AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Brembo

Notice of Dividend Amount Apr 29, 2021

4472_rns_2021-04-29_8e3332a0-01cc-424f-9dda-873551fa64ab.pdf

Notice of Dividend Amount

Open in Viewer

Opens in native device viewer

AVVISO AGLI AZIONISTI MODIFICA DELL'ARTICOLO 4 (OGGETTO SOCIALE) DELLO STATUTO SOCIALE DI BREMBO S.P.A.

INFORMAZIONI RELATIVE ALL'ESERCIZIO DEL DIRITTO DI RECESSO

Si comunica che, in data 29 aprile 2021 (la "Data di Iscrizione"), è stato iscritto presso il Registro delle Imprese di Bergamo il verbale dell'Assemblea degli azionisti di Brembo S.p.A. ("Brembo" o la "Società"), tenutasi in data 22 aprile 2021 (l'"Assemblea"), che in sede straordinaria ha approvato, inter alia, la deliberazione di modifica dell'articolo 4 dello statuto sociale di Brembo relativo all'oggetto sociale (la "Modifica Statutaria").

SOGGETTI LEGITTIMATI ALL'ESERCIZIO DEL DIRITTO DI RECESSO

Gli azionisti di Brembo che non abbiano concorso all'approvazione della Modifica Statutaria, in quanto assenti, astenuti o dissenzienti, sono legittimati a esercitare il diritto di recesso ai sensi dell'articolo 2437, comma 1, lett. a) del codice civile (il "Diritto di Recesso"). Il Diritto di Recesso ha ad oggetto tutte, o parte de, le azioni di Brembo (le "Azioni") possedute dagli azionisti della Società che esercitino il Diritto di Recesso.

VALORE DI LIQUIDAZIONE

Il valore di liquidazione delle Azioni per le quali potrà essere esercitato il Diritto di Recesso è pari a Euro 10,036 per Azione (il "Valore di Liquidazione"). Il Valore di Liquidazione è stato determinato dal Consiglio di Amministrazione e con il parere favorevole del Collegio Sindacale, ai sensi dell'articolo 2437-ter, comma 3, del codice civile, facendo riferimento alla media aritmetica dei prezzi di chiusura delle Azioni sul Mercato Telematico Azionario, organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A., nei sei mesi che precedono la data di pubblicazione dell'avviso di convocazione dell'Assemblea, avvenuta in data 4 marzo 2021.

PROCEDURA PER L'ESERCIZIO DEL DIRITTO DI RECESSO

In conformità a quanto previsto dall'articolo 127-bis, comma 2, del D. Lgs. 24 febbraio 1998 n. 58 (il "TUF"), colui a favore del quale sia stata effettuata la registrazione in conto delle Azioni successivamente al termine di cui all'articolo 83-sexies, comma 2, del TUF per la legittimazione alla partecipazione all'Assemblea (ossia, successivamente alla record date del 13 aprile 2021), ma prima dell'apertura dei lavori della predetta Assemblea, si intenderà ricompreso tra coloro che non hanno concorso all'approvazione della deliberazione di Modifica Statutaria e, pertanto, sarà

legittimato all'esercizio del Diritto di Recesso.

Il Diritto di Recesso può essere esercitato dai soci legittimati entro 15 giorni dalla Data di Iscrizione e, dunque, entro il 14 maggio 2021 (incluso), inviando a Brembo una dichiarazione di esercizio del Diritto di Recesso (la "Dichiarazione") a mezzo (i) lettera raccomandata A/R indirizzata a Brembo S.p.A. presso c/o Computershare S.p.A. Via Lorenzo Mascheroni 19, 20145 Milano ovvero (ii) posta elettronica certificata dall'indirizzo PEC del soggetto legittimato all'indirizzo PEC [email protected]. La Dichiarazione potrà essere effettuata utilizzando il modello messo a disposizione sul sito internet della Società, all'indirizzo www.brembo.com, Investitori, Per Gli Azionisti, Avvisi Societari.

La Dichiarazione dovrà contenere le indicazioni di cui all'articolo 2437-bis, comma 1, del codice civile, ovverosia: (i) i dati anagrafici, il codice fiscale, il domicilio e un recapito telefonico del socio, per le comunicazioni inerenti al Diritto di Recesso; (ii) il numero di Azioni per le quali viene esercitato il Diritto di Recesso; e (iii) l'indicazione dell'intermediario autorizzato presso cui è acceso il conto sul quale sono depositate le Azioni per le quali è stato esercitato il Diritto di Recesso (l'"Intermediario").

Il socio che intende esercitare il Diritto di Recesso sarà inoltre tenuto a chiedere all'Intermediario, contestualmente all'invio a Brembo della Dichiarazione, l'emissione della comunicazione (la "Comunicazione dell'Intermediario") attestante: (i) la titolarità ininterrotta delle Azioni oggetto di esercizio del Diritto di Recesso in capo al richiedente da prima dell'apertura dei lavori dell'Assemblea e fino al momento del rilascio della Comunicazione dell'Intermediario; nonché (ii) l'assenza di pegno o altri vincoli sulle Azioni in relazione alle quali il Diritto di Recesso viene esercitato. Qualora le Azioni oggetto di esercizio del Diritto di Recesso siano gravate da pegno o da altri vincoli in favore di terzi, il socio dovrà altresì allegare alla Dichiarazione l'attestazione del creditore pignoratizio (ovvero del soggetto a favore del quale sia apposto il vincolo) con cui tale soggetto presti il proprio consenso irrevocabile e incondizionato alla liberazione delle Azioni dal pegno e/o dal vincolo, nonché alla relativa liquidazione, in conformità alle istruzioni del socio che esercita il Diritto di Recesso.

È responsabilità degli azionisti che esercitano il Diritto di Recesso: (i) assicurare la completezza e correttezza delle informazioni contenute nella Dichiarazione e (ii) inviare la Dichiarazione a Brembo entro e non oltre il termine di 15 giorni sopra indicato, ovverosia entro il 14 maggio 2021 (incluso), non assumendo Brembo alcuna responsabilità al riguardo. Le Dichiarazioni inviate oltre il suddetto termine di decadenza, ovvero non in conformità alle modalità prescritte, o sprovviste delle necessarie informazioni, ovvero non corredate in tempo utile della relativa Comunicazione dell'Intermediario, non verranno prese in considerazione e il Diritto di Recesso non si intenderà validamente esercitato.

Si ricorda che, in base a quanto disposto dall'articolo 2437-bis, comma 2, del codice civile e dalle disposizioni regolamentari pro tempore vigenti e applicabili, le Azioni per le quali sia stato esercitato il Diritto di Recesso saranno rese indisponibili dall'Intermediario che rilascia la Comunicazione dell'Intermediario sino all'esito del procedimento di liquidazione.

LIQUIDAZIONE DELLE AZIONI PER CUI SIA STATO ESERCITATO IL DIRITTO DI RECESSO

Nel caso in cui uno o più azionisti di Brembo dovessero esercitare il Diritto di Recesso, il procedimento di liquidazione si svolgerà in conformità a quanto previsto dall'articolo 2437-quater del codice civile. In particolare, fermo restando che maggiori dettagli saranno messi a disposizione nei termini e con le modalità previste dalle disposizioni di legge e regolamentari pro tempore vigenti e applicabili:

  • a) in primo luogo, le Azioni per le quali sia stato esercitato il Diritto di Recesso verranno offerte in opzione agli altri soci di Brembo in proporzione alle Azioni da ciascuno di essi possedute (l'"Offerta in Opzione"). Il periodo per l'Offerta in Opzione durerà almeno 30 (trenta) giorni dal deposito dell'offerta presso il Registro delle Imprese di Bergamo. Contestualmente all'esercizio dell'opzione, i soci avranno altresì facoltà di esercitare il diritto di prelazione sulle Azioni eventualmente rimaste inoptate (l'"Offerta in Prelazione");
  • b) in secondo luogo, qualora all'esito dell'Offerta in Opzione (e della contestuale Offerta in Prelazione) residuassero Azioni rimaste inoptate e per le quali non sia stato esercitato il diritto di prelazione da parte dei soci, Brembo, sulla base dell'esito delle predette offerte, valuterà l'opportunità di collocare sul mercato tali Azioni a terzi (il "Collocamento a Terzi");
  • c) in caso di mancato integrale collocamento delle Azioni per le quali sia stato esercitato il Diritto di Recesso a esito dell'Offerta in Opzione, dell'Offerta in Prelazione e dell'eventuale Collocamento a Terzi, le Azioni residue saranno acquistate e rimborsate da Brembo utilizzando le riserve disponibili, ai sensi di quanto previsto dall'articolo 2437-quater, comma 5, del codice civile.

Le modalità e i termini del procedimento di liquidazione (ivi incluso, tra l'altro, il numero di Azioni per le quali è stato esercitato il Diritto di Recesso, i dettagli sull'Offerta in Opzione e sull'Offerta in Prelazione nonché sull'eventuale offerta sul mercato) saranno comunicate nei termini e con le modalità previste dalle disposizioni di legge e regolamentari pro tempore vigenti e applicabili.

NOTICE TO SHAREHOLDERS

AMENDMENT TO ARTICLE 4 (PURPOSE) OF THE BY-LAWS OF BREMBO S.P.A.

INFORMATION REGARDING THE EXERCISE OF THE RIGHT OF WITHDRAWAL

This is to announce that on 29 April 2021 ("Date of Registration") the minutes of the General Shareholders' Meeting of Brembo S.p.A. ("Brembo" or the "Company"), held on 22 April 2021 (the "Shareholders' Meeting"), were filed with the Company Register of Bergamo. In its extraordinary session, the Shareholders' Meeting approved, inter alia, the resolution to amend Article 4 of Brembo's By-laws concerning the corporate purpose (the "Amendment to the By-laws").

SHAREHOLDERS ENTITLED TO EXERCISE THE RIGHT OF WITHDRAWAL

The shareholders of Brembo who did not contribute to passing the resolution concerning the Amendment to the By-laws, i.e. shareholders who were absent, abstained or voted against, are entitled to exercise the right of withdrawal pursuant to Article 2437, paragraph 1(a), of the Italian Civil Code (the "Right of Withdrawal"). The Right of Withdrawal applies to all, or part of, Brembo shares (the "Shares") owned by the Company's shareholders entitled to exercise the Right of Withdrawal.

LIQUIDATION VALUE

The liquidation value of the Shares for which the Right of Withdrawal may be exercised amounts to €10.036 per Share (the "Liquidation Value"). Pursuant to Article 2437-ter, paragraph 3, of the Italian Civil Code, the Liquidation Value was calculated by the Board of Directors, with the favourable opinion of the Board of Statutory Auditors, in reference to the arithmetic average of the closing prices of the Shares on the Electronic Share Market (MTA), organised and managed by Borsa Italiana S.p.A., in the six months prior to the date of publication of the Notice of Calling of the General Shareholders' Meeting, i.e. prior to 4 March 2021.

PROCEDURE FOR EXERCISING THE RIGHT OF WITHDRAWAL

In compliance with the provisions of Article 127-bis, paragraph 2, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 ("TUF"), all shareholders on whose behalf Shares were registered after the date indicated in Article 83-sexies, paragraph 2, of TUF to grant entitlement to attend the Shareholders' Meeting (i.e., after the record date on 13 April 2021), but prior to opening of the said Shareholders' Meeting, shall be considered as falling within the shareholders who did not contribute to passing the resolution concerning the Amendment to the By-laws and, therefore, shall be entitled to exercise the Right of Withdrawal.

Entitled shareholders shall exercise the Right of Withdrawal within 15 days of the Date of Registration, i.e., within 14 May 2021 (included), by sending to Brembo a declaration for exercising the Right of Withdrawal (the "Declaration") by means of (i) registered letter with return receipt to Brembo S.p.A. c/o Computershare S.p.A. - Via Lorenzo Mascheroni 19, 20145 Milan, Italy, or (ii) certified e-mail (PEC) from the entitled shareholders' certified e-mail account to the certified e-mail address [email protected]. The Declaration may be prepared using the form available on the Company's website at www.brembo.com, Investors, For shareholders, Company notices.

The Declaration shall include the information pursuant to Article 2437-bis, paragraph 1, of the Italian Civil Code, namely: (i) personal details, tax code, domicile and telephone contact number of the withdrawing shareholder for communications concerning the Right of Withdrawal; (ii) the number of Shares for which the Right of Withdrawal is being exercised; (iii) details of the authorised intermediary (the "Intermediary") with whom the shares for which the shareholder exercises the Right of Withdrawal are registered.

Shareholders who intend to exercise the Right of Withdrawal are also required to request the Intermediary, upon sending their Declaration to Brembo, that it issues a communication (the "Intermediary's Communication") attesting to: (i) the uninterrupted ownership, by the withdrawing shareholder, of the Shares for which the Right of Withdrawal is being exercised before the opening of the Shareholders' Meeting and until the date of issuing of the Intermediary's Communication; and (ii) the absence of any pledges or any other restrictions in favour to the third parties over the Shares for which the Right of Withdrawal is being exercised. In the event that there should be a pledge or other restrictions over the Shares for which the Right of Withdrawal is being exercised, the withdrawing shareholder will also need to send, together with the Declaration, an attestation made by the pledgee (or the subject in whose favour any other such restriction exists over the Shares), whereby said subject irrevocably and unconditionally consents to revoke the pledge/restriction regarding the Shares and consents to their liquidation, in compliance with the instructions given by the shareholder who exercises the Right of Withdrawal.

It is the responsibility of shareholders who exercise the Right of Withdrawal to: (i) ensure that the information contained in the Declaration is complete and accurate; and (ii) send the Declaration to Brembo within and no later than the aforementioned term of 15 days, i.e., 14 May 2021 (included), in which regard Brembo disclaims all liability. Declarations that are sent after the aforementioned term, or that do not comply with the above-mentioned methods, or that do not include the necessary information or are not timely supplemented by the related Intermediary's Communication will be disregarded and, therefore, the Right of Withdrawal will not

be deemed to have been validly exercised.

It bears recalling that, pursuant to the provisions set forth in Article 2437-bis, paragraph 2, of the Italian Civil Code and the applicable laws and regulations in force from time to time, the Shares for which the Right of Withdrawal has been exercised shall be made unavailable by the Intermediary issuing the Intermediary's Communication until the completion of the liquidation procedure.

LIQUIDATION OF THE SHARES FOR WHICH THE RIGHT OF WITHDRAWAL HAS BEEN EXERCISED

In the event that one or more shareholders of Brembo exercise the Right of Withdrawal, the liquidation procedure shall be performed in compliance with the provisions of Article 2437-quater of the Italian Civil Code. In detail, and without prejudice to the fact that further information will be made available in the terms and manners provided for by applicable laws and regulations in force from time to time:

  • a) firstly, the Shares for which the Right of Withdrawal has been exercised will be offered up in option to the other shareholders of Brembo proportionally to the Shares owned by each of them (the "Option Right Offer"). The period for the Option Right Offer shall last for at least 30 (thirty) days from when the Offer is filed with the Company Register of Bergamo. Upon exercising the option, the shareholders shall also be entitled to exercise the right of preemption on any Shares that have been left unopted (the "Pre-emption Right Offer");
  • b) secondly, if upon completion of the Option Right Offer (and the simultaneous Pre-emption Right Offer), some Shares still remain unopted and no preemption right is exercised on them by the shareholders, Brembo will decide whether or not to place these Shares with third parties on the market ("Placement with Third Parties");
  • c) in the event of failure to place all the Shares for which the Right of Withdrawal has been exercised upon completion of the Option Right Offer, the Preemption Right Offer and any Placement with Third Parties, the residual Shares will be acquired and reimbursed by Brembo using the available reserves, pursuant to the provisions of Article 2437-quater, paragraph 5, of the Italian Civil Code.

The terms and conditions of the liquidation procedure (including, inter alia, the number of Shares for which the Right of Withdrawal has been exercised, details of the Option Right Offer and the Pre-emption Right Offer, as well as any Placement with Third Parties) will be notified in accordance with the terms and in the manners provided for by applicable laws and regulations in force from time to time.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.