AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Brembo

AGM Information Mar 13, 2020

4472_rns_2020-03-13_e0920dfc-7c78-4654-98d1-baccbb5bd8f8.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

I signori Azionisti sono convocati in Assemblea in sede straordinaria e ordinaria, presso gli uffici della società, in Viale Europa 4 (Ingresso Gate 1), 24040 Stezzano (Bergamo), il giorno 23 aprile 2020 alle ore 10.30, in unica convocazione, per deliberare sul seguente

ORDINE DEL GIORNO

Parte straordinaria

    1. Modifiche dello Statuto:
  • 1.1 adeguamento alla Legge di Bilancio n. 160/2019 recante disposizioni in materia di quote di genere negli organi di amministrazione e di controllo delle società quotate. Modifiche agli articoli n. 15-bis, 22 e 30; 1.2 adeguamento al nuovo orientamento Consob in materia di voto maggiorato. Modifiche all'articolo n. 6. Deliberazioni inerenti e conseguenti.

Parte ordinaria

    1. Presentazione del Bilancio d'esercizio di Brembo S.p.A. chiuso al 31 dicembre 2019, corredato della Relazione degli Amministratori sulla gestione, della Relazione del Collegio Sindacale, della Relazione della Società di Revisione e dell'Attestazione del Dirigente Preposto. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Proposta di destinazione dell'utile di esercizio. Deliberazioni inerenti e conseguenti. 3. Presentazione del Bilancio Consolidato del Gruppo Brembo al 31 dicembre 2019, corredato della Relazione degli Amministratori sulla gestione, della Relazione del Collegio Sindacale, della Relazione della Società di Revisione e dell'Attestazione del Dirigente Preposto.
    1. Presentazione della Dichiarazione Non Finanziaria del Gruppo Brembo al 31 dicembre 2019 redatta ai sensi del D.Lgs. n. 254/2016.
    1. Autorizzazione all'acquisto e alla vendita di azioni proprie. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Nomina del Consiglio di Amministrazione:
  • 6.1 determinazione del numero dei componenti e della durata dell'incarico;
  • 6.2 nomina dei Consiglieri; 6.3 nomina del Presidente del Consiglio di Amministrazione e del Vice Presidente;
  • 6.4 determinazione del compenso complessivo per ciascun anno di mandato dei membri del Consiglio di Amministrazione.
  • Deliberazioni inerenti e conseguenti. 7. Nomina del Collegio Sindacale:
  • 7.1 nomina di tre Sindaci Effettivi e due Supplenti;
  • 7.2 nomina del Presidente del Collegio Sindacale; 7.3 determinazione del compenso complessivo per ciascun anno di mandato dei membri del Collegio
  • Sindacale. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Relazione sulla Politica in materia di Remunerazione 2020 e sui compensi corrisposti:
  • 8.1 esame della Sezione I predisposta ai sensi dell'art. 123-ter del TUF, comma 3. Deliberazioni ai sensi dell'art. 123-ter del TUF, commi 3-bis e 3-ter.
  • 8.2 esame della Sezione II predisposta ai sensi dell'art. 123-ter del TUF, comma 4. Deliberazioni ai sensi dell'art. 123-ter del TUF, comma 6.

Stezzano, 9 Marzo 2020

Per il Consiglio di Amministrazione Il Presidente

(Ing. Alberto Bombassei)

CAPITALE SOCIALE E DIRITTI DI VOTO.

Il capitale sociale della Società è di Euro 34.727.914,00 rappresentato da n. 333.922.250 azioni ordinarie prive di valore nominale. Ogni azione ordinaria dà diritto a un voto nelle assemblee ordinarie e straordinarie della Società. Alla data odierna, la Società detiene n. 10.035.000 azioni proprie, rappresentative del 3,005 % del capitale sociale, il cui voto è sospeso ai sensi dell'art. 2357-ter, secondo comma, del Codice Civile; pertanto i diritti di voto esercitabili in occasione dell'Assemblea sono correlati a n. 323.887.250 azioni ordinarie. Le azioni proprie sono tuttavia computate ai fini del calcolo delle maggioranze e delle quote richieste per la costituzione e per deliberazioni dell'Assemblea.

LEGITTIMAZIONE ALL'INTERVENTO.

Ai sensi dell'art. 83-sexies del TUF e dell'art. 11 dello Statuto la legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto è attestata da una comunicazione alla Società, effettuata dall'intermediario in conformità alle proprie scritture contabili, su richiesta e in favore del soggetto a cui spetta il diritto di voto, sulla base delle relative evidenze al termine della giornata contabile del settimo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (cd. record date, ossia il 14.04.2020); le registrazioni in accredito o in addebito compiute sui conti successivamente a tale termine, non rilevano ai fini della legittimazione all'esercizio del diritto di voto in Assemblea. Coloro che risulteranno titolari delle azioni della Società, solo successivamente a tale data (ossia il 14.04.2020), non saranno legittimati a intervenire e votare in Assemblea. La comunicazione dell'intermediario di cui sopra dovrà pervenire alla Società entro la fine del terzo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia il 20.04.2020). Resta ferma la legittimazione all'intervento e al voto qualora le comunicazioni siano pervenute alla Società oltre detto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari della singola convocazione.

VOTO PER DELEGA.

Ogni soggetto legittimato ad intervenire in Assemblea può farsi rappresentare mediante delega scritta, nei limiti stabiliti dalla legge. A tale fine, potrà essere utilizzato il modulo di delega disponibile sul sito internet della Società www.brembo.com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci oppure presso la sede sociale, nonché reso disponibile presso gli intermediari abilitati. La delega potrà essere conferita anche con documento informatico, sottoscritto in forma elettronica ai sensi dell'articolo 21, comma 2, D. Lgs. n. 82/2005. La delega può essere notificata alla Società mediante comunicazione elettronica all'indirizzo di posta certificata [email protected]. Il delegato che interverrà all'Assemblea dovrà comunque attestare la conformità all'originale della copia notificata e l'identità del delegante. Il modulo di detta attestazione è disponibile sul sito internet www.brembo.com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci. La delega con istruzioni di voto può essere conferita, gratuitamente, dall'avente diritto al voto, legittimato nelle forme di legge, a Computershare S.p.A., all'uopo designata dalla Società, ai sensi dell'art. 135-undecies del TUF, mediante compilazione e sottoscrizione dell'apposito modulo, reperibile sul sito internet www.brembo.com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci o presso la sede della Società, a condizione che essa pervenga in originale a Computershare S.p.A., presso la sede legale in Milano, Via Mascheroni n. 19 – 20145, eventualmente anticipandone copia a mezzo e-mail all'indirizzo di posta elettronica [email protected] o in allegato ad un messaggio di posta elettronica certificata all'indirizzo [email protected], entro la fine del secondo giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in unica convocazione (ossia entro il 21.04.2020). La delega in tal modo attribuita ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano state conferite istruzioni di voto. La delega e le istruzioni di voto sono revocabili entro il medesimo termine di cui sopra (ossia entro il 21.04.2020). Non sono previste procedure di voto per corrispondenza o con mezzi elettronici in relazione all'Assemblea.

DIRITTO DI PORRE DOMANDE SULLE MATERIE ALL'ORDINE DEL GIORNO.

Ai sensi dell'art. 127-ter del TUF e dell'art. 10-ter dello Statuto, i titolari del diritto di voto possono porre domande sulle materie all'ordine del giorno anche prima dell'Assemblea, mediante invio delle stesse (unitamente alla comunicazione attestante la titolarità del diritto di voto alla record date, ossia al 14.04.2020) all'indirizzo di posta elettronica [email protected]. Le domande devono pervenire alla Società in termine utile per poter essere trattate in Assemblea e, in ogni caso, entro e non oltre le ore 9.00 del 21.04.2020. Alle domande pervenute prima dell'Assemblea sarà data risposta al più tardi nel corso della stessa, con facoltà per la Società di fornire una risposta unitaria alle domande aventi lo stesso contenuto. La Società non prenderà in considerazione le domande che non siano relative alle materie all'ordine del giorno dell'Assemblea.

INTEGRAZIONE DELL'ORDINE DEL GIORNO E PRESENTAZIONE DI NUOVE PROPOSTE DI DELIBE-RA. Ai sensi dell'art. 126-bis, comma 1, del TUF e dell'art. 10-bis dello Statuto, i titolari del diritto di voto che, anche congiuntamente, rappresentino almeno 1/40 del capitale sociale possono chiedere, entro 10 giorni dalla pubblicazione del presente avviso (ossia entro il 23.03.2020), l'integrazione dell'elenco delle materie da trattare, ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno, indicando nella domanda gli ulteriori argomenti o proposte di deliberazione. Tali richieste dovranno essere trasmesse per iscritto, unitamente alla comunicazione attestante la titolarità del diritto di voto, tramite invio all'indirizzo di posta certificata [email protected]. Entro detto termine e con le medesime modalità deve essere consegnata al Consiglio di Amministrazione della Società una relazione sulle nuove materie di cui si propone la trattazione, ovvero sulle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno. Tale relazione, accompagnata da eventuali osservazioni del Consiglio di Amministrazione, sarà messa a disposizione del pubblico contestualmente alla pubblicazione della notizia di integrazione o presentazione con le modalità di cui all'art. 125-ter, comma 1, del TUF. Ai sensi di quanto previsto dall'art. 126-bis, comma 3, del TUF, non è consentita l'integrazione dell'ordine del giorno da parte dei Soci per gli argomenti sui quali l'Assemblea è chiamata a deliberare su proposta degli amministratori o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta diversa da quelle di cui all'art. 125-ter, comma 1 del TUF. Delle eventuali integrazioni all'ordine del giorno e/o dell'eventuale presentazione di ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno sarà data notizia almeno 15 giorni prima di quello fissato per l'Assemblea (ossia entro il 08.04.2020) con le stesse modalità di pubblicazione del presente avviso. Le ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno saranno messe a disposizione del pubblico con le modalità di cui all'articolo 125-ter, comma 1, del TUF contestualmente alla pubblicazione della notizia della presentazione. A norma dell'art. 126 bis, comma 1, del TUF, colui al quale spetta il diritto di voto può presentare individualmente proposte di deliberazione in Assemblea.

NOMINA ORGANI SOCIALI.

Ai sensi degli artt. 15-bis, 15-ter e 22 dello Statuto, disponibile presso la sede legale e sul sito internet www.brembo.com, sezione Investitori, Corporate Governance, Principi e Codici, il Consiglio di Amministrazione ed il Collegio Sindacale sono nominati sulla base di liste presentate dagli Azionisti nelle quali i candidati devono essere elencati mediante un numero progressivo. Le liste di candidati, sottoscritte dagli Azionisti che le presentano, devono essere depositate presso la sede della Società in Stezzano (BG), Viale Europa 2 – 24040 (all'attenzione della Direzione Legale e Societario) ovvero trasmesse all'indirizzo di posta elettronica certificata [email protected], almeno 25 giorni di calendario prima di quello fissato per l'Assemblea in convocazione unica, corredate dalla documentazione prevista dalla normativa vigente e dalle disposizioni di cui ai citati articoli dello Statuto (ossia entro le ore 17.00 del 29.03.2020). Le liste saranno messe a disposizione del pubblico presso la sede legale della Società in Curno (BG), Via Brembo 25, sul sito internet, www.brembo.com, sezione Investitori, Informazioni per gli Azionisti, Assemblea dei Soci, nonché presso Borsa Italiana S.p.A. ed il meccanismo di stoccaggio autorizzato (), almeno 21 giorni prima della data dell'Assemblea (ossia entro il 02.04.2020).

Hanno diritto di presentare le liste dei candidati gli Azionisti che, individualmente o collettivamente, rappresentino alla data in cui le liste sono depositate presso la Società, almeno la percentuale minima delle azioni aventi diritto di voto nell'Assemblea ordinaria prevista ai sensi di legge e di regolamento di volta in volta vigenti (1% come da Determinazione Consob n. 28 del 30.01.2020).

Gli Azionisti appartenenti ad un medesimo gruppo o aderenti ad uno stesso patto parasociale ex art. 122 del TUF o collegati tra loro ai sensi della normativa e regolamentazione vigente, non possono, neppure per interposta persona, o tramite società fiduciaria presentare o concorrere a presentare più di una lista. Detti Azionisti potranno votare una sola lista. Ogni candidato può candidarsi in una sola lista, a pena di ineleggibilità. La titolarità del numero di azioni necessario alla presentazione delle liste è attestata, contestualmente al deposito della lista o al più tardi entro 21 giorni prima della data dell'Assemblea (ossia entro le ore 17.00 del 02.04.2020), mediante comunicazione rilasciata dall'intermediario avendo riguardo alle azioni che risultano registrate a favore dell'Azionista nel giorno in cui le liste sono depositate presso la Società.

Ai sensi dell'art. 144-sexies, comma 5, del Regolamento Emittenti, qualora, entro il termine di 25 giorni di calendario prima di quello fissato per l'Assemblea (ossia entro il 29.03.2020), sia stata presentata una sola lista per la nomina del Collegio Sindacale, ovvero siano state presentate liste soltanto da soci collegati tra loro, ai sensi della normativa vigente e applicabile, potranno essere presentate altre liste sino al terzo giorno successivo a tale data (ossia entro il 01.04.2020). In tal caso, la soglia minima prevista dallo Statuto per la presentazione delle liste, quale sopra indicata, sarà ridotta alla metà.

Fermo quanto precede, quanto al Consiglio di Amministrazione:

  • a) ciascuna lista dovrà indicare i candidati in numero non inferiore a 2 e non superiore ad 11 e dovrà contenere almeno 1 candidato in possesso dei requisiti di indipendenza ai sensi di legge e del codice di comportamento di Borsa Italiana, fatto proprio dalla Società, ovvero almeno 2 in caso di nomina di un Consiglio di Amministrazione con più di 7 membri;
  • b) le liste contenenti un numero di candidati pari o superiore a 3 non potranno essere composte solo da candidati appartenenti al medesimo genere (maschile e femminile); tali liste dovranno includere un numero di candidati del genere meno rappresentato, tale da garantire che la composizione del Consiglio di Amministrazione rispetti le disposizioni di legge e regolamentari, di volta in volta vigenti, in materia di equilibrio tra generi (maschile e femminile) fermo restando che qualora dall'applicazione del criterio di riparto tra generi non risulti un numero intero, questo sarà arrotondato per eccesso all'unità superiore;
  • c) ciascuna lista dovrà essere corredata: (i) dalle informazioni relative all'identità dei/l soci/o presentanti/e, con indicazione della percentuale di partecipazione complessivamente detenuta, (ii) dal curriculum vitae di ciascun candidato, contenente un'esaustiva informativa sulle sue caratteristiche personali e professionali, (iii) dall'elenco degli eventuali altri incarichi ricoperti nelle società appartenenti alle categorie rilevanti individuate nell'art. 1.C.2 del Codice di Autodisciplina di Brembo S.p.A., (iv) dalle dichiarazioni con cui i singoli candidati accettano la candidatura e attestano l'inesistenza di cause di ineleggibilità e decadenza, il possesso dei requisiti di onorabilità e professionalità prescritti dalla normativa e l'eventuale possesso dei requisiti di indipendenza previsti dalle disposizioni normative e regolamentari vigenti e (v) dalle altre informazioni indicate nella Relazione Illustrativa disponibile sul sito internet www.brembo.com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci, e presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato ().

Quanto al Collegio Sindacale:

  • a) ciascuna lista dovrà essere composta da due sezioni di cui una per la nomina dei sindaci effettivi e una per la nomina dei sindaci supplenti e dovrà indicare almeno 1 candidato alla carica di sindaco effettivo e, in ogni caso, un numero di candidati non superiore ai sindaci da eleggere;
  • b) ove contengano, considerando entrambe le sezioni, un numero di candidati pari o superiore a 3, le liste dovranno indicare nella sezione dei sindaci effettivi un numero di candidati alla carica di sindaco effettivo tale da garantire che la composizione del Collegio Sindacale, nella sua componente effettiva, rispetti le disposizioni di legge e regolamentari, di volta in volta vigenti, in materia di equilibrio tra generi (maschile e femminile), fermo restando che qualora dall'applicazione del criterio di riparto tra generi non risulti un numero intero, questo sarà arrotondato per difetto all'unità inferiore;
  • c) ogni lista dovrà essere corredata: (i) dalle informazioni relative all'identità dei/l soci/o presentanti/e, con indicazione della percentuale di partecipazione complessivamente detenuta, (ii) da una dichiarazione dei soci diversi da quelli che detengono, anche congiuntamente una partecipazione di controllo e di maggioranza relativa, attestante l'assenza di rapporti di collegamento, ex art. 144-quinquies del Regolamento Emittenti, con questi ultimi, (iii) dal curriculum vitae di ciascun candidato, contenente un'esaustiva informativa sulle sue caratteristiche personali e professionali, (iv) dalle dichiarazioni con cui i singoli candidati accettano la candidatura e attestano l'inesistenza di cause di ineleggibilità e decadenza, nonché il possesso dei requisiti di onorabilità e professionalità prescritti dalla normativa e il possesso dei requisiti di indipendenza indicati nella Relazione Illustrativa disponibile sul sito internet www.brembo.com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci, presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato (), oltre all'elenco degli incarichi di componente l'organo di amministrazione e/o di controllo ricoperti dallo stesso candidato in altre società e/o enti, se rilevanti ai fini dei limiti al cumulo degli incarichi previsti dallo Statuto e dalla normativa vigente.

DOCUMENTAZIONE.

per la pubblicazione del presente avviso.

La documentazione e le Relazioni Illustrative relative agli argomenti all'ordine del giorno dell'Assemblea e le relative proposte deliberative sono messi a disposizione del pubblico nei termini previsti dalla normativa vigente presso la sede legale della Società e sul sito internet di Brembo S.p.A., www.brembo. com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci, nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato (). Gli Azionisti e coloro ai quali spetta il diritto di voto hanno facoltà di ottenere copia della documentazione depositata.

Il presente avviso viene pubblicato sul sito internet www.brembo.com nella sezione Investitori, Per gli Azionisti, Assemblea dei Soci, presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato (), nonché per estratto sul quotidiano "Il Sole24Ore".

Si segnala che la Relazione Finanziaria Annuale e la Dichiarazione Non Finanziaria al 31.12.2019 saranno distribuite in formato digitale ai partecipanti all'Assemblea in occasione della seduta assembleare. Pertanto, coloro che volessero la suddetta documentazione in formato cartaceo, dovranno farne espressa richiesta alla Società all'indirizzo di posta elettronica [email protected] entro e non oltre il 31 marzo 2020.

Si comunica che, alla luce dell'attuale situazione di emergenza sanitaria, le informazioni contenute nel presente avviso potrebbero subire modifiche, aggiornamenti o integrazioni, le quali, fermo il rispetto delle applicabili disposizioni normative, potrebbero riguardare, a titolo esemplificativo e non esaustivo, la data, il luogo e/o l'orario dell'adunanza assembleare, i termini per l'esercizio da parte degli azionisti dei diritti previsti dalla normativa vigente e applicabile, le modalità di partecipazione alla seduta assembleare e/o le modalità di tenuta della stessa. Tali eventuali modifiche saranno tempestivamente comunicate con le stesse modalità osservate

CALLING OF THE EXTRAORDINARY AND ORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING

The Shareholders are convened to the Extraordinary and Ordinary Shareholders' Meeting to be held at the Company offices at Viale Europa 4 (Entry Gate 1), 24040 Stezzano (Bergamo) on 23 April 2020 at 10:30 a.m. CET, in single calling, to resolve on the following

AGENDA

Extraordinary Session

  • 1. Proposal of Amendments to the By-laws:
    • 1.1Update in accordance with the Italian Budget Law No. 169/2019 on gender quotas within the governing and control bodies of listed companies. Amendments to Articles 15-bis, 22 and 30;
    • 1.2 Update in accordance with new Consob's guidelines on increased voting rights. Amendments to Article 6.

Relevant and ensuing resolutions.

Ordinary Session

  • 1. Presentation of the Financial Statements of Brembo S.p.A. for the year ended 31 December 2019, with the Directors' Report on Operations, the Statutory Auditors' Report, the Independent Auditors' Report and the Attestation of the Manager in charge of the Company's Financial Reports. Related and ensuing resolutions.
  • 2. Allocation of profit for the year. Related and ensuing resolutions.
  • 3. Presentation of the Consolidated Financial Statements of the Brembo Group for the year ended 31 December 2019, with the Directors' Report on Operations, the Statutory Auditors' Report, the Independent Auditors' Report and the Attestation of the Manager in charge of the Company's Financial Reports.
  • 4. Presentation of the Consolidated Statement on Non-Financial Information of the Brembo Group for the year ended in 31 December 2019, according to the D.Lgs. n.254/2016.
  • 5. Authorization for the buy-back and disposal of own shares. Relevant and ensuing resolutions.
  • 6. Appointment of the Board of Directors:
    • 6.1 determination of the number of the Board of Directors and the duration of their term of appointment;
    • 6.2 appointment of Directors;
    • 6.3 appointment of the Chairman and of the Deputy Chairman of the Board of Directors;
    • 6.4 determination of the total remuneration of Directors for each annual term. Related and ensuing resolution.
  • 7. Appointment of the Board of Statutory Auditors:
    • 7.1 appointment of three Acting and two Alternate Auditors;
    • 7.2 appointment of the Chairman of the Board of Statutory Auditors;
    • 7.3 determination of the annual remuneration of the members of the Board of Statutory Auditors for each annual term.

Related and ensuing resolution.

8 Report on 2020 Remuneration and about compensation paid:

  • 8.1 exam of Section I prepared pursuant to Art. 123-ter paragraph 3 of Consolidated Law on Finance (TUF). Resolutions pursuant to art. 123 paragraph 3-bis and 3-ter of TUF.
  • 8.2 exam of Section II prepared pursuant to Art. 123-ter paragraph 4 of Consolidated Law on Finance (TUF). Resolutions pursuant to art. 123 paragraph 6 of TUF.

Stezzano, March 9th, 2020

On behalf of the Board of Directors The Chairman signed by Alberto Bombassei

SHARE CAPITAL AND VOTING RIGHTS.

The Company's share capital of € 34.727.914,00 is represented by 333.922.250 ordinary shares with no nominal value. Each ordinary share entitles the owner to one vote in ordinary and extraordinary shareholders' meetings. At today's date, the Company holds 10.035.000 own shares representing 3,005% of the share capital. The voting rights associated with these shares have been suspended pursuant to Article 2357-ter, paragraph 2, of the Italian Civil Code; accordingly, the total number of votes that may be cast at the General Shareholders' Meeting amounts to n. 323.887.250. The own shares are considered for the purpose of calculating the majorities required for the constitution and for the resolutions of the shareholders' meeting.

ENTITLEMENT TO TAKE THE FLOOR.

Pursuant to Article 83-sexies of the Finance Consolidation Law (TUF) and Article 11 of the By-laws, entitlement to take the floor and vote at Shareholders' Meetings is established pursuant to a notice to be served on the Company by the intermediary in accordance with the latter's own accounting records, by request and in favour of the person or party holding voting rights, on the basis of the records as at the end of accounting business on the seventh trading day preceding the scheduled date of the Shareholders' Meeting in single calling (so-called record date, i.e., 14 April 2020); credit or debit movements in the accounts following the said deadline shall not be taken into consideration for the intents and purposes of establishing entitlement to vote at the Shareholders' Meeting. Persons and parties which become shareholders of the Company only following such date (i.e., 14 April 2020), shall not be entitled to participate in or vote at the Shareholders' Meeting. The aforesaid notice from the intermediary must reach the Company by the end of the third trading day preceding the scheduled date of the Shareholders' Meeting in single calling (i.e., no later than 20 April 2020). Without prejudice to entitlement to take the floor and/or vote in the event the said notice reaches the Company after said deadline but before commencement of the proceedings of the Shareholders' Meeting referred to in the individual notice of calling.

PROXY VOTING.

Any and all persons and parties entitled to take the floor and vote at the Shareholders' Meeting may be represented at the latter pursuant to written proxy within the limits provided by law. For that purpose the proxy form may be used and be made available at the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholders Meeting or at Company's registered offices, as well as at admitted intermediaries. The proxy may be awarded by electronic document signed in electronic form pursuant to Article 21, paragraph 2, of the Legislative Decree No. 82/2005. Notice of the proxy can be forwarded to the Company by e-mail to sent to the certified e-mail address [email protected].

The proxy who is to take the floor and/or vote at the Shareholders' Meeting must, in any event, certify the identiy of the grantor and that the copy forwarded is a true copy of the original . The form for the said certification is available at the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholders' Meeting.

The proxy letter with voting instructions may be conferred, free of charge, by any person or party providing proof of entitlement to vote pursuant to law, on Computershare S.p.A., appointed by the Company for such purpose pursuant to Article 135-undecies of TUF, by filling in and duly signing the related form available at the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholders' Meeting, as well as at the Company's registered offices, it being understood that the original of the said proxy letter must reach Computershare, at its legal offices in Milan, at Via Mascheroni, 19 – 20145 Milan, preferably after a copy of the same is forwarded by e-mail to the address [email protected] or as attachment by e-mail to the certified address [email protected], no later than the end of the second trading day preceding the scheduled date of the Shareholders' Meeting in single calling (i.e., no later than 21 April 2020). Proxies conferred in accordance with the above shall be deemed valid only for the motions in respect of which voting instructions are imparted. The proxy letter and voting instructions shall remain revocable up to the same deadline mentioned above (i.e., no later than 21 April 2020).

Procedures for voting by correspondence or by electronic means in relation to the Shareholders' Meeting are not provided.

RIGHTS TO POSE QUESTIONS ON ITEMS PLACED ON THE AGENDA.

Pursuant to Article 127-ter of TUF and Article 10-ter of the By-laws, Shareholders may pose questions regarding the items placed on the agenda even prior to the Shareholders' Meeting, by forwarding the same (together with a statement certifying the right to vote at record date, i.e., 14 April 2020) to the e-mail address [email protected]. All such questions must reach the Company in a timely manner in order for the same to be dealt with during the Shareholders' Meeting, and in any event, no later than 9.00 a.m. of 21 April 2020. Questions raised prior to the Shareholders' Meeting shall be answered, at the very latest during the course of the latter, although the Company reserves the right to treat several questions regarding the same subject-matter as a single query. The Company shall disregard questions not pertinent to the items on the agenda for the Shareholders' Meeting.

SUPPLEMENTATION OF THE AGENDA AND PRESENTATION OF NEW PROPOSED RESOLUTIONS.

Pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of TUF and Article 10-bis of the By-laws, within 10 days following the publication of this notice (i.e., no later than 23 March 2020), Shareholders who, even jointly, represent at least 1/40th of the share capital may apply for additional items to be placed on the agenda or submit motions to be raised on items already on the agenda, specifying the additional items or proposed resolutions in the related request. The said requests, together with a statement certifying the right to vote, must be forwarded by e-mail to sent to the certified e-mail address [email protected] or by registered letter with acknowledgement of receipt to the Company's registered offices in Stezzano (Bergamo), at Viale Europa, 2 – 24040 (to the kind attention of the Legal and Corporate Affairs Dept.). A report on the additional items proposed for inclusion in the agenda, as well as on reasons motivating the addition of proposed resolutions on items already on the agenda, must be forwarded to the Company's Board of Directors by the same deadline and in accordance with the same service procedures. This report, with any possible

English Translation for convenience – Only the Italian version is authentic

observations of the Board of Directors, will be made available to the public at the same time as the publication of the information about the supplementation of the agenda or presentation of new proposed resolutions according to the conditions set forth in art. 125-ter, paragraph 1, of the TUF.

Pursuant to Article 126-bis, paragraph 3, of TUF, Shareholders may not request the inclusion of additional items on the agenda in respect of matters on which the Directors have moved the Shareholders' Meeting to pass resolutions, or otherwise, regarding projects or reports drawn up by Directors but falling outside the scope of Article 125-ter, paragraph 1, of TUF. Notice of any supplementation of the agenda and/or any presentations of additional proposed resolutions on subject matter already on the agenda shall be given at least 15 days prior to the scheduled date of the General Shareholders' Meeting according to the same terms of publication as this notice (i.e., by 8 April 2020). Additional proposed resolutions on subject matter already on the agenda shall be made available to the public, according to the conditions set forth in Article 125-ter, paragraph 1, of TUF concurrently with the publication of the notice of presentation. Pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of TUF, individual parties with voting rights may submit proposed resolutions to the General Shareholders' Meeting.

APPOINTMENT OF CORPORATE BODIES.

Pursuant to Articles 15-bis, 15-ter and 22 of the By-laws, available for consultation at the Company's registered office and the website www.brembo.com, under Investor Relations/Corporate Governance, the Board of Directors and the Board of Statutory Auditors must be appointed on the basis of lists submitted by Shareholders setting forth the names of proposed candidates in serial order. The said lists of candidates, duly signed by the Shareholders submitting the same, must be filed with the Company's registered office in Stezzano (BG), at Viale Europa, 2 – 24040 (for the attention of the Legal and Corporate Affairs Dept.), or forwarded to the certified e-mail address [email protected], at least 25 calendar days prior to the scheduled date of the Shareholders' Meeting in single calling (i.e., no later than 5.00 p.m. on 29 March 2020), together with the documents required under applicable regulations and the aforesaid Articles of the By-laws.

The lists shall be made available for public consultation at the Company's legal office in Curno (BG), at Via Brembo 25, the website www.brembo.com, under Investor Relations/Shareholders' Meeting, as well as at Borsa Italiana S.p.A., as well as by the authorized storage service (**), at least 21 days prior to the scheduled date of the Shareholders' Meeting (i.e., no later than 02 April2020).

Voting lists may be submitted only by those shareholders who, as at the date on which the lists are lodged with the Company, either on their own or together with others, represent at least the minimum percentage of the shares bearing voting rights at the Ordinary Shareholders' Meeting, established under applicable statutory and regulatory provisions (1% of the Company's share capital by means of Consob Resolution of 30 January 2020).

Shareholders forming a voting block or who are party to the same shareholders' agreement within the meaning of Article 122 of TUF, or who are otherwise inter-related within the meaning of applicable rules and regulations, may not submit or be party to the submission of more than one list, even through third-party intermediaries or trust companies. The said Shareholders shall be entitled to vote only one list. Each candidate may appear on only one list, upon penalty of ineligibility.

Ownership of the number of shares necessary to qualify to submit lists, must be certified, at the time the list is filed or, at the very latest, no less than 21 days prior to the scheduled date of the Shareholders' Meeting (and that is to say, by 5.00 p.m. on 02 April 2020), by presentation of a notice issued by the intermediary in respect of the shares recorded as registered in the name of each of the Shareholders in question, as at the date on which the lists are lodged with the Company.

Pursuant to Article 144-sexies, paragraph 5 of the Rules on Issuers, should only one list be submitted for the appointment of the Board of Auditors, or otherwise lists are submitted solely by inter-related shareholders within the meaning of applicable rules and regulations, by the aforesaid deadline of 25 calendar days preceding the scheduled date of the Shareholders' Meeting (i.e., no later than 29 March 2020), further lists may be submitted through to the third day following the said deadline (and therefore, no later than 01 April 2020). In such case, the aforesaid minimum threshold provided by the By-laws for the submission of lists, shall be reduced by half.

Without prejudice to the above, in the event of the appointment of the Board of Directors:

(a) each list must feature no less than 2 and no more than 11 candidates as well as at least 1 candidate who meets the requirements of independence pursuant to laws and the Corporate Governance Code of Borsa Italiana, endorsed by the Company, or at least 2 such candidates if more than 7 members are to sit on the Board of Directors to be appointed;

(b) the lists containing a number of candidates equal to or greater than 3 must not include only candidates of the same gender (men and women); such lists must include a number of candidates of the under-represented gender such as to ensure that the composition of the Board of Directors complies with the laws and regulations on gender balance (men and women) from time to time in force, it being understood that where the application of the distribution criterion between genders results in a non integer number, this must be rounded up to the next higher unit;

(c) each list must be accompanied by: (i) information identifying the shareholder or shareholders submitting the same, with an indication of the overall participating interest held by the latter in terms of percentage of the total share capital, (ii) the curriculum vitae of each candidate providing exhaustive information on his/her personal and professional features, (iii) a list of any and all positions held in corporations belonging to the significant categories contemplated in Article 1.C.2. of Brembo S.p.A.'s Corporate Governance Code, (iv) a declaration with indication: attesting their acceptance of their candidature and further attesting, that they do not labour under any of the reasons or causes of disqualification and ineligibility and that they meet the requirements of honorability and professionalism imposed under applicable regulations and the possible existence of the independence requirements laid down by the laws and regulations in force (v) other information specified in the illustrative report avaible on the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholder's Meeting as well as by the authorized storage service (**).

In the event of the appointment of the Board of Statutory Auditors:

(a) each list must be divided into two sections, one with the names of candidates seeking appointment as statutory members of the said Board, and the other with the names of the candidates seeking appointment as alternates, it being further understood that each list must feature at least 1 candidate for the post of statutory auditor of the Board of Auditors, and, in any event, a sum total of candidates not exceeding the number of members to be appointed to the said Board;

(b) the lists containing a number of candidates equal to or greater than 3, considering both sections, must include a number of candidates in the acting Statutory Auditors' section such as to ensure that the composition of the Board of Statutory Auditors, in respect of its acting members, complies with the laws and regulations on gender balance (men and women) from time to time in force, it being understood that where the application of the distribution criterion between genders results in a non-integer number, this must be rounded up to the next lower unit;

(c) each list must be accompanied by: (i) information identifying the shareholder or shareholders submitting the same, with an indication of the overall participating interest held by the latter in terms of percentage of the total share capital; (ii) a statement issued by the shareholders other than those who hold, even jointly amongst them, a controlling or relative majority interest, certifying the absence of interrelationships with the latter within the meaning of Article 144-quinquies of the Rules on Issuers; (iii) the curriculum vitae of each candidate providing exhaustive information on his/her personal and professional features; (iv) a statement issued by each candidate accepting his or her candidature and certifying that he or she does not labour under any of the causes of disqualification or unfitness, and meets all the requirements of personal integrity and professionalism indicate in the illustrative report avaible on the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholder's Meeting as well as by the authorized storage service (**), more thanlisting any and all appointments as director and/or member of the

English Translation for convenience – Only the Italian version is authentic

Board of Auditors, already held by the said candidate in other corporations and/or entities, where relevant for the purposes of the limits on the accumulation of tasks provided for in By-Laws and current regulation.

RELATED DOCUMENTS.

All documents and reports focusing related to on the items placed on the agenda of the Shareholders' Meeting, motions raised, are made available for public consultation in accordance with the terms set forth by current regulations at the Company's registered offices and on the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholders' Meeting, as well as by the authorized storage service (**). Shareholders and any and all persons and parties holding voting rights are entitled to obtain a copy of any and all related filings.

This notice appears on the website www.brembo.com under Investors, For Shareholders, Shareholders' Meeting, on the authorized storage service () and is further published, by excerpt, in the daily newspaper "Il Sole24Ore".

It should be noted that Consolidated Financial Statements and Non-Financial Information of the Brembo Group for the year ended 31 December 2019 will be distributed in digital format to the participants attending the Shareholders' Meeting. For those who wish to such documentation in paper format, they will have to request to the Company through communication to [email protected] no later than on 31 March 2020.

We inform you that, considering the current health emergency, the information included in this calling notice may undergo changes, updates or additions which, subject to applicable statutory and regulatory provisions, could be related to, by way of example but not limited to, the date, place and/or time of the Shareholders' Meeting, the terms for the shareholders to exercise the rights provided by current and applicable statutory and regulatory provisions, the procedure to attend the Shareholders' Meeting and / or to execute it. Any changes will be promptly announced in the same way of the publication of this calling notice.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.