AI Terminal

MODULE: AI_ANALYST
Interactive Q&A, Risk Assessment, Summarization
MODULE: DATA_EXTRACT
Excel Export, XBRL Parsing, Table Digitization
MODULE: PEER_COMP
Sector Benchmarking, Sentiment Analysis
SYSTEM ACCESS LOCKED
Authenticate / Register Log In

Tamburi Investment Partners

Pre-Annual General Meeting Information Mar 20, 2024

4242_rns_2024-03-20_6cab655a-b28d-4aa6-869c-5d4e49016235.pdf

Pre-Annual General Meeting Information

Open in Viewer

Opens in native device viewer

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. capitale sociale: euro 95.877.236,52 sede sociale: via Pontaccio 10 – 20121 Milano codice fiscale: 10869270156

CONVOCAZIONE DI ASSEMBLEA ORDINARIA E STRAORDINARIA

I legittimati all'intervento e all'esercizio del diritto di voto della società Tamburi Investment Partners S.p.A., con sede legale in Milano, Via Pontaccio n. 10 (la "Società") sono convocati in Assemblea ordinaria e straordinaria, presso la sede legale della Società, in prima convocazione per il giorno 29 aprile 2024 alle ore 17:30 e, occorrendo, in seconda convocazione per il giorno 30 aprile 2024 alle ore 17:30, per discutere e deliberare sul seguente

ORDINE DEL GIORNO

Parte ordinaria

    1. Approvazione del bilancio di esercizio al 31 dicembre 2023, corredato dalle relazioni del Consiglio di Amministrazione, del Collegio Sindacale e della Società di Revisione. Destinazione del risultato di esercizio. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    2. 1.1 Approvazione del bilancio di esercizio al 31 dicembre 2023, corredato dalle relazioni del Consiglio di Amministrazione, del Collegio Sindacale e della Società di Revisione;
    3. 1.2 Deliberazioni in merito alla destinazione del risultato dell'esercizio e alla distribuzione di dividendo.
    1. Nomina del Collegio Sindacale per gli esercizi 2024-2026, designazione del Presidente del Collegio Sindacale e determinazione del compenso annuo spettante ai Sindaci effettivi. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    2. 2.1 Nomina del Collegio Sindacale per gli esercizi 2024-2026 e designazione del Presidente;
    3. 2.2 Determinazione del compenso annuo spettante ai Sindaci effettivi.
    1. Autorizzazione al Consiglio di Amministrazione per l'acquisto e la disposizione di azioni proprie, ai sensi degli articoli 2357 e 2357-ter cod. civ., previa revoca, per quanto non utilizzato, dell'autorizzazione precedente del 27 aprile 2023. Deliberazioni inerenti e conseguenti.
    1. Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti ex art. 123-ter del D. lgs. 24 febbraio 1998 n. 58, come successivamente modificato, e art. 84-quater del Regolamento adottato da Consob con delibera 11971 del 1999, come successivamente modificato:
    2. 4.1 Deliberazione inerente la Sezione I (politica in materia di remunerazione) della Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti;
    3. 4.2 Deliberazione inerente la Sezione II (compensi corrisposti) della Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi.
    1. Piano di incentivazione denominato "Piano di Performance Share TIP 2024/2026". Deliberazioni inerenti e conseguenti.

Parte straordinaria

    1. Modifica dello statuto sociale:
    2. 1.1 Introduzione dei nuovi paragrafi 7.2 lett. a), b), romanini da (i) a (ix), lett. c), d), e), f) e g) nell'articolo 7 dello statuto sociale, e, conseguentemente, modifica del paragrafo 7.1;
    3. 1.2 Introduzione di un nuovo paragrafo 7.2 lett. a-bis) nell'articolo 7 dello statuto sociale e, conseguentemente, introduzione del paragrafo 7.2 lett. b), romanino (x);
    4. 1.3 Introduzione del nuovo paragrafo 14.3 dell'articolo 14 dello statuto sociale;
    5. 1.4 Modifiche di semplificazione e aggiornamento dello statuto sociale (rinumerazione degli attuali paragrafi da 6.3 a 6.7 e modifica del paragrafo 6.7 dell'articolo 6 dello statuto sociale, modifica e rinumerazione degli attuali paragrafi 7.2 e 7.3, e introduzione del nuovo paragrafo 7.5 dell'articolo 7 dello statuto sociale, modifica dei paragrafi 14.1 e 14.2 dell'art. 14 dello statuto sociale, abrogazione degli artt. 9 e 10 dello statuto sociale e modifica degli artt. 12, 13, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 30, 31 e 32 dello statuto sociale).

La Società - in conformità alle previsioni di cui all'art. 106, comma 7, del decreto-legge 17 marzo 2020, n. 18 (il "Decreto"), convertito, con modificazioni, dalla legge 24 aprile 2020, n. 27, successivamente modificato e da ultimo prorogato con decreto-legge del 30 dicembre 2023, n. 215 convertito nella legge del 23 febbraio 2024, n. 18 pubblicata in Gazzetta Ufficiale Serie Generale n. 49 del 28 febbraio 2024 ed entrata in vigore il 29 febbraio 2024 - ha deciso di avvalersi della facoltà di prevedere che l'intervento dei Soci in Assemblea avvenga esclusivamente tramite il Rappresentante Designato ai sensi dell'articolo 135-undecies del D.lgs. 24 febbraio 1998 n. 58 (il "TUF"), senza partecipazione fisica da parte degli stessi.

Diritto di porre domande prima dell'Assemblea. Ai sensi dell'art. 127-ter del TUF, tutti coloro a cui spetta il diritto di voto possono porre domande sulle materie poste all'ordine del giorno anche prima dell'Assemblea, mediante posta elettronica all'indirizzo e-mail [email protected].

Le domande devono pervenire entro il 7° (settimo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in prima convocazione (ossia entro il 18 aprile 2024). La documentazione atta a comprovare la qualità di socio della Società da parte del soggetto che pone la domanda, ossia la comunicazione effettuata alla Società da un intermediario abilitato ai sensi dell'art. 83-quinquies, comma 3, del TUF o, alternativamente, la comunicazione attestante la legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto, effettuata ai sensi dell'art. 83-sexies, comma 1, del TUF, può essere fornita anche successivamente all'invio delle domande purché entro il 3° (terzo) giorno successivo al 7° (settimo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in prima convocazione (ossia entro il 23 aprile 2024). Alle domande pervenute prima dell'Assemblea sarà data risposta almeno 2 (due) giorni di mercato aperto prima della data fissata per l'Assemblea in prima convocazione (ossia entro il 25 aprile 2024) mediante pubblicazione sul sito internet della Società, con facoltà di fornire un'unica risposta alle domande aventi il medesimo contenuto. Non è dovuta una risposta quando le informazioni richieste sono già disponibili sul sito internet della Società in formato "domanda e risposta".

Diritto di integrare l'ordine del giorno e di presentare nuove proposte di delibera. Ai sensi dell'art. 126-bis, comma 1, del TUF, i soci che, anche congiuntamente, rappresentino almeno 1/40 (un quarantesimo) del capitale sociale rappresentato da azioni con diritto di voto possono chiedere, entro 10 (dieci) giorni dalla pubblicazione del presente avviso di convocazione (ossia entro il 30 marzo 2024), l'integrazione dell'elenco delle materie all'ordine del giorno da trattare, indicando nella domanda gli ulteriori argomenti da essi proposti ovvero presentare proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno. Le richieste, unitamente alla comunicazione attestante la titolarità della partecipazione, dovranno essere presentate per iscritto mediante posta elettronica all'indirizzo e-mail [email protected].

I soci che chiedono l'integrazione dell'ordine del giorno o che presentano ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno dovranno predisporre una relazione che riporti la motivazione delle proposte di deliberazione sulle nuove materie di cui essi

propongono la trattazione ovvero la motivazione relativa alle ulteriori proposte di deliberazione presentate su materie già all'ordine del giorno; tale relazione dovrà essere presentata al Consiglio di Amministrazione della Società, secondo le stesse modalità sopra indicate, entro 10 (dieci) giorni dalla pubblicazione del presente avviso di convocazione (ossia entro il 30 marzo 2024).

Delle eventuali integrazioni all'ordine del giorno o della presentazione di ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno sarà data notizia, con le stesse modalità di pubblicazione del presente avviso di convocazione, almeno 15 (quindici) giorni prima di quello fissato per l'Assemblea in prima convocazione (ossia entro il 14 aprile 2024). Le ulteriori proposte di deliberazione su materie già all'ordine del giorno saranno messe a disposizione del pubblico presso la sede legale, sul sito internet della Società (all'indirizzo www.tipspa.it – sezione Corporate governance/assemblee/documenti), nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato all'indirizzo internet . Il Consiglio di Amministrazione metterà a disposizione del pubblico la relazione redatta dai soci che chiedano l'integrazione dell'ordine del giorno o presentino ulteriori proposte, accompagnata dalle proprie eventuali valutazioni, contestualmente alla pubblicazione della notizia dell'integrazione o della presentazione, presso la sede legale, sul sito internet della Società (all'indirizzo www.tipspa.it – sezione Corporate governance/assemblee/documenti), nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato all'indirizzo internet .

L'integrazione dell'ordine del giorno non è ammessa per gli argomenti sui quali l'Assemblea delibera, a norma di legge, su proposta degli amministratori o sulla base di un progetto o di una relazione da essi predisposta, diversa da quelle di cui all'art. 125-ter, comma 1, del TUF.

In considerazione del fatto che l'intervento in Assemblea è previsto esclusivamente tramite il Rappresentante Designato, gli azionisti legittimati all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto che intendono formulare individualmente proposte di deliberazione e di votazione sugli argomenti all'ordine del giorno ai sensi dell'art. 126-bis, comma 1, terzo periodo, del TUF dovranno presentarle entro il 14 aprile 2024 (15° giorno precedente l'Assemblea in prima convocazione). Tali proposte saranno pubblicate entro il 2° (secondo) giorno successivo al termine sopra indicato per la presentazione (ossia entro il 16 aprile 2024) sul sito internet della Società, nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato all'indirizzo internet al fine di mettere in grado gli aventi diritto al voto di esprimersi consapevolmente anche tenendo conto di tali nuove proposte e consentire al Rappresentante Designato di raccogliere istruzioni di voto eventualmente anche sulle medesime.

Legittimazione all'intervento e al voto in Assemblea. La legittimazione all'intervento in Assemblea e all'esercizio del diritto di voto è attestata da una comunicazione alla Società effettuata dall'intermediario, in conformità alle proprie scritture contabili, in favore del soggetto cui spetta il diritto di voto. Tale comunicazione è effettuata dall'intermediario sulla base delle evidenze relative al termine della giornata contabile del 7° (settimo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in prima convocazione, ossia al termine della giornata del 18 aprile 2024 (record date). Le registrazioni in accredito e addebito compiute sui conti successivamente a tale termine non rilevano ai fini della legittimazione all'esercizio del diritto di voto in Assemblea. Coloro che risulteranno titolari delle azioni solo successivamente a tale data non avranno il diritto di intervenire e di votare in Assemblea. La comunicazione dell'intermediario dovrà pervenire alla Società entro la fine del 3° (terzo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea in prima convocazione ossia al termine della giornata del 24 aprile 2024. Resta ferma la legittimazione all'intervento e al voto in Assemblea qualora la comunicazione dell'intermediario sopra indicata sia pervenuta alla Società oltre il predetto termine, purché entro l'inizio dei lavori assembleari.

Partecipazione all'Assemblea e conferimento della delega al Rappresentante Designato. Ai sensi dell'art. 106, comma 4, del Decreto, come da ultimo prorogato, l'intervento in Assemblea da parte di coloro ai quali spetta il diritto di voto è consentito esclusivamente tramite il Rappresentante Designato.

Conseguentemente la Società ha dato incarico a Computershare S.p.A., con sede legale in Milano, via Mascheroni n. 19, di rappresentare gli azionisti ai sensi dell'art. 135-undecies del TUF (il "Rappresentante Designato").

Gli azionisti che volessero intervenire in Assemblea dovranno pertanto conferire al Rappresentate Designato la delega, con le istruzioni di voto, su tutte o alcune delle proposte di delibera in merito agli argomenti all'ordine del giorno utilizzando lo specifico modulo di delega, anche elettronico, predisposto dallo stesso Rappresentante Designato in accordo con la Società, disponibile sul sito internet della Società (all'indirizzo www.tipspa.it - sezione Corporate governance/assemblee/delega rappresentante designato) dove è riportato il collegamento ad una procedura per l'inoltro via elettronica della delega stessa.

Il modulo di delega con le istruzioni di voto dovrà essere trasmesso seguendo le istruzioni presenti sul modulo stesso e sul sito internet della Società entro la fine del 2° (secondo) giorno di mercato aperto precedente la data fissata per l'Assemblea (ossia entro il 25 aprile 2024 per l'Assemblea in prima convocazione e, occorrendo, entro il 26 aprile 2024 per l'Assemblea in seconda convocazione) ed entro lo stesso termine potrà essere revocata.

La delega, in tal modo conferita, ha effetto per le sole proposte in relazione alle quali siano state conferite istruzioni di voto.

Si precisa che le azioni per le quali è stata conferita la delega, anche parziale, sono computate ai fini della regolare costituzione dell'Assemblea. In relazione alle proposte per le quali non siano state conferite istruzioni di voto, le azioni non sono computate ai fini del calcolo della maggioranza e della quota di capitale richiesta per l'approvazione delle delibere.

Si precisa inoltre che al Rappresentante Designato possono essere altresì conferite deleghe o subdeleghe ai sensi dell'art. 135-novies del TUF, in deroga all'art. 135-undecies, comma 4 del TUF seguendo le istruzioni indicate nel modulo disponibile sul sito internet della Società (all'indirizzo www.tipspa.it - sezione Corporate governance/assemblee/modello di delega).

Il Rappresentante Designato sarà disponibile per chiarimenti o informazioni al numero 02- 46776814/19 oppure all'indirizzo e-mail [email protected].

Il conferimento della delega al Rappresentante Designato non comporta spese per gli azionisti.

La partecipazione all'Assemblea dei soggetti legittimati (i componenti degli organi sociali, il Segretario incaricato e il Rappresentante Designato) potrà avvenire anche mediante mezzi di telecomunicazione che ne garantiscano altresì l'identificazione, con le modalità ad essi individualmente comunicate, nel rispetto delle disposizioni normative applicabili per tale evenienza.

Nomina del collegio sindacale. Con riferimento al secondo punto all'ordine del giorno dell'Assemblea, si ricorda che ai sensi dell'art. 26 dello statuto sociale la nomina del Collegio Sindacale, composto da tre Sindaci effettivi (di cui almeno uno esponente del genere meno rappresentato) e due supplenti (uno per ciascun genere), tutti in possesso dei requisiti di eleggibilità, onorabilità e professionalità previsti dalle applicabili disposizioni di legge e regolamentari, avverrà sulla base di liste presentate dai soci, con la procedura prevista dalla legge e dai regolamenti in vigore, come integrata dal medesimo art. 26 dello statuto sociale. Ai sensi dell'art. 144-septies, comma 2, del Regolamento Emittenti Consob n. 11971/1999 e della determinazione Consob n. 92 del 31/01/2024, hanno diritto di presentare le liste gli azionisti che rappresentino almeno l'1,0% del capitale sociale. Alla minoranza – che non sia parte dei rapporti di collegamento, neppure indiretto, rilevanti ai sensi dell'art. 148, comma 2, del TUF e relative norme regolamentari – è riservata l'elezione di un Sindaco effettivo, cui spetta la Presidenza del Collegio, e di un Sindaco supplente. Le liste sono presentate mediante invio di lettera raccomandata con avviso di ricevimento presso la sede legale della Società,

all'attenzione di Alessandra Gritti, ovvero mediante posta elettronica certificata all'indirizzo e-mail [email protected] almeno 25 (venticinque) giorni prima di quello previsto per l'Assemblea in prima convocazione, ossia entro il 4 aprile 2024. Le liste sono rese pubbliche dalla Società 21 (ventuno) giorni prima dell'Assemblea, ossia entro l'8 aprile 2024, con le modalità stabilite dalla disciplina vigente, presso la sede sociale, sul sito internet della Società (all'indirizzo www.tipspa.it – sezione Corporate governance/assemblee/documenti) nonché presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato all'indirizzo . Entro il medesimo termine dovrà pervenire la comunicazione dalla quale risulti la titolarità della partecipazione. Nelle liste i candidati sono elencati mediante un numero progressivo e suddivisi in 2 (due) sezioni, una per i candidati alla carica di Sindaco effettivo e l'altra per i candidati alla carica di Sindaco supplente. Le liste devono contenere almeno un candidato alla carica di Sindaco effettivo e un candidato alla carica di Sindaco supplente; il numero di candidati di ciascuna lista non può essere complessivamente superiore al numero massimo dei membri da eleggere. Nelle liste che nell'una, nell'altra o in entrambe le sezioni contengano un numero di candidati pari o superiore a 3 (tre), dovranno essere indicati candidati che consentano di garantire il riparto tra i generi, secondo quanto stabilito dalle disposizioni di legge e regolamentari tempo per tempo vigenti. A tale riguardo si ricorda che le applicabili disposizioni di legge e regolamentari prevedono che il riparto dei membri dell'organo di controllo sia effettuato in modo che il genere meno rappresentato ottenga almeno due quinti dei membri effettivi del collegio sindacale, fermo restando che, qualora dall'applicazione del criterio di riparto tra generi non risulti un numero intero di componenti appartenenti al genere meno rappresentato, tale numero è arrotondato per eccesso all'unità superiore, ad eccezione degli organi sociali formati da 3 (tre) componenti per i quali l'arrotondamento avviene per difetto all'unità inferiore. Pertanto - tenuto conto: (i) che il Collegio Sindacale deve essere composto da 3 (tre) Sindaci effettivi di cui almeno 1 (uno) esponente del genere meno rappresentato e di 2 (due) Sindaci supplenti, 1 (uno) per ciascun genere e (ii) che il rapporto tra generi deve essere garantito per tutta la durata del mandato e, quindi, anche nei casi di sostituzione dei Sindaci - si invitano gli azionisti alla presentazione di candidature (anche per quanto concerne la sezione relativa ai Sindaci supplenti) tenendo adeguatamente in considerazione il necessario rispetto del criterio imposto dalla legge sulle quote di genere e – quindi – a presentare in entrambe le sezioni candidati appartenenti ad entrambi i generi così da garantire e/o agevolare il rispetto della relativa disciplina. Unitamente a ciascuna lista devono essere depositati i seguenti documenti: a) l'elenco dei soci che presentano la lista, con indicazione del loro nome, ragione sociale o denominazione, della sede, del numero di iscrizione nel Registro delle Imprese o equipollente e della percentuale del capitale da essi

complessivamente detenuta; b) il curriculum vitae di ciascun candidato, contenente un'esauriente informativa sulle sue caratteristiche personali e professionali; c) la dichiarazione dei soci diversi da quelli che detengono, anche congiuntamente, una partecipazione di controllo o di maggioranza relativa, attestante l'assenza di rapporti di collegamento con questi ultimi; d) le dichiarazioni con le quali ogni candidato accetta la propria candidatura, indica l'elenco degli incarichi di amministrazione e/o controllo eventualmente ricoperti in altre società ed attesta altresì, sotto la propria responsabilità, l'insussistenza di cause di incompatibilità e di ineleggibilità, il possesso dei requisiti di onorabilità e di professionalità prescritti dalla normativa vigente e dallo statuto sociale per ricoprire la carica di Sindaco della Società; ed e) la certificazione di titolarità della quota minima di partecipazione prevista per la presentazione delle liste, avendo a riguardo alle azioni che risultano registrate a favore del socio nel giorno in cui le liste sono depositate presso la società (la certificazione può essere prodotta anche successivamente al deposito, purché entro il termine previsto per la pubblicazione delle liste da parte della Società). Nel caso in cui alla data di scadenza del termine di presentazione delle liste sia stata depositata una sola lista, ovvero soltanto liste presentate da soci collegati tra loro ai sensi delle disposizioni applicabili, possono essere presentate liste sino al 3° (terzo) giorno successivo al termine predetto (ossia entro il 7 aprile 2024). In tal caso, la soglia sopra prevista per la presentazione delle liste è ridotta alla metà. Di tale circostanza la Società provvederà senza indugio a dare notizia nelle modalità previste dalla disciplina regolamentare vigente. Un socio non può presentare né votare più di una lista, anche se per interposta persona o per il tramite di società fiduciarie. Un candidato può essere presente in una sola lista, a pena di ineleggibilità. Si invitano i soci a tener conto delle raccomandazioni contenute nella Comunicazione Consob n. DEM/9017893 del 26 febbraio 2009 sulla "Nomina dei componenti gli organi di amministrazione e controllo". Per ulteriori informazioni relative alla nomina del Collegio Sindacale si rinvia a quanto indicato nella relazione illustrativa sul relativo punto all'ordine del giorno, redatta dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell'art. 125-ter de TUF, che sarà messa a disposizione del pubblico nei termini e con le modalità previste dalla normativa vigente.

Documentazione relativa all'Assemblea. La documentazione relativa all'Assemblea – ivi comprese le relazioni illustrative del Consiglio di Amministrazione con le proposte di deliberazione sulle materie poste all'ordine del giorno, la relazione finanziaria annuale, – sarà messa a disposizione del pubblico entro i termini di legge. Tale documentazione sarà disponibile presso la sede legale della Società, presso il meccanismo di stoccaggio autorizzato all'indirizzo internet , nonché sul sito internet della Società (all'indirizzo www.tipspa.it – sezione Corporate governance/assemblee/documenti), unitamente alle informazioni sull'ammontare del capitale sociale con l'indicazione del numero e delle categorie di azioni in cui è suddiviso e ai moduli che i soggetti legittimati all'intervento in Assemblea hanno la facoltà di utilizzare per conferire deleghe di voto. I soggetti legittimati all'intervento in Assemblea hanno facoltà di ottenere, a proprie spese, copia della predetta documentazione.

Capitale sociale e azioni con diritto di voto. Alla data del 20 marzo 2024 il capitale sociale sottoscritto e versato della Società è pari a euro 95.877.236,52 ed è suddiviso in 184.379.301 azioni ordinarie con diritto di voto. Alla data del 19 marzo 2024 la Società detiene 19.031.439 azioni proprie il cui diritto di voto è sospeso; tale numero potrebbe variare tra la data odierna e quella dell'Assemblea. Dell'eventuale variazione si darà atto all'apertura dei lavori assembleari. Si avverte che l'attuale composizione dell'azionariato della Società non assicura la regolare costituzione dell'Assemblea in prima convocazione.

Il presente avviso è altresì pubblicato per estratto, ai sensi dell'art. 125-bis, comma 1, del TUF sul quotidiano Italia Oggi.

Milano, 20 marzo 2024

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. IL PRESIDENTE

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. share capital: Euro 95,877,236.52 registered office: via Pontaccio 10 – 20121 Milan tax code: 10869270156

CALLING ORDINARY AND EXTRAORDINARY SHAREHOLDERS' MEETINGS

The persons entitled to participate and exercise voting rights of the company Tamburi Investment Partners S.p.A., with registered office at Via Pontaccio No. 10 (the "Company") are called to the ordinary and extraordinary Shareholders' Meeting, at the Company's registered office, at first call for 29 April 2024 at 17:30 and, if necessary, at second call for 30 April 2024 at 17:30, to discuss and resolve on the following

AGENDA

Ordinary part

    1. Approval of the financial statements as at 31 December 2023, accompanied by the reports of the Board of Directors, the Board of Statutory Auditors and the Independent Auditors. Allocation of the profit for the year. Resolutions pertaining thereto and resulting therefrom.
    2. 1.1 Approval of the financial statements as at 31 December 2023, accompanied by the reports of the Board of Directors, the Board of Statutory Auditors and the Independent Auditors;
    3. 1.2 Resolutions on the allocation of the profit for the year and the distribution of dividends.
    1. Appointment of the Board of Statutory Auditors for the years 2024-2026, appointment of the Chairperson of the Board of Statutory Auditors and determination of the annual remuneration due to the statutory auditors. Resolutions pertaining thereto and resulting therefrom.
    2. 2.1 Appointment of the Board of Statutory Auditors for the years 2024-2026 and appointment of the Chairperson;
    3. 2.2 Determination of the annual remuneration due to the Statutory Auditors.
    1. Authorisation to the Board of Directors for the purchase and disposal of treasury shares, pursuant to Articles 2357 and 2357-ter of the Italian Civil Code, following revocation, where not exercised, of the previous authorisation of 27 April 2023.

Resolutions pertaining thereto and resulting therefrom.

    1. Report on remuneration policy and remuneration paid pursuant to Article 123-ter of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998, as subsequently amended, pursuant to Article 84-quater of the Regulations adopted by Consob by means of Resolution 11971 of 1999, as subsequently amended:
    2. 4.1 Resolution regarding Section I (remuneration policy) of the Report on remuneration policy and remuneration paid;
    3. 4.2 Resolution concerning Section II (remuneration paid) of the Report on remuneration policy and on remuneration paid.
    1. Incentive Plan entitled "Performance Share Plan TIP 2024/2026". Resolutions pertaining thereto and resulting therefrom.

Extraordinary part

    1. Amendment of the By-laws:
    2. 1.1 Introduction of the new paragraphs 7.2 a), b), (i) to (ix), c), d), e), f) and g) in Article 7 of the By-laws, and consequently amendment of paragraph 7.1;
    3. 1.2 Introduction of a new paragraph 7.2, letter a-bis) in Article 7 of the By-laws and, consequently, introduction of paragraph 7.2, letter b),(x);
    4. 1.3 Introduction of the new paragraph 14.3 of Article 14 of the By-laws;
    5. 1.4 Amendments to simplify and update the By-laws (renumeration according to the existing paragraphs 6.3 to 6.7 and amendment of paragraph 6.7 of Article 6 of the By-laws, amendment and renumeration according to the existing paragraphs 7.2 and 7.3, and introduction of the new paragraph 7.5 of Article 7 of the By-laws, amendment of paragraphs 14.1 and 14.2 of Article 14 of the By-laws, repeal of Articles 9 and 10 of the By-laws and amendment of Articles 12, 13, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 30, 31 and 32 of the By-laws).

The Company - in accordance with the provisions of Article 106, paragraph 7, of Decree-Law no. 18 of 17 March 2020 (the "Decree"), converted, with amendments, by Law no. 27 of 24 April 2020, subsequently amended and last extended by Decree-Law no. 215 of 30 December 2023, converted into Law no. 18 of 23 February 2024 published in the Official Gazette, General Series No. 49 of 28 February 2024 and entered into force on 29 February 2024 - decided to avail itself of the right to provide that the Shareholders may attend the Shareholders' Meeting exclusively through the Designated Representative pursuant to Article

135-undecies of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998, (the "TUF" - Italian Consolidated Law on Finance), without physical participation by the same.

Right to ask questions before the Meeting. Pursuant to Article 127-ter of the TUF, all those entitled to vote may ask questions about matters on the agenda even before the Shareholders' Meeting, by e-mail to e-mail [email protected].

Questions must be received by the 7th (seventh) trading day before the date set for the first call of the Shareholders' Meeting (i.e. by 18 April 2024). The documentation necessary to prove the status of shareholder in the Company by the person who asks the question, i.e. the notice thereof sent to the Company by an authorised intermediary pursuant to Article 83 quinquies, paragraph 3, of the TUF or, alternatively, the notice certifying entitlement to attend the Shareholders' Meeting and to exercise voting rights pursuant to Article 83-sexies, paragraph 1, of the TUF, may also be provided after the questions are sent, provided that they are sent by the 3rd (third) day following the 7th (seventh) trading day before the date set for the Shareholders' Meeting at first call (i.e. by 23 April 2024). Questions received before the Shareholders' Meeting will be answered at least 2 (two) trading days before the date set for the Shareholders' Meeting at first call (i.e. by 25 April 2024) by publishing them on the Company's website, with the right to provide a single answer to questions with the same content. No response is required when the information requested is already available on the Company's website in "question and answer" format.

Right to supplement the agenda and to submit new proposals for resolutions. Pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, of the TUF, the shareholders who, also jointly, represent at least 1/40 (one fortieth) of the share capital in the form of shares with voting rights may request, within 10 (ten) days of the publication of this notice calling the meeting (i.e. by 30 March 2024), additions to the list of agenda items to be discussed, stating the items concerned in their request, or they may submit proposals for resolutions on items already on the agenda. Requests, together with the notice attesting ownership of the shareholding, must be submitted in writing by email to the address e-mail [email protected].

Shareholders requesting the inclusion of additional items on the agenda or submitting further proposals for resolutions on matters already on the agenda shall prepare a report stating the reasons for the proposals on resolutions on the new matters that they propose be discussed or the reasons for the additional proposals for resolutions submitted on matters already on the agenda; said report must be submitted to the Company's Board of Directors, in the manner indicated above, within 10 (ten) days of the publication of this notice of meeting (i.e. by 30 March 2024).

Any additions to the agenda or the submission of further draft resolutions on matters already on the agenda shall be notified, in the same manner as the publication of this notice of meeting, at least 15 (fifteen) days before the date set for the Shareholders' Meeting at first call (i.e. by 14 April 2024). Further proposals for resolutions on matters already on the agenda will be made available to the public at the company's registered office, on the company's website (www.tipspa.it - section Corporate governance/shareholders' meetings/documents), as well as on the authorised storage system at the internet address . The Board of Directors shall make available to the public the report drawn up by the shareholders who request additions to the agenda or submit further proposals, together with any assessments, at the same time as the publication of the notice of the addition or of the presentation, at the registered office, on the Company's website (www.tipspa.it - section Corporate governance/shareholders' meetings/documents), as well as on the authorised storage system at the internet address at .

Additions to the agenda are not permitted for matters on which the Shareholders' Meeting resolves, in accordance with the law, on the proposal of the directors or on the basis of a project or report prepared by them, other than those referred to in Article 125-ter, paragraph 1, of the TUF.

In view of the fact that participation in the Shareholders' Meeting is permitted exclusively through the Designated Representative, shareholders entitled to participate in the Shareholders' Meeting and to exercise voting rights who intend to individually formulate draft resolutions and votes on items on the agenda pursuant to Article 126-bis, paragraph 1, third sentence, of the TUF shall submit them by 14 April 2024 (15th day prior to the Shareholders' Meeting at first call). These proposals will be published by the 2nd (second) day after the deadline indicated above for submission (i.e. by 16 April 2024) on the Company website as well as on the authorised storage system at the internet address in order to enable those entitled to vote to express themselves in full knowledge of the issues, also taking into account such new proposals, and to allow the Designated Representative to collect voting instructions, if necessary, on them.

Entitlement to attend and vote at the Shareholders' Meeting. Entitlement to attend Shareholders' Meetings and to exercise voting rights is certified by a notice to the Company made by the intermediary, in accordance with its accounting records, in favour of the person entitled to vote. The notice is sent by the intermediary based on the evidence relating to the end of the accounting day on the 7th (seventh) trading day before the date set for the Shareholders' Meeting at first call, i.e. at the end of the day on 18 April 2024 (record date).

Credit and debit entries to the accounts after that date are not relevant for the purposes of entitlement to vote at the Shareholders' Meeting. Those who become holders of shares only after that date will not have the right to attend and vote at the Shareholders' Meeting. The notice from the intermediary must reach the Company by the end of the 3rd (third) trading day before the date set for the Shareholders' Meeting at first call, i.e. by the end of the day on 24 April 2024. This is without prejudice to entitlement to attend and vote at the Shareholders' Meeting if the notice from the intermediary indicated above is received by the Company after the said deadline, provided that it is received before the start of the meeting.

Participation in the Shareholders' Meeting and granting of a mandate to the Designated Representative. Pursuant to Article 106, paragraph 4, of the Decree, as recently extended, attendance at the Shareholders' Meeting by those entitled to vote is permitted exclusively through the Designated Representative.

Consequently, the Company engaged Computershare S.p.A., with registered office at via Mascheroni no. 19, to represent the shareholders in accordance with Article 135-undecies of the TUF (the "Designated Representative").

Shareholders wishing to take part in the Shareholders' Meeting must therefore grant the Designated Representative a proxy, with voting instructions, on all or some of the proposed resolutions concerning the items on the agenda using the specific proxy form, including electronic, prepared by the Designated Representative in agreement with the Company, which is available on the Company's website (www.tipspa.it - section Corporate governance/shareholders' meetings/designated representative proxy) where there is a link to a procedure for the electronic forwarding of the proxy form.

The proxy form with voting instructions must be sent in accordance with the instructions set out on the form and on the Company's website by the end of the 2nd (second) trading day before the date set for the Shareholders' Meeting (i.e. by 25 April 2024 for the Shareholders' Meeting at first call and, if necessary, by 26 April 2024 for the Shareholders' Meeting at second call), and may be revoked by the same deadline.

The delegation thus conferred shall be effective only for proposals in relation to which voting instructions have been given.

It should be noted that the shares for which the proxy was granted, even partially, are calculated for the purposes of the regular constitution of the Shareholders' Meeting. In relation to proposals for which no voting instructions have been given, the shares shall not be counted for the purposes of calculating the majority and the proportion of capital required to approve resolutions.

It should also be noted that the Designated Representative may also be granted powers of attorney or sub-delegating powers pursuant to Article 135-novies of the TUF, in derogation of Article 135-undecies, paragraph 4 of the TUF, following the instructions indicated in the form available on the company website (www.tipspa.it - section Corporate governance/shareholders' meeting/ General proxies form).

The Designated Representative will be available for questions or information at + 39 02 46776814/19 or by email [email protected].

The conferral of the proxy to the Designated Representative shall not entail any costs for shareholders.

Participation in the Shareholders' Meeting of entitled persons (members of company bodies, the Secretary appointed and the Designated Representative) may also take place by means of telecommunications which also guarantee their identification, using the methods individually notified to them, in compliance with the regulatory provisions applicable in such an event.

Appointment of the board of statutory auditors. With reference to the second item on the agenda of the Shareholders' Meeting, it should be noted that, pursuant to Article 26 of the By-laws, the appointment of the Board of Statutory Auditors, composed of three standing auditors (of which at least one representative of the least represented gender) and two alternates (one for each gender), all satisfying the requirements of eligibility, good repute and professionalism established by the applicable provisions of law and regulations, will take place on the basis of lists submitted by shareholders, with the procedure provided for by law and by the regulations in force, as supplemented by the same Article 26 of the By-laws. Pursuant to Article 144-septies, paragraph 2, of the Consob Issuers' Regulation no. 11971/1999 and Consob decision no. 92 of 31/01/2024, shareholders representing at least 1.0% of the share capital are entitled to submit lists. The minority - not having any connection even indirectly that is significant pursuant to Article 148, paragraph 2, of the TUF and related regulatory provisions – shall be entitled to elect a standing auditor, who shall chair the Board, and also one alternate auditor. Lists must be submitted by sending a registered letter with acknowledgement of receipt to the Company's registered office, for the attention of Alessandra Gritti, or by certified electronic mail to the email address: [email protected] at least 25 (twenty-five) days prior to the date of the Shareholders' Meeting at first call (i.e. by 4 April 2024). The lists are made public by the Company 21 (twenty-one) days before the Shareholders' Meeting, i.e. by 8 April 2024, in the manner established by the regulations in force, at the Company's registered office, on the Company's

website (www.tipspa.it - section Corporate governance/shareholders' meetings/documents) and on the authorised storage system at . Certification of ownership of the shares must be received by the same deadline. In the lists, candidates are listed by progressive number and divided into 2 sections: one for candidates for the office of standing auditor, the other for candidates for the office of alternate auditor. The lists must contain at least one candidate for the office of standing auditor and one candidate for the office of alternate auditor. The number of candidates on each list may not exceed the maximum number of members to be elected. Lists containing 3 (three) or more candidates in either or both sections must include candidates that ensure fair gender balance in compliance with the legal and regulatory provisions in force at the time. In this regard, it should be noted that the applicable legal and regulatory provisions require that the distribution of members of the supervisory body must ensure that the least represented gender accounts for at least two fifths of the standing members of the Board of Statutory Auditors, it being understood that if the application of the criterion of gender distribution does not result in a whole number of members belonging to the least represented gender, the number is to be rounded up to the higher unit, with the exception of the corporate bodies consisting of 3 (three) members, in which case the number is to be rounded down to the lower unit. Therefore - taking into account: (i) that the Board of Statutory Auditors must be composed of 3 (three) standing auditors, of which at least 1 (one) must be of the least represented gender, and 2 (two) alternate auditors, 1 (one) of each gender, and (ii) that the fair gender ratio must be ensured for the entire term of office and therefore also in cases of replacement of statutory auditors - shareholders are invited to submit nominations (including for the alternate auditors section) duly taking into account the necessary compliance with the criterion imposed by law on gender quotas, and accordingly submit candidates of both genders in both sections, in order to guarantee and/or facilitate compliance with the relevant regulations. The following documents must be filed with each list: a) a list of the shareholders submitting the list, indicating their name, company name or denomination, registered office, registration number in the Companies Register or equivalent and the percentage of capital held by them in total; b) the curriculum vitae of each candidate, containing comprehensive information on his/her personal and professional characteristics; c) a declaration by shareholders, other than those who hold, including jointly, a controlling or relative majority stake, certifying the absence of any associative relationships with the latter; d) declarations in which each candidate accepts his/her candidacy, provides a list of any positions of administration and/or control held in other companies, and also certifies, under his/her own responsibility, the non-existence of grounds for incompatibility or ineligibility, that he or she possesses the

requirements of integrity and professionalism as established by applicable legislation and the By-laws to hold the office of Statutory Auditor of the Company, and; e) certification of ownership of the minimum shareholding required for the submission of lists, with regard to the shares registered to the shareholder on the day on which the lists are filed with the Company (this certification may be produced after filing, provided that it is within the deadline for the Company to publish the lists). In the event that only one list has been submitted by the deadline for submission of lists, or only lists submitted by shareholders that are associated with each other pursuant to the applicable provisions, lists may be submitted up to the 3rd (third) day following the aforementioned date (i.e. by 7 April 2024). In this case, the threshold above for the submission of lists is reduced by half. The Company shall immediately give notice of this circumstance in the manner provided for in the applicable regulations. A shareholder may not submit or vote for more than one list, even through an intermediary or a trust company. A candidate may only be present on one list, under penalty of ineligibility. Shareholders are invited to take account of the recommendations contained in Consob Communication no. DEM/9017893 of 26 February 2009 on the "Appointment of members of the administrative and control bodies". For further information on the appointment of the Board of Statutory Auditors, please refer to the explanatory report on the relevant item on the agenda, prepared by the Board of Directors pursuant to Article 125 ter of the TUF, which will be made available to the public under the terms and conditions established by applicable legislation.

Documentation concerning the Shareholders' Meeting. The documentation relating to the Shareholders' Meeting - including the explanatory reports of the Board of Directors with the proposals for resolutions on matters on the agenda, the annual financial report, will be made available to the public within the legal deadlines. This documentation will be available at the Company's registered office, on the authorised storage system at the internet address , as well as on the Company's website (at www.tipspa.it - section Corporate governance/shareholders' meetings/documents), together with information on the amount of the share capital with an indication of the number and categories of shares into which it is divided and the forms that persons entitled to attend the Shareholders' Meeting are entitled to use to confer voting proxies. Persons entitled to participate in the Shareholders' Meeting are entitled to obtain, at their own expense, a copy of the said documentation.

Share capital and shares with voting rights. At 20 March 2024, the Company's subscribed and paid-up share capital was 95,877,236.52 euros divided into 184,379,301 ordinary shares with voting rights. At 19 March 2024, the Company holds 19,031,439 treasury shares whose voting rights are suspended; this number may vary between today's date and that of the Meeting. Any change will be notified when the meeting opens. It should be noted that the current composition of the Company's shareholders does not ensure the proper constitution of the Shareholders' Meeting at first call.

This notice is also published as an excerpt, pursuant to Article 125-bis, paragraph 1, of the TUF in the Italian daily newspaper "Italia Oggi".

Milan, 20 March 2024

TAMBURI INVESTMENT PARTNERS S.P.A. THE CHAIRPERSON

Talk to a Data Expert

Have a question? We'll get back to you promptly.