale sarà tra l'altro pubblicato sul quotidiano "Il Sole 24 Ore" in data 15 giugno 2023 e le relative informazioni essenziali sono rese disponibili sul sito internet di doValue S.p.A., all'indirizzo https://dovalue.it/it/governance.

14 giugno 2023

Essential information pursuant to Article 122 of the legislative decree 24 February 1998, n. 58 (the "CFA") and Article 130 of the Regulation n. 11971 adopted by Consob on 14 may 1999 (the "Issuers' Regulation")

Pursuant to Article 122 of the CFA and Article 130 of the Issuers' Regulations, it is hereby announced that, on 13 June 2023, Avio S.à r.l. ("Avio") and Sankaty European Investments S.à r.l. ("Sankaty") entered into a shareholders' agreement (the "Shareholders' Agreement") relating to doValue S.p.A. (the "Company"), concerning reciprocal rights and obligations in relation to the resignation, co-optation and appointment of a member of the board of directors of the Company, as well as regarding the potential cooperation between the Parties (as defined below) upon the composition of, and if an agreement is reached to submit, a joint slate of candidates for the appointment of the new board of directors and the new board of statutory auditors of the Company at the first shareholders' meeting of the Company following the date of the Shareholders' Agreement to be convened for the election of the entire board of directors and/or the board of statutory auditors of the Company (the "Appointment Shareholders' Meeting").

Sankaty and Avio are hereinafter also referred to individually as the 'Party' and jointly as the 'Parties'.

1. TYPE OF SHAREHOLDERS' AGREEMENT

Certain provisions contained in the Shareholders' Agreement are relevant shareholders' agreements pursuant to Art. 122, paragraphs 1 and 5(b) of the CFA, insofar as they relate to the exercise of voting rights and certain limits on the transfer of the Company's corporate interests, including shares, any voting or other administrative rights or rights on the distribution of dividends relating to the Company's shares or any financial instrument issued or assigned in connection with the shares (including in connection with any share split or dividend) (the 'Share Interests').

2. COMPANY WHOSE FINANCIAL INSTRUMENTS ARE OBJECT OF THE SHAREHOLDERS' AGREEMENT

The Shareholders' Agreement concerns shares of doValue S.p.A., with registered office in Verona, Viale dell'Agricoltura 7, registered at the Verona Companies' Register under number 00390840239, share capital equal to Euro 41,280,000, fully subscribed and paid-in, divided into a total of 80,000,000 shares with voting rights, listed on the Star Euronext segment of the

Euronext stock market organised and managed by Borsa Italiana S.p.A.

3. SHARES AND FINANCIAL INSTRUMENTS OBJECT OF THE SHAREHOLDERS' AGREEMENT

The Shareholders' Agreement contains undertakings concerning all 33,477,849 shares of the Company directly held by the Parties (and, in the case of Avio, also indirectly through Principal Holdings I LP, Fortress Investment Group LLC, Fortress Operating Entity I LP, and Adige Investments S.à r.l. (collectively, with Avio, the "Fortress Parties")), representing 41.85% of the share capital and voting rights of the Company.

In particular, the Shareholders' Agreement concerns the following actions:

Shareholder Number
of
shares
% of share capital and
voting
rights
in
the
Company
% of total shares covered by
the
Shareholders'
Agreement
Sankaty 10,863,638 13.58% 32.45%
Avio 20,040,000 25.05% 59.86%
Principal Holdings I LP* 86,623 0.11% 0.25%
Fortress
Investment
Group
LLC*
252,972 0.32% 0.75%
Fortress Operating Entity I LP* 1,801 0.00% 0.00%
Adige Investments S.à r.l.* 2,232,815 2.79% 6.66%

* Principal Holdings I LP, Fortress Investment Group LLC, Fortress Operating Entity I LP and Adige Investments S.à r.l. are not parties to the Shareholders' Agreement. However, the Shareholders' Agreement provides for Avio's undertaking that the aforesaid shareholders shall vote, with respect to their own shares, at the Shareholders' Meeting in favour of the confirmation of the candidate proposed by Sankaty as director of the Company, as well as not to transfer their shares for the entire duration of the Shareholders' Agreement.

4. PERSONS ADHERING TO THE SHAREHOLDERS' AGREEMENT

The parties to the Shareholders' Agreement are:

  • (i) Avio, société à responsabilité limitée existing under the laws of Luxembourg, with registered office at Boulevard Royal 26, L-2449, Luxembourg; and
  • (ii) Sankaty, société à responsabilité limitée existing under the laws of Luxembourg, with registered office at 4, Rue Lou Hemmer, L-1748 Luxembourg.

Considering the shareholdings in the Company's ordinary share capital owned by the Parties as of the date hereof, none of the persons adhering to the Shareholders' Agreement is able to exercise control over the Company pursuant to Article 2359 of the Italian Civil Code.

5. PROVISIONS OF THE SHAREHOLDERS' AGREEMENT

The Shareholders' Agreement sets forth the terms and conditions of the cooperation between the Parties for (i) submitting to the Board of Directors the candidacy of the new director proposed by Sankaty through co-optation, pursuant to Article 2386, paragraph 1, of the Italian Civil Code following the resignation of a director of the Company nominated by Avio, and (ii) upon the composition of, and if an agreement is reached to submit, a joint slate of candidates for the appointment of the new board of directors and the new board of statutory auditors of the Company (jointly, the "Joint Slates") to the Appointment Shareholders' Meeting.

5.1. Corporate bodies

5.1.1. Board of Directors

Avio has undertaken to use all its reasonable efforts to procure that, to the extent permitted by law, (i) a director appointed by Avio will resign from his position as director and (ii) a meeting of the Company's nomination and remuneration committee is convened (a) no later than June 15, 2023, to evaluate and issue its opinion on the candidate proposed by Sankaty and (b) a meeting of the Company's board of directors on 15 June 2023 for the co-optation, pursuant to Art. 2386, c. 1, of the Italian Civil Code, of a new director, taking into consideration the candidate proposed by Sankaty.

Subject to the eventual co-optation of the candidate proposed by Sankaty, Avio and Sankaty undertook to use all their reasonable efforts, to the extent permitted by law, to procure that the Board of Directors considers appointing the candidate proposed by Sankaty as a member of (i)

the Company's nomination and remuneration committee and (ii) the Company's transition committee established to manage and coordinate the transition from the Company's interim chief executive officer to the new chief executive officer that may be appointed by the Board of Directors.

5.1.2. Shareholders' meetings and presentation of Joint Slates

If a shareholders' meeting of the Company is convened following, and subject to, the cooptation of the candidate proposed by Sankaty for his confirmation as a new member of the Board of Directors and, in any case, prior to the Appointment Meeting, Avio and Sankaty undertook to (i) use all their reasonable efforts to procure, to the maximum extent permitted under applicable law (including by exercising their right as shareholders of the Company under Article 126-bis of the CFA), that the agenda of the abovementioned shareholders' meeting of confirmation includes the confirmation of the candidate proposed by Sankaty as a director; and (ii) vote (and Avio shall procure that the other Fortress Parties do, vote) in favor of the confirmation of the candidate proposed by Sankaty as a director.

In addition, the Parties undertook (i) to cooperate in good faith upon the composition of, and if an agreement is reached on such composition within a certain period of time to submit the, Joint Slates for the Appointment Shareholders' Meeting and (ii) if the Joint Slates are submitted, to vote in favour of the Joint Slates at such meeting.

5.2. Transfer Limits and Standstill Obligations on Share Interests

For the entire duration of the Shareholders' Agreement, the Parties undertook not to transfer, and Avio shall cause the Fortress Parties not to transfer, directly or indirectly, any Share Interests, without the prior written consent of the other Parties. For the entire duration of the Shareholders' Agreement, each Party undertook not to purchase or undertake to purchase any Share Interests or to discuss or negotiate with third parties the purchase of any Share Interests. As far as may be necessary, it is hereby clarified that the Parties have declared that they and the persons acting in concert with them have not purchased any Share Interests in the last 12 (twelve) months.

6. Duration of the Shareholders' Agreement

The Shareholders' Agreement shall automatically terminate and cease to have any effectiveness and effect on the earlier of the following dates: (i) the date corresponding to the 30th (thirtieth) calendar day prior to the term for the presentation of the Joint Slates pursuant to Article 13, paragraph 12, and Article 23, paragraph 4, of the Company bylaws without the Parties having

agreed upon the composition of the Joint Slates for the Appointment Shareholders' Meeting or (ii) the end of the Appointment Shareholders' Meeting, without prejudice to any rights and remedies of the Party in connection with any breach of the obligations and representations and warranties of the Parties under the Shareholders' Agreement. If the Shareholders' Agreement terminates on the date referred under item (i) above without the Parties having submitted Joint Slates for the Appointment Shareholders' Meeting, each Party shall be free to submit its own slates of candidates.

7. Filing of the Shareholders' Agreement

The Shareholders' Agreement was filed on 14 June 2023 with the Companies' Register of Verona. An excerpt of the Shareholders' Agreement will be published in the daily newspaper "Il Sole 24 Ore" on 15 June 2023 and the relevant essential information is made available on the website of doValue S.p.A., at https://dovalue.it/it/governance.

14 June 2023

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.