AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Tamburi Investment Partners

AGM Information Apr 27, 2023

4242_rns_2023-04-27_1967c4e2-9d34-40e2-9868-c9f36f59e263.pdf

AGM Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

ASSEMBLEA DEGLI AZIONISTI

APPROVATO IL BILANCIO AL 31 DICEMBRE 2022 DIVIDENDO DI 0,13 EURO PER AZIONE, IN PAGAMENTO IL 21 GIUGNO 2023 AUTORIZZATO L'ACQUISTO DI AZIONI PROPRIE AUTORIZZATO IL PIANO DI PERFORMANCE SHARE 2023/2025

L'Assemblea degli azionisti di Tamburi Investment Partners S.p.A. ("TIP" – tip.mi) gruppo industriale indipendente e diversificato quotato al segmento Euronext STAR Milan di Borsa Italiana S.p.A., riunitasi in sede ordinaria in prima convocazione oggi 27 aprile 2023 a Milano, ha assunto le seguenti deliberazioni.

Bilancio di esercizio 2022

L'utile netto pro forma consolidato è stato di circa 139 milioni, rispetto ai 127,9 milioni del 2021 e il patrimonio netto consolidato è di circa 1,17 miliardi rispetto ai circa 1,26 miliardi del 31 dicembre 2021 dopo distribuzioni di dividendi per oltre 20 milioni e acquisti di azioni proprie per circa 20,7 milioni. L'utile netto consolidato, considerando l'applicazione dell'IFRS 9, è stato di 137.494.318 euro.

L'assemblea odierna ha anche approvato il bilancio separato chiuso al 31 dicembre 2022 di TIP S.p.A. che presenta un utile d'esercizio di euro 189.273.318 che non tiene conto di proventi e plusvalenze che, non transitate nel conto economico, sono state direttamente trasferite patrimonialmente da riserva OCI a utili portati a nuovo.

L'assemblea ha deliberato la distribuzione alle azioni ordinarie in circolazione di un dividendo di euro 0,130 per azione, al lordo delle ritenute di legge, con data di stacco al 19 giugno 2023, con messa in pagamento il 21 giugno 2023 e con data di legittimazione al pagamento al 20 giugno 2023, a valere sull'ammontare dell'utile dell'esercizio 2022.

Azioni proprie

L'assemblea ha inoltre autorizzato, per il periodo di 18 mesi a decorrere dalla data odierna, l'acquisizione di azioni proprie sino alla concorrenza del numero massimo consentito dalla legge (ad oggi il 20% del capitale sociale e, quindi, massime n. 36.875.860 azioni, cui dedurre le azioni proprie già in portafoglio) nonché ad alienare le azioni proprie già acquistate o che saranno in futuro acquistate in esecuzione di tale deliberazione. Le alienazioni potranno avvenire per il perseguimento delle finalità di cui alla relazione illustrativa del Consiglio di Amministrazione ed ai seguenti termini e condizioni, in una o più volte sul mercato, ai blocchi o mediante offerta agli azionisti e ai dipendenti, ai collaboratori e agli amministratori, ovvero quale corrispettivo in ipotesi di scambio, permuta, concambio, conferimento, cessione o altro atto di disposizione di azioni proprie effettuati nell'ambito di acquisizioni di partecipazioni o di attuazione di progetti industriali o altre operazioni di finanza straordinaria che implichino l'assegnazione o disposizione di azioni proprie (quali a titolo esemplificativo fusioni, scissioni, emissione di obbligazioni convertibili o warrant, ecc.) ovvero a servizio di piani di incentivazione basati su azioni; la Società potrà inoltre impiegare le azioni per operazioni di sostegno della liquidità del mercato al fine di facilitare gli scambi sui titoli stessi in momenti di scarsa liquidità sul mercato e

favorire l'andamento regolare delle contrattazioni. Le operazioni di disposizione potranno essere eseguite con qualunque modalità sia ritenuta necessaria o opportuna al perseguimento della finalità per la quale l'operazione è compiuta (a titolo esemplificativo e non esaustivo mediante la procedura di accelerated bookbuild o altri meccanismi accelerati similari), il tutto nel rispetto delle disposizioni di legge o regolamentari di volta in volta applicabili al momento dell'operazione.

Il prezzo unitario di acquisto e di alienazione delle azioni proprie dovrà essere stabilito di volta in volta per ciascuna giornata di operatività:

  • − il prezzo di acquisto di ciascuna azione non dovrà essere inferiore al prezzo ufficiale di Borsa del titolo del giorno precedente a quello in cui verrà effettuata l'operazione di acquisto, diminuito del 20%, e non superiore al prezzo ufficiale di Borsa del giorno precedente a quello in cui verrà effettuata l'operazione di acquisto, aumentato del 10%, fermo restando l'applicazione delle condizioni e dei termini di cui agli artt. 5 del Regolamento (UE) n. 596 del 16 aprile 2014 e 3 del Regolamento Delegato (UE) n. 1052 dell'8 marzo 2016;
  • − il prezzo di alienazione di ciascuna azione non dovrà essere inferiore al prezzo ufficiale di Borsa del titolo del giorno precedente a quello in cui verrà effettuata l'operazione di vendita, diminuito del 20%, fermo restando l'applicazione delle condizioni e dei termini di cui agli artt. 5 del Regolamento (UE) n. 596 del 16 aprile 2014 e 3 del Regolamento Delegato (UE) n. 1052 dell'8 marzo 2016.

L'Assemblea ha determinato che il limite di corrispettivo in caso di acquisto non troverà applicazione qualora sul mercato si verifichino circostanze di carattere straordinario mentre, in caso di alienazione, non troverà applicazione in ipotesi di atti di alienazione diversi dalla vendita ed in particolar modo in ipotesi di scambio, permuta, concambio, conferimento, cessione o altro atto di disposizione di azioni proprie effettuati nell'ambito di acquisizioni di partecipazioni o di attuazione di progetti industriali o altre operazioni di finanza straordinaria che implichino l'assegnazione o disposizione di azioni proprie (quali a titolo esemplificativo fusioni, scissioni, emissione di obbligazioni convertibili o warrant, ecc.) ovvero nei casi di assegnazione delle azioni ai dipendenti, collaboratori, amministratori (ad es. a servizio di piani di incentivazione basati su azioni TIP); in tali ipotesi potranno essere utilizzati criteri diversi, in linea con le finalità perseguite e tenendo conto delle prassi di mercato pro tempore vigenti, delle indicazioni di Borsa Italiana S.p.A e delle raccomandazioni Consob.

La deliberazione è stata adottata anche con il voto favorevole della maggioranza delle azioni intervenute che sono detenute da soci diversi dal socio o da soci che detengono, anche congiuntamente, la partecipazione di maggioranza, anche relativa, purché superiore al 10 per cento del capitale sociale. Pertanto, ai sensi di quanto previsto dall'art. 44-bis, comma 2, Regolamento Emittenti, in applicazione del meccanismo di whitewash, le azioni proprie acquistate dalla Società in esecuzione di detta delibera autorizzativa non saranno escluse dal capitale sociale qualora, per effetto degli acquisti di azioni proprie, si determinasse il superamento, da parte di un azionista, delle soglie rilevanti ai fini dell'art. 106 del D.Lgs. 58/1998.

Termina quindi in data odierna il piano di acquisto di azioni proprie iniziato il 28 aprile 2022 e viene contestualmente avviato il nuovo piano.

Al 26 aprile 2023 TIP deteneva complessivamente n. 17.134.238 azioni proprie pari al 9,293% del capitale sociale.

Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti e Piano di performance share L'assemblea ha esaminato la Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti di TIP S.p.A., approvata dal Consiglio di Amministrazione, ha deliberato in senso favorevole sulla seconda sezione. La prima sezione era stata oggetto di approvazione da parte dell'assemblea in data 29 aprile 2021 con valenza triennale. La Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti è a disposizione presso la sede della società e sul suo sito internet.

L'assemblea, al fine di confermare con modalità rolling il principale strumento di incentivazione e di retention a medio termine per gli amministratori esecutivi di TIP e/o per i dipendenti della società o di sue controllate, ha deliberato l'approvazione di un nuovo piano di performace share che prevede l'attribuzione ai beneficiari di 2.000.000 unit che, al raggiungimento degli obiettivi di performance, comportano l'assegnazione, negli anni 2026 e 2027, di un numero massimo di complessive 2.000.000 azioni ordinarie TIP.

In ottemperanza all'art. 77 della delibera Consob n. 11971 del 14/5/1999 e successive modificazioni e integrazioni, è disponibile presso la sede sociale, presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato di cui si avvale la società (), oltre che sul sito internet della società all'indirizzo www.tipspa.it, il fascicolo del Bilancio di esercizio al 31 dicembre 2022, completo delle relazioni della società di revisione e del Collegio Sindacale. Il verbale dell'Assemblea sarà messo a disposizione del pubblico nei termini di legge.

Il dirigente preposto alla redazione dei documenti contabili societari - Claudio Berretti - dichiara, ai sensi del comma 2 art. 154-bis del Testo Unico della Finanza, che l'informativa contabile contenuta nel presente comunicato corrisponde alle risultanze documentali, ai libri e alle scritture contabili.

Milano, 27 aprile 2023

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. È UN GRUPPO INDUSTRIALE INDIPENDENTE E DIVERSIFICATO CHE HA INVESTITO, TRA OPERAZIONI DIRETTE E CLUB DEAL, OLTRE 5 MILIARDI DI EURO (A VALORI ODIERNI) IN AZIENDE "ECCELLENTI" SUL PIANO IMPRENDITORIALE. ATTUALMENTE TIP HA INVESTIMENTI IN SOCIETÀ QUOTATE E NON QUOTATE TRA CUI: ALIMENTIAMOCI, ALKEMY, ALPITOUR, AMPLIFON, ASSET ITALIA, AZIMUT BENETTI, BENDING SPOONS, BETA UTENSILI, BUZZOOLE, CENTY, CHIORINO, DIGITAL MAGICS, DOVEVIVO, EATALY, ELICA, ENGINEERING, FAGERHULT, HUGO BOSS, INTERPUMP, ITACA, LANDI RENZO, LIMONTA, LIO FACTORY, MONCLER, MONRIF, MULAN, OCTO TELEMATICS, OVS, PRYSMIAN, ROCHE BOBOIS, SESA, SIMBIOSI, STARTIP, TALENT GARDEN, TELESIA E VIANOVA.

Contatti: Alessandra Gritti Amministratore Delegato – Investor Relator Tel. 02 8858801 mail: [email protected]

Questo comunicato stampa è disponibile anche sul sito internet della Società www.tipspa.it e veicolato tramite sistema SDIR e Storage ().

SHAREHOLDERS' MEETING

FINANCIAL STATEMENTS AT 31 DECEMBER 2022 APPROVED DIVIDEND OF 0.13 EURO PER SHARE, PAYABLE ON 21 JUNE 2023 PURCHASE OF TREASURY SHARES AUTHORIZED PERFORMANCE SHARE PLAN 2023/2025 AUTHORIZED

The Shareholders' Meeting of Tamburi Investment Partners S.p.A. ("TIP" – tip.mi), an independent and diversified industrial group listed on the Euronext STAR Milan segment of Borsa Italiana S.p.A., which met in its ordinary session on first call today 27 April 2023 in Milan, has adopted the following resolutions.

2022 Separate Financial Statements

Pro forma consolidated net income was approximately 139 million, compared to 127.9 million in 2021 and consolidated shareholders' equity was approximately 1.17 billion compared to approximately 1.26 billion as at 31 December 2021 after dividend distributions for over 20 million and purchases of treasury shares for approximately 20.7 million. The consolidated net profit, considering the application of IFRS 9, was 137,494,318 euro.

Today's shareholders' meeting also approved the separate financial statements for the year ended December 31, 2022 of TIP S.p.A. which presents a profit for the year of Euro 189,273,318 which does not take into account income and capital gains which, not passing through the income statement, were directly transferred from the OCI reserve to retained earnings.

The shareholders' meeting approved the distribution to outstanding ordinary shares of a dividend of 0.130 euro per share, gross of withholding taxes, with detachment date of 19 June 2023, with payment of 21 June 2023 and legitimation date to the payment at 20 June 2023, out of the amount of the profit for the year 2022.

Treasury shares

The shareholders' meeting also authorised, for a period of 18 months starting from today's date, the acquisition of treasury shares up to the maximum number permitted by law (currently 20% of the share capital and, therefore, a maximum of no. 36,875,860 shares, from which to deduct the treasury shares already in the portfolio) as well as to sell the treasury shares already purchased or that will be purchased in the future in execution of this resolution.

The disposals may take place for the pursuit of the purposes referred to in the explanatory report of the Board of Directors and under the following terms and conditions, in one or more times on the market, in blocks or through an offer to shareholders and employees, collaborators and directors, or as consideration in the event of a share exchange, share swap, exchange, contribution, transfer or other deed of disposal of treasury shares carried out in the context of the acquisition of equity investments or the implementation of industrial projects or other extraordinary finance operations involving the assignment or disposal of treasury shares (such as, by way of example, mergers, demergers, issue of convertible bonds or warrants, etc.) or to service share-based incentive plans; the Company may also use the shares for operations to support market liquidity in order to

facilitate exchanges on the shares themselves in times of scarce liquidity on the market and to favor the regular course of trading. The disposal operations may be carried out in any manner deemed necessary or appropriate for the pursuit of the purpose for which the operation is performed (by way of example and not limited to, through the accelerated bookbuild procedure or other similar accelerated mechanisms), all in the compliance with the legal or regulatory provisions applicable from time to time at the time of the transaction.

The unit price for the purchase and sale of treasury shares must be established on a case-by-case basis for each trading day:

  • − the purchase price of each share must not be lower than the official Stock Exchange price of the share on the day prior to the one in which the purchase operation will be carried out, decreased by 20%, and not higher than the official Stock Exchange price on the previous day to that in which the purchase transaction will be carried out, increased by 10%, without prejudice to the application of the conditions and terms set forth in articles 5 of Regulation (EU) no. 596 of 16 April 2014 and 3 of the Delegated Regulation (EU) n. 1052 of 8 March 2016;
  • − the sale price of each share must not be lower than the official Stock Exchange price of the share on the day prior to that in which the sale transaction will be carried out, decreased by 20%, without prejudice to the application of the terms and conditions of referred to in articles 5 of Regulation (EU) no. 596 of 16 April 2014 and 3 of the Delegated Regulation (EU) n. 1052 of 8 March 2016.

The Shareholders' Meeting determined that the price limit in the event of purchase will not apply if circumstances of an extraordinary nature occur on the market, while, in the event of disposal, it will not apply in the event of deeds of disposal other than sale and in particular in hypotheses of a share exchange, share swap, exchange, contribution, transfer or other deed of disposal of treasury shares carried out in the context of acquisitions of shareholdings or implementation of industrial projects or other extraordinary finance operations involving the assignment or disposal of treasury shares (such as, by way of example, mergers, demergers, issue of convertible bonds or warrants, etc.) or in cases of assignment of shares to employees, collaborators, directors (e.g. to service incentive plans based on TIP shares); in such cases, different criteria may be used, in line with the objectives pursued and taking into account the pro tempore market practices in force, the indications of Borsa Italiana S.p.A and the Consob recommendations.

The resolution was also adopted with the favorable vote of the majority of the intervening shares which are held by shareholders other than the shareholder or by shareholders who hold, even jointly, the majority shareholding, even relative, provided that it exceeds 10 percent of the share capital. Therefore, pursuant to the provisions of art. 44-bis, paragraph 2, Issuers' Regulation, in application of the whitewash mechanism, the treasury shares purchased by the Company in execution of said authorization resolution will not be excluded from the share capital if, as a result of the purchases of treasury shares, it is determined that the relevant thresholds for the purposes of art. 106 of Legislative Decree 58/1998 are exceeded by a shareholder.

The treasury share buyback plan started on 28 April 2022 therefore ends today and the new plan is launched at the same time.

As of April 26, 2023, TIP held a total of no. 17,134,238 treasury shares equal to 9.293% of the share capital.

Report on the remuneration policy and remuneration paid and performance share plan

The meeting examined the Report on the remuneration policy and on the remuneration paid of TIP S.p.A., approved by the Board of Directors, and resolved in favor of the second section. The first section was subject to approval by the shareholders' meeting on 29 April 2021 with a three-year validity. The Report on the remuneration policy and remuneration paid is available at the company's registered office and on its website.

In order to confirm the main medium-term incentive and retention tool for the executive directors of TIP and/or for the employees of the company or its subsidiaries, the shareholders' meeting resolved to approve a new plan of performance shares which provides for the allocation to the beneficiaries of 2,000,000 units which, upon achievement of the performance objectives, entail the allocation, in the years 2026 and 2027, of a maximum number of 2,000,000 TIP ordinary shares.

In compliance with art. 77 of Consob resolution no. 11971 of 14/5/1999 and subsequent amendments and additions, is available at the registered office, at the authorized storage mechanism used by the company (), as well as on the company's website at the address www.tipspa.it, the dossier of the financial statements at 31 December 2022, complete with the reports of the independent auditors and the Board of Statutory Auditors. The minutes of the Shareholders' Meeting will be made available to the public in accordance with the law.

The manager in charge of preparing the corporate accounting documents - Claudio Berretti - declares, pursuant to paragraph 2 of art. 154 bis of the Consolidated Law on Finance, that the accounting information contained in this press release corresponds to the documentary results, books and accounting records.

Milan, April 27, 2023

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. IS AN INDEPENDENT AND DIVERSIFIED INDUSTRIAL GROUP WITH THAT INVESTED, AMONG DIRECT INVESTEMENTS AND/OR CLUB DEALS, MORE THAN 5 BILLION EURO (AT TODAY VALUES) IN COMPANIES DEFINED AS "EXCELLENT" FROM AN ENTREPRENEURIAL POINT OF VIEW. CURRENTLY TIP HAS INVESTMENTS IN LISTED AND UNLISTED COMPANIES INCLUDING: ALIMENTIAMOCI, ALKEMY, ALPITOUR, AMPLIFON, ASSET ITALIA, AZIMUT BENETTI, BENDING SPOONS, BETA UTENSILI, BUZZOOLE, CENTY, CHIORINO, DIGITAL MAGICS, DOVEVIVO, EATALY, ELICA, ENGINEERING, FAGERHULT, HUGO BOSS, INTERPUMP, ITACA, LANDI RENZO, LIMONTA, LIO FACTORY, MONCLER, MONRIF, MULAN, OCTO TELEMATICS, OVS, PRYSMIAN, ROCHE BOBOIS, SESA, SIMBIOSI, STARTIP, TALENT GARDEN, TELESIA E VIANOVA.

Contatti: Alessandra Gritti Amministratore Delegato – Investor Relator Tel. 02 8858801 mail: [email protected]

Questo comunicato stampa è disponibile anche sul sito internet della Società www.tipspa.it e veicolato tramite sistema SDIR e Storage ().

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.