AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Tamburi Investment Partners

Management Reports Mar 29, 2024

4242_rns_2024-03-29_c1e96f2b-fbe9-425a-8cc7-754be9ee0787.pdf

Management Reports

Open in Viewer

Opens in native device viewer

RELAZIONE ILLUSTRATIVA DEL CONSIGLIO DI AMMINISTRAZIONE DI TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. SUL QUINTO PUNTO ALL'ORDINE DEL GIORNO DELL'ASSEMBLEA ORDINARIA DEGLI AZIONISTI CONVOCATA PER IL 29 APRILE 2024 IN PRIMA CONVOCAZIONE E PER IL 30 APRILE 2024 IN SECONDA CONVOCAZIONE:

5. PIANO DI INCENTIVAZIONE DENOMINATO "PIANO DI PERFORMANCE SHARE TIP 2024/2026". DELIBERAZIONI INERENTI E CONSEGUENTI.

Signori Azionisti,

il Consiglio di Amministrazione di Tamburi Investment Partners S.p.A. (il "Consiglio di Amministrazione"), società quotata al Mercato Euronext Milan di Borsa Italiana S.p.A. (segmento Euronext STAR Milan), con sede legale in Milano, via Pontaccio n. 10 ("TIP" o la "Società"), vi ha convocato per discutere e deliberare, inter alia, in merito all'approvazione ex art. 114-bis del D.lgs. 24 febbraio 1998 n. 58 e successive modifiche e integrazioni (il "TUF") del piano di incentivazione di Tamburi Investment Partners S.p.A. denominato "Piano di Performance Share TIP 2024/2026" (il "Piano") riservato agli amministratori con particolari cariche della Società e/o ai dipendenti di TIP o di società dalla stessa controllate. Le condizioni, i termini e le modalità di attuazione del Piano sono illustrati nel documento informativo, predisposto ai sensi dell'art. 84-bis del regolamento adottato dalla Consob con delibera n. 11971 del 14 maggio 1999 (il "Regolamento Emittenti") nonché redatto in conformità allo Schema n. 7 dell'Allegato 3A del Regolamento Emittenti (il "Documento Informativo"). Il Documento Informativo è messo a disposizione degli Azionisti e del pubblico, ai sensi dell'art. 84-bis del Regolamento Emittenti, presso la sede sociale di TIP, sul sito internet della Società nella Sezione "corporate governance/assemblee/documenti" nonché tramite meccanismo di stoccaggio all'indirizzo nel testo allegato alla presente Relazione Illustrativa.

1. I soggetti destinatari

Il Piano è riservato agli amministratori con particolari cariche della Società e/o ai dipendenti di TIP o di società dalla stessa controllate che svolgono ruoli o funzioni rilevanti e per i quali si giustifichi un'azione che ne rafforzi la fidelizzazione in un'ottica di creazione di valore, individuati a insindacabile e discrezionale giudizio del Consiglio di Amministrazione, sentito il parere del Comitato per le Nomine e la Remunerazione (i "Beneficiari").

2. Le ragioni che motivano l'adozione del Piano

In linea con quanto previsto dalla politica in materia di remunerazione, che sarà oggetto di deliberazione vincolante da parte dell'Assemblea dei Soci convocata per il giorno 29 aprile 2024 in prima convocazione e per il giorno 30 aprile 2024 in seconda convocazione, e comunque – per quanto occorrer possa – anche in linea con la precedente politica in materia di remunerazione approvata dall'assemblea della Società in data 29 aprile 2021, con riferimento al triennio 2024-2026 il Consiglio di Amministrazione sottopone all'approvazione degli azionisti il Piano, quale forma di incentivazione finalizzata a: (i) allineare gli interessi dei Beneficiari a quelli degli azionisti e degli investitori; (ii) legare la remunerazione dei Beneficiari, consideratone il ruolo e le funzioni rilevanti nella Società o nelle Controllate, all'effettivo rendimento della Società nonché alla creazione di nuovo valore e al raggiungimento di obiettivi specifici prefissati di medio-lungo periodo; (iii) sviluppare politiche di retention per fidelizzare i soggetti Beneficiari ed incentivarne la permanenza all'interno della Società o delle Controllate; (iv) implementare politiche di attraction verso figure manageriali e professionali di talento. Il Piano costituisce una naturale continuazione (a) del "Piano di Performance Share TIP 2019/2021", che si è esaurito nel corso del 2023 a seguito dell'esercizio delle ultime tranche di Unit assegnate (b) del "Piano di Performance Share TIP 2022/2023", che sarà esercitabile negli anni 2024 e 2025, e (c) del "Piano di Performance Share TIP 2023/2025", che sarà esercitabile negli anni 2026 e 2027, al fine di garantire una continuità di applicazione delle politiche di remunerazione adottate in una logica rolling. A tal fine il Piano proposto all'approvazione dell'Assemblea dei Soci prevede un periodo di vesting di circa 3 anni, ferma restando la possibilità di richiedere l'attribuzione delle azioni, subordinatamente al raggiungimento degli obiettivi di performance, negli anni 2027 e 2028.

3. Le modalità, le clausole e le condizioni di attuazione del Piano

Ai Beneficiari saranno attribuite, a titolo personale, un determinato numero di Unit, consistenti nel diritto condizionato, gratuito e non trasferibile inter vivos, non assoggettabile a vincoli o ad altri atti di disposizione a qualsiasi titolo, all'assegnazione a titolo gratuito di azioni ordinarie della Società (le "Azioni").

Ai termini e alle condizioni illustrate nel Documento Informativo, le Unit assegnate matureranno, con conseguente diritto del Beneficiario a ricevere Azioni, a condizione che alla scadenza del Periodo di Vesting (quale definito nel Documento Informativo) siano stati raggiunti almeno gli obiettivi di performance minimi come illustrati nel Documento Informativo e il Beneficiario-amministratore esecutivo abbia mantenuto un rapporto di amministrazione con la Società e il Beneficiario-dipendente abbia mantenuto un rapporto di lavoro con la Società o con la Controllata (salvi i casi specifici indicati nel Documento Informativo). Il numero di Unit maturate sarà determinato in funzione del raggiungimento degli obiettivi di performance secondo le modalità illustrate nel Documento Informativo.

Al servizio del Piano il Consiglio di Amministrazione potrà impiegare: (i) le Azioni già presenti nel portafoglio della Società; (ii) le Azioni che saranno oggetto di acquisto da parte della Società a valere sull'autorizzazione di volta in volta concessa dall'Assemblea ai sensi dell'art. 2357 del codice civile; e (iii) le Azioni di nuova emissione a valere su un aumento di capitale con esclusione del diritto di opzione inclusi quelli di cui all'art. 2349 del Codice Civile, da eventualmente deliberarsi nel corso della durata del Piano da parte del Consiglio di Amministrazione, previa attribuzione allo stesso di apposita delega da parte dell'Assemblea.

Il Piano prevede che i Beneficiari, a partire dalla data in cui la Società avrà comunicato il raggiungimento degli obiettivi di performance e il numero di Unit maturate, potranno richiedere: (a) fino al 31 dicembre 2027, l'assegnazione sino ad un numero massimo di Azioni pari al 50% (cinquanta per cento) del numero totale di Azioni assegnabili a ciascun Beneficiario; (b) dal 1 gennaio 2028 al 31 dicembre 2028, l'assegnazione sino al numero totale delle Azioni assegnabili per le quali ciascun Beneficiario non abbia richiesto l'assegnazione nel corso dell'esercizio 2027 ai sensi del precedente punto (a).

Il Piano prevede l'obbligo per i Beneficiari di detenere un numero di Azioni almeno pari al 30% delle Azioni di volta in volta consegnate (cd. "Lock Up"): (i) quanto ai Beneficiariamministratori esecutivi per un periodo di 3 anni dalla data in cui le Azioni verranno loro consegnate; (ii) quanto ai Beneficiari-dipendenti per un periodo di 2 anni dalla data in cui le Azioni verranno loro consegnate.

Il Piano prevede inoltre la possibilità per i Beneficiari di richiedere alla Società, in alternativa al trasferimento delle Azioni, che le stesse siano cedute sul mercato, consentendo ai Beneficiari di percepire un importo corrispondente al prezzo di cessione delle Azioni, al netto delle relative ritenute di legge, e fermi restando i termini di liquidazione previsti dai regolamenti del mercato, nei limiti e alle condizioni previsti dalla normativa applicabile e dal codice di Internal Dealing di volta in volta applicabile (cd. "Cash Settlement"). In questo caso i Beneficiari, secondo i termini e le condizioni di Lock Up illustrate nel Documento Informativo, dovranno reinvestire il 30% dei proventi incassati nella forma del Cash Settlement, acquistando Azioni sul mercato e tali Azioni saranno sottoposte al Lock Up. La percentuale di re-investimento dei proventi incassati nella forma di Cash Settlement per l'acquisto di Azioni sul mercato potrà essere ridotta, secondo la formula indicata nel Documento Informativo, nel caso in cui il Beneficiario già detenga Azioni.

Inoltre, il Piano prevede il diritto della Società di imporre ai Beneficiari la restituzione, in tutto o in parte, di quanto ricevuto ai sensi del Piano, qualora, entro il 3° (terzo) anno successivo alla comunicazione di raggiungimento degli obiettivi di performance, emergessero circostanze oggettive dalle quali risulti che i dati sulla cui base è stato verificato il raggiungimento di uno o più obiettivi di performance (condizione essenziale per la maturazione delle Unit) erano errati per fatto riconducibile al Beneficiario amministratore esecutivo (cd. "Claw Back"). La restituzione delle Azioni consegnate è altresì prevista nel caso in cui, entro il 12° (dodicesimo) mese successivo alla data di scadenza del Piano (i.e. 31 dicembre 2028) il Beneficiario-dipendente sia stato licenziato per giusta causa ovvero nel caso in cui la Società accerti, in relazione a un Beneficiario-dipendente rispetto al quale il rapporto di lavoro sia cessato successivamente alla data in cui è avvenuta la comunicazione del raggiungimento degli obiettivi di performance, la sussistenza di circostanze che, se note, avrebbero legittimato la cessazione del rapporto di lavoro per giusta causa prima della data in cui è avvenuta la comunicazione del raggiungimento degli obiettivi di performance.

Per la descrizione dei termini, delle modalità e delle condizioni di attuazione del Piano si rinvia al Documento Informativo allegato alla presente relazione illustrativa.

4. Proposta di deliberazione

Ove siate d'accordo con la proposta come sopra formulata, vi invitiamo ad approvare la seguente deliberazione:

"L'assemblea ordinaria degli azionisti di Tamburi Investment Partners S.p.A.,

  • esaminata la relazione illustrativa del Consiglio di Amministrazione nonché il documento informativo relativo al "Piano di Performance Share TIP 2024/2026" predisposto ai sensi dell'art. 114-bis del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 e dell'art. 84-bis del regolamento adottato dalla Consob con delibera n. 11971 del 14 maggio 1999, come successivamente modificati ed integrati

delibera

    1. di approvare il piano denominato "Piano di Performance Share TIP 2024/2026" riservato agli amministratori con particolari cariche della Società e/o ai dipendenti di TIP o di società dalla stessa controllate;
    1. di conferire al Consiglio di Amministrazione ogni potere necessario od opportuno per dare esecuzione al Piano, ivi compreso, a titolo esemplificativo e non esaustivo, il potere, di: (i) approvare il regolamento che disciplinerà il Piano; (ii) individuare i Beneficiari del Piano tra gli amministratori esecutivi della Società e/o i dipendenti di

TIP o di sue Controllate e di assegnare le Unit di Tamburi Investment Partners S.p.A. ad ognuno di essi, previa determinazione del numero delle Unit; (iii) esercitare tutti i compiti e le funzioni attribuite al Consiglio di Amministrazione dal regolamento che disciplinerà il Piano nonché stabilire ogni altro termine e condizione per l'esecuzione del Piano; (iv) modificare e/o integrare il regolamento del Piano, in conformità alle indicazioni al riguardo previste nel Documento Informativo; (v) compiere qualsiasi atto necessario e/o opportuno per dare attuazione al Piano, ivi incluso l'adempimento dei relativi obblighi informativi nei confronti della Consob e del mercato; (vi) utilizzare quali Azioni a servizio del Piano le eventuali Azioni già presenti nel portafoglio della Società e/o Azioni che saranno oggetto di acquisto da parte della Società a valere sull'autorizzazione di volta in volta concessa dall'Assemblea ai sensi dell'art. 2357 del Codice Civile e/o Azioni a valere su un aumento di capitale con esclusione del diritto di opzione inclusi quelli di cui all'art. 2349 del Codice Civile, da eventualmente deliberarsi nel corso della durata del Piano da parte del Consiglio di Amministrazione, previa attribuzione allo stesso di apposita delega da parte dell'Assemblea;

  1. di conferire al Consiglio di Amministrazione, e per esso al suo Presidente e al suo Vice Presidente esecutivo in carica pro tempore, in via disgiunta fra loro e anche per mezzo di speciali procuratori, ogni potere per espletare ogni adempimento legislativo e regolamentare conseguenti alle adottate deliberazioni.

Milano, 14 marzo 2024

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. IL PRESIDENTE

allegato

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A.

capitale sociale: euro 95.877.236,52 sede sociale: via Pontaccio 10 – 20121 Milano codice fiscale: 10869270156

PIANO DI PERFORMANCE SHARETIP 2024 / 2026

DOCUMENTO INFORMATIVO

redatto ai sensi dell'art. 114bis del D. Lgs. 24 febbraio 1998, n. 58 e dell'art. 84bis del regolamento adottato dalla Consob con delibera n. 11971 del 14 maggio 1999 e successive modifiche e integrazioni

Milano, 14 marzo 2024

PREMESSA

Il presente documento informativo (il "Documento Informativo") è redatto ai sensi dell'articolo 114-bis del D. Lgs 58 del 24 febbraio 1998, come successivamente modificato e integrato (il "TUF") e dell'articolo 84 bis del Regolamento adottato dalla Consob con delibera n. 11971 del 14 maggio 1999, come successivamente modificato ed integrato (il "Regolamento Emittenti"), nonché in coerenza, anche nella numerazione dei relativi paragrafi, con le indicazioni contenute nello Schema 7 dell'Allegato 3A al Regolamento Emittenti stesso.

Il Documento Informativo ha per oggetto l'informativa agli azionisti e al mercato sugli elementi essenziali del piano di assegnazione gratuita di azioni ordinarie di Tamburi Investment Partners S.p.A. ("TIP" o la "Società"), condizionata al raggiungimento degli Obiettivi di Performance (secondo le modalità illustrate nel Documento Informativo), denominato "Piano di Performance Share TIP 2024/2026" (il "Piano") riservato ai Beneficiari (come di seguito definiti), quali soggetti che rivestono un ruolo chiave nel raggiungimento degli obiettivi del Gruppo (come di seguito definito).

In data 14 marzo 2024, il Consiglio di Amministrazione ha approvato, su proposta del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, sentito il parere del Collegio Sindacale, la proposta di sottoporre all'Assemblea degli azionisti della Società l'adozione, ai sensi dell'art. 114-bis del TUF, del Piano ai termini e alle condizioni descritti nel presente Documento Informativo.

Il Piano sarà sottoposto all'approvazione dell'Assemblea della Società convocata in prima convocazione per il giorno 29 aprile 2024 e in seconda convocazione per il giorno 30 aprile 2024. Si segnala pertanto che:

  • il presente Documento Informativo è redatto esclusivamente sulla base del contenuto della proposta di adozione del Piano approvata dal Consiglio di Amministrazione della Società in data 14 marzo 2024;
  • ogni riferimento al Piano contenuto nel presente Documento Informativo deve intendersi riferito alla proposta di adozione del Piano.

Si precisa che il Piano è da considerarsi "di particolare rilevanza" ai sensi dell'articolo 114-bis, comma 3, del TUF e dell'articolo 84-bis, comma 2, del Regolamento Emittenti, in quanto rivolto, tra l'altro, ad Amministratori Esecutivi (come di seguito definiti).

Le informazioni previste dallo Schema n. 7 dell'Allegato 3A al Regolamento Emittenti che non sono contenute nel presente Documento Informativo saranno fornite,se e quando disponibili, in fase di attuazione del Piano, ai sensi dell'art. 84-bis, comma 5, lett. a), del RegolamentoEmittenti.

Il presente Documento Informativo è messo a disposizione del pubblico presso la sede legale della Società, sul sito internet https://www.tipspa.it nonché con le altre modalità previste dalle vigenti disposizioni normative e regolamentari.

Il Documento Informativo è stato altresì trasmesso a Consob e Borsa Italiana S.p.A. secondo le modalità

previste dal Regolamento Emittenti.

DEFINIZIONI

Come richiesto dallo Schema n. 7 dell'Allegato 3A al Regolamento Emittenti, si riporta di seguito un elenco di definizioni volte ad illustrare il significato dei termini, di uso non comune, utilizzati nel presente Documento Informativo. Si precisa che i termini e le espressioni definiti al plurale si intendono definiti anche al singolare, e viceversa:

Amministratori Le persone fisiche titolari, alla Data di Attribuzione delle Unit, di un Rapporto
Esecutivi di Amministrazione con la Società ed investiti di particolari cariche.
Assegnazione L'assegnazione delle Azioni a ciascun Beneficiario da parte del Consiglio di
delle Azioni o Amministrazione, subordinatamente
al raggiungimento degli Obiettivi
di
Assegnazione Performance
e alle condizioni previste dal Regolamento e che avverrà sulla base
del numero di Azioni di volta in volta richieste da ciascun Beneficiario per
mezzo della Scheda di Esercizio.
Assemblea L'assemblea degli azionisti della Società.
Attribuzione L'attribuzione delle Unit a ciascun Beneficiario da effettuarsi da parte del
delle
o
Unit
Consiglio di Amministrazione e, a discrezione dello stesso, sentito il parere
Attribuzione del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, anche in più tranche, entro e
non oltre il 30 settembre 2024.
Azioni Le azioni ordinarie TIP, negoziate sul segmento Euronext STAR Milan del
Mercato Euronext Milan di Borsa Italiana S.p.A.
organizzato e gestito da
Borsa Italiana S.p.A.
Azioni Il numero di Azioni assegnabili a ciascun Beneficiario determinato sulla base
Assegnabili delle Unit attribuite al medesimo e successivamente maturate in funzione degli
Obiettivi
di Performance in concreto raggiunto.
Azioni Richieste Il numero di Azioni Assegnabili che il Beneficiario potrà richiedere in
Assegnazione, in tutto o in parte, inviando alla Società una o più Schede di
Esercizio.
Beneficiari I destinatari delle Unit, individuati ad
insindacabile e discrezionale giudizio del
Consiglio di Amministrazione, sentito il parere del Comitato per le Nomine
e la Remunerazione, tra gli Amministratori Esecutivi e i Dipendenti che a
giudizio del Consiglio di Amministrazione svolgano ruoli o funzioni rilevanti
e per i quali si giustifichi un'azione che ne rafforzi la fidelizzazione in un'ottica
di creazione di valore.
Cambio di Indica il verificarsi di uno dei seguenti eventi:
Controllo (i) l'acquisizione, diretta o indiretta, da parte di uno o più soggetti terzi, del
(ii) l'acquisizione diretta o indiretta, da parte di uno o più soggetti terzi, di un
numero di azioni o di una quota di una Controllata cui faccia capo il Rapporto
del Beneficiario-Dipendente complessivamente superiore al 50% del relativo
capitale sociale, a meno che la Società non continui a detenere il controllo di
tale Controllata ai sensi dell'art. 2359 del Codice Civile;
(iii) il trasferimento definitivo a qualunque titolo a uno o più soggetti terzi
dell'azienda ovvero del ramo di azienda della Società o della Controllata cui
faccia capo il Rapporto del Beneficiario.
I
Cambi di Controllo individuati sub
(ii) e (iii) che precedono trovano
applicazione solo nei confronti dei Beneficiari che abbiano in essere un
Rapporto con la Società o la Controllata oggetto del Cambio di Controllo,
ovvero con la Società o la Controllata cui faccia capo l'azienda o il ramo di
azienda trasferito.
Cash Settlement La cessione delle Azioni Richieste sul mercato da parte della Società per conto
del Beneficiario con versamento da parte della Società di un importo
corrispondente al prezzo di cessione delle Azioni, al netto delle relative
ritenute di legge, e fermo
restando i termini di liquidazione previsti dal
Regolamento di Borsa, mediante bonifico bancario sul conto corrente
intestato al Beneficiario
indicato dal Beneficiario nella Scheda di Esercizio,
nei limiti e alle condizioni previsti dalla normativa applicabile e dal codice di
Internal Dealing
di volta in volta applicabile.
Codice Civile o Il codice civile italiano, approvato con Regio Decreto 16 marzo 1942, n. 262,
cod. civ. e successive modifiche e integrazioni.
Codice di Il codice di corporate governance
delle società quotate vigente alla data del
Corporate Regolamento e approvato nel gennaio 2020 dal Comitato per la Corporate
Governance Governance

costituito da Borsa Italiana S.p.A., dalle Associazioni di
impresa (ABI, ANIA,
Assonime, Confindustria) e l'Associazione degli
investitori professionali (Assogestioni) –
al quale la Società aderisce.
Codice Etico Indica il codice etico adottato dalla Società come tempo per tempo modificato
e integrato.
Collegio Il Collegio Sindacale pro tempore
della Società.
Sindacale
Comitato per le Il Comitato per le Nomine e la Remunerazione della Società istituito e
Nomine e la nominato dal Consiglio di Amministrazione della Società in aderenza al
Remunerazione Codice di Corporate Governance.
Comunicazione La lettera inviata dalla Società ad ogni Beneficiario entro e non oltre il terzo
del Giorno Lavorativo dal termine del Periodo di Vesting
avente ad oggetto la
Raggiungimento comunicazione dell'eventuale raggiungimento degli Obiettivi
di Performance
e
degli Obiettivi
di
del conseguente numero di Azioni
Assegnabili a ciascun Beneficiario sulla
Performance base del numero di Unit maturate secondo i termini, le condizioni e le
modalità del
Regolamento.
Consegna Il trasferimento, da parte della Società, delle Azioni Richieste da ciascun
Beneficiario, sul conto titoli dello stesso e/o il versamento sul conto corrente
del medesimo di un importo corrispondente al prezzo di cessione delle Azioni
Richieste, al netto delle ritenute di legge e fermi restando i termini di
liquidazione previsti dai regolamenti del mercato.
Consiglio di Il Consiglio di Amministrazione pro tempore
della Società.
Amministrazione
o
Consiglio
Controllate Ciascuna delle società tempo per tempo direttamente o indirettamente
controllate dalla Società ai sensi dell'art. 93 del TUF.
Data di La data della delibera del Consiglio di Amministrazione avente ad oggetto
Attribuzione l'individuazione di ciascun Beneficiario e l'Attribuzione allo stesso delle Unit.
delle
Unit
Data di Il giorno in cui la Società effettuerà la Consegna.
Consegna
Data di Il 31 dicembre 2028, data ultima entro la quale dovranno pervenire alla
Scadenza del Società le Schede di Esercizio, pena l'irricevibilità delle stesse.
Piano
Dipendenti Le persone fisiche titolari, alla Data di Attribuzione delle Unit, di un Rapporto
di Lavoro con la
Società o una Controllata.
Giorno Ciascun giorno di apertura dei mercati organizzati e gestiti da Borsa Italiana
Lavorativo S.p.A.
Giusta Causa Una causa, imputabile all'amministratore
e/o al dipendente, talmente grave
da non consentire la prosecuzione, nemmeno provvisoria, del rapporto di
amministrazione
e/o di lavoro
tra lo stesso e la società in
cui riveste la carica
di amministratore
e/o con cui è in essere il rapporto di lavoro dipendente.
Gruppo Collettivamente TIP e le Controllate.
Lettera di La lettera
inviata dalla Società ad ogni Beneficiario avente ad oggetto la
Attribuzione comunicazione del numero di Unit
ad esso attribuito, alla quale sarà
allegato,
a formarne parte integrante e sostanziale, il Regolamento, e la cui restituzione
Beneficiari, costituisce, ad ogni effetto, piena ed incondizionata adesione da
parte degli stessi al Piano e al Regolamento.
Obiettivi
di
Per l'80% delle Unit attribuite ("Unit Total Return") le Azioni saranno
Performance assegnate in base al raggiungimento di un Obiettivo di Performance
pari ad un
Total Return
per gli azionisti della Società non inferiore a quello stabilito
dall'Obiettivo di Performance
Minimo.
Per il restante 20% delle Unit attribuite ("Unit ESG"), in linea con gli obiettivi
e le politiche in ambito ESG da tempo adottate dalla Società, le Azioni
saranno invece assegnate in base al raggiungimento di specifici Obiettivi di
Performance, con decorrenza dal 1 gennaio 2024 e con misurazione al 31
dicembre 2026,
consistenti: 1.)
nell'incremento di almeno il 20% medio
composto annuo delle risorse finanziarie che vengono destinate annualmente
da TIP per l'inserimento e il sostegno dei giovani nel mondo del lavoro e/o
2.)
nell'incremento di almeno il 10%
medio composto
annuo delle ore di
formazione esterna che su base annuale vengono erogate dalla struttura
interna di TIP
(gli "Obiettivi ESG").
Obiettivi
di
Per l'assegnazione delle Unit Total Return, l'Obiettivo di Performance
Minimo
Performance consiste nel raggiungimento di un Total Return
per gli azionisti della Società
Minimi almeno pari al 5% (cinque per cento) composto annuo.
Per l'assegnazione delle Unit ESG, l'Obiettivo di Performance
Minimo consiste
nel raggiungimento di almeno uno dei due
Obiettivi ESG.
Periodo di Il periodo compreso fra la Data di Attribuzione delle Unit
ed il giorno di
Vesting calendario
della
data
di
approvazione
da
parte
del
Consiglio
di
Amministrazione del progetto di bilancio della Società relativo all'esercizio
chiuso al 31 dicembre 2026, al termine del quale il Consiglio di
Amministrazione verificherà l'eventuale raggiungimento degli Obiettivi
di
Performance, ai termini e alle condizioni previsti dal Regolamento, fermo
restando quanto previsto in relazione
alle tempistiche per la richiesta di
Assegnazione delle Azioni. Ad insindacabile giudizio del Consiglio di
Amministrazione la verifica dell'eventuale raggiungimento degli Obiettivi
di
Performance potrà avvenire anticipatamente nel corso di un Consiglio di
Amministrazione che si dovesse tenere in ogni caso successivamente al 1°
gennaio 2027
(e precedentemente al Consiglio di Amministrazione che
delibererà in merito all'approvazione del progetto di bilancio della Società
relativo all'esercizio chiuso al 31 dicembre 2026), con conseguente
anticipazione della conclusione del Periodo di Vesting, fermo restando quanto
previsto in relazione alle tempistiche per la richiesta di Assegnazione delle
Azioni.
Piano di Il piano di incentivazione denominato "Piano di Performance
Share
TIP
Performance 2024/2026" approvato dalla Società
e rivolto ai Beneficiari.
o Piano
Share
Rapporto Il Rapporto di Amministrazione o il Rapporto di Lavoro, a seconda dei casi.
Rapporto di Il rapporto in base al quale un singolo Beneficiario riveste la carica di
Amministrazione amministratore della Società.
Rapporto di Il rapporto di lavoro dipendente in essere tra il singolo Beneficiario e la
Lavoro Società o una Controllata.
Regolamento Il regolamento che disciplinerà le modalità e i termini di attuazione del Piano.
Regolamento di Il Regolamento dei Mercati organizzati e gestiti da Borsa Italiana S.p.A.
come
Borsa tempo per tempo modificato e integrato.
Scheda di La scheda, inviata dal Beneficiario alla Società, avente ad oggetto la
Esercizio dichiarazione dello stesso di voler ricevere tutte o parte delle Azioni
Assegnabili
secondo le modalità stabilite nel Regolamento.
TIP o
Società
Tamburi Investment Partners S.p.A., con sede legale in Via Pontaccio 10 –
20121
Milano, iscritta al registro delle imprese di Milano al n. 10869270156.
Total Return Il rendimento derivante (i) dalla
variazione del prezzo ufficiale dell'Azione al
31 dicembre 2026, rispetto al prezzo medio dell'Azione nel mese di dicembre
2023 (pari ad euro 8,898
per azione) e (ii) da eventuali dividendi ordinari e
straordinari e/o warrant
distribuiti
da TIP negli esercizi 2024,
2025
e 2026,
eventualmente rettificato per considerare gli effetti di eventuali operazioni
straordinarie
effettuate
sul capitale di TIP nei medesimi esercizi.
Il Total Return
è calcolato come segue: somma algebrica del rendimento
derivante dal corso di borsa delle Azioni e del rendimento sottostante le
distribuzioni effettuate agli azionisti di TIP nel periodo considerato (i.e.
distribuzione di dividendi e distribuzione gratuita di warrant
o di altri strumenti
finanziari
emessi dalla Società). In particolare: (i) il rendimento derivante dal
corso di borsa delle Azioni è calcolato come variazione del prezzo ufficiale
dell'Azione al 31 dicembre 2026 (intendendosi con ciò l'ultimo giorno di
Borsa aperta dell'esercizio 2026) rispetto al prezzo medio dell'Azione nel
mese di dicembre 2023 (pari ad euro 8,898
per azione), inteso come media
aritmetica dei prezzi ufficiali delle Azioni di ciascun giorno di quotazione
presso il segmento Euronext STAR Milan del Mercato Euronext Milan
organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A.
rilevati nel mese di dicembre
2023;
(ii) il rendimento derivante dalla distribuzione dei dividendi è calcolato
sulla base del rapporto tra il valore del dividendo unitario distribuito e il
prezzo ufficiale dell'Azione del giorno di quotazione presso il
segmento
Euronext STAR Milan del
Mercato Euronext Milan organizzato e gestito da
Borsa Italiana S.p.A.
precedente la data di stacco; (iii) il rendimento da
distribuzione di warrant
è calcolato sulla base del rapporto tra il valore dei
warrant
distribuiti per Azione e il
prezzo ufficiale dell'Azione
del giorno di
quotazione presso il
segmento Euronext STAR Milan del
Mercato Euronext
Milan organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A.
precedente la data di
distribuzione.
TUF Il D. Lgs. 24 febbraio 1998 n. 58, come successivamente modificato e
integrato.
Unit Il diritto –
condizionato, gratuito e non trasferibile inter vivos, non
assoggettabile a vincoli o ad altri atti di disposizione a qualsiasi titolo –
all'Assegnazione a titolo gratuito di Azioni secondo i termini, le condizioni e
le modalità del Regolamento.

1. I SOGGETTI DESTINATARI

1.1 L'indicazione nominativa dei destinatari del Piano

Il Piano è riservato ai Beneficiari, individuati ad insindacabile e discrezionale giudizio del Consiglio di Amministrazione, sentito il parere del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, tra gli Amministratori Esecutivi e i Dipendenti che, a giudizio del Consiglio di Amministrazione, svolgano ruoli o funzioni rilevanti e per i quali si giustifichi un'azione che ne rafforzi la fidelizzazione in un'ottica di creazione di valore.

Il Regolamento non indicherà nominativamente i Beneficiari del Piano che saranno individuati dal Consiglio di Amministrazione entro e non oltre il 30 settembre 2024. Tali Beneficiari verranno comunicati a seguito della loro individuazione ai sensi dell'art. 84-bis, comma 5, lett. a), del Regolamento Emittenti.

1.2 Categorie di dipendenti o di collaboratori dell'emittente strumenti finanziari e delle società controllanti o controllate di tale emittente

Il Regolamento non indicherà specifiche categorie di Dipendenti della Società, destinatari del Piano. Per quanto attiene le modalità di individuazione dei Beneficiari si rinvia al precedente paragrafo 1.1.

1.3 Indicazione nominativa dei soggetti che beneficiano del Piano appartenenti ai seguenti gruppi: direttore generale, altri dirigenti con responsabilità strategiche e persone fisiche controllanti l'emittente che siano dipendenti ovvero che prestino attività di collaborazione

Il Piano è da considerarsi, ai sensi dell'art. 114-bis, comma 3, del TUF e dell'art. 84-bis, comma 2, del

Regolamento Emittenti, "piano di particolare rilevanza", poiché tra i potenziali Beneficiari vi sono soggetti che ricoprono la carica di componente del Consiglio di Amministrazione della Società. Il Regolamento non individuerà nominativamente i Beneficiari del Piano che appartengono ai gruppi indicati al punto 1.3, lettera a), b) e c) dell'Allegato 3A, Schema 7, del Regolamento Emittenti.

Per quanto attiene le modalità di individuazione dei Beneficiari si rinvia al precedente paragrafo 1.1.

1.4 Descrizione e indicazione numerica dei beneficiari, separata per le categorie indicate al punto 1.4, lettere a), b) e c) dell'Allegato 3A, Schema 7 del Regolamento Emittenti

Il Piano non descriverà e/o indicherà numericamente i Beneficiari che appartengono alle categorie indicate al punto 1.4, lettere a), b), e c) dell'Allegato 3A, Schema 7 del Regolamento Emittenti.

Il Piano sarà il medesimo per tutti i Beneficiari e si differenzierà esclusivamente per il numero di Unit attribuite a ciascuno di essi.

Per quanto attiene le modalità di individuazione dei Beneficiari si rinvia al precedente paragrafo 1.1.

2. LE RAGIONI CHE MOTIVANO L'ADOZIONE DEL PIANO

2.1 Obiettivi che si intendono raggiungere mediante l'attribuzione del Piano

Il Piano costituisce un valido strumento per la fidelizzazione e l'incentivazione dei Beneficiari, quali soggetti che rivestono un ruolo chiave nel raggiungimento degli obiettivi della Società e più in generale del Gruppo, nonché per allineare gli interessi delle risorse chiave aziendali a quelli degli azionisti.

Il Piano ha l'obiettivo di:

  • allineare gli interessi dei Beneficiari a quelli degli azionisti e degli investitori;
  • legare la remunerazione dei Beneficiari, consideratone il ruolo e le funzioni rilevanti nella Società o nelle Controllate all'effettivo rendimento della Società nonché alla creazione di nuovo valore e al raggiungimento di obiettivi specifici prefissati di medio-lungo periodo;
  • sviluppare politiche di retention per fidelizzare i soggetti Beneficiari ed incentivarne la permanenza all'interno della Società o delle Controllate;
  • implementare politiche di attraction verso figure manageriali e professionali di talento.

Considerando che la creazione di valore per gli azionisti nel lungo periodo rappresenta l'obiettivo primario della Società e che il parametro più adeguato a quantificarne l'entità è rappresentato dall'apprezzamento del valore di mercato delle proprie Azioni, il Consiglio di Amministrazione ritiene che correlare una parte consistente del Piano all'andamento dei prezzi di Borsa del titolo abbia il vantaggio di allineare gli interessi dei Beneficiari a quelli degli azionisti, rappresentando lo strumento di incentivazione più efficace e che meglio risponde agli interessi della Società.

Per quanto l'obiettivo collegato all'apprezzamento del valore di mercato delle Azioni tenga già conto della

necessità per la Società di migliorare costantemente i parametri di riferimento comunemente utilizzati per misurare il rating ESG, in linea con gli obiettivi e le politiche in ambito ESG che TIP intende proseguire nel periodo del Piano, una quota del 20% delle Azioni assegnabili tramite il Piano saranno invece assegnate in base al raggiungimento di specifici Obiettivi ESG, con decorrenza dal 1 gennaio 2024 e con misurazione al 31 dicembre 2026, consistenti: 1.) nell'incremento di almeno il 20% medio composto annuo delle risorse finanziarie che vengono destinate annualmente da TIP per l'inserimento e il sostegno dei giovani nel mondo del lavoro e/o 2.) nell'incremento di almeno il 10% medio composto annuo delle ore di formazione esterna che su base annuale vengono erogate dalla struttura interna di TIP.

Il piano costituisce una naturale continuazione (i) del "Piano di Performance Share TIP 2019/2021", che si è esaurito nel corso del 2023 a seguito dell'esercizio delle ultime tranche di Unit assegnate, (ii) del "Piano di Performance Share TIP 2022/2023", che sarà esercitabile negli anni 2024 e 2025, e (iii) del "Piano di Performance Share TIP 2023/2025", che sarà esercitabile negli anni 2026 e 2027, al fine di garantire una continuità di applicazione delle politiche di remunerazione adottate.

Il Piano ha durata pluriennale e ricomprende un periodo iniziale, definito Periodo di Vesting, al termine del quale il Consiglio di Amministrazione verificherà l'eventuale raggiungimento degli Obiettivi di Performance.

Per maggiori informazioni sul Periodo di Vesting si rinvia al successivo paragrafo 4.2.

2.2 Variabili chiave, anche nella forma di indicatori di performance considerati ai fini dell'attribuzione del Piano basati su strumenti finanziari

L'attuazione del Piano, in termini di conversione in Azioni delle Unit, sarà subordinata al raggiungimento degli Obiettivi di Performance non inferiori agli Obiettivi di Performance Minimi.

Il Piano prevede l'Assegnazione di un numero di Azioni pari o inferiore al numero di Unit attribuite a ciascun Beneficiario, con una percentuale di conversione delle ultime in Azioni diversa a seconda dell'Obiettivo di Performance raggiunto.

Per maggiori informazioni sugli Obbiettivi di Performance si rinvia al successivo paragrafo 4.5.

Le condizioni di conversione delle Unit in Azioni saranno applicabili alla totalità dei Beneficiari e, pertanto, non sussistono condizioni differenziate per determinate categorie di Beneficiari.

I termini e le condizioni di conversione delle Azioni in Unit sono illustrati al successivo paragrafo 4.5.

2.3 Elementi alla base della determinazione dell'entità del compenso basato su strumenti finanziari, ovvero i criteri per la sua determinazione

Il numero delle Unit attribuite a ciascun Beneficiario sarà determinato dal Consiglio di Amministrazione tenendo conto del ruolo specifico svolto da ciascun Beneficiario all'interno della Società o delle Controllate.

2.4 Ragioni alla base dell'eventuale decisione di attribuire piani di compenso basati su strumenti finanziari non emessi da TIP, quali strumenti finanziari emessi da controllate o, controllanti o

società terze rispetto al gruppo di appartenenza; nel caso in cui i predetti strumenti non sono negoziati nei mercati regolamentari informazioni sui criteri utilizzati per la determinazione del valore a loro attribuibile

Non applicabile.

2.5 Valutazioni in merito a significative implicazioni in ordine fiscale e contabile che hanno inciso sulla definizione del Piano

La predisposizione del Piano non è stata influenzata da particolari valutazioni fiscali o contabili.

2.6 Eventuale sostegno del Piano da parte del Fondo speciale per l'incentivazione della partecipazione dei lavoratori nelle imprese, di cui all'articolo 4, comma 112, della legge 24 dicembre 2003, n. 350

Il Piano non riceve alcun sostegno da parte del Fondo speciale per l'incentivazione della partecipazione dei lavoratori nelle imprese, di cui all'articolo 4, comma 112, della legge 24 dicembre 2003, n. 350.

3. ITER DI APPROVAZIONE E TEMPISTICA DI ASSEGNAZIONE DEGLI STRUMENTI

3.1 Poteri e funzioni delegati dall'assemblea al consiglio di amministrazione al fine dell'attuazione del Piano

In data 14 marzo 2024, il Consiglio di Amministrazione ha deliberato, su proposta del Comitato per le Nomine e la Remunerazione riunitosi in pari data, di sottoporre l'adozione del Piano all'Assemblea che verrà convocata per il 29 aprile 2024 in prima convocazione e per il 30 aprile 2024 in seconda convocazione.

In particolare, verrà proposto di deliberare il conferimento dei poteri al Consiglio di Amministrazione per l'attuazione e la gestione di quanto disposto all'interno del Piano e in particolare per: (i) l'approvazione del Regolamento che disciplinerà il Piano; (ii) l'individuazione dei Beneficiari e la determinazione del numero di Unit da attribuire a ciascuno di essi; (iii) l'esercizio di tutti i compiti e le funzioni attribuite al Consiglio di Amministrazione dal regolamento che disciplinerà il Piano nonché la definizione di ogni altro termine e condizione per l'esecuzione del Piano; (iv) la modifica e/o l'integrazione del regolamento del Piano, in conformità alle indicazioni al riguardo previste nel Documento Informativo; (v) il compimento di qualsiasi atto necessario e/o opportuno per dare attuazione al Piano, di cui meglio si dirà al successivo paragrafo 3.3. e (vi) l'utilizzazione quali Azioni a servizio del Piano delle eventuali Azioni già presenti nel portafoglio della Società e/o delle Azioni che saranno oggetto di acquisto da parte della Società a valere sull'autorizzazione di volta in volta concessa dall'Assemblea ai sensi dell'art. 2357 del Codice Civile e/o Azioni a valere su un aumento di capitale con esclusione del diritto di opzione inclusi quelli di cui all'art. 2349 del Codice Civile, da eventualmente deliberarsi nel corso della durata del Piano da parte del Consiglio di Amministrazione, previa attribuzione allo stesso di apposita delega da parte dell'Assemblea.

3.2 Soggetti incaricati per l'amministrazione del Piano e loro funzione e competenza

Fatto salvo quanto specificamente previsto dal Regolamento, l'organo responsabile delle decisioni concernenti il Piano, fatte salve le competenze dell'Assemblea, è il Consiglio di Amministrazione che, avvalendosi del supporto istruttorio e consultivo del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, approva il Regolamento e delibera sulle questioni concernenti il Piano. Le deliberazioni del Consiglio di Amministrazione in merito all'interpretazione, esecuzione e applicazione del Piano saranno definitive e vincolanti per i soggetti interessati.

3.3 Eventuali procedure esistenti per la revisione del Piano anche in relazione a eventuali variazioni degli obiettivi di base

Nel caso di:

  • (i) erogazione di dividendi straordinari;
  • (ii) operazioni straordinarie non espressamente disciplinate dal Regolamento quali, a titolo esemplificativo e non esaustivo, operazioni sul capitale, acquisizioni (di società, azienda e/o rami d'azienda), cessioni (di società, azienda e/o rami d'azienda), raggruppamento o frazionamento di Azioni, fusioni, scissioni, riduzioni del capitale per perdite mediante annullamento di azioni, aumenti di capitale, gratuiti o a pagamento, revoca dalla quotazione delle Azioni, promozione di offerte pubbliche di acquisto o di scambio aventi ad oggetto le Azioni; o
  • (iii) modifiche legislative o regolamentari (anche dettate da codici di comportamento redatti da società di gestione di mercati regolamentati o da associazioni di categoria cui la Società aderisca), sulle Azioni e sulla Società; o
  • (iv) in ogni caso, al verificarsi di ogni altro evento suscettibile di influire sulle Unit, sulle Azioni o sul Piano ivi compresi gli Obiettivi di Performance, e/o comunque sui diritti dei Beneficiari,

il Consiglio di Amministrazione potrà apportare al Regolamento, autonomamente e senza necessità di ulteriori approvazioni da parte dell'Assemblea, sentito il parere del Comitato per le Nomine e la Remunerazione e - ove necessario - del Collegio Sindacale, le modifiche e integrazioni che saranno necessarie o comunque opportune per mantenere quanto più possibile invariati i contenuti essenziali del Piano e i benefici per i Beneficiari del medesimo. Nell'effettuare tali modifiche e integrazioni, il Consiglio di Amministrazione dovrà attenersi, ove possibile e applicabile, alle formule matematiche di generale accettazione utilizzate dagli operatori di borsa. Tali modifiche verranno comunicate per iscritto dalla Società ai Beneficiari, che saranno vincolati alle previsioni del Regolamento come così modificato.

3.4 Descrizione delle modalità attraverso le quali determinare la disponibilità e l'assegnazione degli strumenti finanziari su cui è basato il Piano (ad esempio: assegnazione gratuita di azioni, aumenti di capitale con esclusione del diritto di opzione, acquisto e vendita di azioni proprie)

A servizio del Piano saranno destinate:

  • azioni già presenti nel portafoglio della Società; e/o
  • azioni che saranno oggetto di acquisto da parte della Società a valere sull'autorizzazione di volta in volta concessa dall'Assemblea ai sensi dell'art. 2357 del Codice Civile; e/o
  • azioni di nuova emissione a valere su un aumento di capitale con esclusione del diritto di opzione inclusi quelli di cui all'art. 2349 del Codice Civile, da eventualmente deliberarsi nel corso della durata del Piano da parte del Consiglio di Amministrazione, previa attribuzione allo stesso di apposita delega da parte dell'Assemblea.

Il numero massimo di Unit attribuibili complessivamente ai Beneficiari in esecuzione del Piano è pari a 2.000.000 (duemilioni).

Per maggiori informazioni in merito all'Assegnazione delle Azioni si rinvia al successivo paragrafo 4.5.

3.5 Ruolo svolto da ciascun amministratore nella determinazione delle caratteristiche del Piano; eventuale ricorrenza di situazioni di conflitti di interesse in capo agli amministratori interessati

Le caratteristiche del Piano, da sottoporre all'approvazione dell'Assemblea secondo quanto previsto dall'art. 114-bis del TUF, sono state determinate collegialmente dal Consiglio di Amministrazione che ha approvato di sottoporre all'Assemblea la proposta di adottare il Piano, su proposta del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, sentito il parere del Collegio Sindacale.

3.6 Data della decisione assunta da parte dell'organo competente a proporre l'approvazione del Piano all'Assemblea e dell'eventuale proposta dell'eventuale Comitato per le Nomine e la Remunerazione

Il Piano è stato valutato dal Comitato per le Nomine e la Remunerazione in occasione della riunione tenutasi in data 14 marzo 2024. Il Comitato per le Nomine e la Remunerazione ha ritenuto idoneo il Piano al perseguimento degli obiettivi di incentivazione a lungo termine descritti nella politica di remunerazione della Società e ha proposto al Consiglio di Amministrazione l'adozione del Piano.

Il Consiglio di Amministrazione, nella riunione del 14 marzo 2024, sentito il parere del Collegio Sindacale, ha approvato, il Piano e la proposta di sottoporre lo stesso all'approvazione dell'Assemblea che verrà convocata in prima convocazione per il giorno 29 aprile 2024 e in seconda convocazione per il giorno 30 aprile 2024.

3.7 Data della decisione assunta da parte dell'organo competente in merito all'assegnazione degli strumenti e dell'eventuale proposta al predetto organo formulata dall'eventuale Comitato per le Nomine e la Remunerazione

In caso di approvazione del Piano da parte dell'Assemblea che verrà convocata in prima convocazione per il giorno 29 aprile 2024 e in seconda convocazione per il giorno 30 aprile 2024, il Consiglio di Amministrazione si riunirà, di volta in volta, per assumere le decisioni rilevanti ai fini dell'attuazione del Piano.

3.8 Il prezzo di mercato, registrato nelle predette date, per gli strumenti finanziari su cui è basato il Piano, se negoziati nei mercati regolamentari

Alla data della deliberazione del Consiglio di Amministrazione assunta nella riunione consiliare tenutasi il 14 marzo 2024, per definire la proposta di approvazione del Piano da sottoporre all'Assemblea, il prezzo ufficiale delle Azioni era pari a euro 9,0082 per Azione (prezzo ufficiale di borsa del 14 marzo 2024).

3.9 Nel caso di piani basati su strumenti finanziari negoziati nei mercati regolamentati, in quali termini e secondo quali modalità l'emittente tiene conto, nell'ambito dell'individuazione della tempistica di assegnazione degli strumenti in attuazione dei piani, della possibile coincidenza temporale tra i) detta assegnazione o le eventuali decisioni assunte al riguardo dal Comitato per le Nomine e la Remunerazione, e ii) la diffusione di eventuali informazioni rilevanti ai sensi dell'art. 17 del regolamento (UE) n. 596/2014

Le decisioni in merito all'Attribuzione delle Unit saranno assunte dal Consiglio di Amministrazione, sentito il parere del Comitato per le Nomine e la Remunerazione.

Nell'ambito della tempistica di Attribuzione delle Unit, il Consiglio di Amministrazione e il Comitato per le Nomine e la Remunerazione prenderanno in considerazione tutte le informazioni di cui siano in possesso, fermo il rispetto della normativa vigente.

Posto che le Unit attribuite non saranno convertibili in Azioni immediatamente ma condizionatamente al raggiungimento degli Obiettivi di Performance, la Società non ritiene necessaria l'adozione di misure specifiche. L'eventuale diffusione di informazioni privilegiate in concomitanza con la Data di Attribuzione delle Unit risulterà ininfluente nei confronti della generalità dei Beneficiari, in quanto a tale momento a costoro sarà preclusa qualsiasi operazione sulle Azioni, essendo l'Assegnazione delle stesse differita ad un momento successivo e distante da quello della Attribuzione delle Unit.

In aggiunta a quanto sopra riportato, i Beneficiari sono tenuti ad osservare le disposizioni in materia di abuso di informazioni privilegiate previste dalla normativa e dalla regolamentazione applicabile, in particolare con riferimento alle operazioni di disposizione delle Azioni, eventualmente oggetto di Assegnazione successivamente alla verifica dell'avvenuto raggiungimento degli Obiettivi di Performance.

4. LE CARATTERISTICHE DEGLI STRUMENTI ATTRIBUITI

4.1 Descrizione delle forme in cui è strutturato il Piano

Il Piano prevede che ai Beneficiari individuati dal Consiglio di Amministrazione siano attribuite gratuitamente Unit, consistenti nel diritto all'Assegnazione gratuita di Azioni da parte della Società in caso di raggiungimento degli Obiettivi di Performance.

L'Attribuzione delle Unit è comunicata ai Beneficiari mediante consegna ai medesimi della Lettera di Attribuzione. Le Unit si intendono attribuite, con efficacia retroattiva alla Data di Attribuzione delle Unit, una volta che sia pervenuta alla Società la Lettera di Attribuzione.

La sottoscrizione della Lettera di Attribuzione comporta la piena accettazione da parte del Beneficiario di tutte le disposizioni, condizioni e termini fissati e disciplinati nel Regolamento.

Le Unit vengono attribuite a titolo personale a ciascun Beneficiario e non possono essere trasferite per atto tra vivi né essere assoggettate a vincoli o costituire oggetto di altri atti di disposizione a qualsiasi titolo.

Le Azioni oggetto di Assegnazione hanno godimento regolare e, pertanto, i diritti ad esse correlati competono a ciascun Beneficiario a partire dal momento in cui il medesimo diventa titolare delle Azioni.

4.2 Indicazione del periodo di effettiva attuazione del Piano con riferimento anche ad eventuali diversi cicli previsti

L'Attribuzione delle Unit è effettuata da parte del Consiglio di Amministrazione e a discrezione dello stesso, sentito il parere del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, anche in più tranche, entro e non oltre il 30 settembre 2024. Il Consiglio di Amministrazione ha la facoltà di nuovamente attribuire, nell'ambito del Piano, tutte o parte delle Unit precedentemente attribuite ad altri Beneficiari che siano cessati dall'Attribuzione di tali Unit.

Il Piano ha durata pluriennale e ricomprende un periodo iniziale, definito Periodo di Vesting, al termine del quale il Consiglio di Amministrazione verificherà l'eventuale raggiungimento degli Obiettivi di Performance.

Il Periodo di Vesting rappresenta il periodo di misurazione degli Obiettivi di Performance. Tale periodo è compreso fra la Data di Attribuzione delle Unit ed il giorno di calendario della data di approvazione da parte del Consiglio di Amministrazione del progetto di bilancio della Società relativo all'esercizio chiuso al 31 dicembre 2026, fermo restando quanto previsto in relazione alle tempistiche per la richiesta di Assegnazione delle Azioni. La verifica dell'eventuale raggiungimento degli Obiettivi di Performance, ad insindacabile giudizio del Consiglio di Amministrazione, potrà avvenire anticipatamente nel corso di una riunione del Consiglio di Amministrazione che si dovesse tenere in ogni caso successivamente al 1 gennaio 2027 (e precedentemente al Consiglio di Amministrazione che delibererà in merito all'approvazione del progetto di bilancio della Società relativo all'esercizio chiuso al 31 dicembre 2026), con conseguente anticipazione della conclusione del Periodo di Vesting.

Il numero di Azioni Assegnabili sarà determinato, sulla base delle Unit attribuite, in funzione degli Obiettivi di Performance in concreto raggiunti.

Per maggiori informazioni sugli Obiettivi di Performance si rinvia al successivo paragrafo 4.5.

A partire dalla data in cui la Società avrà comunicato ai Beneficiari il raggiungimento degli Obiettivi di Performance e il numero di Unit maturate, i Beneficiari potranno richiedere l'Assegnazione di tutte o di parte delle Azioni Assegnabili, mediante la presentazione, in una o più soluzioni, alla Società delle Schede di Esercizio debitamente compilate e sottoscritte. In particolare:

  • (a) fino al 31 dicembre 2027 ciascuno dei Beneficiari potrà richiedere l'Assegnazione sino ad un numero massimo di Azioni pari al 50% (cinquanta per cento) del numero totale di Azioni Assegnabili al medesimo;
  • (b) dal 1 gennaio 2028 al 31 dicembre 2028 ciascuno dei Beneficiari potrà richiedere l'Assegnazione sino al numero totale delle Azioni Assegnabili per le quali tale Beneficiario non abbia richiesto l'Assegnazione

nel corso dell'esercizio 2027 ai sensi del precedente punto (a).

Entro il decimo Giorno Lavorativo successivo al ricevimento della Scheda di Esercizio verrà data comunicazione al Beneficiario dell'importo che la Società dovrà ricevere per far fronte ad eventuali obblighi fiscali e/o contribuitivi. La Società determinerà gli obblighi fiscali e/o contributivi secondo la normativa regolamentare, previdenziale e fiscale di volta in volta vigente, come interpretata dalla Società.

In alternativa al trasferimento delle Azioni Assegnabili, il Beneficiario potrà richiedere alla Società, per tutte o parte delle Azioni Richieste, che la Società proceda al Cash Settlement.

4.3 Termine del Piano

Il Piano avrà durata dalla data di approvazione dello stesso da parte dell'Assemblea fino al 31 dicembre 2028 ovverosia la data ultima entro la quale dovranno pervenire alla Società le Schede di Esercizio, pena l'irricevibilità delle stesse.

4.4 Massimo numero di strumenti finanziari, anche nella forma di opzioni, assegnati in ogni anno fiscale in relazione ai soggetti nominativamente individuati o alle indicate categorie

Il numero massimo delle Unit attribuibili complessivamente ai Beneficiari in esecuzione del Piano è pari a 2.000.000 (duemilioni).

In ogni caso il Beneficiario avrà diritto a vedersi assegnare un numero di Azioni inferiore o pari e comunque mai superiore al numero di Unit allo stesso attribuite, subordinatamente al raggiungimento degli Obiettivi di Performance.

4.5 Modalità e clausole di attuazione del Piano, specificando se la effettiva attribuzione degli strumenti è subordinata al verificarsi di condizioni ovvero al conseguimento di determinati risultati anche di performance; descrizione di tali condizioni e risultati

A seguito della ricezione di una Lettera di Attribuzione, i Beneficiari interessati ad aderire al Piano dovranno consegnare alla Società la Lettera di Attribuzione, con il Regolamento, da loro debitamente compilati, sottoscritti e siglati in ogni pagina in segno di accettazione, entro l'ottavo Giorno Lavorativo successivo al ricevimento della Lettera di Attribuzione, a pena di decadenza dal diritto di adesione al Piano medesimo.

Le Unit si intendono attribuite, con efficacia retroattiva alla Data di Attribuzione delle Unit, una volta che sia pervenuta alla Società la Lettera di Attribuzione (unitamente al Regolamento annesso) debitamente compilata, sottoscritta e siglata in ogni pagina dal Beneficiario in segno di sua piena e incondizionata accettazione. Ai fini della data di ricezione da parte della Società farà fede la data della sottoscrizione apposta dalla Società per ricevuta sulla Lettera di Attribuzione consegnata dal Beneficiario.

La sottoscrizione della Lettera di Attribuzione comporta la piena accettazione da parte del Beneficiario di tutte le disposizioni, condizioni e termini fissati e disciplinati nel Regolamento.

Il numero di Azioni Assegnabili sarà determinato, sulla base delle Unit attribuite, in funzione degli Obiettivi di Performance in concreto raggiunti. In particolare:

  • (i) per l'assegnazione delle Azioni relative alle Unit Total Return si procederà secondo le seguenti modalità:
    • il mancato raggiungimento dell'Obiettivo di Performance Minimo non consentirà la maturazione delle Unit Total Return, determinandone l'estinzione e quindi l'impossibilità di procedere all'Assegnazione delle Azioni;
    • il raggiungimento di un Obiettivo di Performance con Total Return pari al 5% (cinque per cento) composto annuo consentirà l'Assegnazione di un numero di Azioni pari al 33,33% (trentatré virgola trentatré per cento) delle Unit Total Return attribuite;
    • il raggiungimento di un Obiettivo di Performance con Total Return pari o superiore al 9% (nove per cento) composto annuo consentirà l'Assegnazione di un numero di Azioni pari al totale delle Unit Total Return attribuite;
    • in caso di raggiungimento di un Obiettivo di Performance con Total Return maggiore del 5% ed inferiore al 9% il Beneficiario avrà il diritto all'Assegnazione di un numero di Azioni compreso tra il 33,33% ed il 100% delle Unit Total Return attribuite determinato secondo una progressione lineare (a titolo esemplificativo e non esaustivo: al raggiungimento di un Total Return del 6% si avrà un'Assegnazione di Azioni pari al 50% delle Unit Total Return attribuite, al raggiungimento di un Total Return del 7% si avrà un'Assegnazione di Azioni pari al 66,67% delle Unit Total Return attribuite e al raggiungimento di un Total Return dell'8% si avrà un'Assegnazione di Azioni pari all'83,33% delle Unit Total Return attribuite);

(ii) per l'assegnazione delle Azioni relative alle Unit ESG, si procederà secondo le seguenti modalità:

  • il mancato raggiungimento dell'Obiettivo di Performance Minimo non consentirà la maturazione delle Unit ESG attribuite, determinandone l'estinzione e quindi l'impossibilità di procedere all'Assegnazione delle Azioni;
  • il raggiungimento di un Obiettivo ESG consentirà l'Assegnazione di un numero di Azioni pari al 50% delle Unit ESG attribuite;
  • il raggiungimento di entrambi gli Obiettivi ESG consentirà l'Assegnazione di un numero di Azioni pari al totale delle Unit ESG attribuite.

A partire dalla data in cui la Società avrà comunicato ai Beneficiari il raggiungimento degli Obiettivi di Performance e il numero di Unit maturate, i Beneficiari potranno richiedere l'Assegnazione di tutte o di parte delle Azioni Assegnabili, mediante la presentazione, in una o più soluzioni, alla Società delle Schede di Esercizio debitamente compilate e sottoscritte.

Ogni eventuale arrotondamento che si rendesse necessario a causa dell'esistenza di frazioni verrà effettuato per difetto e quindi il Beneficiario, indipendentemente dall'entità della frazione, avrà diritto, nel concorso di tutte le altre condizioni previste, ad una Azione in meno.

4.6 Indicazione di eventuali vincoli di disponibilità gravanti sugli strumenti attribuiti ovvero sugli strumenti rivenienti dall'esercizio delle opzioni, con particolare riferimento ai termini entro i quali sia consentito o vietato il successivo trasferimento alla stessa società o a terzi

Le Azioni Richieste saranno soggette, direttamente o indirettamente, a vincolo di indisponibilità, come di seguito meglio descritto ("Lock Up").

I Beneficiari avranno l'obbligo di detenere un numero di Azioni almeno pari al 30% (trenta per cento) delle Azioni oggetto di Consegna:

(i) per quanto riguarda gli Amministratori Esecutivi, per 3 (tre) anni dalla Data di Consegna delle Azioni; e

(ii) per quanto riguarda i Dipendenti, per un periodo di 2 (due) anni dalla Data di Consegna delle Azioni.

Nel caso in cui, alla Data di Consegna, il Beneficiario già detenga Azioni, quest'ultimo potrà darne evidenza alla Società e tali Azioni saranno conteggiate ai fini della verifica del rispetto da parte del Beneficiario degli obblighi del Lock Up.

In caso di adesione al Cash Settlement i Beneficiari avranno l'obbligo di reinvestire il 30% (trenta per cento) dei proventi netti incassati acquistando Azioni sul mercato e fornire idonea evidenza di tale acquisto alla Società entro 10 (dieci) Giorni Lavorativi dalla Data di Consegna.

Nel caso in cui alla Data di Consegna il Beneficiario già detenga Azioni, l'importo che dovrà essere reinvestito sarà ridotto di un importo pari al numero di Azioni detenute dal Beneficiario alla Data di Consegna moltiplicato per il prezzo di mercato delle Azioni il giorno precedente la Data di Consegna, sino eventualmente ad azzerarsi.

4.7 Descrizione di eventuali condizioni risolutive in relazione all'attribuzione dei piani nel caso in cui i destinatari effettuano operazioni di hedging che consentono di neutralizzare eventuali divieti di vendita degli strumenti finanziari assegnati, anche nella forma di opzioni, ovvero degli strumenti finanziari rivenienti dall'esercizio di tali Azioni

Non applicabile.

4.8 Descrizione degli effetti determinati dalla cessazione del rapporto di lavoro

Qualora un Beneficiario cambiasse posizione organizzativa all'interno della Società o fosse trasferito ad un'altra delle società del Gruppo, il Consiglio di Amministrazione rettificherà l'eventuale numero di Unit attribuite al Beneficiario stesso, previo parere favorevole del Comitato per le Nomine e la Remunerazione, e sentito il parere del Collegio Sindacale ove necessario.

In caso di trasferimento del Rapporto ad un'altra società del Gruppo e/o in caso di cessazione del Rapporto e contestuale instaurazione di un nuovo Rapporto nell'ambito del Gruppo, sempre in qualità di Beneficiario, lo stesso conserverà, mutatis mutandis, ogni diritto attribuitogli dal Regolamento.

Il Beneficiario perderà definitivamente il diritto di convertire in Azioni le Unit attribuite nei seguenti casi:

(a) nel caso in cui, nel corso del, o successivamente al, Periodo di Vesting, il Rapporto di Lavoro del Beneficiario-Dipendente termini per cause diverse da: (i) dimissioni volontarie del Dipendente seguite dalla richiesta di ammissione al trattamento pensionistico o (ii) licenziamento senza Giusta Causa o senza giustificato motivo oggettivo o (iii) malattia o impedimento che comporti l'incapacità e/o l'impossibilità del Beneficiario di svolgere con continuità il Rapporto di Lavoro;

(b) nel caso in cui, nel corso del, o successivamente al, Periodo di Vesting, il Rapporto di Amministrazione del Beneficiario-Amministratore Esecutivo termini per cause diverse da: (i) revoca senza Giusta Causa o (ii) scadenza del termine legale di nomina e mancato rinnovo del mandato o (iii) malattia o impedimento che comporti l'incapacità e/o l'impossibilità del Beneficiario di svolgere con continuità il Rapporto di Amministrazione.

Resta comunque salva la facoltà del Consiglio di Amministrazione di disciplinare casi particolari fissando di volta in volta il numero di Unit che potranno essere ancora oggetto di conversione ed il termine di conversione delle stesse.

In caso di decesso del Beneficiario, il diritto di quest'ultimo all'Assegnazione o alla Consegna delle Azioni spetterà, in proporzione al periodo in cui il Rapporto ha avuto esecuzione durante il Periodo di Vesting, a coloro che ne hanno titolo secondo il diritto successorio applicabile, sempre nel rispetto degli obblighi, modalità e termini di cui al Regolamento, e sempre che tali aventi diritto comprovino, con idonea e valida documentazione, la loro qualità e i diritti successori oltre alla data e al luogo dell'avvenuta apertura della successione.

4.9 Indicazione di altre eventuali cause di annullamento del Piano

Fatto salvo quanto indicato nei precedenti paragrafi, non sono previste cause di annullamento del Piano. Tuttavia, nel caso in cui, prima della scadenza del Piano:

  • (i) venisse revocata la quotazione delle Azioni presso il Mercato Euronext Milan organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A. (cd. delisting);
  • (ii) venisse promossa un'offerta pubblica di acquisto o un'offerta pubblica di scambio avente ad oggetto le Azioni;
  • (iii) intervenisse un Cambio di Controllo ovvero venisse acquisito da parte di uno o più soggetti terzi, anche in momenti diversi, oltre il 25% (venticinque) del capitale sociale della stessa;
  • (iv) la maggioranza degli amministratori della Società in carica alla data di approvazione del Regolamento cessasse di essere in carica per motivi diversi da dimissioni volontarie o revoca per Giusta Causa;
  • (v) il presidente della Società e/o l'Amministratore Delegato in carica della Società alla data di approvazione del Regolamento cessasse di essere in carica per motivi diversi da dimissioni volontarie o da revoca per Giusta Causa,

i Beneficiari avranno diritto, dandone comunicazione scritta alla Società, di convertire anticipatamente tutte o parte (e a loro scelta) delle Unit ai medesimi attribuite, nel rapporto di una Azione per ciascuna Unit, anche indipendentemente dall'effettivo raggiungimento degli Obiettivi di Performance e ancorché le Unit non fossero a tale momento divenute convertibili in Azioni in base alle applicabili disposizioni del Regolamento. Pertanto, nel caso si verifichi uno degli eventi sopra menzionati: (i) le Unit potranno essere convertite in Azioni a decorrere dal 1° (primo) Giorno Lavorativo successivo alla data in cui si sia verificato uno di tali eventi e (ii) la Società dovrà in ogni caso dare comunicazione scritta di tali eventi ai Beneficiari senza indugio e comunque entro il 3° (terzo) Giorno Lavorativo successivo.

4.10 Motivazioni relative all'eventuale previsione di un "riscatto", da parte della Società, degli strumenti finanziari oggetto del Piano, disposto ai sensi degli articoli 2357 e ss. del codice civile; beneficiari del riscatto indicando se lo stesso è destinato soltanto a particolari categorie di dipendenti; effetti della cessazione del rapporto di lavoro su detto riscatto

Il Piano prevede clausole di Claw Back. In particolare, nei casi in cui, entro il 3° (terzo) anno successivo alla Comunicazione del raggiungimento degli Obiettivi di Performance, risultasse, sulla base di circostanze oggettive, che il raggiungimento di uno o più obiettivi sia stato accertato dal Consiglio di Amministrazione sulla base di dati che si siano rivelati manifestamente errati per fatto riconducibile al Beneficiario Amministratore Esecutivo – quali errori di calcolo nella determinazione degli Obiettivi di Performance ovvero dolosa alterazione dei dati utilizzati per tale determinazione o della determinazione degli Obiettivi di Performance tramite comportamenti contrari a disposizioni di legge e/o a norme aziendali (violazione del Modello di Organizzazione, Gestione e Controllo ex D. Lgs. 231/2001, del Codice Etico o di procedure interne della Società o delle Controllate) e/o al Regolamento –, la Società potrà esercitare il diritto di claw-back, imponendo a tutti i Beneficiari la restituzione in tutto o in parte delle Azioni Consegnate oppure il trasferimento alla Società di un importo pari al loro valore alla Comunicazione del Raggiungimento degli Obiettivi di Performance delle Azioni, ovvero, in caso di Cash Settlement, la restituzione in tutto o in parte delle somme a tale titolo incassate dal Beneficiario.

Inoltre, nei casi in cui, entro il 12° (dodicesimo) mese successivo alla Data di Scadenza del Piano:

  • (a) il Beneficiario-Dipendente sia stato licenziato per Giusta Causa; ovvero
  • (b) la Società accerti, in relazione a un Beneficiario-Dipendente rispetto al quale il Rapporto sia cessato successivamente alla data in cui è avvenuta la Comunicazione del Raggiungimento degli Obiettivi di Performance, la sussistenza di circostanze che, se note, avrebbero legittimato la cessazione del Rapporto di Lavoro per Giusta Causa prima della data in cui è avvenuta la Comunicazione del Raggiungimento degli Obiettivi di Performance,

nei casi sub (a) e (b), la Società potrà esercitare il diritto di claw-back, imponendo al Beneficiario-Dipendente la restituzione in tutto o in parte delle Azioni Consegnate oppure il trasferimento alla Società di un importo pari al loro valore alla Data di Consegna delle Azioni, ovvero, in caso di Cash Settlement, la restituzione in tutto o in parte delle somme a tale titolo incassate dal Beneficiario-Dipendente.

Qualora si verificasse alcuna delle circostanze di cui ai paragrafi che precedono, la Società avrà inoltre la facoltà di trattenere da qualsivoglia importo dovuto al Beneficiario – in via esemplificativa, ma non esaustiva: retribuzione di qualsivoglia natura, premi e competenze di fine rapporto dovute al Beneficiario, il quale con l'accettazione del Regolamento autorizzerà espressamente detta compensazione – l'ammontare che il Beneficiario è tenuto a restituire per un importo pari al valore delle Azioni Consegnate alla Data di Consegna, ovvero, in caso di Cash Settlement, la restituzione in tutto o in parte delle somme a tale titolo incassate dal Beneficiario.

4.11 Eventuali prestiti o altre agevolazioni che si intendono concedere per l'acquisto delle Azioni ai sensi dell'art. 2358 del codice civile

Non applicabile.

4.12 Indicazione di valutazioni sull'onere atteso per la Società alla data di relativa assegnazione, come determinabile sulla base di termini e condizioni già definiti, per ammontare complessivo e in relazione a ciascuno strumento del Piano

Non è possibile quantificare il massimo onere atteso per la Società alla data di relativa assegnazione delle Azioni Assegnabili in quanto esso dipenderà dal numero di Azioni Richieste e dal grado di raggiungimento degli Obiettivi di Performance.

In ogni caso, il Beneficiario avrà diritto a vedersi assegnare un numero di Azioni inferiore o pari e comunque mai superiore al numero di Unit attribuitegli.

4.13 Indicazione degli eventuali effetti diluitivi sul capitale determinati dal Piano

L'esecuzione del Piano non comporterà effetti diluitivi sul capitale sociale di TIP ove per la sua attuazione vengano utilizzate esclusivamente Azioni proprie della Società.

Qualora per l'esecuzione del Piano, venissero utilizzate Azioni di nuova emissione a valere su di un eventuale aumento del capitale sociale, a servizio del Piano inclusi quelli ai sensi dell'art. 2349 del Codice Civile, ciò determinerebbe per gli azionisti della Società una diluizione della propria partecipazione. Nel caso in cui l'intero Piano venisse eseguito mediante assegnazione di Azioni di nuova emissione, la diluizione massima per gli azionisti della Società, assumendo che non vengano posti in essere ulteriori aumenti di capitale, sarebbe pari all'1,08% dell'attuale capitale sociale.

4.14 Eventuali limiti previsti per l'esercizio del diritto di voto e per l'attribuzione dei diritti patrimoniali

Le Azioni oggetto di Assegnazione ai sensi del Piano avranno godimento regolare e, pertanto, i diritti ad esse correlati competono a ciascun Beneficiario a partire dal momento in cui il medesimo diventa titolare delle Azioni.

Non sono previsti limiti per l'esercizio del diritto di voto.

4.15 Nel caso in cui non sono negoziate nei mercati regolamentati, ogni informazione utile ad una compiuta valutazione del valoro loro attribuite

Non applicabile, in quanto le Azioni sono negoziate sul segmento Euronext STAR Milan di Borsa Italiana.

4.16 Numero di strumenti finanziari sottostanti ciascuna opzione

Non applicabile.

4.17 Scadenza delle opzioni

Non applicabile.

4.18 Modalità (americano/europeo), tempistica ad (es. periodi validi per l'esercizio) e clausola di esercizio (ad esempio clausole di knock-in e knock-out)

Non applicabile.

4.19 Prezzo di esercizio dell'opzione ovvero le modalità e i criteri per la sua determinazione, con particolare riguardo: a) alla formula per il calcolo del prezzo di esercizio in relazione ad un determinato prezzo di mercato (c.d. fair market value) (ad esempio: prezzo di esercizio pari al 90%, 100% o 110% del prezzo di mercato), e b) alle modalità di determinazione del prezzo di mercato preso a riferimento per la determinazione del prezzo di esercizio (ad esempio: ultimo prezzo del giorno precedente l'assegnazione, media del giorno, media degliultimi 30 giorni ecc.)

Non applicabile.

4.20 Motivazioni della differenza del prezzo di esercizio rispetto al prezzo di mercato determinato come indicato al punto 4.19 (fair market value)

Non applicabile.

4.21 Criteri sulla base dei quali si prevedono differenti prezzi di esercizio tra i vari soggetti o varie categorie di soggetti destinatari

Non applicabile.

4.22 Nel caso in cui gli strumenti finanziari sottostanti le opzioni non sono negoziati nei mercati regolamentari, indicazione del valore attribuibile agli strumenti sottostanti o i criteri per determinare tale valore

Non applicabile.

4.23 Criteri per gli aggiustamenti resi necessari a seguito di operazioni straordinarie sul capitale e di altre operazioni che comportano la variazione del numero di strumenti sottostanti (aumenti di capitale, dividendi straordinari, raggruppamento e frazionamento delle azioni sottostanti, fusione e scissione, operazioni di conversione in altre categorie di azioni ecc.)

Non applicabile.

4.24 Piani di compensi basati su strumenti finanziari

Non applicabile in quanto alla data del presente Documento Informativo, i Beneficiari non sono ancora stati individuati dal Consiglio di Amministrazione.

Le informazioni di cui alla Tabella n. 1 dello Schema 7 dell'Allegato 3A del Regolamento Emittenti, ove applicabili, saranno fornite, di volta in volta, ai sensi dell'art. 84-bis, comma 5, lett. a) del Regolamento Emittenti.

EXPLANATORY REPORT OF THE BOARD OF DIRECTORS OF TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. ON THE FIFTH ITEM ON THE AGENDA OF THE ORDINARY SHAREHOLDERS' MEETING CONVENED FOR 29 APRIL 2024, AT THE FIRST CALLING, AND FOR 30 APRIL 2024, AT THE SECOND CALLING:

5. INCENTIVE PLAN ENTITLED "PERFORMANCE SHARE PLAN TIP 2024/2026". RESOLUTIONS PERTAINING THERETO AND RESULTING THEREFROM.

Dear Shareholders,

the Board of Directors of Tamburi Investment Partners S.p.A. (the "Board of Directors"), a company listed on the Euronext Milan Market of Borsa Italiana S.p.A. (Euronext STAR Milan segment), with registered office at via Pontaccio, 10 ("TIP" or the "Company"), has called you to discuss and decide, among other things, on the approval pursuant to Art. 114 bis of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 and subsequent amendments and additions (the "TUF") of the incentive plan of Tamburi Investment Partners S.p.A. named the "TIP 2024/2026 Performance Share Plan" (the "Plan") reserved for directors of the Company with particular duties and/or employees of TIP or subsidiaries of the same company.

The terms, conditions and procedures for implementation of the Plan are described in the information document prepared pursuant to Art. 84-bis of Regulation adopted by Consob Resolution No. 11971 of 14 May 1999 (the "Issuers' Regulation") and drawn up in accordance with Schedule No. 7 of Annex 3A to the Regulations for Issuers (the "Information Document"). The Information Document is provided to the Shareholders and the public, pursuant to Art. 84-bis of the Issuers' Regulations, at TIP's registered office, on the Company's website in the "corporate goverance/shareholders' meetings/documents" section and through the storage mechanism at , in the text attached to this Explanatory Report.

1. The recipients

The Plan is reserved for directors of the Company with particular duties and/or employees of TIP or its subsidiaries who perform significant roles or functions and for whom an action is justified which strengthens their loyalty with a view to creating value, identified at the sole discretion of the Board of Directors, following consultation with the Nomination and Remuneration Committee (the "Beneficiaries").

2. Reasons for adopting the Plan

In line with the remuneration policy, which will form the object of a binding resolution by the Shareholders' Meeting convened for 29 April 2024, at the first calling, and 30 April 2024, at the second calling, and in any case, insofar as may be necessary, also in line with the previous remuneration policy approved by the Shareholders' Meeting of 29 April 2021, with reference to the three-year period 2024-2026, the Board of Directors submits the Plan for approval by shareholders, as a form of incentive, in order to: (i) align the interests of the Beneficiaries with those of shareholders and investors; (ii) tie the remuneration of the Beneficiaries, considering the relevant role and functions in the Company or the Subsidiaries, to the Company's actual performance, to the creation of new value and to the achievement

of specific preset medium- to long-term objectives; (iii) develop retention policies to retain the Beneficiaries and to incentivise them to remain with the Company or the Subsidiaries; (iv) implement attraction policies for talented managerial and professional figures. The Plan constitutes a natural continuation: (a) of the "TIP 2019/2021 Performance Share Plan", which expired during 2023, following the exercise of the last tranche of Units assigned; (b) of the "TIP 2022/2023 Performance Share Plan", which will be exercisable in the years 2024 and 2025; and (c) of the "TIP 2023/2025 Performance Share Plan", which will be exercisable in the years 2026 and 2027, with the aim of guaranteeing the continuity of application of the remuneration policies adopted on a rolling basis. To this end, the Plan proposed for the approval of the Shareholders' Meeting provides for a vesting period of approximately 3 years, without prejudice to the possibility of requesting the allocation of shares, subject to the achievement of the performance objectives, in the years 2027 and 2028.

3. Procedures, clauses and conditions for the implementation of the Plan

Beneficiaries shall be granted, in a personal capacity, a certain number of Units, consisting of a conditional, free of charge and non-transferable inter vivos right, which cannot be subjected to restrictions or other acts of disposal in any capacity, to grant ordinary shares of the Company free of charge (the "Shares").

Under the terms and conditions illustrated in the Information Document, the Units granted will accrue, with the consequent right of the Beneficiary to receive Shares, provided that at the end of the Vesting Period (as defined in the Information Document) at least the minimum performance objectives, illustrated in the Information Document, have been achieved, the Beneficiary-Executive Director has maintained a management relationship with the Company and the Beneficiary-Employee has maintained an employment relationship with the Company or with the Subsidiary (except in the specific cases indicated in the Information Document). The number of Units accrued will be determined on the basis of achievement of the performance objectives described in the Information Document.

At the service of the Plan, the Board of Directors may use: (i) the Shares already present in the Company's portfolio; (ii) the Shares that will be purchased by the Company under the authorisation granted from time to time by the Shareholders' Meeting pursuant to Art. 2357 of the Italian Civil Code; and (iii) newly issued Shares on a capital increase with exclusion of option rights, including those described in Art. 2349 of the Italian Civil Code, to be decided during the term of the Plan by the Board of Directors, subject to the granting of a specific mandate to the same Board by the Shareholders' Meeting.

The Plan provides that, starting from the date on which the Company notifies the achievement of the performance objectives and the number of matured Units, the Beneficiaries may request: (a) until 31 December 2027, the allocation up to a maximum number of Shares equal to 50% (fifty per cent) of the total number of Shares that can be allocated to each Beneficiary; (b) from 1 January 2028 to 31 December 2028, the allocation up to the total number of Shares that can be allocated, for which each Beneficiary has not requested allocation during 2027, pursuant to point (a) above.

The Plan establishes an obligation for Beneficiaries to hold a number of Shares equal to at least 30% of the Shares delivered from time to time (so-called "Lock Up"): (i) for the Beneficiaries- Executive Directors for a period of 3 years from the date on which the Shares will be delivered to them; (ii) for the Beneficiaries-Employees for a period of 2 years from the date on which the Shares will be delivered to them.

The Plan also provides for the possibility for the Beneficiaries to request from the Company, as an alternative to the transfer of the Shares, that they be sold on the market, allowing the Beneficiaries to receive an amount corresponding to the transfer price of the Shares, net of the relevant statutory deductions, and without prejudice to the terms of liquidation provided by the market regulations, within the limits and under the conditions provided by the applicable legislation and the Internal Dealing Code applicable from time to time (so-called "Cash Settlement"). In this case, according to the terms and conditions of Lock Up illustrated in the Information Document, the Beneficiaries shall reinvest 30% of the proceeds collected in the form of Cash Settlement, by purchasing Shares on the market, and such Shares shall be subject to the Lock Up. The percentage re-investment of income collected in the form of Cash Settlement for the purchase of shares on the market may be reduced, according to the formula indicated in the Information Document, if the beneficiary already holds shares.

Furthermore, the Plan provides for the Company's right to require Beneficiaries to return all or part of the amount received by way of the Plan if, by the 3rd (third) year following the notice of achievement of performance targets, objective circumstances emerge which show that the data on the basis of which the achievement of one or more performance targets was verified (an essential condition for the accrual of the Units) were erroneous due to a fact attributable to the Beneficiary executive director (the so-called "Claw Back"). The redemption of the delivered Shares is also provided in the event that, by the 12th (twelfth) month following the date of expiry of the Plan (i.e. 31 December 2028) the Beneficiary-Employee has been dismissed for just cause or if the Company determines the existence of circumstances, in relation to a Beneficiary-Employee whose employment relationship was terminated after the date on which notification of the achievement of performance targets was made, which, if known, would have legitimised the termination of the employment relationship for just cause before the date on which notification of the achievement of performance targets was made.

For a description of the terms, methods and conditions for implementation of the Plan, please refer to the Information Document attached to this explanatory report.

4. Proposed resolution

If you are in agreement with the proposal as outlined above, we invite you to approve the following resolution:

"The Ordinary Shareholders' Meeting of Tamburi Investment Partners S.p.A.,

  • having examined the explanatory report of the Board of Directors and the information document on the "TIP 2024/2026 Performance Share Plan" prepared pursuant to Art. 114 bis of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 and Art. 84-bis of the regulation adopted by Consob with Resolution No. 11971 of 14 May 1999, as subsequently amended and supplemented

hereby resolves

    1. to approve the plan entitled "TIP 2024/2026 Performance Share Plan", reserved for directors of the Company with particular duties and/or employees of TIP or its subsidiaries;
    1. to grant the Board of Directors any power necessary or appropriate for implementing the Plan, including, by way of example but without limitation, the power to: (i) approve the regulations governing the Plan; (ii) identify the Plan Beneficiaries among the Company's executive directors and/or employees of TIP or its Subsidiaries and to

assign the Units of Tamburi Investment Partners S.p.A. to each of them, after determining the number of Units; (iii) perform all the duties and functions assigned to the Board of Directors by the regulations governing the Plan and establish any other term and condition for the execution of the Plan; (iv) amend and/or supplement the regulations of the Plan, in accordance with the instructions on this subject provided in the Information Document; (v) carry out any action necessary and/or appropriate for implementing the Plan, including the fulfilment of the relevant reporting obligations to Consob and the market; (vi) use as Shares in the service of the Plan any Shares already present in the Company's portfolio and/or Shares that will form the object of purchase by the Company under the authorisation granted from time to time by the Shareholders' Meeting, pursuant to Art. 2357 of the Italian Civil Code and/or Shares deriving from a capital increase with the exclusion of option rights, including those described in Art. 2349 of the Italian Civil Code, to be decided during the term of the Plan by the Board of Directors, subject to the granting of a specific mandate to the same by the Shareholders' Meeting;

  1. to grant the Board of Directors, and on its behalf, its Chairman and its pro tempore executive Deputy Chairman, severally between them and by means of special representatives, every power to fulfil any legislative and regulatory fulfilment, resulting from the adopted resolutions.

Milan, 14 March 2024

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. THE CHAIRMAN

Annex

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A.

share capital: €95,877,236.52 registered office: via Pontaccio 10 – 20121 Milan tax code: 10869270156

TIP 2024/2026 SHARE PERFORMANCEPLAN

INFORMATION DOCUMENT

prepared pursuant to Art. 114bis of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 and Art. 84bis of the regulation adopted by Consob with Resolution No. 11971 of 14 May 1999 and subsequent amendments and additions.

Milan, 14 March 2024

PREAMBLE

This information document (the "Information Document") has been drawn up pursuant to Article 114-bis of Legislative Decree 58 of 24 February 1998, as subsequently amended and supplemented (the "TUF") and Article 84-bis of the Regulations adopted by Consob with Resolution No. 11971 of 14 May 1999, as subsequently amended and supplemented (the "Regulations for Issuers"), and consistently, also in the numbering of the relevant paragraphs, with the instructions contained in Schedule 7 of Annex 3A to the Regulations for Issuers itself.

The Information Document has as its object the disclosure to shareholders and the market of the essential elements of the plan for the free assignment of ordinary shares of Tamburi Investment Partners S.p.A. ("TIP" or the "Company"), conditional on the achievement of the Performance Objectives (according to the methods described in the Information Document), named "TIP 2024/2026 Performance Share Plan " (the "Plan") reserved for Beneficiaries (as defined below) who play a key role in achieving the Group's objectives (as defined below).

On 14 March 2024, the Board of Directors approved the proposal to submit the adoption to the Shareholders' Meeting, at the proposal of the Appointments and Remuneration Committee, in consultation with the Board of Statutory Auditors, pursuant to Art. 114-bis of the TUF, of the Plan under the terms and conditions described in this Information Document.

The Plan shall be submitted to the approval of the Company's Shareholders' Meeting called at the first calling for 29 April 2024 and at the second calling for 30 April 2024. It should therefore be noted that:

  • This Information Document is prepared exclusively on the basis of the content of the proposal to adopt the Plan approved by the Board of Directors of the Company on 14 March 2024;
  • any reference to the Plan contained in this Information Document shall be understood as referring to the proposal for adoption of the Plan.

It should be noted that the Plan is to be considered "of particular importance" pursuant to Article 114-bis, paragraph 3 of the TUF and Article 84-bis, paragraph 2 of the Regulations for Issuers, as it concerns the Executive Directors (as defined below) among others.

The information provided in Schedule No. 7 of Annex 3A to the Regulations for Issuers that are not contained in this Information Document will be provided, if and when available, during the implementation of the Plan, pursuant to Art. 84-bis, paragraph 5, item a) of the Regulations for Issuers.

This Information Document is made available to the public at the Company's registered office, on the website https://www.tipspa.it and in accordance with other procedures provided by current laws and regulations.

The Information Document was also sent to Consob and Borsa Italiana S.p.A. pursuant to the procedures

established in the Issuer Regulations.

DEFINITIONS

As required by Schedule No. 7 of Annex 3A to the Regulations for Issuers, below is a list of definitions intended to illustrate non-standard terms, used in this Information Document. Terms and expressions defined in the plural are also understood as defined in the singular, and vice versa:

Executive The natural persons who are the holders, on the Date of Allocation of the
Directors Units, of a Management Relationship with the Company and who are vested
with particular duties.
Assignment of The assignment of Shares by the Board of Directors to each Beneficiary,
Shares or subject to the achievement of the Performance Objectives and under the
Assignment conditions provided by the Regulations, which will take place on the basis of
the number of Requested Shares from
time to time by each Beneficiary
through the Worksheet.
Shareholders' The shareholders' meeting of the Company.
Meeting
Allocation of The allocation of the Units
to each Beneficiary, to be made by the Board of
or
Units
Directors and, at its discretion, after consultation with the Appointments and
Allocation Remuneration Committee, including in several tranches, by and no later than
30 September 2024.
Shares TIP ordinary shares traded on the Euronext STAR Milan segment of the
Euronext Milan Market of Borsa Italiana S.p.A., organised and managed by
Borsa Italiana S.p.A.
Assignable The number of Shares that can be assigned to each Beneficiary determined
Shares on the basis of the Units attributed to it and subsequently accrued according
to the Performance Objectives actually achieved.
Requested The number of Assignable Shares that the Beneficiary may request in the
Shares Assignment, as a whole or in part, by forwarding one or more Worksheets to
the Company.
Beneficiaries The recipients of the Units, identified with the sole and discretionary
judgement of the Board of Directors, after consultation with the
Appointments and Remuneration Committee, from among the executive
directors and employees who, in the opinion of the Board of Directors,
perform important roles or functions and for whom an action is justified
which strengthens their loyalty with a view to creating value.
Change of Indicates the occurrence of one of the following events:
Control (i) the direct or indirect acquisition by one or more third parties of control of
the Company pursuant to Art. 93 of the Consolidated Finance Act (TUF);
(ii) the direct or indirect acquisition, by one or more third parties, of a number
of shares or of a stake in a Subsidiary subject to the Beneficiary-Employee
Relationship, overall in excess of 50% of the relevant share capital, unless the
Company continues to hold control of that Subsidiary pursuant to Art. 2359
of the Italian Civil Code;
(iii) the definitive transfer in any capacity to one or more third parties of the
business or the business unit of the Company or the Subsidiary to which the
Beneficiary's Relationship refers.
The Changes of Control identified in (ii) and (iii) above shall apply only to
Beneficiaries who have a Relationship with the Company or Subsidiary
subject to the Change of Control, or with the Company or Subsidiary headed
by the business or transferred business unit.
Cash Settlement The sale of the Requested Shares on the market by the Company on behalf
of the Beneficiary with the payment by the Company of an amount
corresponding to the price of the sale of the Shares, net of the relevant
statutory deductions and without prejudice to the liquidation periods
provided by the Stock Exchange Regulations, by bank transfer to the current
account in the name of the Beneficiary indicated by this latter party in the
Worksheet, within the limits and under the conditions provided by the
applicable laws and by the Internal Dealing
Code applicable from time to time.
Civil Code or The Italian Civil Code, approved by Royal Decree No. 262 of 16 March 1942,
cod. civ. and subsequent amendments and additions.
Corporate The corporate governance code
for listed companies, in effect on the date of
Governance the Regulations and approved in January 2020 by the Corporate Governance
Code Committee, consisting of Borsa Italiana S.p.A., Business Associations (ABI,
ANIA, Assonime, Confindustria) and the Association of Professional
Investors (Assogestioni), to which the Company adheres.
Code of Ethics Refers to the code of ethics adopted by the Company, as amended and
supplemented from time to time.
Board of The pro tempore
Board of Statutory Auditors of the Company.
Statutory
Auditors
Appointments The Company's Appointments and Remuneration Committee, established
and and appointed by the Company's Board of Directors in accordance with the
Remuneration Corporate Governance Code.
Committee
Notification of The letter sent by the Company to each Beneficiary by and no later than the
the Achievement third Business Day after the end of the Vesting
Period, concerning notification
of Performance of any achievement of the Performance Objectives and the consequent number
Objectives of Shares that can be Assigned to each Beneficiary on the basis of the number
of Units accrued, according to the terms, conditions and procedures of the
Regulations.
Delivery The transfer by the Company of the Shares requested by each Beneficiary to
the securities account of the same and/or the payment to the current account
of the same of an amount corresponding to the sale price of the Requested
Shares, net of statutory deductions and without prejudice to the liquidation
terms provided by market regulations.
Board of The
pro tempore
Board of Directors of the Company.
Directors or
Board
Subsidiaries Each of the companies controlled directly or indirectly by the Company from
time to time, pursuant to Art. 93 of the TUF.
Allocation Date The date of the resolution of the Board of Directors concerning the
of the
Units
identification of each Beneficiary and the Allocation to it of the Units.
Delivery Date The day on which the Company will make the Delivery.
Plan Expiry Date On 31 December 2028, the final date by which the Worksheets must reach
the Company, under penalty of their inadmissibility.
Employees The natural persons who, on the Allocation Date of the Units, have an
employment relationship with the Company or with a Subsidiary.
Business Day Each day of opening of the markets organised and managed by Borsa Italiana
S.p.A.
Just Cause A reason, attributable to the director and/or employee, so serious that it
would not allow the continuation, even provisional, of the administrative
and/or employment relationship between the same employee and the
company in which he/she holds the office of director and/or with which the
employment relationship is in place.
Group Collectively, TIP and Subsidiaries.
Assignment The letter sent by the Company to each Beneficiary concerning the
Letter communication of the number of Units
attributed to it, to
which the
Regulations shall be attached, forming an integral and substantive part of the
same, and the return of which to the Company, duly compiled, initialled and
signed by the Beneficiaries, shall, for all intents and purposes, constitute the
full and unconditional acceptance by them of the Plan and the Regulations.
Performance For 80% of the allocated Units ("Total Return Unit"), the Shares shall be
Objectives allocated on the basis of the achievement of a Performance Target
equal to a
Total Return
for the shareholders of the Company not less than that
established by the Minimum Performance.
Objective
For the remaining 20% of the allocated units ("ESG Units"), in line with the
ESG objectives and policies long since adopted by the Company, the Shares
shall be allocated on the basis of the achievement of specific Performance
Objectives, with effect from 1 January 2024 onwards and measured on 31
December 2026, consisting of: 1) the increase of at least 20% in the average
annual compound amount of the financial resources allocated annually by
TIP for the inclusion and support of young
people in the world of work;
and/or 2) the increase of at least 10% in the average annual compound
amount of the hours of external training provided on an annual basis by the
internal structure of TIP (the "ESG Objectives").
Minimum For the assignment of the Total Return Units, the Minimum Performance
Performance Objective consists of achieving a Total Return
for the shareholders of the
Objectives Company of at least 5% (five per cent), compounded annually.
For the allocation of ESG Units, the Minimum Performance
Objective consists
of achieving at least one of the two ESG Objectives.
Vesting
Period
The period between the Date of Assignment of the Units
and the calendar
day of the date of approval by the Board of Directors of the draft financial
statements of the Company for the year ended 31 December 2026, at the end
of which, the Board of Directors shall verify the possible achievement of the
Performance Objectives, under the terms and conditions established in the
Regulations, without prejudice to the provisions regarding the time frames
for the request for Assignment of Shares. At the sole discretion of the Board
of Directors, verification of the possible achievement of the Performance
Objectives may take place in advance during a Board meeting held in any case
after 1 January 2027 (and before the Board meeting which shall decide on the
approval of the Company's draft financial statements for the year ended 31
December 2026), with the consequent advance conclusion of the Vesting
period, without prejudice to the timing of the request for Assignment of
Shares.
Performance The incentive plan entitled "TIP 2024/2026 Performance Share
Plan", approved
Plan
or
Share
by the Company and aimed at the Beneficiaries.
Plan
Relationship The Administrative Relationship or Employment Relationship, as applicable.
Management The relationship whereby an individual Beneficiary holds the office of
Relationship director of the Company.
Employment The employment relationship between the individual Beneficiary and the
Relationship Company or a Subsidiary.
Settlement The regulation that will govern the procedures and deadlines for the
implementation of the Plan.
Stock Exchange The Regulations of the Markets organised and managed by Borsa Italiana
Regulations S.p.A., as amended and supplemented from time to time.
Worksheet The form, sent by the Beneficiary to the Company, having as object the
declaration by the former party that he/she wishes to receive all or part of
the Assignable Shares in accordance with the methods established in the
Regulations.
TIP or
Company
Tamburi Investment Partners S.p.A., with registered office at Via Pontaccio,
10 –
20121 Milan, entered in the Milan Companies Register under No.
10869270156.
Total Return The return deriving from (i) the change in the official price of the Share on
31 December 2026, compared with the
average price of the Share in
December 2023 (equal to € 8.898 per share) and (ii) any ordinary and
extraordinary dividends and/or warrants distributed by TIP during the years
2024, 2025 and 2026, adjusted, if necessary, to consider the effects of any
extraordinary transactions carried out on TIP's share capital during the same
financial years.
The Total Return
is calculated as follows: the algebraic sum of the return
deriving from the Share price and the return underlying the distributions
made to the shareholders of TIP in the period under consideration (i.e.
distribution of dividends and free distribution of warrants
or of other financial
instruments issued by the Company). In particular: (i) the return deriving
from the stock exchange price of the Shares is calculated as a change in the
official price of the Share on 31 December 2026 (understood as the last
trading day of 2026) compared to the average Share price in December 2023
(equal to € 8.898 per share), understood as the arithmetic average of the
official prices of the Shares on each day of listing on the Euronext STAR
Milan segment of the Euronext Milan
Market, organised and managed by
Borsa Italiana S.p.A., surveyed in December 2023; (ii) the return deriving
from the distribution of dividends is calculated on the basis of the ratio
between the value of the unit dividend distributed and the official price of the
Share on the day of listing on the Euronext STAR Milan segment of the
Euronext Milan Market organised and managed by Borsa Italiana S.p.A. prior
to the ex-dividend date; (iii) the distribution yield of the warrant
is calculated
on the basis of the
ratio between the value of the warrant distributed per Share
and the official Share price on the day of listing on the Euronext STAR Milan
segment of the Euronext Milan Market, organised and managed by Borsa
Italiana S.p.A. prior to the distribution date.
TUF Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998, as subsequently amended and
Consolidated supplemented.
Finance Act
Unit The right, conditional, free of charge and non-transferable inter vivos, which
cannot be subject to restrictions or other acts of disposal in any capacity, to
the free Assignment of Shares under the terms, conditions and procedures of
these Rules.

1. THE RECIPIENTS

1.1 The names of the beneficiaries of the Plan

The Plan is reserved for Beneficiaries, identified at the sole discretion of the Board of Directors, after hearing the opinion of the Appointments and Remuneration Committee, among the executive directors and employees who, in the opinion of the Board of Directors, carry out important roles or functions and for whom an action is justified which strengthens their loyalty with a view to creating value.

The Regulations shall not indicate the Plan Beneficiaries by name, who shall be identified by the Board of Directors by 30 September 2024 at the latest. These Beneficiaries shall be notified following their identification pursuant to Art. 84-bis, paragraph 5, item a) of the Regulations for Issuers.

1.2 Categories of employees or contractors of the issuer of financial instruments and of the parent or subsidiary companies of this issuer

The Rules shall not indicate specific categories of Company Employees, who are the recipients of the Plan. With regard to the methods of identifying Beneficiaries, we refer to paragraph 1.1 above.

1.3 Names of the Plan beneficiaries belonging to the following groups: CEO, other managers with strategic responsibilities and natural persons controlling the issuer, who are employees or who provide collaboration activities

The Plan is regarded, pursuant to Art. 114-bis, paragraph 3, of the TUF and Art. 84-bis, paragraph 2, of the Regulations for Issuers, as "a particularly significant plan", since potential Beneficiaries include persons who serve as a member of the Company's Board of Directors. The Regulations shall not identify by name the Plan Beneficiaries belonging to the groups indicated in point 1.3, items a), b) and c) of Annex 3A, Schedule 7 to the Regulations for Issuers.

With regard to the methods of identifying Beneficiaries, we refer to paragraph 1.1 above.

1.4 Description and number of beneficiaries, separated for the categories indicated in point 1.4, items a), b) and c) of Annex 3A, Schedule 7 of the Regulations for Issuers

The Plan shall not describe and/or indicate numerically the Beneficiaries belonging to the categories indicated in point 1.4, items a), b), and c) of Annex 3A, Schedule 7 of the Regulations for Issuers.

The Plan shall be the same for all Beneficiaries and shall differ solely by the number of Units attributed to each of them.

With regard to the methods of identifying Beneficiaries, we refer to paragraph 1.1 above.

2. GROUNDS FOR THE ADOPTION OF THE PLAN

2.1 Objectives intended to be achieved by the allocation of the Plan

The Plan is a valid tool for gaining the loyalty of and incentivising Beneficiaries, who play a key role in achieving the objectives of the Company and more generally of the Group, as well as in aligning the interests of key corporate resources with those of the shareholders.

The objective of the Plan is to:

  • align the interests of the Beneficiaries with those of shareholders and investors;
  • link the remuneration of the Beneficiaries, considering the relevant role and functions in the Company or in the Subsidiaries, to the effective performance of the Company, as well as to the creation of new value and the achievement of specific medium/long term objectives;
  • develop retention policies to secure the loyalty of Beneficiaries and encourage them to stay with the Company or its Subsidiaries;
  • implement attraction policies for talented managers and professionals.

Considering that the creation of value for shareholders in the long term is the Company's primary objective and that the most appropriate parameter for quantifying its extent is represented by the appreciation of the market value of its shares, the Board of Directors believes that linking a substantial part of the Plan to the performance of stock market prices has the advantage of aligning the interests of the Beneficiaries with those of shareholders, representing the most effective incentive tool, which best responds to the Company's interests. Although the objective linked to the appreciation of the market value of the Shares already takes into account the need for the Company to improve the benchmarks commonly used to measure the ESG rating continuously, in line with the ESG objectives and policies that TIP intends to pursue during the period of the Plan, a 20% quota of the Shares that can be assigned through the Plan shall instead be assigned on the basis of the achievement of specific ESG Objectives, with effect from 1 January 2024 onwards and with measurement on 31 December 2026, consisting of: 1) the increase of at least in the 20% average annual compound amount of financial resources that are allocated annually by TIP for the inclusion and support of young people in the world of employment; and/or 2) the increase of at least 10% in the average annual compound amount of hours of external training provided on an annual basis by the internal structure of TIP.

The plan is a natural continuation (i) of the "TIP 2019/2021 Performance Share Plan", which expired during 2023 following the exercise of the last tranches of the Units assigned, (ii) of the "TIP 2022/2023 Performance Share Plan", which will be exercisable in the years 2024 and 2025, and (iii) of the "TIP 2023/2025 Performance Share Plan", which will be exercisable in the years 2026 and 2027, with the aim of guaranteeing the continuity of application of the remuneration policies adopted.

The Plan is of multi-annual duration and includes an initial period, known as the Vesting Period, at the end of which, the Board of Directors will verify whether the Performance Objectives have been achieved.

For more information on the Vesting Period, see paragraph 4.2 below.

2.2 Key variables, including in the form of performance indicators considered for the purposes of the Plan based on financial instruments

The implementation of the Plan, in terms of conversion into Shares of the Units, will be subject to the achievement of the Performance Objectives not inferior to the Minimum Performance Objectives.

The Plan provides for the Assignment of a number of Shares equal to or less than the number of Units allocated to each Beneficiary, with a different conversion percentage of the latter into Shares, depending on the Performance Objective achieved.

For more information on the Performance Objectives, please refer to paragraph 4.5 below.

The conditions for conversion of the Units into Shares shall apply to all the Beneficiaries, so that there are no differentiated conditions for certain categories of Beneficiaries.

The terms and conditions for conversion of the Shares into Units are illustrated in paragraph 4.5 below.

2.3 Factors determining the extent of compensation based on financial instruments or the criteria for determining such compensation

The number of Units attributed to each Beneficiary shall be determined by the Board of Directors, taking into account the specific role played by each Beneficiary within the Company or the Subsidiaries.

2.4 Reasons forming the basis for any decision to allocate compensation plans based on financial instruments not issued by TIPs, such as financial instruments issued by subsidiaries or parent

companies or third-party companies with respect to the group to which they belong; if the above instruments are not traded on regulated markets, information on the criteria used to determine the value attributable to them

Not applicable.

2.5 Assessments of significant tax and accounting implications that affected the definition of the Plan

The preparation of the Plan was not influenced by particular tax or accounting assessments.

2.6 Possible support for the Plan by the Special Fund for Incentivising Worker Participation in Companies, described in Article 4, paragraph 112, of Law No. 350 of 24 December 2003

The Plan does not receive any support from the Special Fund for Incentivising Worker Participation in Companies, cited in Article 4, paragraph 112, of Law No. 350 of 24 December 2003.

3. APPROVAL PROCESS AND TIMETABLE FOR ALLOCATION OF INSTRUMENTS

3.1 Powers and functions delegated by the shareholders' meeting to the board of directors for the purpose of implementing the Plan

On 14 March 2024, the Board of Directors resolved, at the proposal of the meeting of the Appointments and Remuneration Committee held on the same date, to submit the adoption of the Plan to the Shareholders' Meeting to be called for 29 April 2024 at the first calling and for 30 April 2024 at the second calling.

In particular, a proposal shall be made for a decision on the granting of powers to the Board of Directors for the implementation and management of the provisions within the Plan and, in particular, for: (i) the approval of the Regulations governing the Plan; (ii) the identification of the Beneficiaries and the determination of the number of Units to be attributed to each of them; (iii) the exercise of all of the duties and functions assigned to the Board of Directors by the regulations governing the Plan and the definition of any other term and condition for the execution of the Plan; (iv) the amendment and/or supplementing of the Plan regulations, in accordance with the indications on this subject provided in the Information Document; (v) the undertaking of any action necessary and/or appropriate for implementing the Plan, which shall be discussed in greater detail in paragraph 3.3 below; and (vi) the use as Shares in the service of the Plan of any Shares already present in the portfolio of the Company and/or the Shares to be acquired by the Company in accordance with the authorisation granted from time to time by the Shareholders' Meeting, pursuant to Art. 2357 of the Italian Civil Code and/or Shares for a capital increase with the exclusion of option rights, including those cited in Art. 2349 of the Italian Civil Code, to be decided during the term of the Plan by the Board of Directors, subject to the granting of a specific mandate to the Board by the Shareholders' Meeting.

3.2 Persons responsible for administering the Plan and their duties and competence

Without prejudice to the specific provisions of the Regulations, the body responsible for decisions concerning

the Plan, without prejudice to the powers of the Shareholders' Meeting, is the Board of Directors which, drawing on the investigative and advisory support of the Appointments and Remuneration Committee, approves the Regulations and decides on issues concerning the Plan. The resolutions of the Board of Directors on the interpretation, execution and application of the Plan shall be final and binding on the relevant parties.

3.3 Any existing procedures for revising the Plan, including with regard to any changes in the basic objectives

In the case of:

  • (i) payment of extraordinary dividends;
  • (ii) extraordinary transactions not expressly governed by the Regulations, such as, by way of example but without limitation, capital transactions, acquisitions (of companies, businesses and/or business units), disposals (of companies, businesses and/or business units), reverse stock splits or splits, mergers, demergers, capital reductions due to losses through the cancellation of shares, capital increases, free of charge or against payment, withdrawal from listing of the Shares, the promotion of public purchase or exchange offers relating to the Shares; or
  • (iii) legislative or regulatory changes (also dictated by codes of conduct drawn up by companies managing regulated markets or by trade associations to which the Company belongs), on the Shares and on the Company; or
  • (iv) in any case, on occurrence of any other event that may affect the Units, the Shares or the Plan, including the Performance Objectives, and/or in any case, the rights of the Beneficiaries,

the Board of Directors may make the amendments and additions to the Regulations, independently and without the need for further approval by the Shareholders' Meeting, following consultation with the Appointments and Remuneration Committee and, where necessary, the Board of Statutory Auditors, which shall be necessary or in any case appropriate for maintaining the essential content of the Plan and the benefits for its Beneficiaries as unchanged as possible. When making such amendments and additions, the Board of Directors shall comply, where possible and applicable, with the generally accepted mathematical formulae, used by stock exchange operators.

The Company shall notify the Beneficiaries of these amendments in writing, which shall be bound by the provisions of the Regulations, as amended.

3.4 Description of the ways for determining the availability and the assignment of the financial instruments on which the Plan is based (e.g. free allocation of shares, capital increases excluding pre-emptive rights, buying or selling of treasury shares)

The following shall be used to service the Plan:

  • shares already present in the portfolio of the Company; and/or

  • shares which shall form the object of purchase by the Company under the authorisation granted from time to time by the Shareholders' Meeting pursuant to Art. 2357 of the Italian Civil Code; and/or

  • newly-issued shares for a capital increase with the exclusion of option rights, including those described in Art. 2349 of the Italian Civil Code, to be decided during the term of the Plan by the Board of Directors, subject to the allocation of a specific mandate to the same by the Shareholders' Meeting.

The maximum total number of Units attributable to the Beneficiaries by way of execution of the Plan shall be 2,000,000 (two million).

For more information on the Assignment of Shares, we refer to paragraph 4.5 below.

3.5 Role performed by each director in determining the characteristics of the Plan; possible conflicts of interest involving the relevant directors

The characteristics of the Plan, to be submitted to the approval of the Shareholders' Meeting pursuant to Art. 114-bis of the TUF, were determined collectively by the Board of Directors, which approved the submission to the Shareholders' Meeting of the proposal to adopt the Plan, at the proposal of the Appointments and Remuneration Committee, following consultation with the Board of Statutory Auditors.

3.6 Date of the decision taken by the competent body for proposing the approval of the Plan to the Shareholders' Meeting and any proposal of the Appointments and Remuneration Committee

The Plan was assessed by the Appointments and Remuneration Committee at its meeting held on 14 March 2024. The Appointments and Remuneration Committee considered the Plan suitable for the pursuit of the long-term incentive objectives described in the Company's remuneration policy and proposed that the Board of Directors adopt the Plan.

The Board of Directors, at its meeting of 14 March 2024, after hearing the opinion of the Board of Statutory Auditors, approved the Plan and the proposal to submit it to the approval of the Shareholders' Meeting, which shall be convened at the first calling on 29 April 2024 and at the second calling on 30 April 2024.

3.7 Date of the decision taken by the body with authority to grant the instruments and any proposal to the aforementioned body formulated by any Appointments and Remuneration Committee

If the Plan is approved by the Shareholders' Meeting, which will be convened at the first calling on 29 April 2024 and at the second calling on 30 April 2024, the Board of Directors shall meet from time to time to take the relevant decisions for the purposes of implementing the Plan.

3.8 The market price recorded on the above dates for the financial instruments on which the Plan is based, if traded on regulated markets

On the date of the resolution of the Board of Directors adopted at the board meeting held on 14 March 2024, to define the proposed approval of the Plan to be submitted to the Shareholders' Meeting, the official price of the Shares was 9.0082 euro per Share (official stock exchange price of 14 March 2024).

3.9 In the case of plans based on financial instruments traded on regulated markets, the terms and methods that the issuer takes into account, in the context of identifying the timetable for the granting of the instruments by way of implementation of the plans, the possible simultaneous timing of: i) the said assignment or any decisions taken on this matter by the Appointments and Remuneration Committee; and ii) the disclosure of any significant information pursuant to Art. 17 of Regulation (EU) No. 596/2014

Decisions on the Allocation of Units shall be taken by the Board of Directors, following consultation with the Appointments and Remuneration Committee.

In the context of the timing of the Allocation of Units, the Board of Directors and the Appointments and Remuneration Committee shall take into consideration all information in their possession, without prejudice to compliance with applicable legislation.

Given that the units granted will not be convertible into Shares immediately but this will be conditional on the achievement of the Performance Objectives, the Company does not believe that the adoption of specific measures is necessary. Any disclosure of inside information at the same time as the Date of Allocation of the Units will be irrelevant to the Beneficiaries in general, since at that time they will be precluded from carrying out any transaction on the Shares, as the Allocation of the Shares will be deferred to a later date, far removed from that of the Assignment of the Units.

In addition to the above, Beneficiaries are required to comply with the provisions on insider trading stipulated by the applicable legislation and regulations, in particular, with regard to transactions involving the disposal of the Shares, which may form the object of Assignment after verification that the Performance Objectives have been met.

4. CHARACTERISTICS OF THE ALLOCATED INSTRUMENTS

4.1 Description of the forms of structuring of the Plan

The Plan provides that the Beneficiaries identified by the Board of Directors will be assigned Units free of charge, consisting of the right to the Free Assignment of Shares by the Company, if the Performance Objectives are achieved.

The Allocation of Units is notified to the Beneficiaries by delivery of the Letter of Allocation to them. The Units are understood as being allocated, with retroactive effect, on the Date of Allocation of the Units, once the Letter of Allocation has been received by the Company.

The signing of the Letter of Allocation shall entail the full acceptance by the Beneficiary of all the provisions, conditions and terms set out and regulated in the Regulations.

The Units shall be allocated in a personal capacity to each Beneficiary and may not be transferred by inter vivos deed or be subject to restrictions or constitute the object of other acts of disposal in any capacity.

The Shares forming the object of Assignment vest in regular fashion, so that the related rights are vested in

each Beneficiary from the time when the Beneficiary becomes the holder of the Shares.

4.2 Indication of the period of effective implementation of the Plan, including with reference to any other envisaged cycles

The Allocation of the Units shall be made by the Board of Directors and at its discretion after consultation with the Appointments and Remuneration Committee, including in several tranches, by and not later than 30 September 2024. In the context of the plan, the Board of Directors has the right to reattribute all or part of the Units previously assigned to other Beneficiaries who have ceased to be Attributed such Units.

The Plan is of multi-annual duration and includes an initial period, known as the Vesting Period, at the end of which, the Board of Directors will verify whether the Performance Objectives have been achieved.

The Vesting Period represents the measurement period of the Performance Objectives. This period falls between the Date of Allocation of the Units and the calendar day of the date of approval by the Board of Directors of the Company's draft financial statements for the year ended 31 December 2026, without prejudice to the provisions regarding the time frames for requesting the Assignment of Shares. The verification of whether the Performance Objectives have been achieved, at the sole discretion of the Board of Directors, may take place in advance at a meeting of the Board of Directors held in any case after 1 January 2027 (and before the Board of Directors, which will approve the Company's draft financial statements for the year ended 31 December 2026), with the consequent anticipation of the end of the Vesting Period.

The number of Assignable Shares shall be determined on the basis of the Units allocated, as a function of the Performance Objectives actually achieved.

For more information on Performance Objectives, please refer to paragraph 4.5 below.

Starting from the date on which the Company notifies the Beneficiaries of the achievement of the Performance Objectives and the number of Units matured, the Beneficiaries may request the Assignment of all or part of the Assignable Shares, by submitting the duly completed and signed Worksheets to the Company in one or more tranches. In particular:

  • (a) until 31 December 2027, each of the Beneficiaries may request the Assignment up to a maximum number of Shares equal to 50% (fifty per cent) of the total number of Shares which may be assigned to it;
  • (b) from 1 January 2028 until 31 December 2028, each of the Beneficiaries may request Allocation up to the total number of Assignable Shares for which that Beneficiary has not requested Assignment during 2027, pursuant to point (a) above.

By the tenth Business Day following receipt of the Worksheet, the Beneficiary shall be notified of the amount to be received by the Company to meet any tax and/or contribution obligations. The Company shall determine tax and/or contributory obligations in accordance with the regulatory, social security and tax legislation applicable from time to time, as interpreted by the Company.

As an alternative to the transfer of the Assignable Shares, the Beneficiary may request, for all or part of the

Requested Shares, that the Company proceeds with the Cash Settlement.

4.3 End of the Plan

The Plan shall last from the date of approval of the Plan by the Shareholders' Meeting until 31 December 2028, i.e. the final date by which the Worksheets must be received by the Company, on penalty of their inadmissibility.

4.4 Maximum number of financial instruments, including in the form of options, assigned in each tax year in relation to the named individuals or indicated categories

The maximum total number of Units attributable to the Beneficiaries by way of execution of the Plan shall be 2,000,000 (two million).

In any case, the Beneficiary shall be entitled to assignment of a number of Shares that is lower than or equal to and in any case never higher than the number of Units attributed to it, subject to the achievement of Performance Objectives.

4.5 Procedures and clauses for implementation of the Plan, specifying whether the actual grant of the instruments is subject to the occurrence of conditions or the achievement of certain results, including performance results; description of such conditions and results

Following receipt of an Assignment Letter, the Beneficiaries interested in adhering to the Plan shall deliver to the Company the Assignment Letter with the Regulations, duly completed by them, signed and initialled on each page as a sign of acceptance, by the eighth Business Day following receipt of the Assignment Letter, on penalty of forfeiture of the right to adhere to the Plan.

The Units shall be understood as assigned, with retroactive effect on the Date of Allocation of the Units, once the Letter of Allocation (together with the attached Regulations) has been received by the Company, duly compiled, signed and initialled on each page by the Beneficiary, as a sign of its full and unconditional acceptance. For the purposes of the date of receipt by the Company, the date of signing affixed by the Company as acknowledgement of receipt on the Assignment Letter delivered by the Beneficiary shall be valid.

The signing of the Letter of Allocation shall entail the full acceptance by the Beneficiary of all the provisions, conditions and terms set out and regulated in the Regulations.

The number of Assignable Shares shall be determined on the basis of the allocated Units, on the basis of the actual Performance Objectives achieved. In particular:

(i) the Shares relating to the Total Return Units shall be allocated according to the following procedures:

  • failure to achieve the Minimum Performance Objective shall not permit the accrual of the Total Return Units, with this determining their extinction and hence the impossibility of proceeding with the Assignment of the Shares;
  • the achievement of a Performance Objective with a Total Return equal to 5% (five per cent) compounded annually will allow the Allocation of a number of Shares equal to 33.33% (thirty-three

point thirty-three per cent) of the Total Return Units allocated;

  • the achievement of a Performance Target with a Total Return equal to or greater than 9% (nine per cent), compounded annually, will allow the Assignment of a number of Shares equal to the total of the Total Return Units allocated;
  • if a Performance Target with a Total Return greater than 5% and less than 9% is achieved, the Beneficiary shall have the right to Assignment of a number of Shares between 33.33% and 100% of the Total Return Units allocated, determined on a linear basis (by way of example but without limitation: on achievement of a Total Return of 6%, an Assignment of Shares equal to 50% of the Total Return Units attributed, on achievement of a Total Return of 7%, an Assignment of Shares equal to 66.67% of the Total Return Units attributed and on achievement of a Total Return of 8%, an Assignment of Shares equal to 83.33% of the Total Return Units attributed);

(ii) The Shares relating to ESG Units shall be assigned according to the following procedures:

  • failure to achieve the Minimum Performance Objective shall not permit the maturing of the ESG Units awarded, determining their extinction and hence the impossibility of proceeding with the Assignment of the Shares;
  • the achievement of an ESG Objective will allow the Assignment of a number of Shares equal to 50% of the allocated ESG Units;
  • The achievement of both ESG Objectives will allow the Assignment of a number of Shares equal to the total number of ESG Units allocated.

Starting from the date on which the Company notifies the Beneficiaries of the achievement of the Performance Objectives and the number of Units matured, the Beneficiaries may request the Assignment of all or part of the Assignable Shares, by submitting the duly completed and signed Worksheets to the Company in one or more tranches.

Any rounding that may be necessary due to the existence of fractions shall be carried out by default and therefore, regardless of the size of the fraction, the Beneficiary shall be entitled, in the event that all of the other conditions hold, to one Share less.

4.6 Indication of any lock-up restrictions imposed on the instruments granted or on the instruments arising from the exercise of the options, with particular reference to the deadlines within which it is permitted or prohibited to transfer these to the same company or to third parties

The Requested Shares shall be subject, directly or indirectly, to lock-up restrictions, as described in greater detail below ("Lock Up").

The Beneficiaries shall be required to hold at least 30% (thirty per cent) of the Shares forming the object of delivery:

(i) with regard to Executive Directors, for 3 (three) years after the Shares Delivery Date; and

(ii) with regard to Employees, for 2 (two) years after the Delivery Date of the Shares.

In the event that, on the Delivery Date, the Beneficiary already holds Shares, this Beneficiary may provide evidence of the same to the Company and such Shares shall be reckoned for the purposes of verifying the compliance of the Beneficiary with the obligations of the Lock Up.

In the event of adhesion to Cash Settlement, the Beneficiaries shall be obliged to reinvest 30% (thirty per cent) of the net proceeds received by purchasing Shares on the market and to provide appropriate evidence of such a purchase to the Company within 10 (ten) Business Days of the Date of Delivery.

In the event that the Beneficiary already holds Shares on the Delivery Date, the amount to be reinvested shall be reduced by an amount equal to the number of Shares held by the Beneficiary on the Delivery Date, multiplied by the market price of the Shares on the day before the Delivery Date, with this amount possibly reduced to zero.

4.7 Description of possible termination conditions in relation to the allocation of the plans if the beneficiaries carry out hedging operations that allow the neutralisation of any prohibitions on the sale of the financial instruments granted, including in the form of options, or of the financial instruments arising from the exercise of such Shares

Not applicable.

4.8 Description of the effects of termination of the employment relationship

If a Beneficiary changes organisational position within the Company or is transferred to another Group company, the Board of Directors shall adjust any number of Units attributed to the Beneficiary, subject to the favourable opinion of the Appointments and Remuneration Committee and after consulting the Board of Statutory Auditors, where necessary.

If the Relationship is transferred to another Group company and/or if the Relationship is terminated and a new one is concluded within the Group at the same time, the same party, in the capacity of Beneficiary, shall again retain all rights attributed to it by the Regulations, mutatis mutandis.

The Beneficiary shall definitively lose the right to convert the allocated Units into Shares in the following cases:

  • (a) in the event that, during or after the Vesting Period, the Employee-Beneficiary's Employment Relationship ends for reasons other than: (i) voluntary resignation of the Employee followed by a request for admission to retirement benefits; or (ii) dismissal without Just Cause or without objective justified reason; or (iii) illness or impediment that results in the Beneficiary's incapacity and/or impossibility of maintaining the Employment Relationship on a continuous basis;
  • (b) in the event that, during or after the Vesting Period, the Administrative Relationship of the Beneficiary/Executive Director expires for reasons other than: (i) dismissal without Just Cause; or (ii) expiry of the legal term of appointment and non-renewal of the mandate; or (iii) illness or impediment

entailing the inability and/or impossibility of the Beneficiary to maintain the Administrative Relationship on a continuous basis.

This shall nevertheless be without prejudice to the right of the Board of Directors to regulate particular cases, establishing the number of Units that may still form the object of conversion from time to time and the deadline for their conversion.

In the event of the death of the Beneficiary, the right of this party to the Assignment or Delivery of the Shares shall, in proportion to the period in which the Relationship was executed during the Vesting Period, be attributed to those entitled to it according to the applicable right of succession, always in accordance with the obligations, terms and conditions established in the Rules, provided that such entitled parties prove their quality and their succession rights, as well as the date and place of the opening of the succession, with suitable and valid documentation.

4.9 Indication of other possible grounds for annulment of the Plan

Without prejudice to the indication of the preceding paragraphs, no grounds are provided for the cancellation of the Plan. If, however, before the expiry of the Plan:

  • (i) the listing of the Shares on the Euronext Milan Market organised and managed by Borsa Italiana S.p.A. is revoked (so-called delisting);
  • (ii) a public tender offer or exchange offer concerning the Shares is launched;
  • (iii) a Change of Control occurs or more than 25% (twenty-five) of its share capital is acquired by one or more third parties, including at different times;
  • (iv) the majority of the directors of the Company in office on the date of approval of the Regulations cease to hold office for reasons other than voluntary resignation or dismissal for Just Cause;
  • (v) the Chairman and/or the Chief Executive Officer of the Company in office on the date of approval of the Regulations ceases to hold office for reasons other than voluntary resignation or dismissal for Just Cause,

the Beneficiaries shall be entitled, by giving written notice to the Company, to convert in advance all or part of the Units attributed to them (and at their discretion), at the ratio of one Share for each Unit, even independently of the actual achievement of the Performance Objectives, and even if the Units had not at that time become convertible into Shares according to the applicable provisions of the Regulations. Hence, in the event of occurrence of one of the aforementioned events: (i) the Units may be converted into Shares starting from the 1st (first) Business Day following the date on which one of these events occurred; and (ii) the Company shall in any case give written notice of such events to the Beneficiaries immediately and, in any case, by the 3rd (third) subsequent Business Day.

4.10 Reasons relating to the possible stipulation of a "redemption" by the Company of the financial instruments subject to the Plan, provided pursuant to Articles 2357 et seq. of the Italian Civil Code; beneficiaries of the redemption indicating whether this is intended only for particular

categories of employees; effects of the termination of the employment relationship on this redemption

The Plan provides for claw-back clauses. In particular, in cases in which, by the 3rd (third) year following the Notification of the achievement of the Performance Objectives, it emerges, on the basis of objective circumstances, that the achievement of one or more objectives was ascertained by the Board of Directors on the basis of data that proved to be manifestly erroneous due to an action attributable to the Beneficiary Executive Director, such as errors of calculation in the determination of the Performance Objectives or malicious alteration of the data used for this determination or the determination of the Performance Objectives through conduct contrary to legal provisions and/or company regulations (infringement of the Organisation, Management and Control Model), pursuant to Legislative Decree 231/2001, the Code of Ethics or the internal procedures of the Company or of its Subsidiaries) and/or the Regulations, the Company may exercise the right of Claw-Back, requiring all Beneficiaries to return all or part of the Delivered Shares or to transfer to the Company an amount equal to their value on Notification of the Achievement of the Share Performance Objectives, or, in the case of Cash Settlement, to return all or part of the sums collected in this capacity by the Beneficiary.

Furthermore, in cases in which, by the 12th (twelfth) month following the Expiry Date of the Plan:

  • (a) the Beneficiary-Employee has been dismissed for Just Cause; or
  • (b) the Company determines the existence of circumstances, in relation to a Beneficiary-Employee whose Relationship is terminated after the date on which the Achievement of the Performance Objectives has been notified, which, if known, would have legitimised the termination of the Employment Relationship for Just Cause before the date on which the Notification of the Achievement of the Performance Objectives was made;

in the cases under (a) and (b), the Company may exercise the right of claw-back, requiring the Beneficiary-Employee to return all or part of the Delivered Shares or to transfer to the Company an amount equal to their value on the Delivery Date of the Shares or, in the case of Cash Settlement, to return all or part of the sums collected in this regard by the Beneficiary-Employee.

If any of the circumstances cited in the preceding paragraphs occur, the Company shall also be entitled to withhold from any amount due to the Beneficiary (by way of example, but without limitation: remuneration of any kind, bonuses and severance fees due to the Beneficiary, who, by accepting the Regulations, will expressly authorise this offsetting), the amount that the Beneficiary is required to return for an amount equal to the value of the Shares Delivered on the Delivery Date or, in the case of Cash Settlement, the return of all or part of the sums collected in this regard by the Beneficiary.

4.11 Any loans or other facilities to be granted for the purchase of the Shares pursuant to Art. 2358 of the Civil Code

Not applicable.

4.12 Indication of valuations of the expected cost to the Company on the date of the relevant allocation, as this may be determined on the basis of terms and conditions already defined, for an overall amount and with regard to each instrument of the Plan

It is not possible to quantify the maximum expected cost to the Company on the date of the relevant allocation of the Allotted Shares, since this will depend on the number of Requested Shares and the degree to which the Performance Objectives are achieved.

In any case, the Beneficiary shall be entitled to allocation of a number of Shares lower than or equal to, and in any case never higher than, the number of Units allocated to it.

4.13 Indication of possible dilutive effects on capital caused by the Plan

The execution of the Plan will not entail dilutive effects on the share capital of TIP if only Company treasury shares are used for its implementation.

If, for the execution of the Plan, newly-issued Shares for a possible capital increase are used to service the Plan, including those pursuant to Art. 2349 of the Civil Code, this would entail a dilution of shareholdings for the Company's shareholders. In the event that the entire Plan is executed by granting newly issued Shares, the maximum dilution for the shareholders of the Company, assuming that no further capital increases are carried out, would be equal to 1.08% of the current share capital.

4.14 Possible limits on the exercise of voting rights and on the allocation of property rights

The Shares forming the object of Assignment shall be regularly entitled to dividends, so that the related rights are held by each Beneficiary from the moment when the Beneficiary becomes the holder of the Shares. No limits are provided for the exercise of voting rights.

4.15 If the Shares are not traded on regulated markets, any information useful for a full assessment of the value attributed to them

Not applicable, since the Shares are traded on the Euronext STAR Milan segment of Borsa Italiana.

4.16 Number of financial instruments underlying each option

Not applicable.

4.17 Expiry of options

Not applicable.

4.18 Form (American/European), timing (e.g. valid exercise periods) and exercise clause (e.g. knockin and knock-out clauses)

Not applicable.

4.19 Exercise price of the option or the methods and criteria for its determination, with particular regard to: a) the formula for calculating the exercise price in relation to a given market price (fair

market value) (e.g.: exercise price equal to 90%, 100% or 110% of the market price); and b) the methods for determining the market price used as a reference for determining the exercise price (e.g.: last price of the day prior to the assignment, average of the day, average of the last 30 days, etc.)

Not applicable.

4.20 Reasons for the difference in exercise price relative to the market price determined as indicated in point 4.19 (fair market value)

Not applicable.

4.21 Criteria on the basis of which different exercise prices are expected between the various subjects or different categories of recipients

Not applicable.

4.22 Where the financial instruments underlying the options are not traded on regulated markets, an indication of the value attributable to the underlying instruments or the criteria for determining that value

Not applicable.

4.23 Criteria for adjustments made necessary as a result of extraordinary capital transactions and other transactions involving a change in the number of underlying instruments (capital increases, extraordinary dividends, grouping and splitting of underlying shares, merger and demerger, conversion into other categories of shares, etc.)

Not applicable.

4.24 Compensation plans based on financial instruments

Not applicable, since on the date of this Information Document, the Beneficiaries had not yet been identified by the Board of Directors.

The information presented in Table No. 1 of Schedule 7 of Annex 3A to the Regulations for Issuers, where applicable, shall be provided from time to time, pursuant to Art. 84-bis, paragraph 5, item a) of the Regulations for Issuers.

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.